Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Bauprojekte in Mazedonien

Почна изградбата на плоштадот Скендербег

2F70BA8F1046A442BB118943EDEA025A.jpg

Првата фаза предвидува поплочување на покривните конструкции на дуќаните од улицата „Караџиска“ и просторот околу споменикот

Интензивно се гради и се адаптира просторот за предвидениот плоштад околу споменикот на Скендер-бег. Откако на крајот на ноември градоначалникот Чаир, Изет Меџити, и директорот на македонското претставништво на Австријците „Интернешенел инвестмент груп“, Љубомир Петков, го потпишаа договорот за изградба на првата фаза од плоштадот на албанскиот војсководец, а пред неколку недели беше потврдено издавањето на градежната дозвола, на теренот се забележуваат работници како ги уриваат и преуредуваат покривите на дуќаните од Старата чаршија. Истовремено се реконструира и просторот околу споменикот.

Според предвидениот план од првата фаза од проектот, чија изведба чини 2,5 милиони владини евра, ќе се поплочува плоштадската површина во безистенскиот дел, односно просторот над покривите на објектите на улицата „Караџиска“ и постојниот паркинг до стоковната куќа „Мост“.

Втората и третата фаза, пак, опфаќаат покривање на булеварот и изградба на подземен паркинг и делот пред Тетовскиот државен универзитет. Од Општина Чаир не соопштуваат детали околу уривањата, интензивното дупчење и дотерување на теренот, ниту кога треба да завршат сите зафати од првата фаза од изградбата на плоштадот „Скендер-бег“.

„За сите градежни работи на теренот е надлежна фирмата-изведувач. Таа е задолжена за активностите околу изградбата на плоштадот“, вели претставникот од Општина Чаир, Норик Селими.

Инаку, општинарите веќе потврдија дека моментално се работи и на комплетирање на документацијата за втората и за третата фаза, а за првиот дел од изградбата на меѓународен тендер е избрана фирмата „Интернешенел инвестмент груп“, која е поддржана од австриската „Алпине“. (Б.Ш.)

Почна изградбата на плоштадот „Скендер-бег“
 
Neue Sporthalle im Zentrum von Skopje "Makedonische Sonne". Die Halle ist ein Teil des Projektes "35 neue Sporthallen"

„Македонско сонце“- нова спортска сала во Центар
„Македон�ко �онце“- нова �порт�ка �ала во Центар
sala-nova240.jpg

„Македонско сонце“ е името на новата спортска сала лоцирана во основното училиште „11-ти Октомври“ во општина Центар.
Салата свечено ќе биде пуштена во употреба во недела, информираат од општината.

Оваа спортска сала е дел од Програмата на Владата на Република Македонија за изградба на 35 спортски сали.
 
Брза пруга покрај Вардар наместо трамвај?

За да се оформи трасата на трамвајот ќе треба да се затворат улични линии, што ќе го направи ваквиот превоз неефикасен, смета Константин Петрески, автор на студијата за подобрување на јавниот транспорт

brz%20voz%20minhen.jpg


Проектот за изградба на трамвај во градот претставува скапа и непотребна инвестиција, која ја гази времето и прашање е дали воопшто вреди да се реализира. На градот му треба транспорт за поврзување на двата краја со брза пруга, за да се намали сообраќајниот метеж и да се подобри економскиот развој. Ова се клучните поенти од истражувањето на Константин Петрески како дел од неговите магистерски студии на отсекот владини политики на универзитетот „Пекинг“ во НР Кина. Своите согледувања Петрески ги навел во посебна студија, која, како што вели, деновиве им ја испратил на централните и локалните власти во државата. Освен што е магистранд на најпрестижниот универзитет во Кина, Петрески е и претседател на младината на Светскиот македонски конгрес. Цел свет гради екстра-брзи и луксузни железници, над земја или подземни тунели, а ние се враќаме векови наназад и ќе градиме трамвај. Брзата пруга е многу поисплатлива и подобра за градот, вели тој специјално за нашиот весник.
Во проектот насловен “Вардарска брза пруга&рдљуо; што Петрески го предлага, трошоците за изградба се проценуваат од 12 до 16 милиони евра, од кои околу пет милиони евра се за поставување на шините, додека остатокот за набавка на возови и на станици. Оваа цена е 10 пати помала од најавените 160 милиони евра за изградба на трамвајот.
- Брзата пруга претставува железнички сообраќај во урбана средина напојуван од електрична енергија со голем капацитет на патници и голема транспортна брзина. Има три вида брзи пруги: подземна наречена метро, надземна и надземно поткачена. Трамвајот е исто така железнички сообраќај во урбана средина, но со помал капацитет на патници и со помала брзина на движење. Тој делумно или целосно учествува во сообраќајот, а брзата пруга се движи по посебна пруга. За да се оформи трасата на трамвајот ќе треба да се затворат улични линии или, пак, да се користи истата линија како и за другиот сообраќај, што ќе го направи трамвајот неефикасен поради веќе постојниот презаситен сообраќај, но и во двата случаја трамвајот мора да чека на семафори и раскрсници, како и другите учесници во сообраќајот. За разлика од тоа, вардарската брза пруга нема да затвора улични линии за тоа што пругата ќе поминува покрај кејот на Вардар - вели Петрески.
Според него, улогата за пренос на патниците на пократки дестинации веќе ја вршат автобусите, така што трамвајот претставува непотребна инвестиција. Во однос на почетните и крајните станици на пругата, Петрески нагласува дека во почетокот пругата би се протегала по должината на северниот кеј на Вардар, од железничкиот мост во Влае до Ново Лисиче. Таа би била долга 11 километри, со 13 станици, кои ќе бидат поставени во близината на мостовите преку Вардар поради достапност на дестинациите од двете страни на реката. Со брзата пруга од едниот до другиот крај на градот би се стигнувало за 17-20 минути, во зависност од приспособената брзина, која се движи од 70 до 100 километри на час, наспроти трамвајот, на кој за истата релација му се потребни од 35 до 45 минути во зависност од сообраќајот.
- Истата линија потоа може да се продолжи до Сарај и до Драчево. Градењето на вакви брзи пруги се одвива во фази, па не би било проблем во кое било време да се продолжи со трасата за да се опфати целиот град - вели Петрески.

