Dobričina
Ultra-Poster
Prof. Tanović tvrdi da bi taj most postao prepreka slobodnom prometu u bh. pomorske vode
Bosna i Hercegovina ni pokoju cijenu ne smije dozvoliti izgradnju mosta kopno - Pelješac u svom teritorijalnom moru, ističe profesor Bakir Tanović, koji je i jedan od potpisnika Deklaracije o trasi koridora 5c kojom se predlaže spuštanje do zaleđa Neuma.
Vrsta i dimenzije
- Hrvatski predstavnici moraju shvatiti da bi taj most, bez obzira na to koje vrste i dimenzija bio, postao prepreka slobodnom prometu u bh. pomorske vode i izgradnji luke Neum, što je uz otvaranje BiH kao pomorske zemlje prvorazredni državni interes - kazao je Tanović za "Dnevni avaz".
Ali, kako je dodao, radi želje očuvanja dobrosusjedskih odsnosa s Hrvatskom, BiH može dozvoliti izgradnju tunela ispod bh. teritorijalnog mora.
- Podmorski tunel ni po čemu ne bi ugrozio BiH, a Hrvatskoj bi omogućio drumsku vezu kopno - Pelješac, i to po nižoj cijeni nego što košta izgradnja mosta na toj relaciji - pojasnio je Tanović, dodajući da ovu tezu smatraju prihvatljivijom i brojni ljudi od struke u Hrvatskoj.
Dužina obale
On ističe da se BiH, umjesto trošenja vremena na pregovore o korištenju Luke Ploče, treba okrenuti izgradnji luke Neum.
- Kapacitet naše luke Neum jedan je od vodećih u svijetu i s tom prednosti BiH mora ozbiljno računati. Neum je idealan za luku jer s najvećom dubinom mora od 27 metara otvara mogućnost ulaska brodova i do 250.000 tona nosivosti, a obala dužine od devet kilometara garantira 40 vezova. S druge strane, Ploče mogu biti bh. alternativa u koju, zbog dubine mora od 12 metara, dolaze brodovi s najviše 20.000 tona nosivosti - kaže Tanović. S. ŠKULETIĆ
Kakav most Hrvati hoće
U posljednjoj verziji mosta kopno - Pelješac koju je hrvatska strana dostavila bh. čelnicima navodi se da će BiH imati osiguran prilaz otvorenome moru zahvaljujući visini mosta od najmanje 55 metara i širini između stubova mosta od 200 metara. Most bi trebao biti dug 2,3 kilometra.
P.S.: kurze Übersetzung: BiH dürfte einen Bau von einen Untermeer-Tunnel bei Neum erlauben.
Bosna i Hercegovina ni pokoju cijenu ne smije dozvoliti izgradnju mosta kopno - Pelješac u svom teritorijalnom moru, ističe profesor Bakir Tanović, koji je i jedan od potpisnika Deklaracije o trasi koridora 5c kojom se predlaže spuštanje do zaleđa Neuma.
Vrsta i dimenzije
- Hrvatski predstavnici moraju shvatiti da bi taj most, bez obzira na to koje vrste i dimenzija bio, postao prepreka slobodnom prometu u bh. pomorske vode i izgradnji luke Neum, što je uz otvaranje BiH kao pomorske zemlje prvorazredni državni interes - kazao je Tanović za "Dnevni avaz".
Ali, kako je dodao, radi želje očuvanja dobrosusjedskih odsnosa s Hrvatskom, BiH može dozvoliti izgradnju tunela ispod bh. teritorijalnog mora.
- Podmorski tunel ni po čemu ne bi ugrozio BiH, a Hrvatskoj bi omogućio drumsku vezu kopno - Pelješac, i to po nižoj cijeni nego što košta izgradnja mosta na toj relaciji - pojasnio je Tanović, dodajući da ovu tezu smatraju prihvatljivijom i brojni ljudi od struke u Hrvatskoj.
Dužina obale
On ističe da se BiH, umjesto trošenja vremena na pregovore o korištenju Luke Ploče, treba okrenuti izgradnji luke Neum.
- Kapacitet naše luke Neum jedan je od vodećih u svijetu i s tom prednosti BiH mora ozbiljno računati. Neum je idealan za luku jer s najvećom dubinom mora od 27 metara otvara mogućnost ulaska brodova i do 250.000 tona nosivosti, a obala dužine od devet kilometara garantira 40 vezova. S druge strane, Ploče mogu biti bh. alternativa u koju, zbog dubine mora od 12 metara, dolaze brodovi s najviše 20.000 tona nosivosti - kaže Tanović. S. ŠKULETIĆ
Kakav most Hrvati hoće
U posljednjoj verziji mosta kopno - Pelješac koju je hrvatska strana dostavila bh. čelnicima navodi se da će BiH imati osiguran prilaz otvorenome moru zahvaljujući visini mosta od najmanje 55 metara i širini između stubova mosta od 200 metara. Most bi trebao biti dug 2,3 kilometra.
P.S.: kurze Übersetzung: BiH dürfte einen Bau von einen Untermeer-Tunnel bei Neum erlauben.
Zuletzt bearbeitet: