Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

[Türk Silahlı Kuvvetleri] - Turkish Armed Forces - Türkische Streitkräfte

[h=1]Turkish Coast Guard 2014[/h]
Um diese Inhalte anzuzeigen, benötigen wir die Zustimmung zum Setzen von Drittanbieter-Cookies.
Für weitere Informationen siehe die Seite Verwendung von Cookies.
 
das space test center von turkish aerospace in ankara

q2gEy5.jpg
 
https://www.tai.com.tr/tr/proje/uydu-montaj-entegrasyon-ve-test-merkezi


Bende devamini getirim:

UYDU MONTAJ, ENTEGRASYON VE TEST MERKEZİ

Türkiye'nin Uzaya Açılan Teknoloji Kapısı

Dünyada uzay alanında söz sahibi az sayıda gelişmiş ülkede bulunan Ülkemizin ise tam kapsamlı ilk ve tek Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi, GÖKTÜRK-1 Programı kapsamında TUSAŞ Tesislerinde kurulmuştur. Yatırım maliyetleri Milli Savunma Bakanlığı Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı - TÜRKSAT A.Ş. tarafından karşılanan ve işletmesi TUSAŞ tarafından yapılacak olan yaklaşık 3.800 m2'lik 100.000 sınıfı temiz oda ve yer destek ekipmanlarına sahip olan bu merkezde, kütlesi 5 tona kadar olan birden fazla uydunun aynı anda montaj, entegrasyon ve test faaliyetleri gerçekleştirilebilmektedir. Merkezin, askeri havaalanı taksi yoluna doğrudan bağlantısının olması, uydunun kara yolu ile taşınması gerekliliğini ortadan kaldırarak emniyet, maliyet ve risk yönetimi açısından önemli avantajlar sağlamaktadır. Ankara'da TUSAŞ Akıncı Tesislerinde bulunan Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi, yer gözlem, haberleşme ve benzeri özelliklerdeki tüm uzay sistemlerinin fırlatılmaya hazır hale gelene kadar yapılması gereken çevresel test süreçlerine hizmet verebilecek şekilde tasarlanmıştır. "Montaj" faaliyetleri kapsamında; ekipman, alt-sistem, kablolama ve yapısal parçaların bir araya getirilerek, uydunun oluşturulması amaçlanırken, "Entegrasyon" faaliyetleri ile uydu içindeki ekipman ve alt-sistem bağlantıları yapılır ve uydu işlevsel hale getirilir. Bu süreci, uydunun uzayda görevi gereği karşılaşacağı olası tüm senaryoların tek tek oluşturulması ve uydu bileşenlerinin performanslarının doğrulanması faaliyeti olan "İşlevsel Testler" takip eder. "Çevresel Test" sürecinde ise, uydu ve uydu bileşenlerinin fırlatıcı ve yörüngedeki çevresel koşullara dayanımı ve müşteri gereksinimlerine olan uygunluğu göstermek amaçlanmaktadır. Söz konusu testlerin hedefi, uydunun, fırlatılma anından yörüngeye oturtulmasına kadarki süreçte karşılaştığı ortam koşullarının, gerçeğe en yakın şekilde oluşturulması ve bu koşullara maruz kalan uydu ve uydu alt sistemlerinin sorunsuz olarak çalıştığının teminat altına alınmasıdır. (Gerçekleştirilen testler ve bu testlerin hangi fiziksel olayların benzetimine karşılık geldiği Resim 4'te gösterilmektedir.) Elektromanyetik Girişim/Uyumluluk Testleri: Uydu fırlatma sahasındayken ve fırlatıcıya yerleştirildikten sonra oluşabilecek elektromanyetik etkileşimlerin saptanabilmesi ve ayrıca uydu üzerindeki her bir ekipmanın elektromanyetik açıdan birbiriyle uyum içerisinde çalıştığının doğrulanması amacıyla tam yansımasız (dış ortamdan gelecek RF etkilerinden arındırılmış) alanda (Resim 5) Elektromanyetik Girişim/Uyumluluk testleri gerçekleştirilmektedir. Akustik Testler: Fırlatıcının ateşlenmesiyle ortaya çıkan kuvvetli ses dalgalarının yansıyarak fırlatıcıda ve dolayısıyla uyduda yarattığı mekanik yüklerin benzetimi ise akustik testlerle yapılmaktadır. Akustik Test Odası'na (Resim 6) yerleştirilen uydu, basınçlı gaz azotla beslenen kornalarla oluşturulan ses dalgalarına maruz bırakılır. Titreşim ve Şok Testleri: Fırlatıcının harekete geçmesiyle ortaya çıkan mekanik yüklerin uyduya olan etkisi titreşim testleriyle gözlemlenir. Titreşim testleri, elektro-dinamik sarsıcılar (Resim 7) vasıtasıyla gerçekleştirilir. Fırlatıcının hareketinden bir süre sonra üzerindeki yakıt tanklarını bırakması, uydunun fırlatıcıdan ayrılması gibi safhalarda ortaya çıkan şok yüklerinin benzetimi ise şok testleriyle gerçekleştirilir. Isıl Vakum Testleri: Uydu, fırlatıcıdan ayrılmasıyla zorlu uzay koşullarına maruz kalır. Uzay koşullarını oluşturan düşük basınç, ısınmaya sebep olan güneş ve dünya kaynaklı ısı akıları ve soğumaya sebep olan derin uzay ortamlarının benzetimi Isıl Vakum Odası'nda (Resim 8) gerçekleştirilir. Kütle Özellikleri Ölçümleri: Uydunun yörüngesine oturtulmasında ve uydu yöneliminin hesaplanmasında kullanılan (kütle merkezi, atalet momenti vb.) ve hassas bir şekilde ölçülmesi gereken parametreler Kütle Özellikleri Ölçüm Sistemi'yle (Resim 9) ölçülür. Güneş Paneli Açılma Testi: Güneşten gelen enerjiyi elektrik enerjisine çeviren güneş panellerinin açılması ise hayati önem taşımaktadır. Dolayısıyla, fırlatılmadan önce güneş panellerinin uzayda doğru bir şekilde açılacağının ve patlayıcı cıvatalardan kaynaklanan şok kuvvetinin uyduya ve güneş panellerine zarar vermeyeceğinin doğrulanması gerekmektedir. Bu test, Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi'nde bulunan Güneş Paneli Açılma Test Düzeneği (Resim 10) kullanılarak gerçekleştirilir. Kompakt Anten Testleri: Uydunun anten performansının değerlendirilmesi için anten testleri gerçekleştirilir. Kompakt Anten Test Odası'nda (Resim 11) bulunan yansıtıcılar ve kaynaklar yardımıyla, yörüngedeki uydunun dünyaya olan uzaklığının benzetimi yapılarak antenlerin işlevselliği ve performansı (anten kazancı, alıcı ve verici sinyal güç seviyeleri vb.) test edilir. Bu testler sayesinde, uydudan yapılan yayının, dünya üzerinde sadece istenilen hedef bölgeye ulaşacağından emin olunur. Yukarıda bahsedilen tüm çevresel ve işlevsel testlerden başarıyla geçen uydu, fırlatıcıya gönderilmek üzere hazır hale gelmiş olmaktadır. Söz konusu bu testlerin tamamının, gerçekleştirilebildiği Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi'ndeki test sistemlerinin teknik özellikleri aşağıdaki Tablo'da özetlenmektedir. Tablo: Uydu Test Sistemleri Teknik Özellikleri Tablosu

