Končar za željeznicu BiH proizvodi niskopodni elektromotorni vlak
Autor/izvor: SEEbiz / HINA
ZAGREB - Koncern Končar i Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine potpisali su ugovor za proizvodnju i isporuku prototipnog niskopodnog elektromotornog vlaka za potrebe regionalnog željezničkog putničkog prometa u BiH, a ugovor je vrijedan oko 5,3 milijuna eura. Rok isporuke je 12 mjeseci, a posao će se financirati dugoročnim kreditima hrvatskih banaka.
Predsjednik Uprave Končar-Električnih vozila (ZSE:KOEL-R-A) Ivan Bahun kazao je kako je u tijeku proizvodnja komponenata i sklopova, u studenom će biti montaža vlaka, a očekuje se da će isporuka biti krajem svibnja iduće godine.
Iznio je i podatak da se tržište vlakova u Europi u narednih pet godina procjenjuje na 10 milijardi eura, a u Hrvatskoj na 300 milijuna eura.
Predsjednik Uprave Končara Darinko Bago istaknuo je kako će gospodarstvo BiH maksimalno participirati u proizvodnji vlaka te kako je učešće tvrtki iz BiH u ovom projektu više nego poželjno.
Dodao je kako projekt niskopodnog vlaka nije došao slučajno, rast cijena energije dovest će do porasta cijena prijevoza te će najefikasniji i najjeftiniji biti prijevoz željeznicom.
Potpisivanju ugovora bili su nazočni potpredsjednik hrvatske Vlade Damir Polančec i predsjednik Vlade Federacije BiH Nedžad Branković, koji je u vrijeme realizacije ugovora o tiristorizaciji lokomotiva bio generalni direktor Željeznica BiH, a danas mu je dodijeljeno priznanje za doprinos u razvoju Grupe Končar na području modernizacije električnih vučnih vozila u razdoblju od 1998.
Tom je prilikom Polančec istaknuo je kako Hrvatska uvozi 50 posto svojih potreba za energentima te da je stoga na Vladi da kroz provođenje kvalitetne energetske strategije, čiji se nacrt očekuje do 15. srpnja, a donošenje krajem rujna, osigura dostupnost jeftinijih izvora i kontinuitet u dobavi energenata.
Naglasio je kako Hrvatska treba snažniji investicijski zamah u proizvodnji električne energije s ciljem da 2015. osigura samodostatnost.
Što se pak tiče razvoja plinske mreže Polančec je podsjetio kako Hrvatska danas proizvodi za oko 60 posto vlastitih potreba, a ukupna potrošnja joj je na razini tri milijarde prostornih metara plina.
Stoga je nužno osigurati nove dobavne pravce, i to izgradnjom novog plinovodnog sustava preko Donjeg Miholjca do Mađarske, što će omogućiti jeftiniji transport ruskog plina.
Dodao je kako je najveći investicijski projekt u plinskom sektoru izgradnja LNG terminala, za koji će se do sredine srpnja definirati najbolja lokacija i međusobni odnosi svih članica konzorcija.
Veliki zahvat u plinskom sektoru bit će i izgradnja dobavnog pravca na tzv. Jadransko-jonskoj trasi čime bi se osigurali preduvjeti da za osam do deset godina Hrvatska uvozi plin iz Azerbajdžana.
Teme
Datum objave: 12.6.2008 | 14:43
Zadnja izmjena: 12.6.2008 | 14:45
SEEbiz.eu - Transport - SURADNJA: Kon?ar za ?eljeznicu BiH proizvodi niskopodni elektromotorni vlak