Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Sarajevo / Sarajewo (Bosnien und Herzegowina/Bosna i Hercegovina/BiH)

Würdet Ihr nach Sarajevo gehen?


  • Umfrageteilnehmer
    283
Vinjete za centar grada, biciklizam, poticaji: Kanton razmatra mjere za smanjenje aerozagađenja



[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Situacija u kojoj su građani Kantona Sarajevo preživjeli decembar 2015. godine, kao jedan od najzagađenijih mjeseci u historiji grada, u budućnosti će se, sasvim je izvijesno, ponoviti ukoliko se ne donesu odlučne mjere.

S tim u vidu, Ministarstvo prostornog uređenja, građenja i zaštite okološa Kantona Sarajevo je u suradnji sa BIHAMK-om izradilo opsežnu analizu utjecaja cestovnog saobraćaja na kvalitet životne sredine.

Nesumnjivo da je saobraćaj jedan od važnijih uzročnika aerozagađenja jer u Kantonu Sarajevo, po podacima iz 2014. godine, ima preko 130.000 registriranih motornih vozila. Od toga je 64% vozila starijih od 15 godina, a 83 % starije od 10 godina.

U prezentaciji koja je danas održana, predstavnici medija upoznati su i sa prijedlozima mjera koje su sadržane u ovom dokumentu.

Naplaćivanje ulaska vozilom u centar grada

Predstavnici BIHAMK-a, inženjeri Mersiha Imširević i Almir Cero, medijima su predočili o kakvim se mjerama za poboljšanje kvalitete zrakaradi:

Planske mjere: za smanjenje aerozagađenja odnosile bi se na uspostavljanje centra za upravljanje i nadzor saobraćaja. uspostavljanje ograničenja za terenska vozila, te uspostavljanje 'eko zona' u užem jezgru grada.

Ove 'eko zone' mogle bi se organizirati po jednoj od dvije evropske prakse: Npr. prilikom registracije vozila dodjeljivale bi se vinjete za ulazak u centar grada, odnosno, po drugom tzv. londonskom modelu, ulaz motornim vozilima u užu jezgru grada bi se naplaćivao.

Takođe, sva vozila koja se registriraju bila bi obavezna da prođu eko test koji bi bio eliminatoran. Radilo bi se na izgradnji novih biciklističkih staza i parkirališta za bicikle. Jednu od mjera Vlada KS je već naložila, a to je ograničenje uvoza u našu zemlju vozila sa nižim standardom od E4. Tedna od mjera bila bi i obavezna obuka iz 'eko vožnje' u auto školama.

Druga grupa mjera odnosila bi se na 'zelene nabavke' što bi značilo da bi sva javna kantonalna preduzeća bila obavezna da u svoj vozni park kupuju vozila pogonjena alternativnim gorivima.

Isto bi podrazumijevale i mjere u javnom prijevozu, kada je u pitanju nabavka novih vozila. Takođe, predlaže se da se u periodima smanjenog broja putnika umjesto autobusa koriste minibusi, te da se u periodima velike zagađenosti u prigradsku vožnju uključi i željeznica, naravno, uz usklađivanje tarifa.

Biciklistički prijevoz dobio bi mnogo veću promociju nego što je to sada slučaj, a osim izgradnje novih biciklističkih staza radilo bi se na uvođenju sistema iznajmljivanja bicikala.

Poticaji za nabavku hibridnih vozila, kao što je praksa u Sloveniji i Hrvatskoj, primjenjivali bi se za fizička i pravna lica.

Promovirala bi se i najjeftinija mjera za smanjenje zagađenja - dijeljenje prijevoza - praksa da se u okviru iste firme nekoliko osoba vozi jednim automobilom, umjesto samo jedna, kako je to sada najčešće slućčaj. Vozači koji bi ušli u program 'dijeljenja prijevoza' imali bi besplatan ili jeftiniji parking.

O ovim mjerama treba da se izjasni Kanton Sarajevo

Konkretne mjere koje se predlažu ovim dokumentom nisu obavezujuće za Kanton Sarajevo, odnosno, o njima tek treba da se očituje Ministarstvo okoliša i Vlada.

