Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Autoputevi Srbije

Gospoda

Top-Poster
srbwaystc9.jpg
 
n4180jsfvytga6nmabgqvepedgkmsso9kwkhlllcgxzsupy1.jpg


Predstavljen projekat obilaznice oko glavnog grada
Prsten oko Beograda
Posao vredan 150 miliona evra dobio Nacionalni konzorcijum

Nacionalni konzorcijum predvođen „Mostogradnjom” dobio je posao na izgradnji obilaznice oko Beograda, na potesu od Batajnice, preko Ostružnice do Bubanj-potoka i Vinče. Time je stavljena tačka na sve sporove oko gradnje mosta kod Beške kada su iz „Mostogradnje” i Ministarstva za kapitalne investicije mesecima izgovarane teške reči poput neupućenosti, lažnih bilansa i drugih nestručnosti.

Da su „ratne sekire” konačno zakopane najbolje se videlo juče u Vladi Srbije, gde je prezentaciju projekta „Obilaznica oko Beograda” održao ministar Velimir Ilić, a za istim stolom sedeli su i rukovodioci „Mostogradnje” i „Planuma”.

Objašnjavajući razloge za ovakav preokret, ministar Ilić je rekao da je Nacionalni konzorcijum „eliminisan zbog bilansnog stanja”, da je posao dobio drugoplasirani, a da je EBRD imao stav da „Mostogradnja” nikako ne može da dobije taj posao.

Na primedbu novinara da se kao kreditori za obilaznicu oko Beograda opet pojavljuje, osim EIB, i EBRD i da postoji mogućnost novih zamerki, Ilić je odgovorio da se ovaj projekat finansira i sa 30 miliona evra iz Nacionalnog investicionog plana.

Dva tunela i sedam mostova

Tako je „Mostogradnja” po treći put dobila isti posao na izgradnji obilaznice oko Beograda. U ovom projektu radi se zapravo o investiciji čiji je ugovor potpisan još 1990. godine, sa aneksom ugovora iz 1998. Predviđeno je da se u narednih godinu i po dana izvedu radovi na deonici Sektora 4 u dužini od 7.717 metara na kojoj se nalaze dva tunela – Lipak i Železnik, kao i sedam mostova koji treba da budu izgrađeni.

Do sada su investitori okupljeni oko Nacionalnog konzorcijuma uložili 48.281.867 evra, a preostalo je da se investira nešto više od pet milijardi dinara, odnosno preračunato u evre 65.532.311 evra. Radovi će se izvoditi na potesu od mosta na Savi kod Ostružnice do Ibarskog puta. Na taj način obezbediće se veza autoputa Beograd – Zagreb sa Ibarskom magistralom, što će rasteretiti saobraćaj kroz centar Beograda i posebno deo oko Sajma i Banovog brda.

U sadašnjoj etapi radova na obilaznici oko Beograda pored 30 miliona evra koji će biti uloženi iz Nacionalnog plana, predstoji i kredit od 120 miliona evra koji će do kraja godine biti uplaćen iz fondova EIB i EBRD.

„Beograd ne može više da izdrži saobraćaj i pored autoputa koji prolazi kroz jezgro grada, i on je postao gradska saobraćajnica kojom se kreću i gradski autobusi.. Dobili smo veliko upozorenje Evropske unije da hitno radimo na obilaznici oko Beograda, na mostu na Dunavu kod Vinče”, rekao je Ilić.

Ocenjujući da se ne može dozvoliti da jedan važan deo Koridora 10 preraste u gradsku saobraćajnicu, Ilić je ukazao da je celokupna situacija na ovom prostoru neodrživa.

„Postali smo jedan čep na Koridoru 10 koji delom prolazi kroz centar Beograda i moramo hitno da gradimo obilaznicu. Dobili smo i podršku banaka za taj posao”, naglasio je srpski ministar.

Da nema značajnih popravki mostova u Beogradu bez gradnje ovog značajnog dela autoputa najbolje se vidi i po nameri da se obnovi most „Gazela” koji je u veoma lošem stanju, a bilo koja vrsta intervencija je nemoguća, jer dnevno prema najnovijim podacima preko ovog mosta na Savi prođe 160.000 vozila.

U znatno lošijoj situaciji je Pančevački most, gde je zbog hitnosti postupka odobreno CIP-u da uredi projekat sanacije mosta, za koji je angažovano više od 40 stručnjaka.

„Pančevački most je u izuzetno lošem stanju, od korozije pojedini delovi mosta maltene otpadaju. Most ima pukotine koje su izuzetno duge”, upozorio je ministar Ilić.

