Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Wirtschaft Bosnien-Herzegowinas - Biznis Bosna i Hercegovina - Economy of BiH

BiH posjetilo 1,1 milion turista tokom 2016.

U periodu januar – decembar 2016. turisti su u Bosni i Hercegovini ostvarili 1.148.530 posjeta, što je više za 11,6 posto i 2.376.743 noćenja, što je više za 10,9 posto u odnosu na isti period 2015. godine.

Broj noćenja domaćih turista prošle godine bio je viši za 2,5 posto, dok je broj noćenja stranih turista bio viši za 15,1 posto u odnosu na isti period 2015. godine.

U ukupno ostvarenom broju noćenja učešće domaćih turista bilo je 30,9 posto dok je 69,1 posto bilo učešće stranih turista, podaci su Agencije za statistiku BiH.

U strukturi noćenja stranih turista najviše noćenja ostvarili su turisti iz: Hrvatske (11,9 posto), Srbije (8,4), Turske (8,1), Italije (6,5), Slovenije (6,0), Poljske (4,1) i Njemačke (4,0) što je ukupno 49 posto. Turisti iz ostalih zemalja ostvarili su 51 posto noćenja.

Po dužini boravka stranih turista u BiH, na prvom mjestu su turisti sa Malte sa prosječnim zadržavanjem od 5,5 noći, iz Južnoafričke Republike sa 3,9 noći, Irska se 3,5 noći, te Litvanije i Kuvajta sa po 3,4 noći.

Prema vrsti smještajnog objekta najveći broj noćenja ostvaren je u okviru djelatnosti hoteli i sličan smještaj sa učešćem od 92,4 posto.
 
Es gibt Gerüchte, dass Lidl in Bosnien bald die ersten Läden aufmacht. Bin gespannt, ob die sich gegen den Marktführer Bingo durchsetzen können.

Wobei, gibt es in Bosnien überhaupt eine Discounter-Kette? Bingo, Robot und co. sind ja Supermärkte und eigentlich nicht mit Lidl vergleichbar.
Aufgrund der politischen Instabilität hat sich Lidl doch dagegen entschieden sich in Bosnien anzusiedeln, obwohl schon erst Vorkehrungen getroffen worden sind.
 
Elektroprivreda BiH: Rekordan prihod u iznosu 1,034 milijarde KM

Elektroprivreda BiH (EP BiH) u 2016. godini ostvarila je rekordan prihod u novijoj historiji kompanije, u iznosu milijardu i 34 miliona KM, što je za 50 miliona više u odnosu na 2015. godinu. Ostvarena dobit u protekloj godini iznosi 12,86 miliona KM.

b_170224070.jpg


"Uprkos činjenici da je 2016.godina prva poslovna godina u uvjetima otvorenog tržišta električne energije, te uprkos lošim hidrološkim i vremenskim uvjetima, kontinuirana proizvodnja, uredno i stabilno snabdijevanje kupaca, ostvareni finansijski rezultati značajno veći od planiranih i rezultata s kojima je okončana 2015. godina, pokazatelji su uspješnog poslovanja kompanije i doprinosa očuvanju elektroenergetskog sektora kao stabilnog dijela privrede BiH", navodi se u saopćenju EPBiH.

U protekloj godini u kapacitetima Elektroprivrede BiH, uz značajan porast proizvodnje u termoelektranama Tuzla i Kakanj, proizvedeno je 7.244,7 GWh električne energije.

Ostvarenje proizvodnih rezultata većih u odnosu na planirane, a značajno većih od rezultata u 2015. godini, bilo je moguće zahvaljujući visokoj pogonskoj raspoloživosti proizvodnih kapaciteta i povećanoj proizvodnji uglja koja se u rudnicima Koncerna EPBiH približila količini pet miliona tona. U odnosu na 2015. godinu, proizvodnja uglja u prošloj godini povećana je za oko 445.000 tona ili gotovo za 10 posto.

Prvi put u novijoj historiji Elektroprivrede BiH, u 2016. godini smanjene su cijene za krajnje kupce električne energije na 110 kV, 35 kV i 10 kV mreži, ostalu potrošnju i javnu rasvjetu, što predstavlja potvrdu društveno odgovornog djelovanja i poslovanja kompanije.

Uz očuvanje pozicije najvećeg proizvođača i snabdjevača električnom energijom u državi, u 2016. godini Elektroprivreda BiH zadržala je i status jednog od najvećih investitora u BiH.

U okviru realizacije strateški najvažnijih projekata, započela je izgradnja HE Vranduk prve hidroelektrane od kraja 80-tih godina i prve na rijeci Bosni, objavljeni javni pozivi za izbor izvođača radova i usluga, te isporučilaca opreme za potrebe izgradnje Vjetroparka Podveležje, Nacrt sporazuma o kreditu za izgradnju Bloka 7 u TE Tuzla s neophodnom dokumentacijom uz zahtjev, proslijeđeni su Federalnom ministarstvu finansija za izdavanje garancija za kreditni aranžman za izgradnju Bloka.

