Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Serbian Army - Info & Gallery

Hej Monte hast du ne Ahnung wann die angeblich die neuen flugzeuge Kaufen wollen? Ich habs nämlich im Urlaub gesehn das es schon mal sicher ist sie zu besorgen nur eben welche und wann?

Meiner Meinung nach braucht Serbien keine neuen Kampfflugzeuge.

Die beste Variante (meiner Meinung nach) wäre der Kauf von S-300 oder noch besser S-400 Systemen und die Anzahl der MIG 29 aufzustocken und die restlichen zu modernisieren.

Die MIG-29 ist keinesfalls zu unterschätzen.


Hier etwas zu deiner Frage:

Srbija bira novi borbeni avion među ruskim, švedskim, francuskim, američkim modelima.

v178602p0.jpg

Eurofajter u izvodi vežbi (Beta/AP)

Vojska Srbije prilično je odmakla u proceduri izbora novog višenamenskog borbenog aviona, izjavio je zamenik komandanta Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane brigadni general Sreto Malinović.

On je napomenuo da je, posle izrade prethodne analize, upućen zahtev proizvođačima da dostave taktičko-tehničke i ekonomske podatke svojih ponuda.

On je u intervjuu magazinu Odbrana precizirao da su u užem izboru ruski avioni Suhoj, MiG-29 M2 i MiG-35, švedski Gripen, francuski Rafal, američki F-16 i F-18 i Eurofajter-tajfun evropskog konzorcijuma EADS.

"Održane su i neke prezentacije tih aviona, a mi ćemo, kao struka, dati ocenu šta bi, dugoročnije i realno sagledano, bilo najbolje da imamo", rekao je Malinović.

Kako je objasnio Malinović, izbor i nabavka aviona zahteva dublju tehničko-ekonomsku analizu, "ali to je već kompleksno državno pitanje".
 
Србија бира борбене авионе

Већ је упућен захтев за информацијама према произвођачима авиона четврте и пете генерације, од Ф-16 и Ф-18, преко „грипена”, до „сухоја” и „мига 29”, „еурофајтера”, „рафала”...

avion-sukhoi-su-30mk.jpg


Командант Ваздухопловства и противваздухопловне одбране Војске Србије бригадни генерал Ранко Живак (45) дуго је био инструктор летења и опитни пилот. Летео је на свим типовима домаћих ваздухоплова. Иако му је по данашњој функцији у опису посла да углавном ради у канцеларији, не либи се да уђе у кокпит авиона. „Нажалост, због великих обавеза, врло мало времена могу да посветим летењу. Летење је моја професија, али изнад свега љубав и задовољство. Сада има млађих пилота који треба да добију налет.Летим кад нађем времена, на задацима извиђања, контроле и тренаже”, каже генерал Живак.

Колико војних авиона и хеликоптера данас има Војска Србије, јер се повремено могло чути оцена да више авиона чека ремонт него што лети?

Тренутно имамо нешто више од 110 ваздухоплова. Од тог броја „у ресурсу” јеоко 70 одсто авиона и хеликоптера, а остатак је у процесу обнове ресурса, што сарадњом са ино-партнерима и заводима, што у Ремонтном заводу „Мома Станојловић”. Битно једа читаоци схвате и разликују појам ресурса авиона или хеликоптера и појам исправност. Ресурс је максимални одобрени век употребе по два

zivak-1.jpg


параметра – колико година ваздухоплов сме да се користи, али иколико је сати летео. Рецимо, 30 година и 5.000 сати налета. Ако то достигне, онда мора или да се избаци из употребе или да се уради општа оправка и да се на прописани начин продужи тај век.Исправност је нешто што се мења на дневном нивоу.


Којиавиони и хеликоптери, дугорочно гледано, имају перспективу, са или без ремонта?

Једино авиони за почетну обуку „утве 75”, гледано дугорочно, немају перспективу, замениће их „ласте 95”.Авиони Г–4 и хеликоптери „газела” имају добру основу за модернизацију.Остали ваздухоплови, који ће бити у употреби до 2018–2020. године, јесу „мигови 29”, транспортни хеликоптери „Ми-8”, два транспортна авиона „Ан-26” до 2015. године. „Орлови” и Г–4 ће бити задржани, њихов „век употребе” јесте истекао 70-80 одсто, али пошто располажу с доста часовног ресурса-налета могуће је продужити њихов век употребе и после 2020. године. Реч је о авионима домаће производње за које поседујемо конструкциону документацију и ремонтне капацитете. Два хеликоптера Ми-17 су у процесу ремонта са страним партнером, и до средине ове године би требало да буду готови. И „Ми-8” су на ремонту. Међутим, борбени хеликоптери, „Ми-24”, још су у фази чекања на ремонт.Тежиште је на ремонту транспортних хеликоптера, јер је сада управо транспортприоритет, односно свакодневна употреба ових летелица како за потребе ВС, тако и у мисијама помоћи цивилном становништву.

