Yeni Stat, Yeni Anlayış, Yeni GSStore
Ali Sami Yen Spor Kompleksi Galatasaray Store mağazası 7 Şubat Salı günü açıldı. Yeni mağazanın oluşum süreci ve farklı bir konseptle taraftarlara hizmet verecek mağaza hakkında bilinmeyenler…
Türkiye’de ve Avrupa’da bir ilk
Lisanslı ürün satışı tüm dünyada büyük kulüpler için önemli bir faaliyet alanı. Dünyada büyük kulüpler bu faaliyetlerini ağırlıklı olarak stadyum yakınlarındaki büyük mağazalarda, internet üzerinden online satış yöntemiyle ve şehrin değişik yerlerindeki mağazaları üzerinden yapıyorlar. Bugün bakıldığı zaman Galatasaray tüm Türkiye’ye mal olmuş, Türkiye’nin dört köşesinde sevenleriyle kucaklaşmaya hazır bir marka. Bu düşünceye paralel olarak, İstanbul dışında da birçok ilde bayilik sistemi ve kendi mağazaları kanalıyla Galatasaray taraftarlarına hizmet veriyor. Tüm Türkiye’ye yayılmış bu avantajı günümüzün hızla değişen ve gelişen futbol endüstrisinden de faydalanarak artırmak, hem hizmeti çoğaltmak hem de taraftarların kulüplerine olan katkılarını çoğaltmak mümkün… Galatasaray Pazarlama ekibi de uzun süredir üzerinde çalıştığı farklı bir konsept ile Aslantepe’de yeni açılacak GSStore’da sadece ürün satışı yapılan mağaza anlayışını bir kenara bırakıyor. Yeni konseptin temelinde alışveriş imkânlarının yanı sıra taraftarlara yönelik hazırlanan ve en son teknolojileri içeren ürünlerin kullanılması ile yaratılan interaktif bir eğlence ortamı fikri yatıyor .Bu konsept GSStore’un sadece maç günlerinde değil haftanın yedi günü taraftarların ilgi göstereceği bir merkez olmasını sağlayacak. Yaklaşık bir yıldır yapılan çalışmalar neticesinde Aslantepe’Maradona GSStore Şubat ayında kapılarını açtı.
Proje Detayları
Yeni mağaza Türkiye ve Avrupa’da ilk kez uygulanmaya konacak bir proje olma özelliğini taşıyor. Aslantepe GSStore, Mimar Mete Arat ve Galatasaray Spor Kulübü Proje Koordinatörü Coşkun Peküstün, tarafından Türk Telekom Arena’nın mimari tasarımı ile mükemmel harmoni oluşturacak bir proje olarak tasarlandı. Proje, Galatasaray Pazarlama ve İletişim AŞ Genel Müdürü Hakan Aydınol ve ekibinin ortaya çıkardığı özgün içerik ve Galatasaray Gayrimenkul Galiştirme A.Ş’nin tüm süreç boyunca verdiği önemli katkılar ile birlikte Galatasaray taraftarlarının gurur duyacağı bir yapı olarak gerçeğe dönüşüyor. İki kattan oluşan ve toplam 1650 metrekare olan mağazanın konsepti ise önemli gelişimsel aşamalar sonrası ortaya çıktı. Özellikle taraftara yönelik eğlence ve interaktif ortamın oluşturulabilmesi amacıyla sponsorlara proje teklifleri götürüldü. Dünyada spor pazarlaması ve perakendeciliği alanında Nike markasının yeri tartışılmaz. Galatasaray ile aynı zamanda teknik ekipman sponsorluk anlaşması olan Nike’ın kulüp ile aynı perspektiften spor pazarlamasına bakması bu işbirliğinin doğmasına neden oldu. Dünyada Arsenal, Barcelona ve Manchester United gibi önemli kulüpler ile sponsorluk anlamında işbirliği içinde olan Nike’ın spor perakendeceliği alanında yürüttüğü benzer ortaklıkları takip eden Galatasaray Pazarlama ekibi tüm bu ortaklıkları bizzat yerinde inceleyerek Galatasaray’a model olabilecek yapıyı araştırdılar. Özellikle Barcelona ile Nike’ın yürüttüğü ortaklığın izdüşümünün Türkiye’ye uygulanması üzerine çeşitli değerlendirmelerin ardından Galatasaray için çok daha farklı bir konseptin hayata geçmesi fikri ağırlık kazandı. Türkiye’de spor endüstrisinin farklı şartları ve Türk taraftarlarının kendine özgü tüketim tarzları nedeniyle Galatasaray bu projede Nike ile beraber kendi modelini yaratmayı tercih etti.
