Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Serbian Army - Info & Gallery

Weitere Fotos der NORA B52

Nora_B52_1.JPG


Nora_B-52_3.JPG


nora-b52_self-propelled_truck_howitzer_yugoimport_serbia_dsa_2008_defence_services_asia_002.jpg



 
NORA TREĆE GENERACIJE NORA K-1

Radi se o sredstvu u čiji je koncept uvedeno niz tehničkih rešenja, od kojih je spolja najuočljivije uvođenje kompletne oklopne zaštite sa svih strana, čime je generalni spoljašnji izgled sredstva značajno izmenjen u smislu njegove «militarizacije». Uvođenjem balističke zaštite povećana je verovatnoća preživljavanja sredstva u uslovima njegovog izlaganja
parčadnom dejstvu artiljerijskih i raketnih projektila. Imajući
u vidu da je verovatnoća postizanja direktnih pogodaka u oruđe prilikom izvršenja ovakvih gađanja mala, (sa izuzetkom korišćenja samonavođene ili laserski vođene municije), uvođenjem balističke zaštite od paradnog dejstva u velikoj meri se povećava verovatnoća preživljavanja oruđa na bojištu.

122702_53376678_Screenshot%20-%205.8.2010%20%2C%2021_10_09.jpg
 
OPIS NOVIH TEHNIČKIH REŠENJA
PODSISTEMA PRIMENJENIH NA SISTEMU
NORA TREĆE GENERACIJE

Sprovedenim modifikacijama na oruđu Nora K-I je :
• Povećana brzina posedanja vatrenog položaja i
automatskog usmeravanje oruđa
• Povećana preciznost određivanja sopstvene pozici-
je
• Povećana bezbednost članova posade
• Povećana mobilnost oruđa
• Povećana pouzdanost svih sistema oruđa
• Povećana autonomnost oruđa
• Smanjen broj članova posade
• Smanjen zamor članova posade
Na novoj verziji oruđa treće generacije realizovano je:
• razvoj i izrada sistema oklopne zaštite, koji obuhvata razvoj jedinstvenog oklopnog sklopa kabine za posadu i magacina za municiju, kao i razvoj oklopnog sklopa - kupole koja obuhvata sistem naoružanja, automatski punjač i mesta komandira i nišandžije; takođe, urađena je i protivminska zaštita i oklopna zaštita svih rezervoara,
• razvoj novih softvera i ugradnja najsavremenijih uređaja za: automatizovan navigacioni sistem, automatizovan sistem za upravljanje vatrom na oruđu,
• reprojektovanje i izrada novih sklopova zadnjaka i
zatvarača,
• reprojektovanje i izrada modifikovanog automatskog
punjača,
• upotreba nove šasije veće pokretljivosti i nosivosti,
• razvijen sopstveni sistem interne komunikacije
posade oruđa,
• instalacija radara na oruđu za merenje početnih
brzina projektila,
• realizovane su rezervne funkcije za sve izvršne ele-
mente oruđa.
Opis realizovanih poboljšanja
-Brzina posedovanja vatrenog položaja i automatsko usmeravanje oruđa u osnovni pravac, kao i dostignuta preciznost određivanja sopstvene pozicije, svrstavaju Noru treće generacije u grupu najboljih u kategoriji. Realizovan automatizovan prijem i izvršenje komande (signala) za upravljanje vatrom iz oruđa, obuhvata automatsko prenošenje i zauzimanje zadatih elemenata gađanja, punjenja oruđa, usmeravanja cevi oruđa po pravcu i visini, opaljenje po zadatoj komandi. Klasične nišanske sprave i uređaji za usmeravanje GRS zadržani su kao rezervna oprema za klasičan postupak rada.
- Izrađen je zadnjak povećane mehaničke otpornosti. Promenjena
je kinematika rada zatvarača u cilju povećanja pouzdanosti.
Projektovan je nov savremeni mehanizam za uvođenje, izvlačenje
i opaljenje kapisli, dok je broj kapisli u magacinu povećan.
- Poboljšanje pouzdanosti funkcija rada podsklopova punjača, pre svega donosača projektila i donosača barutnog punjenja. Skraćeno je vreme ciklusa automatskog punjenja, tako da su ostvarene veće brzine gađanja pri svim elevacijama gađanja, kao i mogućnost ispaljenja više metaka sa
jednovremenim padom na daljinama do 25 km.
- Sistem zaštite uključuje balističku zaštitu oklopne kabine, kupole, municijskog kontejnera i rezervoara (STANAG 4569 nivo II prednja i zadnja strana, nivo I bokovi), protivminska zaštita (STANAG 4569 2A i 2 B), system NBH zaštite sa filtroventilacionim uređajima za kabinu i kupolu,protivpožarnu zaštitu, zaštitu od buke.
- U cilju povećanja bezbednosti članova posade ugrađeno je pomoćno naoružanje -kupola sa mitraljezom 7,62 mm (opciono daljinski upravljana oružna stanica 7,62 mm ili 12,7 mm), kao i bacači dimnih kutija.

