Vodka_i_Džin
Ultra-Poster
NOVI DETALJI O ŠVERCU OKO POLA TONE DROGE OD VENECUELE PREKO ŠPANIJE, ITALIJE I CRNE GORE DO MAKEDONIJE
Hrvati vozili kokain, vlasnik srpska firma
Podgorica/Skoplje - Pola tone kokaina, koji je prekjuče otkriven na makedonskoj granici, dopremljeno je u barsku Luku 29.decembra prošle godine, brodom “Lošinj” hrvatske kompanije “Lošinjska plovidba”. Vlasnik tereta je preduzeće “Makfut” iz Beograda, dok je odredište bila Grčka, odnosno “Searose Company” LTD, u industrijskoj zoni Sindos, saopštila je crnogorska Uprava policije.
Makedonska policija juče je nastavila intenzivnu istragu, u saradnji sa Interpolom i crnogorskom policijom kako bi otkrila detalje rekordne pošiljke kokaina čija se količina sa prvobitnih 430 popela na 483 kilograma. Tokom prošle noći, prilikom kompletog pretresa oko 800 kanti u kojima je bio upakovan polikolor, otkrivena su još 53 kilograma droge. Njena vrijednost na crnom tržištu je oko 46 miliona eura, ali prema saznanjima policije, kada se tom kokainu dodaju izvjesni dodaci, što je redovna praksa na narko-tržištu, vrijednost se značajno povećava na 92 miliona dolara.
Kokain, sakriven u više kontejnera, krenuo je iz Južne Amerike, gdje je 14. novembra ukrcan u luci “La Guaira” u Venecueli. Teret je putovao preko luke Algesiras u Španiji, a zatim je iz italijanske luke Đoja Tauro dospio u Crnu Goru. Droga je 4. januara ujutru pretovarena u kamion registracija SK 842 OB / SK 961 NU, kojim je upravljao makedonski državljanin Alija Azirović. Kamion je oko 11 časova napustio Luku Bar, a istog dana, preko graničnog prelaza Kula, i Crnu Goru, navodi se u saopštenju crnogorske policije.
- Policijska istraga će biti usmjerena na utvrđivanje relevantnih činjenica, posebno na davanju odgovora na pitanje da li je kokain smješten u kontejnere u Venecueli ili u nekoj od ostalih luka u kojima je brod u transportu boravio, kao i na identifikovanje lica koja su organizovala i učestvovala u ovoj kriminalnoj aktivnosti. Shodno odredbama Zakona o nadzoru državne granice, granična policija obavlja kontrolu lica i saobraćajnih sredstava i, u tom smislu, traži na uvid isprave i dokumentaciju za prelazak državne granice, provjerava njihovu validnost, ocjenjujući ispunjenost uslova za ulazak u Crnu Goru. Kada su u pitanju trgovački brodovi, od zapovjednika broda traži se da nadležnom organu preda popis članova posade i putnika i stavi na uvid njihove putne isprave, što je učinjeno i u slučaju broda lošinjske plovidbe. Crnogorska policija nije imala operativna saznanja o krijumčarenju kokaina, pa samim tim ni zakonski osnov za kontrolu sadržaja kontejnera, koji su bili u tranzitu preko naše teritorije - navodi se u saopštenju.
Policije Crne Gore i Makedonije istražuju da li je neko iz Luke Bar mogao biti uključen u šverc.
- To što je droga bila sakrivena u kantama sa polikolor bojom koja je kupljena u dalekoj Venecueli trebalo je da bude sumnjivo svakoj carini, pa i barskoj. Istražujemo da li je i ranije imalo ovakvih transporta polikolor boje - izjavio je juče za “Vijesti” visoki zvaničnik makedonske policije.
U toku je ispitivanje vozača makedonskog kamiona i od njegovog iskaza očekuje se više detalja koji bi mogli pomoći da se ovaj slučaj kompletno rasvijetli, mada je pitanje koliko vozač zna o organizaciji ilegalnog transporta, kao i šta je prevozio.
- Znamo da je vozača angažovala supruga jednog od organizatora šverca koji je imao registrovanu firmu. Osim njega koji je u pritvoru, do sada imamo još dvojicu osumnjičenih - jednog sa dvojnim državljanstvom - makedonskim i susjedne zemlje, dok je drugi osumnjičeni državljanin druge države - rečeno je juče u makedonskoj policiji.
Droga je trebalo da stigne prvo u Grčku, a zatim da se transportuje u druge evropske zemlje. Interesantno je da su organizatori riješili da transport obave preko barske Luke, umjesto da drogu direktno upute u neku grčku luku. To ide u prilog mišljenju da je riječ o posebno uhodanom kanalu, rekao je makedonski policijski funkcioner.
