Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Fiat investiert1,2 milliarden euro in die Zastava

  • Ersteller Ersteller cCcCтефан
  • Erstellt am Erstellt am
C

cCcCтефан

Guest
„Fijat“ investira 1,2 milijarde evra


Iznenađujuća odluka „Fijata“ da u kragujevačku „Zastavu“ uloži 700 miliona evra umesto prvobitno planiranih 300 miliona doneta je zahvaljujući potpisivanju sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između EU i Srbije, kaže za „Blic“ ministar ekonomije Mlađan Dinkić i otkriva da će „Fijat“ dodatnih pola milijarde evra uložiti u nove fabrike u Srbiji za proizvodnju automobilskih delova. Konačnom realizacijom ovog projekta zaposlenje bi trebalo da dobije 10.000 ljudi.

Stručnjaci očekuju da će ova investicija označiti početak nove eve auto-industrije u Srbiji. Kako nezvanično saznajemo, pored već najavljenog „Folksvagena“, za grinfild investicije u Srbiji zainteresovani su i „Mercedes“ i „Sitroen“, koji poslednjih godina beleže ekspanziju u proizvodnji automobila u istočnoj Evropi. Ovi industrijski giganti, međutim, čekaju najpre da vide rezultate parlamentarnih izbora u Srbiji.
Nakon povratka „Fijata“ u kragujevačku „Zastavu“, ministar Dinkić očekuje da će Srbija, poput Slovačke, postati centar auto-industrije u regionu.
U „Fijatu“ su, prema njegovim rečima, već duže vreme procenjivali u kojoj od istočnoevropskih zemalja bi imali najviše interesa da lansiraju novi model A klase putničkog automobila. A, kako kaže, odluku da u kragujevačku „Zastavu“ investiraju 700 miliona evra, umesto prvobitno planiranih 300 miliona, doneli su odmah po potpisivanju sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) Srbije i Evropske unije.
- „Fijat“ je u decembru prošle godine konkurisao na raspisan tender za „Zastavu“, pored „Folksvagena“ i kineskog „Šaula“, koji je odustao. Pošto je italijanska kompanija zainteresovana isključivo za izvoz na evropsko tržište, za njih je veliki problem predstavljala neizvesnost da li će se nulta carina na izvoz zadržati i tražili su garancije da se ona neće uvećati. Rekao sam im da smo pred potpisivanjem sporazuma sa EU, a bukvalno iste noći kada je Srbija potpisala SSP, u rukovodstvu „Fijata“ su doneli odluku da umesto proizvodnje redizajniranog „fiće“, o čemu su prvobitno razmišljali, i 300 miliona evra investicija u „Zastavu“, ulože 700 miliona evra i lansiraju dva nova modela automobila - kaže Dinkić.
Rukovodstvo „Fijata“ je, kako pojašnjava, svoju odluku preinačilo, jer je zaključilo da je Srbija potpisivanjem SSP postala sigurnija i bolja baza za proizvodnju automobila od Rumunije i Mađarske.
Prema potpisanom ugovoru, „Fijat“ će u Kragujevcu do kraja 2009. godine otpočeti proizvodnju potpuno novog modela automobila A klase, a planiran obim proizvodnje je 200.000 automobila godišnje. U drugoj fazi, do kraja 2010. „Fijat“ bi trebalo da u Kragujevcu počne proizvodnju još jednog modela B klase, čime bi ukupna proizvodnja u „Zastavi“ porasla na 300.000 vozila godišnje.
- „Zastava“, koja je u proseku proizvodila 12.350 vozila godišnje, do kraja 2009. godine proizvodiće 20 puta više, a 2010. godine čak 30 puta više automobila. To će biti najveća proizvodnja koju je „Zastava“ ikad zabeležila, a od koje će se 95 odsto izvoziti. To će pokrenuti metalski kompleks Srbije posle dvadeset godina propadanja - ocenjuje Dinkić i podseća da su naši građani u protekloj deceniji sa pola milijarde evra iz poreza finansirali pokrivanje gubitka „Zastave“.
Pored toga, ističe Dinkić, „Fijat“ će 500 miliona evra uložiti u nove fabrike u Srbiji za proizvodnju automobilskih delova. Sugerisano je da one budu otvorene u mestima koja već imaju kapacitete i stručnjake u određenim delatnostima auto-industrije, kao što je na primer Niš, kada je elektronika u pitanju. U početku će „Fijat“ u Srbiji proizvoditi sve delove novog modela osim motora, a do kraja godine ovde će početi i proizvodnja motora.
- Novi posao će dobiti 10.000 ljudi, od kojih polovina u samom Kragujevcu, a polovina u drugim delovima Srbije, gde će „Fijat“ otvoriti prateće fabrike za proizvodnju delova. Važna dobit za građane, osim što će moći da kupuju jeftine automobile, to što će moći da se duplo smanji carina na uvoz novih automobila drugih proizvođača - navodi Dinkić i objašnjava da je dogovoreno da carina na uvoz automobila bude smanjena sa sadašnjih 20 na 10 odsto. On kaže da u „Fijatu“ planiraju i to da do kraja ove godine pojačaju proizvodnju „punta“ na 80.000 komada.
- Važno je reći i to da kada je proizvodnja automobila u pitanju, sva vrednost ostaje u Srbiji, za razliku od dosadašnje situacije kada su se ovde samo sklapali delovi „punta“ - napominje Dinkić za „Blic“.
Srbija se obavezala da će „Fijatu“ omogućiti dodatne podsticaje u narednih deset godina, kao što su poresko oslobođenje, obezbeđivanje infrastrukture i besplatno zemljište za proširenje kapaciteta, oslobađanje od lokalnih poreza i taksi, davanje statusa slobodne carinske zone Kragujevcu. Potpisani memorandum, takođe, podrazumeva i stratešku saradnju italijanske kompanije „Iveko“, članice „Fijat“ grupe i „Zastava kamiona“.
Dinkić dodaje je i nemačka kompanija „Folksvagen“ veoma zainteresovana za grinfild investiciju, odnosno gradnju nove fabrike na 400 hektara u okolini Kragujevca. U „Folksvagenu“, međutim, kako kaže, čekaju da vide rezultate izbora.