[TABLE="align: left"]
[TR]
[TD] [TABLE="width: 633"]
[TR]
[TD="width: 217"]
Test/Ölçüm Sistemi
[/TD]
[TD="width: 416"]
Teknik Özellikler
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 217"]
Isıl Vakum Test Sistemi-1
[/TD]
[TD="width: 416"] Kullanılabilir hacim: Ø 6.2 m x L 7.0 m
Vakum seviyesi: < 10[SUP]-6[/SUP] mbar
Isıl çeper sıcaklığı: - 180°C (± 5°C)[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 217"]
Isıl Vakum Test Sistemi-2
[/TD]
[TD="width: 416"] Kullanılabilir hacim: Ø 4.0 m x L 4.1 m
Vakum seviyesi: < 10[SUP]-6[/SUP] mbar
Isıl çeper sıcaklık aralığı: -180 °C − +110 °C (± 5°C)[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 217"]
Kütle Özellikleri Ölçüm Cihazı-1
[/TD]
[TD="width: 416"] 9 ton’a kadar olan kütlelerin ağırlık merkezi, atalet ve çarpım atalet momenti ölçümü[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 217"]
Kütle Özellikleri Ölçüm Cihazı-2
[/TD]
[TD="width: 416"] 2,7 ton’a kadar olan kütlelerin ağırlık merkezi, atalet momenti ölçümü[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 217"]
Akustik Test Odası
[/TD]
[TD="width: 416"] Oda boyutları: 9.5m x 7.9m x 12.6 m
Toplam azami ses basınç seviyesi: 156 dB
Frekans aralığı: 25 Hz ─ 10 kHz[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 217"]
Titreşim Test Sistemi
[/TD]
[TD="width: 416"] Kayar Tabla boyutları: 2.4 m x 2.4 m
Azami deplasman (tepeden tepeye): 50.8 mm
Azami Hız: 1.78 m/s
Frekans aralığı: 5 Hz ─ 2000 Hz
Azami kuvvet: 289 kN (Sinüs), 266 kN (Rastgele), 801 kN (Şok)[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 217"]
Güneş Paneli Açılma Test Düzeneği
[/TD]
[TD="width: 416"] Yer çekimsiz ortam benzetimi, azami kapasite: 300 kg
23 metre kullanılabilir ray uzunluğu, 6 metre ray yüksekliği[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 217"]
Kompakt Anten Test Odası
[/TD]
[TD="width: 416"] Kullanılabilir hacim: 27 m x 19 m x 14 m
Merkez sessiz alan boyutları: 5 m x 5 m x 6 m
Yüksek RF güç seviyesinde test kabiliyeti: <1,5 W/cm[SUP]2[/SUP]
Ekranlama performansı: < 100 dB
Test Frekans Aralığı: Reflektörler 1GHz-200 GHz
Enstrümantasyon 1 GHz – 40 GHz
Feed: 5,5 GHz-26,7 GHz[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 217"]
Elektromanyetik Girişim / Uyumluluk Test Odası
[/TD]
[TD="width: 416"] Kullanılabilir hacim: 12 m x 10 m x 12 m
Ekranlama performansı: < 100 dB
ESD Testleri: < 25kV
Test kabiliyetleri: MIL-STD-461E CS-101, CS-103, CS-104, CS-105, CS-114 (curve#3), CS-115, CS-116, CE-101, CE-102, CE-106, RS-101, RS-103 (20V/m), RE-101, RE-102, RE-103[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Yukarıda sıralanan özellikleri ve TUSAŞ'ın alanında uzmanlaşmış mühendis ve uzay sistemleri üzerinde çalışabilmek üzere eğitilmiş sertifikalı teknisyenlerince milli projelere ilaveten Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi'nde, milli projelere ilaveten uluslararası uzay/uydu projelerine de hizmet sağlanması planlanmaktadır. Dünyada sayılı gelişmiş ülkede bulunan söz konusu bu tesis ile Türkiye; uzay sistemleri montaj, entegrasyon ve test hizmetleri sağlayan uluslararası bir oyuncu konumuna gelecektir.
 
