Air-Bosna
B.O.S.N.A .I. H.E.R.C.E.G
Vinjete za centar grada, biciklizam, poticaji: Kanton razmatra mjere za smanjenje aerozagađenja
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Situacija u kojoj su građani Kantona Sarajevo preživjeli decembar 2015. godine, kao jedan od najzagađenijih mjeseci u historiji grada, u budućnosti će se, sasvim je izvijesno, ponoviti ukoliko se ne donesu odlučne mjere.
S tim u vidu, Ministarstvo prostornog uređenja, građenja i zaštite okološa Kantona Sarajevo je u suradnji sa BIHAMK-om izradilo opsežnu analizu utjecaja cestovnog saobraćaja na kvalitet životne sredine.
Nesumnjivo da je saobraćaj jedan od važnijih uzročnika aerozagađenja jer u Kantonu Sarajevo, po podacima iz 2014. godine, ima preko 130.000 registriranih motornih vozila. Od toga je 64% vozila starijih od 15 godina, a 83 % starije od 10 godina.
U prezentaciji koja je danas održana, predstavnici medija upoznati su i sa prijedlozima mjera koje su sadržane u ovom dokumentu.
Naplaćivanje ulaska vozilom u centar grada
Predstavnici BIHAMK-a, inženjeri Mersiha Imširević i Almir Cero, medijima su predočili o kakvim se mjerama za poboljšanje kvalitete zrakaradi:
Planske mjere: za smanjenje aerozagađenja odnosile bi se na uspostavljanje centra za upravljanje i nadzor saobraćaja. uspostavljanje ograničenja za terenska vozila, te uspostavljanje 'eko zona' u užem jezgru grada.
Ove 'eko zone' mogle bi se organizirati po jednoj od dvije evropske prakse: Npr. prilikom registracije vozila dodjeljivale bi se vinjete za ulazak u centar grada, odnosno, po drugom tzv. londonskom modelu, ulaz motornim vozilima u užu jezgru grada bi se naplaćivao.
Takođe, sva vozila koja se registriraju bila bi obavezna da prođu eko test koji bi bio eliminatoran. Radilo bi se na izgradnji novih biciklističkih staza i parkirališta za bicikle. Jednu od mjera Vlada KS je već naložila, a to je ograničenje uvoza u našu zemlju vozila sa nižim standardom od E4. Tedna od mjera bila bi i obavezna obuka iz 'eko vožnje' u auto školama.
Druga grupa mjera odnosila bi se na 'zelene nabavke' što bi značilo da bi sva javna kantonalna preduzeća bila obavezna da u svoj vozni park kupuju vozila pogonjena alternativnim gorivima.
Isto bi podrazumijevale i mjere u javnom prijevozu, kada je u pitanju nabavka novih vozila. Takođe, predlaže se da se u periodima smanjenog broja putnika umjesto autobusa koriste minibusi, te da se u periodima velike zagađenosti u prigradsku vožnju uključi i željeznica, naravno, uz usklađivanje tarifa.
Biciklistički prijevoz dobio bi mnogo veću promociju nego što je to sada slučaj, a osim izgradnje novih biciklističkih staza radilo bi se na uvođenju sistema iznajmljivanja bicikala.
Poticaji za nabavku hibridnih vozila, kao što je praksa u Sloveniji i Hrvatskoj, primjenjivali bi se za fizička i pravna lica.
Promovirala bi se i najjeftinija mjera za smanjenje zagađenja - dijeljenje prijevoza - praksa da se u okviru iste firme nekoliko osoba vozi jednim automobilom, umjesto samo jedna, kako je to sada najčešće slućčaj. Vozači koji bi ušli u program 'dijeljenja prijevoza' imali bi besplatan ili jeftiniji parking.
O ovim mjerama treba da se izjasni Kanton Sarajevo
Konkretne mjere koje se predlažu ovim dokumentom nisu obavezujuće za Kanton Sarajevo, odnosno, o njima tek treba da se očituje Ministarstvo okoliša i Vlada.
Resorni ministar Čedomir Lukić očekuje opsežnu raspravu pogotovo po pitanju uvođenja 'eko zona' te smatra da je neophodno detaljno sagledati i raspraviti je li ova mjera realno provodiva na predloženom potezu:
"od Tehničke škole do Baščaršije, sa pripadajućim ulicama: Kranjčevićeva, Zagrebačka - od skretanja za Vraca, halida Kajtaza, Patriotske lige (sdo Kobilje glave), za putnička i komercijalna motorna vozila. dok bi za teretna motorna vozila eko zona počinjala već kod Otoke".[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Situacija u kojoj su građani Kantona Sarajevo preživjeli decembar 2015. godine, kao jedan od najzagađenijih mjeseci u historiji grada, u budućnosti će se, sasvim je izvijesno, ponoviti ukoliko se ne donesu odlučne mjere.
