Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Fiat übernimmt serbischen Autokonzern Zastava

Venom1

Gesperrt
Fiat übernimmt serbischen Autokonzern Zastava
35356235376265663438643934356530



Die Ende April vereinbarte mehrheitliche Übernahme des serbischen Autoherstellers Zastava durch den italienischen Autobauer Fiat wird am 29. September versiegelt werden, wenn nach Ankündigung des serbischen Wirtschaftsministeriums in Belgrad ein entsprechender Vertrag unterzeichnet werden soll.
Der Wert der künftigen Fiat-Investition in Zastava soll sich laut früheren Ankündigungen auf 700 Millionen Euro belaufen. Weitere 500 Millionen Euro sollen von Fiat-Zulieferern in Serbien investiert werden. Der serbische Staat will mit 30 Prozent an Zastava beteiligt bleiben.
Bei der Ankündigung der Zastava-Übernahme durch Fiat hieß es im April, dass die Italiener ab Ende 2009 in Kragujevac ein neues Modell der A-Klasse bauen wollen. Ab 2010 soll in Serbien auch ein neues Mittelklasse-Auto gebaut werden.



https://www.wirtschaftsblatt.at/newsticker/343530/index.do?pageActive=0

Auto: Der Yugo dreht seine letzte Runde « DiePresse.com

Fiat, Zastava clinch partnership - Serb ministry | Industries | Consumer Goods & Retail | Reuters
 
Jetzt ist es endlich amtlich. KG rules. 8) Wenn zastava jetzt los legt dann wird die Stadt endgültig aufblühten wobei sie jetzt schon blüht und es hat kein Ende was natürlich gut so ist.


FIAT - Made in Serbia
29. septembar 2008. | 00:36 -> 13:23 | Izvor: B92, FoNet, Beta, Tanjug

Beograd -- Predstavnici Vlade Srbije i italijanske "Fijat grupe" potpisali su u Beogradu Ugovor o zajedničkom ulaganju u kragujevačku fabriku "Zastava".

139248803948e0bde794f23834462936_extreme.jpg

Potpisivanje ugovora sa Fijatom (Beta)

Ukupna vrednost ugovora iznosi oko 950 miliona evra i on će omogućiti otvaranje novih 4.750 radnih mesta. U Palati "Srbija" ugovor su potpisali potpredsednik Vlade Srbije i ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić i predsednik "Fijat grupe" Serđo Markione.

Ugovorom je precizirano da u novoj zajedničkoj kompaniji "Fijat" ima 67 odsto vlasništva, a Vlada Srbije 33 odsto, kao i da ta kompanija preuzima imovinu fabrike "Zastava" u Kragujevcu, pri čemu će početna investicija "Fijata" iznositi oko 700 miliona evra, a srpska vlada više od 200 miliona evra.

Potpisan je i Memorandum o razumevanju "Iveka" i "Manjeti Marelija" i Vlade Srbije u oblasti proizvodnje autobusa, specijalnih vozila i automobilskih komponenti.

Tim dokumentom predviđa se formiranje još dve nove zajedničke kompanije, koje bi 70 odsto bile u vlasništvu italijanskih partnera, a 30 odsto u vlasništvu Republike Srbije. Početna investicija tih kompanija iznosiće oko 240 miliona evra.

Potpisivanju ugovora prisustvovali su, u ime Vlade Italije ministar spoljnih poslova Franko Fratini, predsednik Srbije Boris Tadić i premijer Mirko Cvetković.

Tadić: I politički značaj

Predsednik Srbije Boris Tadić ocenio je da ugovor sa "Fijatom" ima i poseban politički značaj jer je bliskost Srbije sa Italijom i njena spremnost da pomogne evropske integracije naše zemlje sada utemeljena i u ekonomskoj sferi.

"Ovo je veliki dan za Srbiju, za Fijat i za italijansku industriju. Posle 50 godina ovo je novi početak i zato delim ponos građana Srbije što je jedna od najvećih svetskih kompanija i najveća italijanska kompanija, ponovo u Srbiji", rekao je Tadić na završnoj svečanosti, posle potpisivanja ugovora o zajedničkom ulaganju.

Predsednik Srbije je istakao da pored otvaranje novih 5.000 radnih mesta, očekuje se povećanje zaposlenosti i u drugim sektorima srpske privrede što za Šumadiju i Srbiju predstavlja novi ekonomski početak.

Uloga vlade, države i predsednika republike je, kako je naveo, da pruži šansu građanima Srbije da pokažu svoje sposobnosti jer će tako imati šansu da se takmiče sa ostalima u svetu automobilske industije.

Premijer Mirko Cvetković je izrazio zadovoljstvo potpisivanjem ugovora između Fijata i vlade Srbije. Cvetković je ocenio da će ovaj ugovor imati nekoliko pozitivnih efekata, a prvi od njih je privlačenje drugih velikih investicija u Srbiju.

Cvetković je posle potpisivanja sporazuma rekao da se očekuje pozitivan efekat spoljnotrgovinskog bilansa zemlje i da se očekuje izvoz od milijardu evra.

Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić ocenio je da ugovor sa italijanskim "Fijatom", predstavlja do sada najveću investiciju u Srbiji.

Prema njegovim rečima taj ugovor omogućiće kragujevačkoj "Zastavi" da od "gubitaša postane profitabilna kompanija i najveći izvoznik u Srbiji".

Dinkić je novinarima u Palati "Srbija" rekao da je predviđeno da ukupan ulog "Fijata" u novoj kompaniji bude 200 miona evra u novcu, dok će ulog Srbije iznostiti 50 miliona evra u novcu i isto toliko i stvarima i pravima.

U prvoj fazi, kako je precizirao ministar, kapacitet fabrike iznosiće 200.000 automobila godišnje, a to bi trebalo da se dostigne do kraja 2010. godine, kada se očekuje i početak proizvodnje potpuno novog modela klase A.

U fabrici u Kragujevcu će, kako je rekao srpski ministar, biti nastavljena proizvodnja automobila Zastava 10, a predviđeno je da se godišnje proizvede 10.000 vozila tog modela.

S obzirom da je u pitanju zajedničko ulaganje, kako je rekao Dinkić, Srbija će pratiti "Fijatove" investicije u značajnom obimu, pa je kao podrška projektru predviđeno 100 miliona evra u novcu, 50 miliona evra iz kredita kao i značajna poreska oslobođenja.

Fabrika će, kako je rekao, biti smeštena u okviru nove carinske zone u Kragujevcu, a veliki deo proizvodnje će ići u izvoz pa se očekuje da će se na izvoznim poslovima inkasirati milijardu evra.

Srbija takođe planira da zajedno sa lokalnim vlasima u Kragujevcu investira više od 300 miliona evra u naredne četiri godine u infrastrukturu i zaštitu životne sredine, rekao je Dinkić.

Predsednik "Fijat grupe" Serđo Markione izjavio je u Beogradu, posle potpisivanja ugovora sa Vladom Srbije o zajedničkom ulaganju u kragujevačku "Zastavu", da vozila iz Kragujevca neće prodavati samo na srpskom tržistu, već i na tržištima okolnih zemalja i zapadne Evrope.

Markione je naglasio da je današnji dan posebno važan, jer je potpisani ugovor veoma značajan primer saradnje privatnog preduzeća i državnih institucija.

On je istakao da će ova investicija, s jedne strane, omogućiti "Fijatu" da dobije fabriku na strateškom prostroru i nove klijente a, s druge strane, novo ulaganje doprineće ekonomskom i tehnološkom razvoju Srbije.

Fratini: Italija zainteresovana za ulaganja

Ministar inostranih poslova Italije Franko Fratini izjavio je da će se saradnja Italije i Srbije nastaviti i u budućnosti jer "Italija ima interes i zainteresovana je za ulaganja u Srbiju".

Fratini je, u Palati "Srbija" posle potpisivanja ugovora o zajedničkom ulaganju, rekao da ugovor sa "Fijatom" ojačava veze dve zemlje u ekonomskom i političkom smislu.

"Danas je veoma važan dan za Italiju jer potpisivanje ugovora ojačava veze dve zemlje i u ekonomskom smislu, pored već uspostavljenih jakih i osvedočenih veza u poitici", rekao je italijanski šef diplomatije.

Fratini je naveo da Italija smatra Srbiju prijateljskom zemljom i strateškim partnerom i u politici i u ekonomiji.

Najveći ugovor u oblasti industrijskog razvoja

Vlada je juče vanredno zasedala kako bi pripremila dokumenta kojima se posle potpisivanja ugovora sa “Fijatom“ osniva Zajedničko društvo u kome će italijanski gigant imati većinsko vlasništvo od 67 odsto, dok će Srbija biti manjinski vlasnik sa 33 odsto.