Do sada je utvrđeno da iza transporta stoji nekoliko firmi iz Venecuele, Srbije i Grčke, koje su bile fiktivno osnovane za ovakve vrste trgovine.
Makedonska policija ima određena saznanja da iza tih firmi stoji više pripadnika srpskog i grčkog podzemlja, odnosno, pripadnici najrazličitijih “klanova”.
- Tovar je naručivan iz Venecuele, pri čemu se srpska firma javlja kao naručilac. Tek u drugoj “ruci” javljaju se grčke firme kojima je pošiljka trebalo da bude isporučena. Srpska firme su najvjerovatnije izabrane zato što lakše mogu djelovati u Crnoj Gori, procjenjuju u makedonskom MUP-u.
Na sajtu Agencije za privredne registre u Beogradu kao vlasnik i direktor “Makfuta” navedena je Stanislava Poletan a preduzeće je registrovano za trgovinu i usluge.
Beogradski “Blic” piše da srpska policija ispituje poslovanje “uvoznika” iz Beograda, i utvrđuje da li firma zaista postoji i radi, ili ju je neko, pomoću falsifikovane lične karte, otvorio da bi prodajom polikolora zakamuflirao šverc kokaina.
Makedonski premijer Nikola Gruevski juče je izjavio da je otkrivanje ilegalnog tovara rezultat jednomjesečnog angažmana makedonske policije. On je rekao da mu nije poznato da je informacije o sumnjivom transportu dobijena od kosovskog UNMIKA. To je različita izjava od direktora makedonske Carine Vanča Kargova, koji je prekjuče kazao da su makedonski carinici dobili informaciju od carinske službe UNMIKA.
Iako je bilo najavljeno da će detalje dosadašnje istrage juče saopštiti makedonski MUP to je odloženo za danas.
Pozivajući se na izvore u kosovskoj policiji i carini, skopska TV A1 javila je sinoć da je Čavilj Šabani najvjerovatnije jedan od glavnih organizatora juče zaplijenjenoh kokaina, prenijela je agencija Beta.
Šabani se već dvije i po godine nalazi u zatvoru Dubrava, kod Istoka, na izdržavanju kazne od 40 godina zbog šverca 180 kilograma heroina, a operaciju krijumčarenja kokaina vodio je direktno iz zatvosrkih prostorija.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
hrvati vozili kokain, vlasnik srpska firma..
Hrvati vozili kokain, vlasnik srpska firma
Podgorica/Skoplje - Pola tone kokaina, koji je prekjuče otkriven na makedonskoj granici, dopremljeno je u barsku Luku 29.decembra prošle godine, brodom “Lošinj” hrvatske kompanije “Lošinjska plovidba”. Vlasnik tereta je preduzeće “Makfut” iz Beograda, dok je odredište bila Grčka, odnosno “Searose Company” LTD, u industrijskoj zoni Sindos, saopštila je crnogorska Uprava policije.
Makedonska policija juče je nastavila intenzivnu istragu, u saradnji sa Interpolom i crnogorskom policijom kako bi otkrila detalje rekordne pošiljke kokaina čija se količina sa prvobitnih 430 popela na 483 kilograma. Tokom prošle noći, prilikom kompletog pretresa oko 800 kanti u kojima je bio upakovan polikolor, otkrivena su još 53 kilograma droge. Njena vrijednost na crnom tržištu je oko 46 miliona eura, ali prema saznanjima policije, kada se tom kokainu dodaju izvjesni dodaci, što je redovna praksa na narko-tržištu, vrijednost se značajno povećava na 92 miliona dolara.
Kokain, sakriven u više kontejnera, krenuo je iz Južne Amerike, gdje je 14. novembra ukrcan u luci “La Guaira” u Venecueli. Teret je putovao preko luke Algesiras u Španiji, a zatim je iz italijanske luke Đoja Tauro dospio u Crnu Goru. Droga je 4. januara ujutru pretovarena u kamion registracija SK 842 OB / SK 961 NU, kojim je upravljao makedonski državljanin Alija Azirović. Kamion je oko 11 časova napustio Luku Bar, a istog dana, preko graničnog prelaza Kula, i Crnu Goru, navodi se u saopštenju crnogorske policije.