KURZ: Fiat investiert in die Firma Zastava(Auto- und Waffenfirma in Serbien) Vw hat ebenfalls interesse wartet aber erstmal die Politsiche Lage in Serbien ab sprich die Wahlen im 11.mai

Währe aufjedenfall cool ´n groß teil meiner Famiele in Srb arbeitet in Kragujevac in der Firma zur Zeit der SFRJ (stari Fica ^^) war das ne gute und starke Firma ^^
 
„Fijat“ investira 1,2 milijarde evra


Iznenađujuća odluka „Fijata“ da u kragujevačku „Zastavu“ uloži 700 miliona evra umesto prvobitno planiranih 300 miliona doneta je zahvaljujući potpisivanju sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između EU i Srbije, kaže za „Blic“ ministar ekonomije Mlađan Dinkić i otkriva da će „Fijat“ dodatnih pola milijarde evra uložiti u nove fabrike u Srbiji za proizvodnju automobilskih delova. Konačnom realizacijom ovog projekta zaposlenje bi trebalo da dobije 10.000 ljudi.

Stručnjaci očekuju da će ova investicija označiti početak nove eve auto-industrije u Srbiji. Kako nezvanično saznajemo, pored već najavljenog „Folksvagena“, za grinfild investicije u Srbiji zainteresovani su i „Mercedes“ i „Sitroen“, koji poslednjih godina beleže ekspanziju u proizvodnji automobila u istočnoj Evropi. Ovi industrijski giganti, međutim, čekaju najpre da vide rezultate parlamentarnih izbora u Srbiji.
Nakon povratka „Fijata“ u kragujevačku „Zastavu“, ministar Dinkić očekuje da će Srbija, poput Slovačke, postati centar auto-industrije u regionu.
U „Fijatu“ su, prema njegovim rečima, već duže vreme procenjivali u kojoj od istočnoevropskih zemalja bi imali najviše interesa da lansiraju novi model A klase putničkog automobila. A, kako kaže, odluku da u kragujevačku „Zastavu“ investiraju 700 miliona evra, umesto prvobitno planiranih 300 miliona, doneli su odmah po potpisivanju sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) Srbije i Evropske unije.
- „Fijat“ je u decembru prošle godine konkurisao na raspisan tender za „Zastavu“, pored „Folksvagena“ i kineskog „Šaula“, koji je odustao. Pošto je italijanska kompanija zainteresovana isključivo za izvoz na evropsko tržište, za njih je veliki problem predstavljala neizvesnost da li će se nulta carina na izvoz zadržati i tražili su garancije da se ona neće uvećati. Rekao sam im da smo pred potpisivanjem sporazuma sa EU, a bukvalno iste noći kada je Srbija potpisala SSP, u rukovodstvu „Fijata“ su doneli odluku da umesto proizvodnje redizajniranog „fiće“, o čemu su prvobitno razmišljali, i 300 miliona evra investicija u „Zastavu“, ulože 700 miliona evra i lansiraju dva nova modela automobila - kaže Dinkić.
Rukovodstvo „Fijata“ je, kako pojašnjava, svoju odluku preinačilo, jer je zaključilo da je Srbija potpisivanjem SSP postala sigurnija i bolja baza za proizvodnju automobila od Rumunije i Mađarske.
Prema potpisanom ugovoru, „Fijat“ će u Kragujevcu do kraja 2009. godine otpočeti proizvodnju potpuno novog modela automobila A klase, a planiran obim proizvodnje je 200.000 automobila godišnje. U drugoj fazi, do kraja 2010. „Fijat“ bi trebalo da u Kragujevcu počne proizvodnju još jednog modela B klase, čime bi ukupna proizvodnja u „Zastavi“ porasla na 300.000 vozila godišnje.
