Cigo
Leistungsträger
ZAGREB - Zbog sporosti pri usvajanju prostornog plana Splitsko-dalmatinske županije gradnja autoceste Zagreb - Ploče na dionici Ravče - Ploče kasnit će dvije godine, doznaje Jutarnji list.
Ta dionica, kao i cjelokupni dio autoceste od Dugopolja do Ploča, trebao je prema ugovoru s izvođačima biti gotov 30. prosinca ove godine, no kako prostornim planom nije na vrijeme odobren novi koridor trase od Ravča do Ploča, taj dio autoceste bit će završen dvije godine kasnije, odnosno najvjerojatnije tijekom 2010. godine.
Prema riječima naših sugovornika, već nakon potpisivanja ugovora o gradnji u Hrvatskim su autocestama uočili da na potezu od Ravča do Ploča treba promijeniti trasu dionice. Tako je odlučeno da se umjesto južnom, ide sjevernom trasom.
Razlozi su bili povoljniji klimatski uvjeti, lakše povezivanje Vrgorca i Metkovića s autocestom te ukupna dužina potrebnih tunela koja je manja za 5,5 kilometara. Iako je nova trasa duža 5,6 kilometara od prvotne, njezina je gradnja jeftinija za 340 milijuna kuna. Naime, gradnja kilometra nove trase stoji 83,9 milijuna kuna, a gradnja kilometra južne varijante stajala bi 89,7 milijuna kuna.
Budući da je novi smjer prema Pločama bio potpuno novi projekt, trebalo je ishoditi nove dokumente kako bi se mogla dobiti lokacijska i građevinska dozvola. Kako dionica prolazi kroz dvije županije - Splitsko-dalmatinsku i Dubrovačko-neretvansku - HAC je objema poslao potrebnu dokumentaciju još prije dvije godine.
Dubrovačko-neretvanska županija u rekordnom je vremenu dala pozitivno mišljenje za novi pravac, no zapelo je u Splitsko-dalmatinskoj koja je trebala donijeti novi prostorni plan koji je donesen lani. Sve molbe iz HAC-a da se dio plana donese ranije nisu urodile plodom. U prostornom planu županijski su vijećnici odobrili gradnju oba pravca, uz napomenu da preferiraju gradnju južnog. Dakle, onoga skupljeg i težeg.
Naši sugovornici tvrde da je to potpuna besmislica te da će se graditi sjeverni pravac. Prema procjenama, radovi na trasi mogli bi početi u najboljem slučaju za dva mjeseca, a Ministarstvo će dovršetak tog pravca morati prebaciti u sljedeći četverogodišnji plan.
Ta dionica, kao i cjelokupni dio autoceste od Dugopolja do Ploča, trebao je prema ugovoru s izvođačima biti gotov 30. prosinca ove godine, no kako prostornim planom nije na vrijeme odobren novi koridor trase od Ravča do Ploča, taj dio autoceste bit će završen dvije godine kasnije, odnosno najvjerojatnije tijekom 2010. godine.
Prema riječima naših sugovornika, već nakon potpisivanja ugovora o gradnji u Hrvatskim su autocestama uočili da na potezu od Ravča do Ploča treba promijeniti trasu dionice. Tako je odlučeno da se umjesto južnom, ide sjevernom trasom.
Razlozi su bili povoljniji klimatski uvjeti, lakše povezivanje Vrgorca i Metkovića s autocestom te ukupna dužina potrebnih tunela koja je manja za 5,5 kilometara. Iako je nova trasa duža 5,6 kilometara od prvotne, njezina je gradnja jeftinija za 340 milijuna kuna. Naime, gradnja kilometra nove trase stoji 83,9 milijuna kuna, a gradnja kilometra južne varijante stajala bi 89,7 milijuna kuna.
Budući da je novi smjer prema Pločama bio potpuno novi projekt, trebalo je ishoditi nove dokumente kako bi se mogla dobiti lokacijska i građevinska dozvola. Kako dionica prolazi kroz dvije županije - Splitsko-dalmatinsku i Dubrovačko-neretvansku - HAC je objema poslao potrebnu dokumentaciju još prije dvije godine.
Dubrovačko-neretvanska županija u rekordnom je vremenu dala pozitivno mišljenje za novi pravac, no zapelo je u Splitsko-dalmatinskoj koja je trebala donijeti novi prostorni plan koji je donesen lani. Sve molbe iz HAC-a da se dio plana donese ranije nisu urodile plodom. U prostornom planu županijski su vijećnici odobrili gradnju oba pravca, uz napomenu da preferiraju gradnju južnog. Dakle, onoga skupljeg i težeg.
Naši sugovornici tvrde da je to potpuna besmislica te da će se graditi sjeverni pravac. Prema procjenama, radovi na trasi mogli bi početi u najboljem slučaju za dva mjeseca, a Ministarstvo će dovršetak tog pravca morati prebaciti u sljedeći četverogodišnji plan.