Resorni ministar Čedomir Lukić očekuje opsežnu raspravu pogotovo po pitanju uvođenja 'eko zona' te smatra da je neophodno detaljno sagledati i raspraviti je li ova mjera realno provodiva na predloženom potezu:

"od Tehničke škole do Baščaršije, sa pripadajućim ulicama: Kranjčevićeva, Zagrebačka - od skretanja za Vraca, halida Kajtaza, Patriotske lige (sdo Kobilje glave), za putnička i komercijalna motorna vozila. dok bi za teretna motorna vozila eko zona počinjala već kod Otoke".[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


 
Predstavljamo idejno rjesenje Strosmajerove ulice

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Opština Stari Grad predstavila je pobjednički rad koji je izabran na Konkursu za izradu idejnog rješenja uređenja ulice Štrosmajerova.

Prezentacija projekta je održana danas u Sali za vjenčanja Opštine Stari Grad.

Konkurs za izradu idejnog rješenja uređenja ulice Štrosmajerova u Sarajevu – Opština Stari Grad Sarajevo bio je otvoren do 21. decembra 2015. godine, a do tog roka prispjelo je 11 radova. Sve pristigle radove ocjenjivala je stručna komisija u sastavu:

Predsjednica komisije: Lidija Mićić dipl. ing. arh

Članovi: Ljiljana Pelidija, dipl. ing. građ, Hamdija Efendić, dipl.ing. građ, Munib Buljina, dipl. ing. arh i Aida Veladžić, dipl. ing. arh.

Najboljim je proglašen rad pod šifrom " SC215“ iza kojeg stoji grupa autora: Sabin Babić, Mirza Hrustemović, Tihomir Krajtmajer i Emir Kalamujić, kojima je za prvo mjesto pripala nagrada u iznosu od 5.000 KM. Autori su se polovine iznosa odrekli u humanitarne svrhe.

U nastavku pogledajte idejno rješenje ulice Štrosmajerova:

07_strosmajerova_ulica_idejno_rjesenje_wm.jpg


10_strosmajerova_ulica_idejno_rjesenje_wm.jpg


12_strosmajerova_ulica_idejno_rjesenje_wm.jpg


08_strosmajerova_ulica_idejno_rjesenje_wm.jpg


14_strosmajerova_ulica_idejno_rjesenje_wm.jpg


15_strosmajerova_ulica_idejno_rjesenje_wm.jpg


16_strosmajerova_ulica_idejno_rjesenje_wm.jpg


11_strosmajerova_ulica_idejno_rjesenje_wm.jpg


04_strosmajerova_ulica_idejno_rjesenje_wm.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


Gefällt mir nicht so sehr...damit verliert diese Strasse ihren Charme!
 
Ist das die Strasse die zur Kathedrale für?

Mir gefallen die Pläne auch nicht richtig mann Kann ja Altes erhalten und wo anders modernes aufbauen.
 
Centrotrans čekao sigurnije vrijeme za investicije: Krajem godine gradiće autobusku stanicu

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Autobuska stanica je prva slika Sarajeva za brojne turiste koji dolaze u bh. metropolu. Slika, nimalo lijepa...

centrotrans-cekao-sigurnije-vrijeme-za-investicije-krajem-godine-gradice-autobusku-stanicu_1453327241.jpg


Montažni ugostiteljski objekti koji zjape prazni, dotrajale klupe, peroni kakvih više skoro da nema nigdje na svijetu, veliki broj prosjaka, dotrajale kapije... Prema najavama iz Centrotransa to će se uskoro promijeniti. Iako je izgradnja nove autobuske stanice planirana davno, za početak radova se čekalo neko bolje i sigurnije vrijeme.

Zajedničko ulaganje

- Izgradnja i investiranje u BiH, u ovakvom okruženju i situaciji je vrlo rizično. Posebno kada su u pitanju velike investicije mora se čekati dok se dobro ne iskalkuliše svaki detalj. Poslije niza godina ja se nadam da smo ušli u fazu da u 2016. završimo sve aktivnosti i da krajem ove ili početkom slijedeće godine počnemo sa gradnjom autobuske stanice, odnosno kompleksa od 10.000 kvadratnih metara u okviru kojeg će biti kompletna usluga, pa čak i hotel. U pregovorima smo sa jednom francuskom kompanijom, koja u svijetu ima lanac od 1.100 hotela kako bismo imali brendirani, a ne neki nepoznati hotel i nadam se da ćemo te pregovore vrlo brzo završiti, rekao je Safudin Čengić, generalni direktor Centrotransa i objasnio kako će se ovaj projekat realizovati na principu zajedničkog ulaganja, jer Centrotrans nema djelatnost trgovine ili hotelijerstva, nemaju iskustva ni kompetentnih kadrova da bi sami iznijeli projekat.

