Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

[Türk Silahlı Kuvvetleri] - Turkish Armed Forces - Türkische Streitkräfte

url]



ANKA'dan sonra T?SU için kollar s?vand? en son haber


Ziel 2030.. noch eine Ewigkeit.
 



dazwischen kommen ja noch die ein oder anderen highlights wie z.b der anka mit bewaffung etc.



According to SSM a jet powered stealthy SEAD UACV to be completed with in 12-13 years
.



UAV based:

1.air/ground launched decoy aircraft to fool airdefences

2.Harpy class anti-radiation UAV with IR terminal seeker
3.radar and communication jammer uavs for close and standoff jamming

to be delivered with in 5 years period


According to SSM EMP bombs will be ready as well as HPMW weapons.


EMPSs to be used with bombs/cruise missiles

HPMW first to be used ground based defence weapons (a kind of anti-cruise missile?) and anti-IED; then to be used by UAV to fry-Radars

ScreenShot136.jpg


ScreenShot137.jpg

 
Das Trainingsflugzeug Hürkus ist ab juni bereit seine ersten Testflüge zu absolvieren.



Eğitim uçaklarının Ferrari’si olacak

Hürkuş, Haziran ayında fabrikadan çıkarak törenle çalıştırılacak


020420122004100645137.jpg



Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI) tarafından geliştirilen başlangıç ve temel eğitim uçağı Hürkuş, Haziran ayında fabrikadan çıkarak törenle çalıştırılacak. Yapılacak testlerden sonra uçuşa başlayacak Hürkuş, 1.600 beygirlik motoruyla dünyanın en güçlü eğitim uçağı olacak. ‘Eğitim uçaklarının Ferrarisi’ olarak anılacak Hürkuş, Savunma Sanayii Müsteşarlığı’nın (SSM) onayının ardından Türk Silahlı Kuvvetleri’nde kullanılabilecek.

TAI’nin Uçaklardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özcan Ertem, üretim bittikten sonra 1-1.5 yıl uçuş ve dayanıklılık testi yapılacağını söyledi. Montajı biten ve çalıştırılmaya hazır olan Hürkuş’un uluslararası testleri de geçtikten sonra gökyüzüne merhaba diyeceğini anlatan Ertem, “SSM 2 uçak geliştirmemizi istedi ancak biz 4 gövde yaptık. 2 uçağı da yerde sağlamlık testi için eğip bükeceğiz” dedi. Türkiye’de ordu halen Kore’nin geliştirdiği 950 beygirlik KT-1T isimli eğitim uçağını kullanıyor. Ertem’in verdiği bilgiye göre Hürkuş 1.600 beygirlik motoruyla Brezilyalı Tucano ile aynı ligde olacak. Kanadalı Pratt&Whitney’in motorunu kullanacak Hürkuş, Tucano’ya kanat teknolojisiyle fark atacak. TSK’nın onayının ardından Hürkuş yurtdışına da ihraç edilebilecek. Hürkuş, altına mühimmat eklenebilen versiyonuyla da ilk yakın destek Türk savaş uçağı olarak teröre karşı savaşacak. Hürkuş fırlatma koltuğu kullanılan ilk yerli uçak unvanının sahibi olacak.

Adı Vecihi Hürkuş’tan

Hürkuş, adını Türkiye’nin ilk hava zaferini kazanan, ilk havacılık okulunu açan ve ilk Türk sivil havayolu şirketini kuran Vecihi Hürkuş’tan aldı. 1896’da doğan Hürkuş, uçak makinisti olduktan sonra tayyareciliğe meraklanıp pilot olmuştu. Kurtuluş Savaşı’na katılan Hürkuş, 1925’te kendisinin geliştirdiği Vecihi K-IV isimli uçağıyla ilk uçuşunu yaptı. Türk havacılık tarihinin en önemli isimlerinden Vecihi Hürkuş, 1969’da hayatını kaybetti.
 
Zurück
Oben