U okviru nastavka procesa dokapitalizacije rudnika u sastavu Koncerna EPBiH, usvojen je i plan ulaganja za period 2016.-2018.godina, u iznosu 329 miliona KM.

"Ostvareni poslovni uspjesi u 2016. godini, potvrđuju kontinuitet pozitivnog, likvidnog i stabilnog poslovanja Elektroprivrede BiH, uz redovno izmirivanje obaveza prema dobavljačima, državnim organima i institucijama, te zaposlenim i kreditorima", saopćeno je iz Službe za komunikacije EPBiH.

Izvještaj o poslovanju u protekloj godini, Nadzorni odbor JP Elektroprivreda BiH d.d.- Sarajevo, usvojio je na sjednici održanoj u četvrtak, 23. februara.
 
:app:

Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.


Bingo prestigao Konzum i postao novi lider na tržištu Bosne i Hercegovine

Domaći trgovinski lanac Bingo prestigao je Konzum po prodaji u 2016. godini i tako postao tržišni lider, izvještava poslovni portal BiznisInfo na osnovu podataka međunarodne organizacije za istraživanje tržišta Euromonitor.

Euromonitor je, naime, objavio izvještaj o maloprodajnom tržištu u Bosni i Hercegovini za 2016. u kojem se navodi da je kompanija Bingo „novi tržišni lider“ i da je prestigla Konzum po ukupnoj prodaji.

U izvještaju se navodi da je stanje u maloprodajnom sektoru u Bosni i Hercegovini stabilnije nego ukupno stanje u ekonomiji.

Maloprodajni sektor je nastavio rast prošle godine, zahvaljujući solidnim ekonomskim kretanjima, rastu posjeta Bosni i Hercegovini i tehnološkom napretku.

Solidna ekonomska kretanja u zemlji povećala su prodaju prehrambenih namirnica dok je usljed rasta posjeta došlo i do porasta prodaje neprehrambenih proizvoda. Kada se govori o tehnološkom napretku, tu se misli na korist od društvenih mreža u reklamiranju i prodaji putem interneta, koja je također u porastu.

U izvještaju se navodi da je primijetan trend da prodavnice koje nude neprehrambenu robu sele svoje radnje s ulica u tržne centre. Naime, ljudi na ulicama obično idu za svojim poslom, šetaju, idu na ručak ili se druže, dok u šoping centrima najčešće kupuju, zbog čega je ovaj trend razumljiv.

Najjači trend je ostao nepromijenjen, a to je konsolidacija od strane najvećih lanaca, koji preuzimaju male trgovine.

„Dva lanca su se odvojila od ostatka konkurencije, regionalni lanac Konzum i domaći Bingo. Ova dva igrača imaju znatnu finansijsku pomoć od velikih institucionalnih investitora i bankarskih konzorcija koji su prepoznali potencijal maloprodajnog tržišta u Bosni i Hercegovini“, navodi se u izvještaju i dodaje da je prošle godine Bingo preuzeo lidersku poziciju od Konzuma.

Dok je Bingo kao glavne prednosti koristio niske cijene i podršku domaćim proizvodima, Konzum je korist sticao od atraktivnih lokacija u urbanim oblastima. No, Konzum gubi bitku s Bingom u prehrambenom sektoru pa će se vjerovatno više orjentisati na veleprodaju, neprehrambeni sektor i internet prodaju.

Za razliku od Binga koji ima još dosta prostora za ekspanziju i koji će nastaviti ubrzano rasti, Konzum se vjerovatno neće više širiti.

U dokumentu se dodaje da međunarodni igrači napuštaju tržište prehrambenih proizvoda, obeshrabreni sve većom „osjetljivošću“ potrošača na cijene ali i zbog sve veće okrenutosti stanovništva domaćim proizvodima.

No, njihov interes raste u neprehrambenom sektoru gdje će vjerovatno doći do snažnog rasta. Neprehrambeni sektor maloprodaje, naime, ima manje velikih igrača u konkurenciji i mnogo je „nezreliji“ i manje konsolidovan od prehrambenog sektora.

U izvještaju se navode predviđanja da će maloprodajni sektor nastaviti rasti u narednom periodu s popravljanjem ekonomske situacije u državi i jačanjem kupovne moći stanovništva.

Dodaje se da će maloprodajni trgovački lanci nastaviti ekspanziju u neprehrambeni sektor čime će utjecati na rezultat kompanija koje se bave isključivo neprehrambenim proizvodima, odnosno oduzet će im dio kolača.

Internet prodaja je, navodi se u dokumentu, sektor s najviše potencijala, ali nijedan domaći i strani lanac nije do sada našao formulu kako da je uspješno adaptira i privuče domaće kupce.

 
Zurück
Oben