Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren
  • Friedliche Feiertage, egal was Ihr feiert, wünscht Euch
    Euer Balkanforum-Team

Skopje - Bauprojekte

e67b31a4a75011e2a52022000a1f9e5e_7.jpg
 
Skopje 2014 kostete 207 Mio. Euro.



[h=1]Скопје 2014 чини 207 милиони евра[/h]22/04/2013 | Лични финансии | 0 Коментари

Проектот Скопје 2014 година чини 207.872.492 евра. Тој отвори нови работни места, ги зголеми приходите во буџетот од туризам, а ја исполнил и историската обврска кон македонските херои. Отчет за проектот денеска дадоа министерката за култура Елизабета Канческа Милеска, поранешнито градоначалник на Центар, Владимир Тодоровиќ и директорот на владината служба за општи и заеднички работи Васе Доневски. Износот потрошен досега е поголем од планираните 80 милиони евра затоа што многу од градбите ги нема во првиот план.

Отчетот е резултат на постојаните напади на опозицијата, но и од најавите на новиот градоначалник на Центар дека проектот ќе подлежи на ревизија.
Според надлежните сите документи за Скопје 2014 се јавни. Од нив може да се види се – колку чини секое дело посебно и колкави хонорари земе авторите.
Министерството за култура потрошило 885 882 евра за 33 споменици. А еве колку чинат некои од објектите:
Порта Македонија 5 192 000 евра.
Музеј на ВМРО 13 346 000 евра.
Филхармонија 7 000 000 евра.
Новиот театар 37 000 000 евра.
Општина Центар во за споменикот Вониот на коњ со сите негови елементи потрошила 10 492 450 евра. Спомениците на Гоце Делчев и Даме Груев чинат 1 544 357, а за два лава на мостот Гоце Делчев – 1 529 936 евра.
Од поголемите капитални објекти за кои владата даде отчет се МНР, Јавното обвинителство и Уставниот суд.
Новото МНР чини 19 251 000 евра
Јавно обвинителство 13 229 000 евра
Уставниот суд 27 000 000 евра
Фасадата на владата 9 000 000 евра
Директорот на владината служба за општи и заеднички работи Васе Доневски вели дека огромни биле кириите кои досега државата ги плаќала.
 
Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Only Norwegians bid to build tram network for Skopje, Macedonia


26.04.2013
Only one firm has shown interest in constructing a long-awaited tram network for Skopje (Macedonia) in partnership with the city, at an estimated cost of 240 million euro.


Only one firm, a Norwegian consortium led by P.J Skurdal, had tendered an offer for the Skopje tram network when the tendering procedure expired on Wednesday, the city confirmed.


Authorities said it was was too early to reveal details of the offer.


The slack interest comes as a disappointment after Skopje mayor Koce Trajanovski last year said companies from France, Poland, Croatia, Germany and the Czech Republic had shown interest.


After several delays, the city issued the tram tender last December, envisaging the project as a private-public partnership.


Should a concessionary firm be chosen, it will operate the system for 35 years and will have to build 24 kilometres of line running in two directions and obtain at least 22 trams. It is estimated that the cost will be some 240 million euro.


According to projections, the government and city will finance half of the sum needed for the trams, as estimates have shown that the project would be hard to complete without state subsidies.


Skopjes public transport system currently relies on a fleet of some 500 buses.


The authorities bought over 300 new buses to replace the old fleet in 2011. Another 200 buses that criss-cross Skopje are owned by private companies.


The city of 750,000 has been mulling the tram option for some 30 years as a more efficient and ecologically friendly method of getting people to and from work.


In the late 1980s the idea went to a city referendum, but most Skopjans then did not favour having to directly fund construction of the tram network themselves, as was proposed.


The most recent attempt to revive the idea came from the previous mayor, Trifun Kostovski, who ordered a feasibility study in 2009 and started preparation works on the ground. But enthusiasm for the idea faded when Kostovskis term ended that year.


Mayor Trajanovski was silent on the tram option until 2011 when he announced his support for the project.
 
Zurück
Oben