S
Sonny Black
Guest
Und wieso? Weil diese Nation seit dem Beginn Jugoslawiens unterdrückt wurde und man durfte sich nur als Moslem mit großem M deklarieren!
Ich beweise dir das Gegenteil:
Diese Zitate handeln alle über den Sandzak, sowohl MN als auch SRB !
Mi Bošnjaci stojimo na bošnjačkim topracima. Niti smo unutra niti smo vani. Nekako smo na raskrnici. Na pola smo puta između svog topraka i bijela svijeta. Kako smo se zastidjeli sami sebe? Kako smo postali cvijeće na tuđim stazama? Na svojoj zemlji plemenitoj smo postali gosti. Ne! Bošnjaci nisu musafiri na Balkanu! Onda treba li da odrastemo kao nacija? Vraćanje historijske nacije je odgovor. Moderna nacija mora imati svoju prošlost, sadašnjost i budućnost. Zato popravimo urušene zidove nacionalne kuće koje smo porušili uz pomoć drugih. Kuća je trošna, a djeca nam se razigrala po sokacima. Belčim, hoće da se pogube. Zato napravimo novu kuću, ljepšu i tvrđu. Ukrasimo je ornamentima bošnjačke kulture. Sastavimo razbacani mozaik. Zapjevajmo lijepom bošnjačkom riječju. Mi Bošnjaci po bijelome svijetu rashakani na svačijem pragu skrušeno stojimo. Za šaku pasulja punismo grobnice za tuđe ambicije. Za najjeftiniju asimilacionu politiku smo najbrži volunteri. Možemo li se vratiti sami sebi?! Nama je Allah, Stvoritelj nebesa i Zemlje, dao slobodu da sebe definiramo kao Bošnjake i zato mi postavljamo pitanje: Ko je ovdje Bošnjak? Odgovor je: Bošnjak je musliman! Ovdje imamo subjekat i predikat; da bi predikat mogao biti subjektu predikat, subjekat mora sadržavati elemente predikta!!!
Vasilije Petrović , Istorija o Crnoj Gori, 1754, Petrović i – Pisci, Duhovnici, Vladari, Tom I, DOB, Podgorica 1997, 245 (Predgovor)
..........Poslije toga i mnogi drugi podanici turski, a naročito Bošnjaci
i Hercegovci po porijeklu, proglašavahu se plemićima i kupovahu za novac
svjedočanstva od Raguzijana (Dubrovčana), a novac od trgovine dobijahu ..................
Vasilije Petrović , Istorija o Crnoj Gori, 1754, Petrović i – Pisci, Duhovnici, Vladari, Tom I, DOB, Podgorica 1997, 256
............. Zatim, 1732. godine, Topal Osman-paša, koga je sultan mahomet
(Mehmed) Peti postavio za beglerbega činit-devera, to jest za generalnog
inspektora Makedonije, Albanije i Bosne, po dolasku u Albaniju pokuša da oproba sreću protiv naroda crnogorskih i posla priličan brojMakedonjana (Makedonaca), Albaneza (Albanaca) i Bošnjaka na Pipersku provinciju, gdje ih Piperi uz pomoć Kuča sve pobiše ....................
Vasilije Petrović , Istorija o Crnoj Gori, 1754, Petrović i – Pisci, Duhovnici, Vladari, Tom I, DOB, Podgorica 1997, 258
......... Još 1750. godine turska vojska, koja se sastojala od Bošnjaka i Hercegovaca, iznenada udarila na granicu crnogorsku, ali je od malog broja naše vojske bila potučena ........... Iste godine se i Bošnjaci nađoše u krajnjoj nevolji, sa svih strana opkoljeni, a rezerve hrane ne imahu; iz Albanije (je ) ne dadoše dovesti Crnogorci, jedino Francuzi dovezoše brašno brodovima u Raguzu (Dubrovnik), a od Raguze karavanom u Sarajevo. Ali i tamo Crnogorci napraviše Turcima zesjedu: karavan s brašnom zaplijeniše a Turke pobiše ....................
