C
cro_Kralj_Zvonimir
Guest
Gradnja mosta Jarun počinje najkasnije ujesen
Pripreme za gradnju pristupnih prometnica teku sporije i pitanje je hoće li se produžena Vrapčanska graditi istodobno s mostom Jarun
Pripreme za gradnju mosta Jarun počet će najkasnije na jesen. »Očekujem da će se skorim rebalansom proračuna osigurati novac za pripremne radove na lokaciji mosta«, rekao nam je u ponedjeljak pročelnik za izgradnju Grada Davor Jelavić. Premošćivanje Save pričekat će 2009., kada će Poglavarstvo u proračunu osigurati novac potreban za gradnju mosta. Gradnja mosta i pristupnih prometnica s obje obale Save procjenjuje se na iznos od 40 do 57 milijuna eura.
»Glavni projekt mosta je gotov i uskoro očekujem da ćemo dobiti lokacijsku dozvolu«, kaže Jelavić. No, pripreme za gradnju pristupnih prometnica teku sporije i pitanje je hoće li se produžena Vrapčanska graditi istodobno s mostom Jarun. Ured za izgradnju grada napravio je idejni projekt produžetka Vrapčanske od Ilice do Jadranske avenije te će se još pričekati s izradom glavnog projekta potrebnog za izdavanje lokacijske dozvole. A bez lokacijske dozvole, nije moguće početi otkupljivati zemljišta potrebna za gradnju produžetka Vrapčanske.
No, tek s otkupom zemljišta Poglavarstvo će zaboljeti glava. Koridor predviđen za produženu Vrapčansku većinom je u privatnom vlasništvu, a jednim dijelom prolazi stotinjak metara od jarunskog jezera. Sigurno je da će pojedini vlasnici svoja zemljišta htjeti prodati za cijenu puno veću od tržišne.
Slično je bilo i prilikom gradnje Domovinskog mosta koji je sagrađen puno prije od pristupne ceste pa je jedno vrijeme bio gotovo neupotrebljiv. Vidjet ćemo hoće li se isti scenarij ponoviti i u slučaju mosta Jarun, čiju gradnju gradonačelnik Bandić požuruje zbog niza projekata u jugozapadnom Zagrebu - Arene Zagreb, Terma Zagreb i stambenih nebodera uz Savu.
Most Jarun ključan je za rasterećivanje Jadranskog rotora i mosta, a skratit će i put iz zapadnog Zagreba prema autoputu za Jadran. Uskoro se očekuje početak rekonstrukcije Jadranske avenije i okolnih prometnica oko Arene, a vrijednost radova je oko 150 milijuna kuna.
Potkraj 2009. počet će i rekonstrukcija rotora pa će do 2010. Zagreb napokon raspetljati jedan od prometnih gordijskih čvorova. Most Jarun i produžetak Vrapčanske bit će kruna tih zahvata. Na natječaju za izradu idejnog projekta 2007. pobijedio je rad ekipe profesora Jure Radića s Građevinskog fakulteta i arhitekata iz Studija BF. Prema viziji arhitekata, most je dug 625 metara i ima pilon visok 80 metara. Ima tri traka u svakom smjeru, a po sredini je ostavljen prostor za laku gradsku željeznicu ili metro te pješačke staze.
Posebnost mosta je »slomljeni« pilon koji je šupljikav i kroz čije će proreze prolaziti sunčeva svjetlost. Gradnja mosta i pristupnih prometnica, prema procjenama iz Grada, trajat će oko 18 mjeseci.
Natječaj: Most Bundek
Na početku tekućeg mandata gradonačelnik Bandić najavio je gradnju dvaju mostova. Uz most Jarun spominje se i most Bundek. Autori idejnog rješenja mosta Bundek saznat će se početkom svibnja, do kada će Ocjenjivački sud Hrvatskog društva građevinskih konstruktora odabrati pobjednički rad. Na taj natječaj javilo se osam projektnih ureda. Most Bundek premostit će rijeku Savu, a gradit će se u sklopu produžene Ulice Republike Njemačke. Spojit će produženu Strojarsku ulicu na sjevernoj strani i produženu Ulicu Republike Njemačke na južnoj. Uz jezero Bundek most će se podići na visinu nasipa i prijeći Savu.