[h=1]AMERİKAN TANKINA TÜRK FİRMASI PARÇA ÜRETİYOR (ÖZEL HABER)[/h]
IHA
Türk Firması olan FMC Hidrolik Sistemleri Makine ve Sanayi, Amerika Savunma Sanayi için tank parçaları üretiyor. FMC Üretim Sorumlusu Mücahit Aydın, “Amerikan Savunma Sanayi’ne parça üretiyoruz” dedi.
15’inci Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Uluslararası Fuarı’nda stant açan FMC Hidrolik Sistemleri Makine ve Sanayi firması, özellikle Amerikan tankları için ürettiği parçalar ile görücüye çıktı. Fuara getirilen tank parçalarından palet, süspansiyon ve bitmiş hali 100 kiloyu aşan taşıyıcı kol, boyutları ve ağırlıklarıyla dikkat çekti.
“AMERİKAN SAVUNMA SANAYİNE PARÇA ÜRETİYORUZ”
Firmanın Üretim Sorumlusu Mücahit Aydın, “Amerikan Savunma Sanayi’ne parça üretmekteyiz. Tankların yürüyen aksamları ve ön kolları ile aynı zamanda palet baklaları dediğimiz parçaları üretmekteyiz. Amerika’da bir proje firmasıyla çalışmaktayız. Onlar ordunun direk ihalelerini almaktalar. Biz de buradan bitmiş ürün olarak onlara göndermekteyiz. Biz bu parçaların sadece şekillendirmesini değil, bitmiş bir ürün olarak göndermekteyiz. Her şeyi ile hazır tanka takılabilecek şekilde gönderiyoruz. Biz buradan her şeyi ile hazır bir şekilde gönderiyoruz onlara ise takması kalıyor.
Tank parçalarının sıkıştırılmış olduğunu ve çeşidine göre 30 kilodan başlayarak 100 kiloya kadar çıktığını belirten Mücahit Aydın, şimdiki hali 87 kilo olan taşıyıcı kolu 3 kişinin zor taşıdığını vurguladı.
Türk Savunma Sanayi Müsteşarlığı’nın da Amerika’ya tank parçası üretmelerinden dolayı kendileriyle temasta olduğunu söyleyen Aydın, Türkiye’ye hizmet etmekten gurur duyacaklarını sözlerine ekledi.
Tank parçalarının kaldırmanın çok zor olduğunu dile getiren vatandaşlar ise Amerika’ya Türk bir firmanın parça satmasından dolayı gurur duyduklarını ifade ettti.

