Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Die größten Kriegsführer der Weltgeschichte

Hektor vs. Achilles
Hector_vs_Achilles_by_GENZOMAN.jpg

boah wenn ich de rmeinung wäre es wäre wahr :rolleyes:auserdem verbreiteste auch märchen das alexander kein hellene wäre also sei mal ganz still

ich verbreite kein märchen, alexander der große war könig von makedonien und die makedonier sind heute nicht als "hellenen" eingestuft, nur weil er griechenland mit makedonien vereint hat, werden urplötzlich aus makedonen keine "griechen".

ich verbreite kein märchen, alexander der große war könig von makedonien und die makedonier sind heute nicht als "hellenen" eingestuft, nur weil er griechenland mit makedonien vereint hat, werden urplötzlich aus makedonen keine "griechen".
Von FYROManern nicht als Hellenen eingestuft...aber bitte,was bedeutet das schon...

du hast doch keine ahnung antike makedonen waren ein hellenischer stamm selbst alexander der große selbst meinte das er hellene wäre

"(ALEXANDER I,KING OF MACEDONIA)
HERODOTUS BOOK IX,45,(KALLIOPI)
`ÇÌáêåäïíéThe Macedonian Language
IN ENGLISH LANGUAGE.

"Men of Athens, that which I am about to say I trust to your honour; and I charge you to keep it secret from all excepting Pausanias, if you would not bring me to destruction. Had I not greatly at heart the common welfare of Greece, I should not have come to tell you; but I am myself a Greek by descent, and I would not willingly see Greece exchange freedom for slavery. Know then that Mardonius and his army cannot obtain favourable omens; had it not been for this, they would have fought with you long ago. Now, however, they have determined to let the victims pass unheeded, and, as soon as day dawns, to engage in battle. Mardonius, I imagine, is afraid that, if he delays, you will increase in number. Make ready then to receive him. Should he however still defer the combat, do you abide where you are; for his provisions will not hold out many more days. If ye prosper in this war, forget not to do something for my freedom; consider the risk I have run, out of zeal for the Greek cause, to acquaint you with what Mardonius intends, and to save you from being surprised by the barbarians. I am Alexander of Macedon."

zufrieden???????

Zurück
Oben