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Russische Streitkräfte

Keine Angst vor Nachbau: Russland bietet China neuen Kampfjet Su-35 an

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Russland hat China sein modernisiertes Jagdflugzeug Su-35 angeboten. Beide Staaten führen bereits technische Verhandlungen, wie Alexander Michejew, Vizechef des russischen Waffenexporteurs Rosoboronexport, am Montag mitteilte.

Ein Regierungsabkommen sei bereits unterzeichnet worden, technische Beratungen würden geführt, sagte Michejew am Rande der Luftfahrtmesse in Le Bourget bei Paris. Russland habe keine Angst davor, dass China den Su-35 ohne Lizenz nachbaut. „Zwischen Russland und China gilt ein Abkommen über den Schutz der Urheberrechte. Wir sehen keine Probleme mit einem Kopieren der Su-35 auf uns zukommen.“ Zuvor hatte es geheißen, dass ein Liefervertrag mit China noch in diesem Jahr unterzeichnet werden könnte.

Der Mehrzweckjäger Su-35 gehört zur Generation 4++, besitzt jedoch neue Bordelektronik, ein moderneres Radar mit größerer Reichweite, neue Waffen sowie Triebwerke mit einer höheren Schubleistung und Schubvektorsteuerung. Dank einer neuartigen Avionik und anderen Ausrüstungen der 5. Generation hat die Maschine in ihrer Klasse nicht ihresgleichen. Der Kampfjet kann 30 Luftziele aus einer Entfernung von über 80 Kilometern gleichzeitig erfassen und acht von ihnen angreifen.

Mit einer Kampflast von bis zu acht Tonnen kann die Maschine auf 2400 km/h beschleunigen. Die Gipfelhöhe liegt bei 18 000 Metern. Zum Vergleich: Die Höchstgeschwindigkeit des US-Kampfjets F-35 beträgt bei vergleichbarer Gipfelhöhe nur 1900 km/h.



© RIA Novosti.
Kampfjet Su-35: Technische Daten


Keine Angst vor Nachbau: Russland bietet China neuen Kampfjet Su-35 an | Sicherheit und Militär | RIA Novosti

- - - Aktualisiert - - -

http://youtu.be/qQmzP748oXU
 
Irak bestellt russische Kampfhubschrauber „Alligator“

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Der russische Waffenexporteur Rosoboronexport hat am Rande der Luftfahrtschau in Le Bourget mit dem Irak einen Vertrag über die Lieferung von Kampfhubschraubern Ka-52 „Alligator“ unterzeichnet.
Es handle sich um einen ersten Liefervertrag im Rahmen des 2012 vereinbarten großen Waffendeals, teilte ein Sprecher der russischen Delegation RIA Novosti mit. Das Rahmenabkommen mit einem Wert von mehr als 4,2 Milliarden US-Dollar trete damit in Kraft.

Der Megadeal, der Russland zum zweitgrößten Waffenlieferanten des Irak nach den USA machen soll, war im Oktober während eines Moskau-Besuchs des irakischen Premiers Nuri al-Maliki vereinbart worden. Das irakische Parlament legte den Deal wegen Verdachts auf Korruption zuerst auf Eis, gab jedoch schließlich grünes Licht. Was genau geliefert wird, ist offiziell nicht bekannt. Nach Medienberichten bestellten die Iraker Flugabwehrsysteme vom Typ Panzir-S sowie Kampfhubschrauber.



© RIA Novosti.
Zweisitziger Mehrzweckhelikopter Ka-52

Irak bestellt russische Kampfhubschrauber

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Russland über Verschiebung von Demo-Flug von Ka-52-Helikopter in Le Bourget erstaunt

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Die russische Delegation hat sich über die Verschiebung des Demonstrationsfluges eines modernen russischen Hubschraubers vom Typ Ka-52 auf der Luft- und Raumfahrtmesse in Le Bourget erstaunt gezeigt.
Wie ein ranghoher Vertreter der russischen Abordnung RIA Novosti sagte, war die Ka-52 bereits startklar, als die Organisatoren den Flug ohne Angaben der Gründe verschoben hatten. Statt Ka-52 hätten zwei Eurocopter Demonstrationsflüge absolviert. Zu diesem Zeitpunkt hätte sich der französische Regierungschef auf dem Messegelände aufgehalten, hieß es.

