C
cro_Kralj_Zvonimir
Guest
Volkswagen, General Motors i Faw zainteresirani za kupnju Zastave Objavljivanje natječaja za privatizaciju kragujevačke Zastave najavljeno je za travanj, a prodaja za lipanj Nakon što je najavljeno skoro objavljivanje natječaja o privatizaciji tvornice automobila Zastava posjetili su je predstavnici Volkswagena, najvećeg europskog proizvođača automobila. Volkswagen je četvrta velika strana kompanija koja se zanima za preuzimanje Zastave u kojoj se nekada proizvodilo 300 tisuća vozila godišnje. To je poslije više od 20 godina prvi posjet Volkswagenova poslovodstva Zastavi.
Zatvorena vrata
Ta njemačka kompanija prije 25 godina namjeravala je sklopiti strateško partnerstvo sa Zastavom, ali se menadžment kragujevačke tvornice odlučio za suradnju s Fiatom. "Brak" s torinskim gigantom nije uspio, a u Zastavi su smatrali kako je izgubljena svaka mogućnost obnavljanja razgovora s Volkswagenom pa su napori u pronalaženju strateškog partnera usmjereni prema kompanijama iz Japana i Kine. Razgovori s predstavnicima Volkswagena vođeni su iza zatvorenih vrata, ali prema onome što je procurilo u javnost, nije isključeno da Zastava postane član velike Volkswagenove "obitelji". Predstavnici Volkswagena pojavili su se posljednji trenutak jer je upoznavanje sa Zastavinim proizvodnim mogućnostima, kao i tehničkom dokumentacijom, bilo moguće do 20. ožujka, dok je objavljivanje natječaja o njezinoj privatizaciji najavljeno za travanj. Prodaja bi se obavila u lipnju, nakon što budu izabrani novi sastav parlamenta i vlada. Bez obzira na konačnu odluku Volkswagena, Mlađan Dinkić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja, uvjeren je kako će Zastava naći strateškog partnera koji će je preuzeti.
Njegov optimizam temelji se na sve većem zanimanju za tvornicu. Među zainteresiranima je i kineska kompanija Faw, koja je peta po snazi u svijetu. Lani je ostvarila 22 milijarde dolara prihoda od prodaje automobila Prema Dinkićevim riječima, pred srbijanskom automobilskom industrijom nalazi se dobra perspektiva. Kada je to izjavio Dinkić je već znao i za posjet predstavnika Volkswagena. Zastava je dosad održavana u životu zahvaljujući subvencijama iz državnog proračuna iz kojeg su radnicima isplaćivane plaće. U međuvremenu je iz tvornice otpušteno gotovo devet tisuća radnika, tako da novi vlasnik neće biti suočen s rješavanjem socijalnih pitanja. Dosad su tvornicu posjetili predstavnici General Motorsa, kineskog Fawa i Toyote, a održava se poslovna suradnja i s talijanskim Fiatom od kojeg je kupljena licencija za proizvodnju Punta. U međuvremenu je za 14 milijuna eura kupljena robotizirana linija za montažu automobila. S General Motorsom je osnovano poduzeće koje se bavi bescarinskim uvozom Opel Classica, dok u jesen 2008. godine ne započne njegova montaža u Zastavinim pogonima. Proizvodnja Punta od oko 15-ak tisuća vozila godišnje nije dovoljna da Zastava stane na zdrave financijske noge. Zastava je u potrazi za kooperantima kako bi krenula u cjelovitu proizvodnju Punta. Izvoz u Rusiju
Njezino poslovodstvo je odlučilo da do kraja 2010. godine napusti proizvodnju iz vlastitog asortimana kojeg čine Yugo i Florida, jer se pokazalo da su to najlošiji automobili, te da se kupci odlučuju za kupnju uvoznih polovnih automobila nego za Zastavine nove. Radi povećanja proizvodnje Punta, Zastava je od Fiata dobila odobrenje za izvoz tog vozila u okolne zemlje, a pregovora se i izvozu u Ukrajinu i Rusiju. Volkswagen traži partnere u Makedoniji Na prvoj Makedonskoj konferenciji autodobavljača, koju je u suradnji s USAID-om organizirao makedonski ministar za poticanje stranih ulaganja Vele Samak, najveći njemački proizvođač automobila Volkswagen ponudio je suradnju makedonskim dobavljačima i proizvođačima autodijelova. Predstavnici Volkswagena predočili su u nabavi kojih je sve dijelova za svako njihovo vozilo moguća suradnja i partnerstvo s makedonskim tvrtkama. O eventualnoj suradnji potom su neposredno razgovorali s pojedinim tvrtkama Vesna SAP, IZO staklo, Amak, SIPO, Velmaks, Ruen, Te-Te plast, Niče Aurora, Pruteks, MZT Learnica i TCG Learnica.