S tim u vidu, Ministarstvo prostornog uređenja, građenja i zaštite okološa Kantona Sarajevo je u suradnji sa BIHAMK-om izradilo opsežnu analizu utjecaja cestovnog saobraćaja na kvalitet životne sredine.
Nesumnjivo da je saobraćaj jedan od važnijih uzročnika aerozagađenja jer u Kantonu Sarajevo, po podacima iz 2014. godine, ima preko 130.000 registriranih motornih vozila. Od toga je 64% vozila starijih od 15 godina, a 83 % starije od 10 godina.
U prezentaciji koja je danas održana, predstavnici medija upoznati su i sa prijedlozima mjera koje su sadržane u ovom dokumentu.
Naplaćivanje ulaska vozilom u centar grada
Predstavnici BIHAMK-a, inženjeri Mersiha Imširević i Almir Cero, medijima su predočili o kakvim se mjerama za poboljšanje kvalitete zrakaradi:
Planske mjere: za smanjenje aerozagađenja odnosile bi se na uspostavljanje centra za upravljanje i nadzor saobraćaja. uspostavljanje ograničenja za terenska vozila, te uspostavljanje 'eko zona' u užem jezgru grada.
Ove 'eko zone' mogle bi se organizirati po jednoj od dvije evropske prakse: Npr. prilikom registracije vozila dodjeljivale bi se vinjete za ulazak u centar grada, odnosno, po drugom tzv. londonskom modelu, ulaz motornim vozilima u užu jezgru grada bi se naplaćivao.
Takođe, sva vozila koja se registriraju bila bi obavezna da prođu eko test koji bi bio eliminatoran. Radilo bi se na izgradnji novih biciklističkih staza i parkirališta za bicikle. Jednu od mjera Vlada KS je već naložila, a to je ograničenje uvoza u našu zemlju vozila sa nižim standardom od E4. Tedna od mjera bila bi i obavezna obuka iz 'eko vožnje' u auto školama.
Druga grupa mjera odnosila bi se na 'zelene nabavke' što bi značilo da bi sva javna kantonalna preduzeća bila obavezna da u svoj vozni park kupuju vozila pogonjena alternativnim gorivima.
Isto bi podrazumijevale i mjere u javnom prijevozu, kada je u pitanju nabavka novih vozila. Takođe, predlaže se da se u periodima smanjenog broja putnika umjesto autobusa koriste minibusi, te da se u periodima velike zagađenosti u prigradsku vožnju uključi i željeznica, naravno, uz usklađivanje tarifa.
Biciklistički prijevoz dobio bi mnogo veću promociju nego što je to sada slučaj, a osim izgradnje novih biciklističkih staza radilo bi se na uvođenju sistema iznajmljivanja bicikala.
Poticaji za nabavku hibridnih vozila, kao što je praksa u Sloveniji i Hrvatskoj, primjenjivali bi se za fizička i pravna lica.
Promovirala bi se i najjeftinija mjera za smanjenje zagađenja - dijeljenje prijevoza - praksa da se u okviru iste firme nekoliko osoba vozi jednim automobilom, umjesto samo jedna, kako je to sada najčešće slućčaj. Vozači koji bi ušli u program 'dijeljenja prijevoza' imali bi besplatan ili jeftiniji parking.
O ovim mjerama treba da se izjasni Kanton Sarajevo
Konkretne mjere koje se predlažu ovim dokumentom nisu obavezujuće za Kanton Sarajevo, odnosno, o njima tek treba da se očituje Ministarstvo okoliša i Vlada.
Resorni ministar Čedomir Lukić očekuje opsežnu raspravu pogotovo po pitanju uvođenja 'eko zona' te smatra da je neophodno detaljno sagledati i raspraviti je li ova mjera realno provodiva na predloženom potezu:
"od Tehničke škole do Baščaršije, sa pripadajućim ulicama: Kranjčevićeva, Zagrebačka - od skretanja za Vraca, halida Kajtaza, Patriotske lige (sdo Kobilje glave), za putnička i komercijalna motorna vozila. dok bi za teretna motorna vozila eko zona počinjala već kod Otoke".[/TD]
[/TR]
[/TABLE]