DZEKO
Besa Bese
Mjestnu zajednicu Bakšaiš i Kralje u Bihaću čine istoimena naselja. U Bakšaišu vjekovima žive Bošnjaci, a u Kraljama Hrvati. Niti najstariji stanovnici ne pamte bilo kakvo stanje koje je «mirisalo» na bilo kakve sukobe između ovih susjeda. Što više ima tisuće primjera koji pokazuju nevjerojatnu slogu između ljudi različitih vjera.
U Bakšaišu postoji džamija koja je starija od stotinu godina, dok u Kraljama, koje ima skupa sa naseljem Vrkašić oko 400 domaćinstava, ovdje nikad nije postojala crkva. Bišćani već stotinama godina odtvoreno priznaju da su ova dva naselja jedno. Jedni drugima pomažu u svemu i svačemu. Mještani ovih naselja odtvoreno priznaju da se na ovom području Bihaća slavi najveći broj vjerskih praznika. Naime, katolici obavezno slave sve islamske praznike, a to isto Bošnjaci rade kada su u pitanju katolički praznici.
,,Kod nas može svega nedostajati osim slavlja'', zajednička je izjava stanovnika ovih naselja.
Iako nitko niti opovrgava niti potvrđuje, ali Bošnjaci koji žive u Bakšaišu nagovorili su svoje susjede u Kraljama da započnu izgradnju crkve koja nikad nije bila u ovom naselju. Mnogi tvrde da su ugledniji muslimani prvi dali dobrovoljne priloge. Početkom rujna započela je izgradnja crkve u ovom naselju. Ona je već stavljena pod krov, i ako sve bude kako je zamišljeno naredni Božić stanovnici Kralja će proslaviti u svoj crkvi. Ukupna vriednost radova je ravno 200.000 KM, a plaćaju je mještani oba naselja i Biskupija Banjalučka. To je područje crkve Svetog Ante Padovanskog koja se nalazi u Bihaću.
Kada su izvođači radova stavljali krov u budućem dvorištu crkve bilo je jela i pića da se pola Bihaća moglo najesti i napiti. Pored Kraljana hranu su donieli i stanovnici Bakšaiša. Tako je Muhamed Alijagić, zvani Pogi graditeljima donio pečeno janje i donio pića u većim količinama. Pečeno janje donieli su i Osman i Muhamed Muslić, a ostalih jela bilo je više nego što se moglo pojesti.
,,Božije kuće su za dobre ljude'', rekao je Muhamed Alijagić i poželio da crkva u Kraljama bude završena što prije.
,,Mi i ne sumnjamo da ne će'' odgovorio je Jandro Ćurić, član Građevinskog odbora za gradnju crkve u Kraljama.
Zanimljivo je da su radnici ,,Gradinga'' iz Bihaća za svega pedeset radnih dana crkvu izgradili od podnožja do krova. I jedna zanimljivost. Niti jedan dan kad su radili nisu bili bez dovoljno kakvoćne hrane. Donosili su je stanovnici Kralja i Bakšaiša. Radnici priznaju da nikad nisu naišli na takvu pažnju ljudi kano dok su gradili ovu crkvu. Priznaju da se nije znalo tko i kada donosi piće, voće ili hranu. Podjednako su to radili Bakšaišani ili Kraljani. Svi su izgovarali samo jednu rečenicu: graditelji ne smiju biti gladni.
Do kraja ove godine bit će Bajram i Božić, ali i drugih praznika. Kraljani će dolaziti u goste svojim komšijama (susjedima) Bakšaišanima ili Bakšaišani svojim susjedima u Kraljama. Ono što je sigurno, a to je da slavlje ne će izostati bilo što se slavilo. A slavit će se i svetčano odtvaranje nove crkve u naselju gdje crkve nikad nije bilo.
Hrvati i Bošnjaci (HSP) zajedno na Drini u Goraždu, svibanj 1991. Alija Šiljak, drugi s lieva.
U istočnoj Bosni 1991.
Šahovnica i ljiljan zajedno u Posavini
Šahovnica i polumjesec skupa u Mostaru 1992.
Grb Herceg-Bosne i bosanski ljiljan, zajedno protiv četnika (90-ih godina u Bihaću)
Oznaka voda muslimanskih dobrovoljaca iz arabskih zemalja, koji su bili u sastavu II. bojne ,,Stojan Vujnović Srbin'' u Bosanskoj Posavini.
Šahovnica i ljiljani na oznaci odžačkog HVO-a
Šahovnica i bosanski ljiljan na zastavi HVO-a
Šahovnica i ljiljan na oznaci od modričkog HVO-a
Šahovnica i ljiljan zajedno u Tuzli, kolovoz 1992.
Šahovnica i ljiljan na HVO Orašje
Ljiljan i šahovnica zajedno u Zagrebu 1994.
Bosanski ljiljan i zastava HSP-a, zajedno u Sarajevu 27. srpnja 1994.
Hrvatski grb i bošnjački ljiljan, zajedno u Sarajevu, godine 1994.
Šahovnica i ljiljan, negdje u Bosni tokom rata
Krilnici HV-a (Mareković) i ABiH (Dudaković) zajedno na Korani 1995.
HV i ABiH zajedno na Korani, 1995.
Udruga Bošnjaka koji su branili Hrvatsku
Hrvatski i bosanski grb, zajedno u Srebrenici, 11. srpnja 2009.
Srebrenica, 11. 7. 2009. Hrvatska i bosanska zastava.
