Nece biti drasticnih izmjena trase koridora 5-c
14.06.2009
Ministar saobraćaja i komunikacija BiH Božo Ljubić izjavio je jučer u Mostaru da je ubrzana izgradnja jadransko-jonskog autoputa od Ploča prema jugu i granici BiH sa Crnom Gorom od krucijalnog interesa za BiH. Ljubić je rekao da je jučerašnji sastanak sa ministrima saobraćaja Republike Srpske i Federacije BiH Nedeljkom Čubrilovićem i Nailom Šećkanovićem u Mostaru imao za cilj da entitetske vlade ubrzano donesu odluke da je izgradnja ove saobraćajnice od interesa za BiH.
Prema njegovim riječima, nakon toga bi trebalo da se stupi u kontakt sa članicama Jadransko-jonske inicijative Grčkom, Hrvatskom, Albanijom i Crnom Gorom u cilju zajedničke primjene i projektovanja autoputa.
On je rekao da je prema njegovom i mišljenju resornih entitetskih ministara mnogo razloga za ubrzanu izgradnju jadransko-jonskog autoputa.
''Naš je zadatak je da razvijamo regionalnu saobraćajnu infrastrukturu. Osim toga, ova će saobraćajnica povezati neumski akvatorij sa ostatkom BiH'', rekao je Ljubić.
Govoreći o značaju Jadransko-jonske saobraćajnice, Ljubić je rekao da će taj putni pravac doprinijeti ekonomskom razvoju jugoistočne Hercegovine koja je, kako je rekao, demografski i ekonomski devastirano područje.
''Ta područja su i ekonomski i demografski devastirana te bi prolazak ove saobraćajnice predstavljao značajan korak u razvoju tih krajeva", naglasio je Ljubić.
Jadransko-jonski autoput proteže se od Trsta do Kalamate u Grčkoj i zbog toga je ona veoma bitna za BiH, jer je spaja sa zemljama jugoistočne Evrope i stavlja u regionalni saobraćajni centar.
Magistralni putni pravac kroz BiH prolazio bi hercegovačkim zaleđem, odnosno područjem između Stoca i Neuma te Trebinja i Dubrovnika.
On je dodao da se jadransko-jonski autoput i koridor Pet Ce spajaju u mjestu Bijača.
Ljubić je dodao da će početkom iduće godine početi izgradnja koridora Pet ce na četiri lokacije: Svilaj na rijeci Savi, ostatak autoputa od Kaknja prema Zenici, Sarajevo-Tarčin i od Počitelja do granice sa Hrvatskom.
Prema njegovim riječima, izgradnja će biti finansirana iz kreditnih sredstava, a ove dionice trebalo bi da budu završene 2012. godine.
Ljubić je istakao da neće biti drastičnih pomjerenja koridora Pet Ce, iako su mještani hercegovačkih naselja Blagaj i Počitelj protiv predložene trase koridora Pet ce.
''Svaki autoput prolazi kroz neka područja i svaki je doprinio razvoju područja kroz koja prolazi i s toga nema razloga za bojazan da će on ugroziti ekonosmki razvoj Blagaja'', rekao je Ljubić i dodao da je sadašnja trasa dvanaesta opcija koja je testirana u zadnjih pet do šest godina.
biznis.ba