- „Zastava“, koja je u proseku proizvodila 12.350 vozila godišnje, do kraja 2009. godine proizvodiće 20 puta više, a 2010. godine čak 30 puta više automobila. To će biti najveća proizvodnja koju je „Zastava“ ikad zabeležila, a od koje će se 95 odsto izvoziti. To će pokrenuti metalski kompleks Srbije posle dvadeset godina propadanja - ocenjuje Dinkić i podseća da su naši građani u protekloj deceniji sa pola milijarde evra iz poreza finansirali pokrivanje gubitka „Zastave“.
Pored toga, ističe Dinkić, „Fijat“ će 500 miliona evra uložiti u nove fabrike u Srbiji za proizvodnju automobilskih delova. Sugerisano je da one budu otvorene u mestima koja već imaju kapacitete i stručnjake u određenim delatnostima auto-industrije, kao što je na primer Niš, kada je elektronika u pitanju. U početku će „Fijat“ u Srbiji proizvoditi sve delove novog modela osim motora, a do kraja godine ovde će početi i proizvodnja motora.
- Novi posao će dobiti 10.000 ljudi, od kojih polovina u samom Kragujevcu, a polovina u drugim delovima Srbije, gde će „Fijat“ otvoriti prateće fabrike za proizvodnju delova. Važna dobit za građane, osim što će moći da kupuju jeftine automobile, to što će moći da se duplo smanji carina na uvoz novih automobila drugih proizvođača - navodi Dinkić i objašnjava da je dogovoreno da carina na uvoz automobila bude smanjena sa sadašnjih 20 na 10 odsto. On kaže da u „Fijatu“ planiraju i to da do kraja ove godine pojačaju proizvodnju „punta“ na 80.000 komada.
- Važno je reći i to da kada je proizvodnja automobila u pitanju, sva vrednost ostaje u Srbiji, za razliku od dosadašnje situacije kada su se ovde samo sklapali delovi „punta“ - napominje Dinkić za „Blic“.
Srbija se obavezala da će „Fijatu“ omogućiti dodatne podsticaje u narednih deset godina, kao što su poresko oslobođenje, obezbeđivanje infrastrukture i besplatno zemljište za proširenje kapaciteta, oslobađanje od lokalnih poreza i taksi, davanje statusa slobodne carinske zone Kragujevcu. Potpisani memorandum, takođe, podrazumeva i stratešku saradnju italijanske kompanije „Iveko“, članice „Fijat“ grupe i „Zastava kamiona“.
Dinkić dodaje je i nemačka kompanija „Folksvagen“ veoma zainteresovana za grinfild investiciju, odnosno gradnju nove fabrike na 400 hektara u okolini Kragujevca. U „Folksvagenu“, međutim, kako kaže, čekaju da vide rezultate izbora.



KURZ: Fiat investiert in die Firma Zastava(Auto- und Waffenfirma in Serbien) Vw hat ebenfalls interesse wartet aber erstmal die Politsiche Lage in Serbien ab sprich die Wahlen im 11.mai

Währe aufjedenfall cool ´n groß teil meiner Famiele in Srb arbeitet in Kragujevac in der Firma zur Zeit der SFRJ (stari Fica ^^) war das ne gute und starke Firma ^^
Kann man das auch mal übersetzen? Manchmal denke ich, ich lebe auf den Mond und nicht in DEUTSCHLAND!!!
 
Kann man das auch mal übersetzen? Oder wenigstens zusammenfassen? Manchmal denke ich, ich lebe auf den Mond und nicht in DEUTSCHLAND!!!

^^ sorry ich weiss hab das nur in Serbisch gefunden aber nächstesmal besser guckn unten steht das überstezt ^^
 
@Troy: Ich werde das dumpfe Gefühl nicht los das du und Hellas79 , ein und die selbe Person seid. Komisch.
Nurmal so zur Info.
Scheiss darauf was ich gesagt habe.
 
Zurück
Oben