Hätte es dieses schwarze Jahr 1993 nicht gegeben, ich frage mich heute noch wie man auf sich gegenseitig losgehen konnte (nicht Überall) obwohl man am Anfang noch zusammenhielt.
U Bakšaišu postoji džamija koja je starija od stotinu godina, dok u Kraljama, koje ima skupa sa naseljem Vrkašić oko 400 domaćinstava, ovdje nikad nije postojala crkva. Bišćani već stotinama godina odtvoreno priznaju da su ova dva naselja jedno. Jedni drugima pomažu u svemu i svačemu. Mještani ovih naselja odtvoreno priznaju da se na ovom području Bihaća slavi najveći broj vjerskih praznika. Naime, katolici obavezno slave sve islamske praznike, a to isto Bošnjaci rade kada su u pitanju katolički praznici.
,,Kod nas može svega nedostajati osim slavlja'', zajednička je izjava stanovnika ovih naselja.
Iako nitko niti opovrgava niti potvrđuje, ali Bošnjaci koji žive u Bakšaišu nagovorili su svoje susjede u Kraljama da započnu izgradnju crkve koja nikad nije bila u ovom naselju. Mnogi tvrde da su ugledniji muslimani prvi dali dobrovoljne priloge. Početkom rujna započela je izgradnja crkve u ovom naselju. Ona je već stavljena pod krov, i ako sve bude kako je zamišljeno naredni Božić stanovnici Kralja će proslaviti u svoj crkvi. Ukupna vriednost radova je ravno 200.000 KM, a plaćaju je mještani oba naselja i Biskupija Banjalučka. To je područje crkve Svetog Ante Padovanskog koja se nalazi u Bihaću.
Kada su izvođači radova stavljali krov u budućem dvorištu crkve bilo je jela i pića da se pola Bihaća moglo najesti i napiti. Pored Kraljana hranu su donieli i stanovnici Bakšaiša. Tako je Muhamed Alijagić, zvani Pogi graditeljima donio pečeno janje i donio pića u većim količinama. Pečeno janje donieli su i Osman i Muhamed Muslić, a ostalih jela bilo je više nego što se moglo pojesti.
,,Božije kuće su za dobre ljude'', rekao je Muhamed Alijagić i poželio da crkva u Kraljama bude završena što prije.
,,Mi i ne sumnjamo da ne će'' odgovorio je Jandro Ćurić, član Građevinskog odbora za gradnju crkve u Kraljama.
Zanimljivo je da su radnici ,,Gradinga'' iz Bihaća za svega pedeset radnih dana crkvu izgradili od podnožja do krova. I jedna zanimljivost. Niti jedan dan kad su radili nisu bili bez dovoljno kakvoćne hrane. Donosili su je stanovnici Kralja i Bakšaiša. Radnici priznaju da nikad nisu naišli na takvu pažnju ljudi kano dok su gradili ovu crkvu. Priznaju da se nije znalo tko i kada donosi piće, voće ili hranu. Podjednako su to radili Bakšaišani ili Kraljani. Svi su izgovarali samo jednu rečenicu: graditelji ne smiju biti gladni.
Do kraja ove godine bit će Bajram i Božić, ali i drugih praznika. Kraljani će dolaziti u goste svojim komšijama (susjedima) Bakšaišanima ili Bakšaišani svojim susjedima u Kraljama. Ono što je sigurno, a to je da slavlje ne će izostati bilo što se slavilo. A slavit će se i svetčano odtvaranje nove crkve u naselju gdje crkve nikad nije bilo.
Hrvati i Bošnjaci (HSP) zajedno na Drini u Goraždu, svibanj 1991. Alija Šiljak, drugi s lieva.
U istočnoj Bosni 1991.
Šahovnica i ljiljan zajedno u Posavini
Šahovnica i polumjesec skupa u Mostaru 1992.
Grb Herceg-Bosne i bosanski ljiljan, zajedno protiv četnika (90-ih godina u Bihaću)
Oznaka voda muslimanskih dobrovoljaca iz arabskih zemalja, koji su bili u sastavu II. bojne ,,Stojan Vujnović Srbin'' u Bosanskoj Posavini.
Šahovnica i ljiljani na oznaci odžačkog HVO-a
Šahovnica i bosanski ljiljan na zastavi HVO-a
Šahovnica i ljiljan na oznaci od modričkog HVO-a
Šahovnica i ljiljan zajedno u Tuzli, kolovoz 1992.
Šahovnica i ljiljan na HVO Orašje
Ljiljan i šahovnica zajedno u Zagrebu 1994.
Bosanski ljiljan i zastava HSP-a, zajedno u Sarajevu 27. srpnja 1994.
Hrvatski grb i bošnjački ljiljan, zajedno u Sarajevu, godine 1994.
Šahovnica i ljiljan, negdje u Bosni tokom rata
Krilnici HV-a (Mareković) i ABiH (Dudaković) zajedno na Korani 1995.
HV i ABiH zajedno na Korani, 1995.
Udruga Bošnjaka koji su branili Hrvatsku
Hrvatski i bosanski grb, zajedno u Srebrenici, 11. srpnja 2009.
Srebrenica, 11. 7. 2009. Hrvatska i bosanska zastava.
Hätte es dieses schwarze Jahr 1993 nicht gegeben, ich frage mich heute noch wie man auf sich gegenseitig losgehen konnte (nicht Überall) obwohl man am Anfang noch zusammenhielt.
Zuletzt bearbeitet: