Dobričina
Ultra-Poster
Bosmal d.o.o. želi da izgradnjom autoputa na koridoru 5c otvori javne radove u Bosni i Hercegovini. Ovaj "new deal" za BiH donijeće 330 kilometara najsavremenijeg autoputa u Europi.
Koridor 5c se proteže trasom Budimpešta - Osijek – Sarajevo – Ploče. Auto-put na ovom koridoru je najznačajniji putni pravac u BiH i najkraća putna komunikacija izmedu Srednje Europe i Jadrana. Put prolazi kroz centralni dio zemlje u pravcu sjever-jug od Donjeg Svilaja do granice BiH sjeverno od luke Ploče, idući duž rijeka Bosne i Neretve. Više od 50 posto ukupnog stanovništva i privredne aktivnosti Bosne i Hercegovine su u gravitacionom području ovog pravca.
Predviđeni troškovi izgradnje autoputa iznose 2,5 milijarde EUR, koji će se obezbijediti kroz konzorcij svjetskih banaka. Prema Bosmalovom planu i analizama vodećih svjetskih kompanija u ovoj oblasti, put bi se mogao napraviti za pet godina.
Na njegovoj izgradnji će biti angažovano oko 20.000 radnika, a uposliće se sva građevinska operativa i industrija Bosne i Hercegovine. Kao najveći infrastrukturni projekat, autoput će pokrenuti razvoj privrede u BiH. Autoput će skratiti vrijeme putovanja, te će se od Save do mora stizati za samo tri sata.
Bosmal d.o.o. je obezbijedio garancije Bank Islam Malaysia Berhad na 300 miliona EUR, samo mjesec dana nakon zahtjeva Vijeća ministara BiH. Ta inicijalna sredstva će se upotrijebiti za pripremu studije izvodljivosti, izradu dokumentacije i djelimičan otkup zemljišta. Očekuje se početak pregovora o koncesionom ugovoru sa Komisijom za koncesije BiH.
Autoput bi se gradio po sistemu DBFOT (Design, Build, Finance, Operate and Transfer - projektuj, izgradi, finansiraj, koristi i prenesi). Po tom modelu, koncesionar obezbjeđuje sredstva, snosi sve poslovne rizike i, nakon isteka koncesionog perioda, prenosi auto put na državu Bosnu i Hercegovinu.
Ukupno 169 građevinskih kompanija javilo se na Bosmalov poziv za iskazivanje interesa za učešće u izgradnji Koridora 5C. Američka firma Somerset Trade Finance LLC angažirala se na pružanju pomoći u obezbjeđenju potrebne finansijske podrške za nabavku mašina i građevinske opreme. Bosmal namjerava da u izgradnji autoputa angažira sve raspoložive i kvalificirane domaće građevinske firme, a također predviđa angažman građevinskih kompanija iz susjednih i zemalja iz cijelog regiona, kao i iz SAD i Europe.
Sa autoputem smo bliže Europi!