Sponsorların rolü
Sponsorlarımızdan Nike’ın yeni açılacak mağaza konseptinde özellikle iç tasarım konusunda çok önemli katkıları var. Nike’ın uluslararası tecrübeye sahip mimarlarının çizimlerini yaptığı, Galatasaray’ın onay verdiği iç tasarımın bu mağazada uygulanmasına karar verildi. Projenin hayata geçmesinde Nike’ın verdiği mimari hizmet önemli aşamalardan bir tanesi oldu. Fakat bu konuda yanlış olan bir algılamayı da düzeltmek gerekiyor. Özellikle taraftarlar arasında da sabırsızlıkla beklenen Aslantepe’Maradona Galatasaray Store mağazası için Nike Store gibi adlandırmalar bu yeni konsepti doğru tariflememekte.
Yeni mağaza anlayışında taraftarların hem alışveriş yapacağı, hem de kendilerini Galatasaray’ın dünyası içinde hissedebilecekleri bir ortam yaratılması hedeflendi. Alt katta satış alanları, üst katta ise interaktiviteyi eğlence ile buluşturan alanlar yaratıldı. İnteraktivite alanları için gerekli son teknoloji ürünlerin sağlanması ihtiyacı ise Sony ile yapılan anlaşma ile karşılandı. Sony ile mağaza içinde oyun alanlarının oluşturulmasına ve GSTV’nin hazırlayacağı özel içeriklerin yayınlanmasına yönelik bir çalışma yapıldı. Buna göre mağazanın interaktivite bölümlerinde akıllı büyük ekran televizyonlar, laptoplar, touch screenler, playstationlar, üç boyutlu projeksiyonlar ve diğer tüm teknolojik ekipman Sony tarafından sağlanacak. Yeni mağazadaki bir diğer önemli özellik ise mekanın teknolojisinin GSTV için her an canlı yayın yapabilecek şekilde düzenlenmesi. GSTV için aynı zamanda bir stüdyo özelliği taşıyan mağazada bir de radyo yayın odasının yapılması planlanıyor. Bazı radyo istasyonları ile hala konuyla ilgili görüşmeler sürmekte.
Bir başka önemli ayrıntı ise taraftar iletişiminin sağlanacağı fanzone alanı. Yaklaşık 60 kişi kapasiteli bir alan olarak hazırlanan fanzone için Ülker ile sponsorluk anlaşması imzaladı. Ülker Fanzone’da Galatasaraylı tüm sporcular ile şanslı taraftarların bir araya geleceği, interaktif organizasyonların gerşekleşeceği bir konsept düşünüldü. Sporcuların imza günlerine katılan taraftarların oyunculara gazetecilerle birlikte soru sorabileceği bir yapı oluşturuluyor. Ülker Fan Zone mağaza konseptinin en önemli alanlarından biri. Bu alanda futbolcularla söyleşi günleri, tüm branşlardaki sporcularımızın imza törenleri, sponsorluk anlaşmaları, basın toplantıları düzenlenecek. Bu alan bir nevi Galatasaray dünyasının taraftarlar ile bulaşacağı ve dünyaya açılacağı platform olacak.
Tüm bunların yanı sıra interaktivite alanlarında taraftarların Galatasaray ile daha çok biraraya gelebilmesi için değişik çalışmalar yapılıyor. Taraftarların soru-cevaplarla ödül kazanabileceği 10 bilgisayarın olduğu bir köşe yer alıyor. Ayrıca Galatasaray ile Magic Pictures’ın yaptığı anlaşma neticesinde taraftarlar diledikleri Galatasaray backdrop’larına kendi fotoğraflarını yerleştirtebilecekler. Taraftarlar Galatasaray’ın Aslantepe’Maradona mağazasını ziyaret ettiklerinde oyun alanında playstation oynayabilecek ve GSTV’nin ilk olarak buradaki üç boyutlu projeksiyonlarda yayınlanacak olan içerini de seyredebilecekler.
Galatasaray Dünyası
Türk Telekom Arena’nın açılması ile beraber ulaşım sorunu konusunda gelişmeler de devam ediyor. İnşaatı süren hastanenin tamamlanması ile birlikte düzenli bir metro akışının başlaması, taraftarların Ali Sami Yen Spor Kompleksi’ne daha rahat ulaşmasını da sağlayacak. Ayrıca özellikle maç günü dışında çok rahat otopark imkânları da spor kompleksi içinde yer alıyor. Türk Telekom Arena’nın artık İstanbul içinde görülmesi gereken noktalardan biri haline geldiğ aşikâr… Bu bağlamda önümüzdeki dönemde stat turlarının yapılması da planlanıyor. Stat turları ile beraber farklı bir mağazacılık anlayışı ile çalışacak olan yeni GSStore ile taraftarın buluşması daha da önem kazanacak.
Yeni Stat, Yeni Anlay, Yeni GSStore - 07.02.2012 16:21 (KULP HABERLER) / Galatasaray.org