- Policijska istraga će biti usmjerena na utvrđivanje relevantnih činjenica, posebno na davanju odgovora na pitanje da li je kokain smješten u kontejnere u Venecueli ili u nekoj od ostalih luka u kojima je brod u transportu boravio, kao i na identifikovanje lica koja su organizovala i učestvovala u ovoj kriminalnoj aktivnosti. Shodno odredbama Zakona o nadzoru državne granice, granična policija obavlja kontrolu lica i saobraćajnih sredstava i, u tom smislu, traži na uvid isprave i dokumentaciju za prelazak državne granice, provjerava njihovu validnost, ocjenjujući ispunjenost uslova za ulazak u Crnu Goru. Kada su u pitanju trgovački brodovi, od zapovjednika broda traži se da nadležnom organu preda popis članova posade i putnika i stavi na uvid njihove putne isprave, što je učinjeno i u slučaju broda lošinjske plovidbe. Crnogorska policija nije imala operativna saznanja o krijumčarenju kokaina, pa samim tim ni zakonski osnov za kontrolu sadržaja kontejnera, koji su bili u tranzitu preko naše teritorije - navodi se u saopštenju.
Policije Crne Gore i Makedonije istražuju da li je neko iz Luke Bar mogao biti uključen u šverc.
- To što je droga bila sakrivena u kantama sa polikolor bojom koja je kupljena u dalekoj Venecueli trebalo je da bude sumnjivo svakoj carini, pa i barskoj. Istražujemo da li je i ranije imalo ovakvih transporta polikolor boje - izjavio je juče za “Vijesti” visoki zvaničnik makedonske policije.
U toku je ispitivanje vozača makedonskog kamiona i od njegovog iskaza očekuje se više detalja koji bi mogli pomoći da se ovaj slučaj kompletno rasvijetli, mada je pitanje koliko vozač zna o organizaciji ilegalnog transporta, kao i šta je prevozio.
- Znamo da je vozača angažovala supruga jednog od organizatora šverca koji je imao registrovanu firmu. Osim njega koji je u pritvoru, do sada imamo još dvojicu osumnjičenih - jednog sa dvojnim državljanstvom - makedonskim i susjedne zemlje, dok je drugi osumnjičeni državljanin druge države - rečeno je juče u makedonskoj policiji.
Droga je trebalo da stigne prvo u Grčku, a zatim da se transportuje u druge evropske zemlje. Interesantno je da su organizatori riješili da transport obave preko barske Luke, umjesto da drogu direktno upute u neku grčku luku. To ide u prilog mišljenju da je riječ o posebno uhodanom kanalu, rekao je makedonski policijski funkcioner.
Do sada je utvrđeno da iza transporta stoji nekoliko firmi iz Venecuele, Srbije i Grčke, koje su bile fiktivno osnovane za ovakve vrste trgovine.
Makedonska policija ima određena saznanja da iza tih firmi stoji više pripadnika srpskog i grčkog podzemlja, odnosno, pripadnici najrazličitijih “klanova”.
- Tovar je naručivan iz Venecuele, pri čemu se srpska firma javlja kao naručilac. Tek u drugoj “ruci” javljaju se grčke firme kojima je pošiljka trebalo da bude isporučena. Srpska firme su najvjerovatnije izabrane zato što lakše mogu djelovati u Crnoj Gori, procjenjuju u makedonskom MUP-u.
Na sajtu Agencije za privredne registre u Beogradu kao vlasnik i direktor “Makfuta” navedena je Stanislava Poletan a preduzeće je registrovano za trgovinu i usluge.
Beogradski “Blic” piše da srpska policija ispituje poslovanje “uvoznika” iz Beograda, i utvrđuje da li firma zaista postoji i radi, ili ju je neko, pomoću falsifikovane lične karte, otvorio da bi prodajom polikolora zakamuflirao šverc kokaina.
Makedonski premijer Nikola Gruevski juče je izjavio da je otkrivanje ilegalnog tovara rezultat jednomjesečnog angažmana makedonske policije. On je rekao da mu nije poznato da je informacije o sumnjivom transportu dobijena od kosovskog UNMIKA. To je različita izjava od direktora makedonske Carine Vanča Kargova, koji je prekjuče kazao da su makedonski carinici dobili informaciju od carinske službe UNMIKA.
Iako je bilo najavljeno da će detalje dosadašnje istrage juče saopštiti makedonski MUP to je odloženo za danas.
Pozivajući se na izvore u kosovskoj policiji i carini, skopska TV A1 javila je sinoć da je Čavilj Šabani najvjerovatnije jedan od glavnih organizatora juče zaplijenjenoh kokaina, prenijela je agencija Beta.
Šabani se već dvije i po godine nalazi u zatvoru Dubrava, kod Istoka, na izdržavanju kazne od 40 godina zbog šverca 180 kilograma heroina, a operaciju krijumčarenja kokaina vodio je direktno iz zatvosrkih prostorija.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
hrvati vozili kokain, vlasnik srpska firma..