Stunden später wurde der Demonstrationsflug doch noch genehmigt. Ein russischer Experte führte den Vorfall auf "Angst vor Konkurrenz" zurück. "Wären zwei Eurocopter nach der Ka-52 gestartet, wäre ihr Flug von niemandem beobachtet worden", sagte der Gesprächspartner.

http://de.rian.ru/society/20130617/266316533.html
 
Russland stärkt Kriegsmarine: Drei neue Atomkreuzer noch in diesem Jahr

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Die russische Marine plant noch im laufenden Jahr zwei Starts der ballistischen Interkontinentalraketen Bulawa von Atom-U-Booten des Typs Borej, die danach sofort in die Flotte aufgenommen werden sollen. Neben den beiden Borej-Atomkreuzern soll auch ein Atom-U-Boot der Jassen-Klasse, die „Sewerodwinsk“, das russische Arsenal erweitern, so ein hochrangiger Vertreter des Generalstabs der Flotte zu RIA Novosti.
„Die Bulawa-Starts sind für das 3. und 4. Quartal des laufenden Jahres angesetzt. Es wird in zwei Etappen gefeuert –Einzelfeuer von dem einem U-Boot aus und eine Salve von dem anderen. Alles hängt von der Einsatzbereitschaft der Schiffe ab, die jetzt gerade Tests durchlaufen“, so der Gesprächspartner der Nachrichtenagentur.



© RIA Novosti.
Atom-U-Boot Sewerodwinsk


Bei den Starts werden die Atom-U-Boote der Borej-Klasse „Alexander Newski“ und „Wladimir Monomach“ zum Einsatz kommen. Wenn die Starts erfolgreich ablaufen, werden beide Atomkreuzer noch vor Jahresende in den Bestand der russischen Flotte aufgenommen. Wie der Marineangehörige RIA Novosti gegenüber betonte, ist die „Juri Dolgoruki“, das erste Atom-U-Boot des Borej-Projekts, seit Ende 2012 im Arsenal der russischen Kriegsmarine.

Zuvor hatte aus dem russischen Verteidigungsministerium verlautet, dass das dritte Atom-U-Boot der Borej-Klasse, die „Wladimir Monomach“ erst frühestens im Jahr 2014 der Flotte übergeben werde.



© RIA Novosti.
Atom-U-Boot "Juri Dolgoruki"

Atom-U-Boote der Borej-Klasse (Projekt 955) sollen in den nächsten 30 bis 40 Jahren die Grundlage der maritimen strategischen Kernwaffenkräfte bilden und die Parität mit den USA und den anderen Mitgliedern des so genannten nuklearen Clubs sichern.
Russland hatte die Bulawa-Rakete seit 2004 getestet, bevor sie Ende 2011 in den Bestand genommen wurde. Sieben der insgesamt 18 Teststarts schlugen fehl. Nach Expertenangaben ist Bulawa in der Lage, jedes der gegenwärtig existierenden Abwehrsysteme zu durchbrechen.

Russland stärkt Kriegsmarine: Drei neue Atomkreuzer noch in diesem Jahr | Sicherheit und Militär | RIA Novosti
 
F-35B: Born in the USSR


June 10, 2013 Rakesh Krishnan Simha
The American F-35B short takeoff and vertical landing aircraft has its origins in a secret collaboration between Russia’s Yakovlev and Lockheed Martin of the United States.