U Vladi Srbije ocenjuju da se radi o najvećem ugovoru koji Srbija potpisuje u oblasti industrijskog razvoja jer će ukupna investicija “Fijata“, “Iveka“ i “Manjeti Marelija“, tri kompanije koje za sada učestvuju u ovom projektu, biti veća od milijardu evra, a biće otvoreno 5.000 novih radnih mesta.

Potpredsednik Vlade Božidar Đelić rekao je za B92 da je ugovor sa “Fijatom“ odličan posao za Kragujevac i Srbiju i investicija koja prevazilazi milijardu evra.

"Videli smo da je to 844 miliona evra zajedničkih investicija za automobile. Radi se o 300.000 automobila posle nekoliko godina, sa 200.000 u prvom koraku, i to za neki novi model koji će biti tada prikazan, a to je dodatno prošireno na autobuse i na komponente. To je oko 240 miliona evra investicija. Na to će Srbija dati, otprilike, jednu trećinu, a da bi to osposobila, postoje još dodatne investicije od nekih 200 miliona evra u infrastrukturu“, objasnio je Đelić.

Đelić kaže i da partnerstvo sa “Fijatom“ Kragujevcu donosi više od pet hiljada novih radnih mesta.

“Ovo jeste odličan posao. Ovaj posao košta dosta našu zemlju. Nije tajna da mi ulažemo i više sa naše strane nego što je to uradila Slovačka, ali to je cena da privučemo, u ovim teškim momentima, jednog od najvećih automobilskih proizvođača. To je inicijalna kapisla, od kada, mogu vam reći, Srbija može biti ’sledeća Slovačka’, zemlja koja ima najveći broj proizvedenih automobila po glavi stanovnika. Slovačka se na sličan način borila za prve fabrike pre šest-sedam godina. Sada to radi i Srbija“, rekao je potpredsednik Vlade.

"Značajan doprinos Srbiji i Kragujevcu"

Direktorka Ekonomist medija grupe Biljana Stepanović smatra da će ugovor sa Fijatom značajno doprineti i Srbiji i Kragujevcu i da se to po povećanoj ceni nekretnina u tom gradu već vidi.

Gostujući u Vestima B92, Stepanovićeva je navela da Srbija mora da kroz ovaj, ali i druge ugovore dokaže stranim investitorima da je spremna za ulaganja.

"Rebalansom budžeta je predviđeno 80 miliona evra, posle toga za iduću godina negde se kaže 100, negde 200 milona, sada ne znamo tačno tj. nisam uspela da utvrdim i nisam sigurna i da se još uvek zna koliko. To je velika suma na teret poreskih obaveznika, ali nadajmo se da taj novac neće biti bačen, kao do sada, na plate zaposlenih koji su ih dobijali na prinudnim odmorima, a nisu dolazili na posao", kaže Biljana Stepanović.

Može li Srbija da postane "nova Slovačka"

Konsultant za strana ulaganja Milan Kovačević, međutim, navodi da je teško dati gerenalnu ocenu ovog posla jer i dalje nisu poznati svi detalji ugovora.

“Znamo da će prestati da postoji dosadašnja ’Zastava’, koja je inače pravila velike gubitke i u koju smo, na pomalo nerazuman način, ubacivali novac, a nismo dobijali efekte. Istovremeno, imali smo domaći automobil koji je bio ispod standarda u okruženju. Naravno da bi ovo morao biti dobar posao jer će on generisati eksport automobila umesto dosadašnjeg importa", rekao je Kovačević za B92.

"Verovatno će podsticati i kooperante koji će praviti delove. Međutim, ne znamo koliko je vrednosti sa domaće strane dato da bi se postiglo tih 30 odsto, odnosno jedna trećina od ukupnog ulaganja i ne znamo, još uvek, da li će se i nastaviti u toj proporciji ulaganja od strane Srbije kao države. Ovde je, možda, pod najvećim znakom pitanja, koncept da država bude suvlasnik fabrike automobila“, dodaje on.

Kovačević sumnja da bi Srbija mogla da u automobilskoj industriji bude “nova Slovačka“ jer je u poslu sa “Zastavom“ ostao veliki upliv države.

On se slaže sa ocenama predstavnika vlasti da ugovor sa “Fijatom“ može biti magnet za nove strane investicije u Srbiju, ali zaključuje da bi država trebalo da stvori koncept kako da firme same dođu, “a ne da ih mi plaćamo za njihova ulaganja“.

Prema onome što je poznato, “Fijat“ namerava da do kraja 2009. godine počne proizvodnju novog modela automobila A klase i u prvoj fazi bi sa pogonskih traka trebalo da izlazi 200.000 novih automobila godišnje.