AMER?KAN TANKINA TÜRK F?RMASI PARÇA ÜRET?YOR (ÖZEL HABER) - ?stanbul Haberleri - Milliyet ?stanbul
 
weitere 4st t 129 kampfhelis wurden an die streitkraefte geliefert insgesamt hat man jetzt 9st t129 die im dienst sind..ihr stutztpunkt ist in malatya..

[h=4]T129 Erken Duhul Helikopterlerinin teslimatı tamamlandı[/h] Kara Havacılık Komutanlığı envanterine giren 5 adet Erken Duhul Helikopterinin geri kalan dört helikopteri de geçtiğimiz günlerde teslim edildi.


Muhammet METİN/Kokpit.aero
Kara Kuvvetleri'nin ihtiyaçlarını karşılamak üzere TAI tarafından üretilen 9 adet T129EDH helikopterinin teslim edilmesiyle birlikte projedeki ilk etap tamamlanmış oldu. TAI tesislerinde üretimi süren 50 adetlik T129B paketinin teslimatları ise 2015’te başlayacak.
GÖREV YERİ MALATYA
Ankara Güvercinlikte Kara Havacılık Komutanlığı'nda bulunan 5 adet ATAK helikopteri 5 Kasım 2014 tarihinde Malatya 2. Kara Havacılık Alay Komutanlığı'na intikal etmişti. Malatya'da bulunan 2. Ordu Komutanlığı'nın sorumluluk sahası içinde Doğu ve Güneydoğu bölgeleri bulunuyor.
250550.jpg

SINIFININ EN ÜSTÜN HELİKOPTERLERİNDEN
T129 ATAK, 5 palli ana rotor, güçlü motoru, yeni nesil hedef tespit sistemi, entegre kask sistemi, etkin ve özgün silah teknolojisi, sayısal kokpit mimarisi, görev bilgisayarları ile gelişmiş uçuş ve atış kontrol istemleriyle öne çıkarken, üstün manevra kabiliyeti, güçlü motorları ve silah sistemiyle ATAK sınıfının en üstün helikopterlerinden biri olarak gösteriliyor.
25.JPG



T129 Erken Duhul Helikopterlerinin teslimat? tamamland?
 
Türk Komandosu Eğitim

Um diese Inhalte anzuzeigen, benötigen wir die Zustimmung zum Setzen von Drittanbieter-Cookies.
Für weitere Informationen siehe die Seite Verwendung von Cookies.


Um diese Inhalte anzuzeigen, benötigen wir die Zustimmung zum Setzen von Drittanbieter-Cookies.
Für weitere Informationen siehe die Seite Verwendung von Cookies.
 
heute ist eine turkische f16 c abgesturzt,pilot konnte sich mit dem schleudersitz retten

Merzifon'da F-16 düştü!

Genelkurmay Başkanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre Merzifon yakınlarında F-16 tipi askeri uçak düştü!


Genelkurmay Başkanlığı'ndan yapılan açıklamada, Merzifon'da 152'nci Filo'ya ait bir F-16 uçağının düştüğü bildirildi. Açıklamada söyle denildi:
"5’inci Ana Jet Üs Komutanlığı / Merzifon'dan, 01 Aralık 2014 günü saat 10.49'da, planlı eğitim uçuşu için kalkış yapan 152'nci Filoya ait bir adet F-16C uçağı saat 12.05'te Merzifon'un 36 km güneybatısındaki Mecitözü / Konaklı mevkiinde henüz bilinmeyen bir nedenle düşmüş; olayda uçağın pilotu uçaktan paraşütle atlamış ve sağ olarak kurtulmuştur. Pilotun hayati tehlikesi bulunmamaktadır. Gerekli idari ve adli işlem başlatılmıştır" denildi.
İZLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ


von 1988-2014 haben wir 32 f 16 durch abstuerze verloren..
 
heute ist eine turkische f16 c abgesturzt,pilot konnte sich mit dem schleudersitz retten




von 1988-2014 haben wir 32 f 16 durch abstuerze verloren..

Weiß man denn jetzt genauer an was es lag? Wartungsstau oder Pilotenfehler? Möglich auch Strömungsabriss wobei das nicht sein kann.
 
AKPnin yandas Gazetecileri artik Öcalan serbest kalacak talimati almis ve yavas yavas algi operasyonu yapiyorlar

Um diese Inhalte anzuzeigen, benötigen wir die Zustimmung zum Setzen von Drittanbieter-Cookies.
Für weitere Informationen siehe die Seite Verwendung von Cookies.
 
Zurück
Oben