Magyarország
Balkaner
Budapest ist meiner meinung nach eine der schoensten staedte europas hier ein paar bilder aus wikipedia ich lade die naechsten tage auch ein paar selbst geschossene hoch
Wow, Budapest wurde im vorletzten bis letzten Jahrhundert auch Judapest aufgrund der Jüdischen Minderheit genannt. Gibt es noch eine große Jüdische Gemeinschaft in Budapest?
Sehr schöne Stadt!!!
ja gibt es und es gibt dort auch sehr viele chinesen
Judapest
The nickname was first used by Karl Lueger, mayor of Vienna at the turn of the century[1][2]. In 1900 about one fourth of Budapest's total population was Jewish. Most members of the community were magyarized and saw themselves as Hungarians of Jewish religion[citation needed]. The Hungarian-speaking Neolog Jewish Community of Budapest was one of the world's wealthiest and largest Jewish communities[citation needed]. Before and during World War II, it was a common nickname among far-right antisemites, such as the Arrow Cross Party, often used against Miklós Horthy and his government[citation needed]. It was also used by Adolf Hitler against the Hungarian government who protected Hungarian Jews and prevented their deportation.[3] Since the mid-2000s, Hungarian ultra-radicals use it again.[4]
Du verarscht mich oder?
Gibt es echt viele Chinesen?
Folge dem Video um zu sehen, wie unsere Website als Web-App auf dem Startbildschirm installiert werden kann.
Anmerkung: Diese Funktion ist in einigen Browsern möglicherweise nicht verfügbar.
Wir verwenden essentielle Cookies, damit diese Website funktioniert, und optionale Cookies, um den Komfort bei der Nutzung zu verbessern.
Siehe weitere Informationen und konfiguriere deine Einstellungen