The American F-35B – the naval version of the Joint Services Fighter – was not designed in Fort Worth, Texas, but in Moscow, Russia. The ‘unique’ lift fan and vectoring tailpipe that allows the F-35B stealth fighter to perform vertical takeoffs and landings (VTOL) was designed nearly three decades ago by Russia’s Yakovlev aircraft bureau for their supersonic multi-services fighter, the Yak-141.
Need for speed…and more
The Yak-141 was a successful development of the older Yak-38 jump jet. A good example of Russia’s poor record in naval aviation, the Yak-38 was an apology of a fighter, being outperformed in almost every department by its Western rivals such as the highly successful British Sea Harrier.
As part of the Soviet Navy’s massive expansion under Admiral Gorshkov, in 1975 Yakovlev was ordered to develop a highly versatile aircraft. Having an unprecedented blend of supersonic speed, vertical take-off and landing capability and extended range, its main role would be to defend the Soviet Naval Fleet and shipping lanes. The aircraft would not only operate from aircraft carriers, but also from wheeled landing and takeoff platforms that could be placed throughout the country, allowing the Russian Air Force to come into the picture.
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An F-35B makes the first vertical landing on USS Wasp. Source: US Navy/wikipedia.org
Yakovlev’s designers dumped the double engine configuration that was popular those days, as in the Yak-38 and the Sea Harrier. Says Military Today: “Instead they created a layout with a single engine, that could turn 95 degrees down with two additional vertical thrust engines, located in the middle of the fuselage, just behind the center of gravity. These would turn on only during vertical take-off, vertical landing and hovering. The engineers had to stretch the body of the aircraft for aerodynamic stability.”
Plane truth: 12 world records and still grounded
In 1977 the aircraft got the green light for full development. By March 1987 came the first flight and the first hover was carried out on December 1989. During April 1991 test pilot Andrei Sintsyn set 12 world records for vertical takeoff and landing aircraft that were recognised by the FAI. But trouble would soon bring down this highly promising fighter.
On October 5, 1991, a prototype aircraft crashed while attempting a carrier landing. Then came the funds crunch following the dissolution of the Soviet Union. This meant that Yakovlev was now on its own – it had to get funds from somewhere.
Enter Lockheed
Trying to stay airborne in the turbulent skies of a collapsing empire, Yakovlev started looking for a foreign partner. One of the successes it notched up was the development of the Yak-130 trainer in partnership with Aermacchi of Italy.
The other partnership was with Lockheed Martin. In the early nineties, the United States military decided to replace its F-16, F-18 and A-10 fighter-bombers with a common family of aircraft for its three services that operated fixed wing aircraft.
Lockheed Martin was one of the companies trying to land the multi-trillion dollar Joint Strike Fighter contract. Since American designers had no prior experience in VTOL development and the British Jaguar was outdated, they saw the potential in Yakovlev’s design.
According to aviation analyst Bill Gunston, the Lockheed-Yakovlev partnership began in late 1991, though it was not publicly revealed by Yakovlev until September 6, 1992. Lockheed-Martin disclosed the deal only in June 1994.
Lockheed pumped in nearly $400 million. For Yakovlev the fruits of the partnership were three new prototypes and an additional static test aircraft to test improvements in design and avionics. Two prototypes of the planes were exhibited at the 1993 Moscow air show. None flew.
The real winner was Lockheed. Its designers had struck gold – they had learned enough about “lift plus lift cruise” techniques from the Russians to design their prototype Joint Strike Fighter, known as the X-35, in preparations for a fly off against the Boeing X-32.
RUSSIAN LIFT TECH

Lift Plus Lift Cruise: A concept for jet-powered vertical flight using a main engine both for forward (cruise) flight and for vertical thrust, using 90-degree vectoring nozzles, with an additional "lift" engine up front for balance and extra vertical thrust. The idea was originally proposed by the Germans during WW II. Developed by the Russians, it now powers the F-35B stealth fighter.