(Z. D.)
Poslovni dnevnik - Volkswagen, General Motors i Faw zainteresirani za kupnju Zastave
Volkswagen to buy Zastava? 20 March 2008 | 12:12 | Source: Beta BELGRADE -- Daily Danas writes that Volkswagen officials met with Zastava company representatives yesterday.
The daily states that a Volkswagen delegation met with Zastava and Economy Ministry officials to discuss the company’s impending privatization.
The meeting, held behind closed doors, consisted of a presentation of the tender conditions and Zastava’s production potential to Volkswagen officials, the daily writes.
“With this visit, the mystery behind ‘one large European company’ that is interest in buying the Zastava automotive factory has been revealed,” states Danas, alluding to an earlier statement from Economy Minister Mlađan Dinkić.
The daily recalls that Volkswagen was interested in Zastava during the late 1980s, when it was planning to export Yugo automobiles to America, and was ready to turn Zastava into something similar to the Czech Skoda company.
“These plans, however, did not come to fruition, because the Zastava administration at the time was negotiating with Fiat about forming a joint company in Kragujevac. Volkswagen then decided to go to the Czech Republic where it was able to turn Skoda into a respectable car manufacturer," the daily writes.
The decision for a possible joint venture between Volkswagen and Zastava will no longer depend on the Zastava administration, but only on whether the German giant’s management believes it is worth accepting the tender conditions for the sale of the company, Danas adds.
B92 - News - Business & Economy - Volkswagen to buy Zastava?
Zatvorena vrata
Ta njemačka kompanija prije 25 godina namjeravala je sklopiti strateško partnerstvo sa Zastavom, ali se menadžment kragujevačke tvornice odlučio za suradnju s Fiatom. "Brak" s torinskim gigantom nije uspio, a u Zastavi su smatrali kako je izgubljena svaka mogućnost obnavljanja razgovora s Volkswagenom pa su napori u pronalaženju strateškog partnera usmjereni prema kompanijama iz Japana i Kine. Razgovori s predstavnicima Volkswagena vođeni su iza zatvorenih vrata, ali prema onome što je procurilo u javnost, nije isključeno da Zastava postane član velike Volkswagenove "obitelji". Predstavnici Volkswagena pojavili su se posljednji trenutak jer je upoznavanje sa Zastavinim proizvodnim mogućnostima, kao i tehničkom dokumentacijom, bilo moguće do 20. ožujka, dok je objavljivanje natječaja o njezinoj privatizaciji najavljeno za travanj. Prodaja bi se obavila u lipnju, nakon što budu izabrani novi sastav parlamenta i vlada. Bez obzira na konačnu odluku Volkswagena, Mlađan Dinkić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja, uvjeren je kako će Zastava naći strateškog partnera koji će je preuzeti.