Sve aktivnosti oko pribavljanja adekvatne, potrebne dokumentacije se vode sa Općinom Novo Sarajevo i nadležnim službama u KS-u.

Na lokaciji autobuske stanice će će biti izgrađena nova, moderno opremljena autobuska stanica, u sklopu koje će se nalaziti hotel sa 150 soba, poslovno-saobraćajni centar na 37.300 kvadratnih metara, podzemne garaže kapaciteta 400 parking-mjesta, te ostali potrebni sadržaji. Radovi će se odvijati u fazama, prvo će se izgraditi podzemne garaže i autobuska stanica, a u drugoj fazi će se graditi trgovački centar. Projekat izgradnje nove autobuske stanice i pratećih objekata vrijedan je oko 60 miliona KM.

Javni prevoz

- Prilikom projektovanja postoje određeni standardi, kvadratura, neophodna parking - mjesta. Imajući u vidu da oko autobuske stanice ne postoji adekvatna lokacija za vanjski parking, dogovorili smo da moramo ispuniti te uslove i jedina mogućnost je podzemna garaža koja je planirana. Ona će dati mogućnost i mnogim građanima da parkiraju vozila i koriste javni prevoz do centra grada, ali bojim se da mi još nismo na tom nivou razmišljanja kao građani nego se guramo u Titovu, Baščaršiju pa makar parkirali vozilo na trotoar, zaključio je Čengić.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

 
Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.


Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Sarajevo: U Pruščakovoj ulici otvoreno unikatno muzičko stepenište

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Postavljanjem posebnih audio uređaja pored klupa za odmor, te priključenjem javne rasvjete na gradsku elektromrežu okončana je sanacija klizišta i rekonstrukcija stepeništa u Pruščakovoj ulici (Mjesna zajednica ''Trg oslobođenja-Centar'')

160201128.8_xxl.jpg


"Projekat koji smo realizovali tokom proteklog perioda je bio jedan od najzahtjevnijih tokom moje karijere, kada je riječ o sanaciji klizišta. I pored svih problema na koje smo nailazili tokom realizacije projekta uspjeli smo da sve radove okončamo za prvobitno utvrđenu sumu od 679.000 KM koje je izdvojila Općina Centar iz svog budžeta", kazao je Fuad Babić, koordinator za klizišta Zavoda za izgradnju KS koji je realizator i nadzor ovog projekta.

Tokom realizacije projekta, koji je započeo u martu 2015. godine, prvo je zamijenjena kompletna infrastruktura drenažnog sistema odnosno vodovodna mreža sa priključcima na okolne stambene objekte, te fekalna i oborinska kanalizacija. Zatim je izgrađeno novo armirano-betonsko stepenište na koje su postavljene kamene ploče i granitne kocke. Nakon toga su postavljeni stubovi nove ulične rasvjete, rukohvati, klupe od livenog željeza i posebno dizajnirane korpe za otpatke.



S obzirom na ambijentalnu cjelinu stepeništa koje se nalazi u neposrednoj blizini kultnog okupljališta ''Sloga'' i Šahovskog kluba ''Bosna'', arhitektonski studio ''Firma'' je prilikom izrade projektne dokumentacije predvidio da svako odmorište tematski bude vezano za najpoznatije muzičke izvođače ili grupe koje su obilježile zlatni period ''Sloge'', odnosno na svakoj klupi na odmorištu je postavljena kratka biografija odabranih muzičara sa posebnim audio uređajima putem kojih će prolaznici moći slušati najpoznatije numere Indexa, Bijelog dugmeta, Merlina, te predstavnika New Primitivsa....

Na odmorištu kod Šahovskog kluba ''Bosna'' je postavljen sto sa šahovskim figurama gdje prolaznici mogu uživati u ovoj drevnoj igri.

160201128.5_xxl.jpg


160201128.6_xxl.jpg

[/TD]
[/TR]
[/TABLE]




DSC_7291.jpg


DSC_7292.jpg


DSC_7294.jpg


DSC_7296.jpg


DSC_7297.jpg


DSC_7298.jpg


DSC_7300.jpg


DSC_7293.jpg
 
Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Zurück
Oben