The Russian advantage paid off handsomely. In a close fight to the finish line, the Yak-inspired X-35 got the contract.
Spotting similarities
The similarities between the F-35B and the Yak-141 are not just in the engines, nozzles and fans. The two aircraft even look alike in terms of appearance – like twins separated at birth. This is hardly a coincidence because under the hood of the American plane is a Russian heart.
There is another clue about the shared DNA of the two planes. Strategy Page reports that over the last five years, testing of the “B” version of the new American F-35 fighter showed that its engine generated enough heat to damage carrier decks. The Yak-141 had an eerily similar problem – it was also known to damage runways and decks it operated from.
Military Today says Lockheed-Martin “possibly used experience gained from this project developing their own F-35 multi-role fighter”.
The real truth may come years later when or if someone from the Russian or American side sits down to pen down their memoirs. Until then, all we can say is if it looks like a Yak, flies like a Yak and acts like a Yak, it must be a Yak.
 
F-35B: Born in the USSR


June 10, 2013 Rakesh Krishnan Simha
The American F-35B short takeoff and vertical landing aircraft has its origins in a secret collaboration between Russia’s Yakovlev and Lockheed Martin of the United States.

The American F-35B – the naval version of the Joint Services Fighter – was not designed in Fort Worth, Texas, but in Moscow, Russia. The ‘unique’ lift fan and vectoring tailpipe that allows the F-35B stealth fighter to perform vertical takeoffs and landings (VTOL) was designed nearly three decades ago by Russia’s Yakovlev aircraft bureau for their supersonic multi-services fighter, the Yak-141.
Need for speed…and more
The Yak-141 was a successful development of the older Yak-38 jump jet. A good example of Russia’s poor record in naval aviation, the Yak-38 was an apology of a fighter, being outperformed in almost every department by its Western rivals such as the highly successful British Sea Harrier.
As part of the Soviet Navy’s massive expansion under Admiral Gorshkov, in 1975 Yakovlev was ordered to develop a highly versatile aircraft. Having an unprecedented blend of supersonic speed, vertical take-off and landing capability and extended range, its main role would be to defend the Soviet Naval Fleet and shipping lanes. The aircraft would not only operate from aircraft carriers, but also from wheeled landing and takeoff platforms that could be placed throughout the country, allowing the Russian Air Force to come into the picture.
F35b.jpg

An F-35B makes the first vertical landing on USS Wasp. Source: US Navy/wikipedia.org
Yakovlev’s designers dumped the double engine configuration that was popular those days, as in the Yak-38 and the Sea Harrier. Says Military Today: “Instead they created a layout with a single engine, that could turn 95 degrees down with two additional vertical thrust engines, located in the middle of the fuselage, just behind the center of gravity. These would turn on only during vertical take-off, vertical landing and hovering. The engineers had to stretch the body of the aircraft for aerodynamic stability.”
Plane truth: 12 world records and still grounded
In 1977 the aircraft got the green light for full development. By March 1987 came the first flight and the first hover was carried out on December 1989. During April 1991 test pilot Andrei Sintsyn set 12 world records for vertical takeoff and landing aircraft that were recognised by the FAI. But trouble would soon bring down this highly promising fighter.
On October 5, 1991, a prototype aircraft crashed while attempting a carrier landing. Then came the funds crunch following the dissolution of the Soviet Union. This meant that Yakovlev was now on its own – it had to get funds from somewhere.
Enter Lockheed
Trying to stay airborne in the turbulent skies of a collapsing empire, Yakovlev started looking for a foreign partner. One of the successes it notched up was the development of the Yak-130 trainer in partnership with Aermacchi of Italy.
The other partnership was with Lockheed Martin. In the early nineties, the United States military decided to replace its F-16, F-18 and A-10 fighter-bombers with a common family of aircraft for its three services that operated fixed wing aircraft.
Lockheed Martin was one of the companies trying to land the multi-trillion dollar Joint Strike Fighter contract. Since American designers had no prior experience in VTOL development and the British Jaguar was outdated, they saw the potential in Yakovlev’s design.
According to aviation analyst Bill Gunston, the Lockheed-Yakovlev partnership began in late 1991, though it was not publicly revealed by Yakovlev until September 6, 1992. Lockheed-Martin disclosed the deal only in June 1994.
Lockheed pumped in nearly $400 million. For Yakovlev the fruits of the partnership were three new prototypes and an additional static test aircraft to test improvements in design and avionics. Two prototypes of the planes were exhibited at the 1993 Moscow air show. None flew.
The real winner was Lockheed. Its designers had struck gold – they had learned enough about “lift plus lift cruise” techniques from the Russians to design their prototype Joint Strike Fighter, known as the X-35, in preparations for a fly off against the Boeing X-32.
RUSSIAN LIFT TECH