Каква је судбина ловачких авиона „миг 21” који су већ деценијама у нашем ваздухопловству?

„Миговима 21” истећи ће век употребе за две-три године. Зато озбиљно разматрамо набавку вишенаменског борбеног авиона који би требало да их замени. Тим из Министарства одбране и ВС ће током ове године имати задатак да анализира прихватљиве авионе. Већ је упућен захтев за информацијама према шест или седам произвођача авиона четврте и пете генерације, од Ф-16 и Ф-18, преко „грипена”, до „сухоја” и „мига 29”, „еурофајтера”, „рафала”... Анализу резултата ћемо представити почетком идуће године, а држава ће донети одлуку.Ради се о врло крупном пројекту, који захтева посебне модалитете уговарања.

Колико би таквих авиона, имајући у виду војну процену, али и могућности државе, требало Србији?

avion-f-16_falcon_02.jpg


Србији треба најмање једна ескадрила савремених вишенаменских борбених авиона – 12 до 14 авиона. Међутим, наши прорачуни говоре да би за озбиљну способност, сходно задацима које имамо и могућој употреби, било потребно од 20 до 24 авиона.

Колико просечно часова налета имају српски војни пилоти?

Просечни број часова налета задржао се на нивоу претходне године – од 20 до 45 сати. Просек је 25-30 сати по пилоту. Циљ у средњорочном периоду јесте налет од 80 до 120 сати. Прописано је да пилот достигне највиши ниво оспособљености у периоду од осам година после дипломирања. У том периоду, мора имати солидан годишњи налет, да би после осам година био у пуној снази, способан да пружи максимум, како својих могућности тако и борбених способности и перфоманси авиона, односно хеликоптера.

Да ли је неким документом дефинисано колико акробатски пилоти морају имати налета, нарочито пред аеромитинг?

Према важећем методском упутству, које се односи на авионе које данас користимо и којег се строго придржавамо кад планирамо обуку, тачно је дефинисано колико је сати налета прописано за акробатско летење. Рецимо, да би се добило оспособљење за акробатско летење на малим и средњим висинама на „орлу” и Г-4, пилот мора имати 20 летова, односно седам сати и десет минута налета.Наравно да почетник не може за то време да се оспособи за акробације, али је за људе који имају 1.000 сати налета то сасвим довољно. Пред сваки аеромитинг се пролази кроз овај програм, при чему пилот мора бити у тренажи за летење по осталим елементима.

Да ли ће и када бити постављен радар на Копаонику?

avion-6813_EUTF-16.jpg


То је сигурно једна од најбољих позиција на Балкану са аспекта контроле ваздушног простора. Положај је дат на коришћење Агенцији за контролу летења и они су поставили и куполу, једино није дошло до постављања радара. То је сад више питање политичке воље и још није решено, иако би било корисно свима. Реч је о контроли летења која је неопходна за безбедан ваздушни саобраћај у овом региону света и у надлежности је обласне контроле летења Београд.

Школски авион „ласта 95” је представљен у јавности пре скоро годину дана, када ће први авиони бити испоручени војсци?

Прототип „ласте 95” је у завршној фази испитивања и створили су се услови да се у „Утви” планира производња – уговор између „Утве” и МО је већ потписан. На Главном војнотехничком савету усвојено је да се крајем 2010. испоруче прва четири авиона, а да се у наредне две године испоручи остатак авиона.

Да ли ће В и ПВО преузети авионе Г–4 из Црне Горе и „орлове” из БиХ?

Наведени авиони су производи домаће индустрије и памети, а можемо их релативно брзо ремонтовати и продужити им ресурс за наредних 10 до 15 година. Тоби нам дало стабилно језгро домаћег ваздухопловства, где смо релативно аутономни у смислу могућности одржавања.Разговори се воде на нивоу министарства одбране и ми очекујемо да ће се завршити успешно. Надамо се да ће се пронаћи обострани – заједнички интерес.

Милан Галовић – Тереза Бојковић
 
Meiner Meinung nach braucht Serbien keine neuen Kampfflugzeuge.

Die beste Variante (meiner Meinung nach) wäre der Kauf von S-300 oder noch besser S-400 Systemen und die Anzahl der MIG 29 aufzustocken und die restlichen zu modernisieren.