Istovremeno, “Zastava“ krajem godine prestaje da proizvodi svoje zašitne marke – “jugo“, “skalu“ i “floridu“, ali će nastaviti da proizvdi rezervne delove.

Članovi delegacija posle potpisivanja ugovora trebalo bi da odu u Kragujevac i obiđu pogone “Zastave“.

Gradsko veće donelo je odluku o oslobađanju “Fijata“ od svih lokalnih poreza i komunalnih taksi u narednih deset godina, a Kragujevac je preuzeo i obavezu da italijanskoj kompaniji obezbedi besplatno građevinsko zemljište ukoliko ona bude širila proizvodne kapacitete.

Zamenik gradonačelnika Kragujevca Nebojša Zdravković kaže da su već počeli i radovi na izgradnji kvalitetne infrastrukture koja bi pratila proizvodnju 300 hiljada vozila.

Proizvodnja prve serije “Fijatovih“ vozila trebalo bi da počne krajem sledeće godine, a pogoni “Zastava automobila“ će, prema rečima člana gradskog veća Vlade Vučkovića, biti u potpunosti rekonstruisani.

Kragujevački mediji javljaju i da je poslednjih dana drastično poraslo interesovanje za iznajmljivanje luksuznih stanova za italijanske stručnjake koji stižu u Kragujevac, kao i interesovanje Kragujevčana za kurseve italijanskog jezika, o čemu možete čitati ovde.

Šta se očekuje u Kragujevcu

Potpisivanje ugovora lokalni mediji u Kragujevcu karakterišu kao posao stoleća. Posle višedecenijske krize u jedinoj automobilskoj industriji u Srbiji, zadovoljstvo je vidljivo i na licima radnika. Oni kažu da očekuju posao i dobre plate.

Od ovog ugovora mnogo očekuju i gradske vlasti jer će zahvaljujući poslu sa "Fijatom" u narednih nekoliko godina biti u potpunosti modernizovana infrastruktura u gradu, što će, kako se očekuje, privući i druge strane investitore, a samim tim doprineti rastu standarda građana i smanjenju nezaposlenosti.

I sama najava sklapanja posla sa "Fijatom" pozitivno je uticala na stanje u Kragujevcu. Brojni drugi i strani investitori odlučili su da ulože novac u ovaj grad. Drastično je skočila cena nekretnina, a u poslednjih mesec dana poraslo je i interesovanje za iznajmljivanje luksuznih stanova u kojima će stanovati "Fijatovi" stručnjaci.

Da su i Kragujevčani počeli tržišno da razmišljaju i da više ne očekuju pomoć države, govori i podatak da u školama za učenje stranih jezika vlada prava pomama za kursevima italijanskog.

Izvor: b92.net


:laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3:
 
"Genialer" Vetrag

Falls meine Informationen vom internet korrekt sind bezahlt Serbien dem FIAT-Konzern rund 300 Millionen Dollar für 30% der Anteile am gemeinsamen Unternehmen in Serbien. Nun, wie wir wissen gehörte Serbien vor diesem Deal 100% der Zastava, nun bezahlte man 300 Millionen Dollar um 30% von etwas zu bekommen was die nächsten 10 Jahre von jeglicher Steuerpflicht gegenüber dem serbischen Staate befreit wurde!

Lustig. Nach 10 Jahren kann FIAT, dem nun 70% der Zastavafabrik gehört, schlicht und einfach die Koffer packen und woanders hinziehen. Zudem wurde bereits jetzt verlautbart, dass in der Zastava Entlassungen folgen werden. Die Zuliefererfirmen befinden sich übrigens außerhalb Serbiens.

Der einzige Vorteil für die serbischen Bürger wird die Senkung der Automobilpreise der FIAT-Kategorie sein. Nun wird ein FIAT statt 20 000 Euro vielleicht 12 000 Euro kosten. Für diejenigen Serben, die über 16 000 Euro für einen neuen FIAT verfügen, wird dies eine Entlastung sein. Allerdings sind die meisten Serben, die sich ein neues Auto leisten können ohnehin nicht auf diese "lächerlichen" 4000 Euro angewiesen. Die sozial schwächeren, und dazu gehört ein Großteil der SerbenInnen, profitieren davon nicht.

Hauptsache der serbische Aussenminister Dinkic konnte wiedereinmal vor die Kameras treten und einen großen Erfolg für Serbiens Wirtschaft ankündigen.
 
Zurück
Oben