Lift Plus Lift Cruise: A concept for jet-powered vertical flight using a main engine both for forward (cruise) flight and for vertical thrust, using 90-degree vectoring nozzles, with an additional "lift" engine up front for balance and extra vertical thrust. The idea was originally proposed by the Germans during WW II. Developed by the Russians, it now powers the F-35B stealth fighter.

The Russian advantage paid off handsomely. In a close fight to the finish line, the Yak-inspired X-35 got the contract.
Spotting similarities
The similarities between the F-35B and the Yak-141 are not just in the engines, nozzles and fans. The two aircraft even look alike in terms of appearance – like twins separated at birth. This is hardly a coincidence because under the hood of the American plane is a Russian heart.
There is another clue about the shared DNA of the two planes. Strategy Page reports that over the last five years, testing of the “B” version of the new American F-35 fighter showed that its engine generated enough heat to damage carrier decks. The Yak-141 had an eerily similar problem – it was also known to damage runways and decks it operated from.
Military Today says Lockheed-Martin “possibly used experience gained from this project developing their own F-35 multi-role fighter”.
The real truth may come years later when or if someone from the Russian or American side sits down to pen down their memoirs. Until then, all we can say is if it looks like a Yak, flies like a Yak and acts like a Yak, it must be a Yak.

Ich denke nicht,dass diese Technik der ausschlaggebender Punkt ist um zu sagen "Born in UDSSR".

Vielmehr würde ich die Tarnkappentechnik heranziehen,denn nach meinem Wissen hat es auch etwas mit den Russen zu tun.

Danke
 
Sukhoi Su-35 Paris Air Show 2013 |

Mal ne frage gibt es noch ein Flugzeug das genau so manövrierfähig ist aber nicht von den Russen?



Hmm gute Frage,denn die Su-35 ist wirklich sehr wendig.Ob diese Fähigkeit jedoch vor Raketen schützt bezweifele ich.

Ansonsten denke ich,dass der Eurofighter aber auch die F-22 sehr wendig sind.

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Hmm gute Frage,denn die Su-35 ist wirklich sehr wendig.Ob diese Fähigkeit jedoch vor Raketen schützt bezweifele ich.

Ansonsten denke ich,dass der Eurofighter aber auch die F-22 sehr wendig sind.

Habe mir jetzt einige Videos angeschaut für mich verliert der Eurofighter da ganz klar im vergleich zu der Su-35 weil er einen viel größeren wendekreis hat!

eurofighter nearly crashes - YouTube

Das einzige flugzeug das änlich gut ist denke ich ist die F-22 da bei ihr die Düsentriebwerke auch lenkbar sind! Noch habe ich aber kein richtig gutes video von der F-22 gefunden deshalb glaube ich das die Su-35 noch ein stück besser ist als die F-22!

Mich würde mal die F-35 interessieren wie es bei ihr ausschaut! Ob das etwas gegen Racketen bringt kann ich so nicht sagen vielleicht bei einem sehr guten Piloten?
Glaube mehr das es im Luftkampf sehr wichtig ist wie manövrierfähig das flugzeug ist! Besonders bei verfolgungen!
 
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