Die MIG-29 ist keinesfalls zu unterschätzen.

Naja darüber kann man streiten.. in jedem falle ist die Mig-29 durchaus kein schlechtes Flugzeug aber leider veraltet eine bessere alternative wäre daher die verbesserte Mig-35 die wir uns im vergleich mit seinen westlichen konkurenten(f-16, saab grippen...) auch leisten könnten und für unsere Größe als Land ziemlich passend ist... und die idee mit den S-300 usw. ist auch nicht schlecht hätten wir sowas nur 99 gehabt... ;)
 
Zuletzt bearbeitet:
Naja darüber kann man streiten.. in jedem falle ist die Mig-29 durchaus kein schlechtes Flugzeug aber leider veraltet eine bessere alternative wäre daher die verbesserte Mig-35 die wir uns im vergleich mit seinen westlichen konkurenten(f-17, saab grippen...) auch leisten könnten und für unsere Größe als Land ziemlich passend ist... und die idee mit den S-300 usw. ist auch nicht schlecht hätten wir sowas nur 99 gehabt... ;)

Nein, die MIG-29 ist keinesfalls veraltet.
Die MIG-35 ist zu teuer, geschweige denn der Unterhalt. Nicht mal die russischen Streitkräfte setzen auf die MIG-35.
Besser geeignete Flugzeuge wäre da die SU-27, die auch in der Auswahl steht.

Die Idee ist sogar meiner Meinung nach viel besser als die unnötige Anschaffung teurer Flugzeuge.
 
Nein, die MIG-29 ist keinesfalls veraltet.
Die MIG-35 ist zu teuer, geschweige denn der Unterhalt. Nicht mal die russischen Streitkräfte setzen auf die MIG-35.
Besser geeignete Flugzeuge wäre da die SU-27, die auch in der Auswahl steht.

Die Idee ist sogar meiner Meinung nach viel besser als die unnötige Anschaffung teurer Flugzeuge.

Bei der Su-27 spielt wiederum der Einsatzradius ne Rolle soll heißen Serbien als Land ist fast schon ein bisschen zu klein für dieses Flugzeug daher auch nicht wircklich die beste Entscheidung für uns... Man müsste es wircklich rein vom Preis her anschaun welcher Flieger am besten passt.
 
Bei der Su-27 spielt wiederum der Einsatzradius ne Rolle soll heißen Serbien als Land ist fast schon ein bisschen zu klein für dieses Flugzeug daher auch nicht wircklich die beste Entscheidung für uns... Man müsste es wircklich rein vom Preis her anschaun welcher Flieger am besten passt.

Was wäre an dem Einsatzradius der SU-27 auszusetzen?

Wenn man mich fragen würde, ich wäre für den Kauf der S-300 oder besser noch der S-400 Systemen, eine Errichtung einer Radarstation in Kopaonik und die Aufstockung und Modernisation der MIG-29.

Oder die Beschaffung der schwedischen JAS 39 Gripen.
Keine MIG-35 und auch keine anderen.
 
Woher nimmt Serbien überhaupt die finanziellen Mittel für die Aufstockungen ? Ich hab paar Kollegen unten, die mir alle bestätigen, dass die Situation in der Armee katastrophal ist. Das einzige, was bei uns taugt, das sind die Spezialeinheiten, die ich für meinen Teil zu den besten Europas zähle und das nicht, weil ich Serbe bin. Die haben eine Top Ausrüsung, Top Ausbildung und Top Disziplin, den Rest kannste wegschmeißen.
 
Woher nimmt Serbien überhaupt die finanziellen Mittel für die Aufstockungen ? Ich hab paar Kollegen unten, die mir alle bestätigen, dass die Situation in der Armee katastrophal ist. Das einzige, was bei uns taugt, das sind die Spezialeinheiten, die ich für meinen Teil zu den besten Europas zähle und das nicht, weil ich Serbe bin. Die haben eine Top Ausrüsung, Top Ausbildung und Top Disziplin, den Rest kannste wegschmeißen.

Definiere welche Situation katastrophal ist!
Und woher willst du wissen was taugt und was nicht?
 
Toll, die Waffen die die serbische Armee heute hat, stammt fast alles von der ehemaligen Jugoslawischen Armee und deren Depots. Außerdem stammt ein großer teil der Waffen von Bosnien und Kroatien, die die Serben, bevor der Krieg anfing (die haben nähmlich den krieg geplant, als der zerfall drohte) von den Depots der beiden Länder geplündert haben und nach Serbien transportierten (hauptsächlich von Bosnien).
 
Zurück
Oben