ositej Obradović, Pismo Haralampiju iz 1783. godine na Vaskrs, Dela Dositeja Obradovića, Peto državno izdanje izdano o stogodišnjici smrti D.O., Beograd, 1911, str. 5
........Govoreći za narode, koji u ovim kraljevstvam i provincijam živu, razumevam koliko grčke crkve, toliko i latinske sledovatelje, ne isključujući ni samo Turke Bošnjake i Ercegovce, budući da zakon i vera može se promeniti, a rod i jezik nikada.Bošnjak i Ercegovac Turčin on se Turčin pozakonu zove, a po rodu i po jeziku, kako su god bili njegovi čukundedovi, tako će biti i njegovi poslednji unucu: Bošnjaci i Ercegovci, dogod Bog svet drži.Oni se zovu Turci, dok Turci tom zemljom vladaju, a kako se pravi Turci vrate u svoj vilajet, otkuda su proizišli, Bošnjaci će ostati Bošnjaci, i biće što su nji’ovi stari bili. Za sav dakle srpski rod ja ću provoditi slavni i premudri ljudi misle i sovjete, želeć i da se svi polzuju .............
Petar II Petrović Njegoš, Gorski vijenac, stihovi 1640-1645
...Pa poslijed poče đetinjiti;
zapita me za naše susjede,
za Bošnjake i za Arbanase:
"Kad uhvate – kaže- Crnogorca,
bilo živa al´ mrtva, u ruke,
hoće li ga izjest, što li rade?"
Petar II Petrović Njegoš, Svobodijada, Pjesma treća, stihovi 235-240
....Ali Bošnjak,
Hercegovac-Srb
je turske vjere zbiljski:
nekće s mjesta i megdana
šenuti se, uzmaknuti
bez velika mesa, krvi
....................................
Petar II Petrović Njegoš, Svobodijada, Pjesma treća, stihovi 280-290
................................
Obije se hrabre vojske
Na megdanu izm´ješaše:
Tri sahata megdan bojni
Na mačeve i na sablje
s krvlju teškom dijeliše,
dok najposle vještobojna
hitrost mišce crnogorske
pogna s polja bitke strašne
Hercegovce vitezove
i Bošnjake nepreklone.
.....................................
Petar II Petrović Njegoš, Šćepan Mali, Dejstvije drugo, Javlenije četvrto
Odoše na ručak seraskjer i vezir bosanski zajedno, a poslanici sa
Šuvajlijom i Karaman-pašom pod njin šator na ruč ak. Ručaju, ne zbore
ništa. Dve kadije Bošnjaka poju uz tambure.
Petar II Petrović Njegoš, Šćepan Mali, Dejstvije drugo, Javlenije jedanaesto,
stihovi 827- 833
.................................................
Što budališ, jedna Bošnjačino,
Da li čuo ušima nijesi?
Opsova nam vjeru i proroka,
a opsova kuran i sultana
u sredinu ov'like ordije,
a upravo nama u očima
što će reći sva naša ordija
kad za čuje ovo pogrđenje?
.................................................
Petar II Petrović Njegoš, Šćepan Mali, Dejstvije četvrto, Javljenije treće,
stihovi 224-230
.....................................
Kud se gode s granice šenemo,
sresti će nas dvadeset tisućah,
malo dalje srešće i pedeset,
pa ne mrca i zavaljenika ,
no Bošnjaka ali Arbanasa,
od iskona vojničkog naroda,
te se rađa i mre pod oružjem.
.............................................
Petar Petrović Njegoš, Šćepan Mali, Dejstvije četvrto, Javljenije treće,
stihovi 270-275
...............................................
To taj može mislit i zboriti
koji ne zna kako stvari stoje,
al´ ne onaj koji ih poznaje.
Kako bismo mi to uradili
bez pomoći nekoga drugoga
kad Bošnjaci, naša rodna braća,
slijepi su te ne vide ništa?
Das geht über 10 Seiten so weiter... Es sind alles SChriftsteller, Fürsten etz. die sich zu den Bosniaken im Sandzak äußerten! Teilweise schon im 17. JH , also negiert nicht die Existenz der Bosniaken vor dem Bosnienkrieg ihr Lauchs! Wenn ihr so gebildet seid geht in die Universität für bosniakische Kunst und Lehre in Novi Pazar und diskutiert mit den Professoren da!
Allah da te nagradi
Ab jetz werd ich diesen Post immer posten wenn jmd was dahersagen will.