Tomislav Marinović
http://www.vjesnik.hr/html/2008/04/2....asp?r=zag&c=1
Pripreme za gradnju pristupnih prometnica teku sporije i pitanje je hoće li se produžena Vrapčanska graditi istodobno s mostom Jarun
Pripreme za gradnju mosta Jarun počet će najkasnije na jesen. »Očekujem da će se skorim rebalansom proračuna osigurati novac za pripremne radove na lokaciji mosta«, rekao nam je u ponedjeljak pročelnik za izgradnju Grada Davor Jelavić. Premošćivanje Save pričekat će 2009., kada će Poglavarstvo u proračunu osigurati novac potreban za gradnju mosta. Gradnja mosta i pristupnih prometnica s obje obale Save procjenjuje se na iznos od 40 do 57 milijuna eura.
»Glavni projekt mosta je gotov i uskoro očekujem da ćemo dobiti lokacijsku dozvolu«, kaže Jelavić. No, pripreme za gradnju pristupnih prometnica teku sporije i pitanje je hoće li se produžena Vrapčanska graditi istodobno s mostom Jarun. Ured za izgradnju grada napravio je idejni projekt produžetka Vrapčanske od Ilice do Jadranske avenije te će se još pričekati s izradom glavnog projekta potrebnog za izdavanje lokacijske dozvole. A bez lokacijske dozvole, nije moguće početi otkupljivati zemljišta potrebna za gradnju produžetka Vrapčanske.
No, tek s otkupom zemljišta Poglavarstvo će zaboljeti glava. Koridor predviđen za produženu Vrapčansku većinom je u privatnom vlasništvu, a jednim dijelom prolazi stotinjak metara od jarunskog jezera. Sigurno je da će pojedini vlasnici svoja zemljišta htjeti prodati za cijenu puno veću od tržišne.
Slično je bilo i prilikom gradnje Domovinskog mosta koji je sagrađen puno prije od pristupne ceste pa je jedno vrijeme bio gotovo neupotrebljiv. Vidjet ćemo hoće li se isti scenarij ponoviti i u slučaju mosta Jarun, čiju gradnju gradonačelnik Bandić požuruje zbog niza projekata u jugozapadnom Zagrebu - Arene Zagreb, Terma Zagreb i stambenih nebodera uz Savu.
Most Jarun ključan je za rasterećivanje Jadranskog rotora i mosta, a skratit će i put iz zapadnog Zagreba prema autoputu za Jadran. Uskoro se očekuje početak rekonstrukcije Jadranske avenije i okolnih prometnica oko Arene, a vrijednost radova je oko 150 milijuna kuna.
Potkraj 2009. počet će i rekonstrukcija rotora pa će do 2010. Zagreb napokon raspetljati jedan od prometnih gordijskih čvorova. Most Jarun i produžetak Vrapčanske bit će kruna tih zahvata. Na natječaju za izradu idejnog projekta 2007. pobijedio je rad ekipe profesora Jure Radića s Građevinskog fakulteta i arhitekata iz Studija BF. Prema viziji arhitekata, most je dug 625 metara i ima pilon visok 80 metara. Ima tri traka u svakom smjeru, a po sredini je ostavljen prostor za laku gradsku željeznicu ili metro te pješačke staze.
Posebnost mosta je »slomljeni« pilon koji je šupljikav i kroz čije će proreze prolaziti sunčeva svjetlost. Gradnja mosta i pristupnih prometnica, prema procjenama iz Grada, trajat će oko 18 mjeseci.
Natječaj: Most Bundek
Na početku tekućeg mandata gradonačelnik Bandić najavio je gradnju dvaju mostova. Uz most Jarun spominje se i most Bundek. Autori idejnog rješenja mosta Bundek saznat će se početkom svibnja, do kada će Ocjenjivački sud Hrvatskog društva građevinskih konstruktora odabrati pobjednički rad. Na taj natječaj javilo se osam projektnih ureda. Most Bundek premostit će rijeku Savu, a gradit će se u sklopu produžene Ulice Republike Njemačke. Spojit će produženu Strojarsku ulicu na sjevernoj strani i produženu Ulicu Republike Njemačke na južnoj. Uz jezero Bundek most će se podići na visinu nasipa i prijeći Savu.
Tomislav Marinović
http://www.vjesnik.hr/html/2008/04/2....asp?r=zag&c=1