Zbog toga je, takođe po hitnom postupku, „data direktiva” za gradnju autoputa koji će povezati most kod Vinče sa gradom Pančevom u dužini od 37 kilometara, i tek kada se izgradi novi most i ova deonica autoputa biće moguće da se saobraćaj preusmeri i započnu radovi na Pančevačkom mostu.

Prsten oko prestonice

Ukupna vrednost radova u projektu obilaznice oko Beograda na potesu od Dobanovaca do Pančeva procenjena je na 400 miliona evra, a kada ceo ovaj posao bude završen napraviće se prsten oko Beograda. Spojiće se zahvaljujući vezi Batajnica – Dobanovci dva kraka Koridora 10 ka Zagrebu, odnosno Novom Sadu, a odatle preko Ostružničkog mosta koji će biti proširen obezbediće se veza sa Ibarskom magistralom.

Kada se izgrade i tri deonice od Ostružnice preko Orlovače i Avalskog puta do Bubanj-potoka omogućiće se da tranzitni putnici u „širokom luku” zaobilaze Beograd i produžavaju ka „Niškom autoputu”.

Konačni cilj obilaznice ne predstavlja samo ova veza između dva dela Koridora 10, već namera da se premosti Dunav kod Vinče i drumskim i železničkim mostom poveže sa Pančevom. Na taj način glavni grad bi se oslobodio ne samo velikih saobraćajnih gužvi, posebno onih koje izazivaju teška teretna vozila, već pre svega transporta opasnih materija.

„Sada se kroz srce Beograda, preko Pančevačkog mosta prevoze opasni tereti, a što je još opasnije prugom oko Kalemegdana idu vozovi sa najopasnijim eksplozivnim materijama. Evropska unija ne dozvoljava da opasni tereti prolaze kroz grad i mi, nažalost, tu sada kršimo propise”, ukazao je ministar za kapitalne investicije.

Gradnjom ove trase, kao i juče najavljenom gradnjom još jednog mosta koji treba da premosti Dunav kod Zemuna, obezbediće se pravi saobraćajni prsten oko Beograda, koji će omogućiti da Gazela postane gradska saobraćajnica, a sadašnji autoput od Dobanovaca do Bubanj-potoka velika „gradska džada” i to bez semafora. Do realizacije ovih zamisli proći će najmanje pet godina.

D. Knežević
[objavljeno: 18.08.2006.]
 
Umänderung der Autobahn richtung CG! Autobahn wird !nicht! durch Sandzak/ Raska Oblast gebaut. Sondern durch die Republika Srpska.

tripravcadomoramediumww1.jpg
 
:tu:

Endlich wird Kragujevac in 2-3 jährchen auch mit der Autobahn verbunden sein.Ich hab dieses Jahr gesehend as sie schon angefangen haben zu graben.Als 5 grösste Stadt Serbiens(ohne Pristina 4 grösste) sollten wir auch eine Verbindung haben.

Was ich auch gut finde das die Autobahn durch Republika Srpska gebaut wird und nicht durch Montenegro.
 
Sumadinac schrieb:
:

Endlich wird Kragujevac in 2-3 jährchen auch mit der Autobahn verbunden sein.


Kragujevac ist schon mit der autobahn verbunden was sind schon 15min von der Metro Kragujevac bis zur Autobahn E-75? Viel Wichtiger ist es eine Autobahn zubaun über Krusevac - Kraljevo - Uzice :!:
 
Gospoda schrieb:
Sumadinac schrieb:
:

Endlich wird Kragujevac in 2-3 jährchen auch mit der Autobahn verbunden sein.


Kragujevac ist schon mit der autobahn verbunden was sind schon 15min von der Metro Kragujevac bis zur Autobahn E-75? Viel Wichtiger ist es eine Autobahn zubaun über Krusevac - Kraljevo - Uzice :!:

Für mich ist es nicht wichtiger!

Es sind zwar nur 27km bis zur Autobahn aber trotzdem haben wir keine direkte Verbindung.Das wird sich bald ändern,der Bau hat begonnen wie ich gesehen habe auch wenn nur astockend.Es sind bisschen mehr als 15min besonders Tags über.


ps:woher weisst du das wo metro liegt und so,wann warst du in KG?
 
Sumadinac schrieb:
ps:woher weisst du das wo metro liegt und so,wann warst du in KG?

Ich weiss alles bre 8)! Wen ich unten bin fahre ich bestimmt min. 6-8 durch KG. Kragujevac an sich ist ne schöne Stadt nur zuviel Verkher und diese Zigos an der Ampel nach diesem See.. Schrecklich jedes Jahr seh ich den gleichen Zigo.. :lol:
 
Zurück
Oben