Шински возила и на булеварите

Во однос на проектот за изградба на трамвај од градот велат дека со консултантите сé уште се работи на студијата за концесионирање. За идејата за изградба на брза пруга, наместо трамвај, тие сметаат дека на булеварските сообраќајници единствено е изводлив проект за трамвајски превоз.
- Сите заложби за воведување трамвај се во насока да се намали метежот во сообраќајот со воведување шински возила што ќе превезуваат многу патници брзо и безбедно. Со тоа би се намалил бројот на возила што учествуваат во сообраќајот, со што ефектот од трамвајскиот превоз ќе се согледа во намалениот сообраќаен метеж и намаленото загадување на воздухот од исчадувањето на фосилните горива - објаснија од градот.

Нов трамвај само во Мароко

Градовите во развој и современите метрополи градат брзи пруги како најефикасен вид транспорт. Трамвајот е претходник на брзата пруга. Една неодамнешна студија покажа дека Минхен, кој има околу два милиони жители, има најдобар јавен транспорт во Европа, токму поради брзата пруга. Минхен има и неколку кратки линии за трамвај, во стариот дел од градот, но тие постојат од 1876 година и сраснале заедно со градот како дел од неговата архитектура. Сепак тие партиципираат само околу 15 проценти од целокупниот јавен транспорт, објаснува Петрески. Генерално, секаде во светот се градат брзи пруги, а трамваите само се модернизираат доколку веќе постојат, но никаде не се градат нови. Исклучок е градот Казабланка во Мароко, каде што се изгради нов трамвај пред околу една година, но досегашните заклучоци на тамошните аналитичари се дека тој не го решил сообраќајниот метеж во градот и се оценува како целосно промашена инвестиција, додава тој.

Автор: Александра Денкоска

???? ????? ?????? ?????? ??????? ???????? - ???? ??????????
 
Municipalities take a new role in economic development in Macedonia
Municipalities take a new role in economic development in Macedonia (SETimes.com)
24/01/2012

The country's building boom coincides with the municipalities' developing and managing land.
By Aleksandar Pavlevski for Southeast European Times in Skopje -- 24/01/12

ALEKSANDARphoto.jpg


Foreign investors in Macedonian municipalities such as Petrovec, where Euroitalia is building a university, are among the drivers of economic development. [Aleksandar Pavlevski/SETimes]
Municipalities in Macedonia are hoping for an economic windfall through a new government programme that allows them to manage state-owned land to private investors and keep most of the profits in the communities.

The programme, part of a law passed last July, is part of the Macedonia’s decentralisation policy to urbanise uninhabited land and entice local government to participate in economic development.

"Fourteen municipalities already manage state land, we expect an additional ten to complete the procedures by February," Prime Minister Nikola Gruevski said.

The new law stipulates the land price is to be determined by mayors in consultation with municipal councils, but is subject to state approval. Municipalities will retain 80% of the earnings while allocating 20% to the state budget.

The mayors say strict procedures have been put in place to guarantee transparency; the process is carried out via electronic bids and is monitored by the state. Municipalities that run afoul of the law could lose the right to participate in the program and could pay as much as 9,000 euros in fines.

The municipalities' involvement in developing land will bring much needed funds, Prilep municipality budget and finance head Drage Zvezdakoski told SETimes

"The budget is expected to increase 21% this year mostly from selling land and public utilities," he said. To maximize earnings, Zvezdakoski added, Prilep began drafting detailed urban plans which it offers investors prior to the bidding.

Struga Mayor Ramiz Merko told SETimes that his municipality, like most others, has vast swaths of state-owned land ready to offer to investors. "Most significant opportunities are related to building production facilities and plants ... not solely trade," he said.

Domestic and foreign investors from Italy, Croatia and Greece have shown particular interest in Petrovec, located near Skopje's Alexander the Great Airport, Petrovec municipality Mayor Borche Mitevski told SETimes.

"There are specific plans to build a university, three hotels, two gas pumps, 30 plants of non-polluting light industry, ten warehouses and several distribution centers," Mitevski said.

Italian investor Euroitalia purchased a 50,000 square meter land parcel in Petrovec to build the new university and a 6,000 square meter parcel in Katlanovo, where it said it plans to build a hotel, hospital, casino and a resort.

"Land management will provide faster services to citizens," Petrovec resident Goran Toshevski told SETimes.

Toshevski praised the one-stop shop approach whereby the purchase and leasing of construction land and obtaining construction licenses is done at one location.

He added that the rights the mayors now have help them rise to a higher political level and be better recognised.

"Ten years ago, we did not even know who our mayors were. Municipalities were not very active and everything was in the hands of the [central] government. Now the mayor is among the people, and we see their daily activities, how they invest in the municipalities' finances," Toshevski said.
 
Zurück
Oben