Njegov optimizam temelji se na sve većem zanimanju za tvornicu. Među zainteresiranima je i kineska kompanija Faw, koja je peta po snazi u svijetu. Lani je ostvarila 22 milijarde dolara prihoda od prodaje automobila Prema Dinkićevim riječima, pred srbijanskom automobilskom industrijom nalazi se dobra perspektiva. Kada je to izjavio Dinkić je već znao i za posjet predstavnika Volkswagena. Zastava je dosad održavana u životu zahvaljujući subvencijama iz državnog proračuna iz kojeg su radnicima isplaćivane plaće. U međuvremenu je iz tvornice otpušteno gotovo devet tisuća radnika, tako da novi vlasnik neće biti suočen s rješavanjem socijalnih pitanja. Dosad su tvornicu posjetili predstavnici General Motorsa, kineskog Fawa i Toyote, a održava se poslovna suradnja i s talijanskim Fiatom od kojeg je kupljena licencija za proizvodnju Punta. U međuvremenu je za 14 milijuna eura kupljena robotizirana linija za montažu automobila. S General Motorsom je osnovano poduzeće koje se bavi bescarinskim uvozom Opel Classica, dok u jesen 2008. godine ne započne njegova montaža u Zastavinim pogonima. Proizvodnja Punta od oko 15-ak tisuća vozila godišnje nije dovoljna da Zastava stane na zdrave financijske noge. Zastava je u potrazi za kooperantima kako bi krenula u cjelovitu proizvodnju Punta. Izvoz u Rusiju
Njezino poslovodstvo je odlučilo da do kraja 2010. godine napusti proizvodnju iz vlastitog asortimana kojeg čine Yugo i Florida, jer se pokazalo da su to najlošiji automobili, te da se kupci odlučuju za kupnju uvoznih polovnih automobila nego za Zastavine nove. Radi povećanja proizvodnje Punta, Zastava je od Fiata dobila odobrenje za izvoz tog vozila u okolne zemlje, a pregovora se i izvozu u Ukrajinu i Rusiju. Volkswagen traži partnere u Makedoniji Na prvoj Makedonskoj konferenciji autodobavljača, koju je u suradnji s USAID-om organizirao makedonski ministar za poticanje stranih ulaganja Vele Samak, najveći njemački proizvođač automobila Volkswagen ponudio je suradnju makedonskim dobavljačima i proizvođačima autodijelova. Predstavnici Volkswagena predočili su u nabavi kojih je sve dijelova za svako njihovo vozilo moguća suradnja i partnerstvo s makedonskim tvrtkama. O eventualnoj suradnji potom su neposredno razgovorali s pojedinim tvrtkama Vesna SAP, IZO staklo, Amak, SIPO, Velmaks, Ruen, Te-Te plast, Niče Aurora, Pruteks, MZT Learnica i TCG Learnica.
(Z. D.)
Poslovni dnevnik - Volkswagen, General Motors i Faw zainteresirani za kupnju Zastave
Volkswagen to buy Zastava? 20 March 2008 | 12:12 | Source: Beta BELGRADE -- Daily Danas writes that Volkswagen officials met with Zastava company representatives yesterday.
The daily states that a Volkswagen delegation met with Zastava and Economy Ministry officials to discuss the company’s impending privatization.
The meeting, held behind closed doors, consisted of a presentation of the tender conditions and Zastava’s production potential to Volkswagen officials, the daily writes.
“With this visit, the mystery behind ‘one large European company’ that is interest in buying the Zastava automotive factory has been revealed,” states Danas, alluding to an earlier statement from Economy Minister Mlađan Dinkić.
The daily recalls that Volkswagen was interested in Zastava during the late 1980s, when it was planning to export Yugo automobiles to America, and was ready to turn Zastava into something similar to the Czech Skoda company.
“These plans, however, did not come to fruition, because the Zastava administration at the time was negotiating with Fiat about forming a joint company in Kragujevac. Volkswagen then decided to go to the Czech Republic where it was able to turn Skoda into a respectable car manufacturer," the daily writes.
The decision for a possible joint venture between Volkswagen and Zastava will no longer depend on the Zastava administration, but only on whether the German giant’s management believes it is worth accepting the tender conditions for the sale of the company, Danas adds.
B92 - News - Business & Economy - Volkswagen to buy Zastava?