122702_91502889_Screenshot%20-%205.8.2010%20%2C%2021_18_08.jpg


122702_91502889_Screenshot%20-%205.8.2010%20%2C%2021_20_00.jpg

122702_91502889_Screenshot%20-%205.8.2010%20%2C%2021_21_15.jpg


-Ostvarena je veća pouzdanost bravljenja krakova i stopa zamenom postojećeg postupka bravljenja, kao i uvođenje signalizacije na komandnoj tabli u kabini vozila.
-Ugrađen je novi agregat – pomoćni izvor snage, koji
preuzima funkciju osnovnog agregata za napajanje svih sis-
tema oruđa.
-Reprojektovan je i izrađen novi municijski kontejner koji
omogućava lakši i brži rad posluge. Realizovanom meha-
nizacijom pojednostavljeno je prebacivanje municije sa logis-
tičkog vozila.
-Poboljšana pokretljivost oruđa, povećana brzina kretanja, povećana mogućnost kretanja u vanputnim uslovima.Realizovanim izmenama, smanjen je broj članova posadei stvoreni su uslovi da nijedan član posade ne treba da napušta kabinu za normalno funkcionisanje oruđa.
Karakteristike pogonske grupe oruđa
Pogonska grupa je
• forme pogona 8x8,
• sa turbo dizel agregatom, snage 410 Ks,
• manuelnim , sinhronizovanim menjačem,
• sa balansirajućim oslanjanjem,
• sa promenjljivim pritiskom u pneumaticima.
I oruđu obezbeđuje odličnu taktičku i stratešku mobil-
nost.
Dimenzione karakteristike oruđa :
Dužina 11000 mm
Širina 2950 mm
Visina 3450 mm
Klirens 360 mm
Prilazni uglovi 35 0
Borbena masa 34 t

Dinamičke karakteristike oruđa
-Snaga motora 410 ks
-Max brzina kretanja 90 km/h
-najveća brzina kretanja po makadamskom putu 25 km/h;
- najveća brzina kretanja van puteva 15 km/h;
-Anatomija kretanja 1000 km, pri brzinama kretanja 80 km/h
Performanse ( prohodnost) oruđa:
• Max širina rova 2 m.
• Max vodeni gaz 1,6 m
• Max vertikalni nagib 50 %
• Max bočni nagib 30 %
Novi pristupi u projektovanju
Pri izradi oruđa Nora treće generacije, primenjene su najnovije tehnologije dizajniranja i izrade , što je rezultiralo višestrukim skraćenjem vremena , kao i povećanjem tačnosti izrade.Oruđe je modularnog tipa, što omogućava isporuke u više različitih opcija, zavisno od odabira korisnika.
 
СИСТЕМ МИНИ БЕСПИЛОТНЕ ЛЕТЕЛИЦЕ
”Врабац”


НАМЕНА:

• Извиђање и осматрање на даљинама до 12 km
• Уочавање и означавање фиксних циљева
• Погранична и обалска служба
• Надгледање и контрола пожара
• Надгледање и контрола саобраћаја
• Обука нелетачког састава

КОМПОНЕНТЕ СИСТЕМА

Систем чине три летелице и једна земаљска станица са
следећим елементима:
Летне платформе
• Модуларна структура од карбонских композита
• Урављачко-навигациона електроника са GPS и
инерционим позиционирањем
• Управљачки видео комуникациони подсистем
• Дневни и ноћни систем електро-оптике
Земаљска станица
• Управљачко-навигациона станица лета
• Систем визуелног мониторинга лета
• Комуникациони системи преноса команди и слике
• Системи пост процесирања извршене мисије

ЛЕТЕЛИЦЕ (геометрија и перформансе):

Размах крила 2.8 m
Дужина трупа 1.9 m
Максимална полетна тежина 5.5 kg
Тежина опреме мисије 1.3 kg
Оперативна висина лета 500 m
Оптимална крстарећа брз. на 500 m 61.0 km/h
Брзина макс. истрајности лета 57.0 km/h
Максимална брзина (0 m) 92.0 km/h
Минимална брзина 31.0 km/h
Max. брзина пењања (0 m) 2.5 m/sec
Истрајност лета 1 h+
Оперативни радијус 10 km

ЗЕМАЉСКА СТАНИЦА:

Припрема и извођење мисије
Опслуживање командно-информационог система
Систем анализе извршене мисије
Двочлана посада:
Пилот-навигатор и оператор лета
Механичар лета


111758_96645607_0436.jpg


111758_96645607_0439.jpg


111758_96645607_0441.jpg


111758_96645607_0578.jpg

 
Die Garde - Eliteeinheit

20091106210631%21Serbian_Armed_Forces_%28emblem_of_Serbian_guard-Gvardija%29.gif


Die Garde dient dem Schutz der höchsten staatlichen und militärischen Funktionäre, der Verteidigung der wichtigsten Militärobjekte, sowie für den Paradeempfang auf nationaler und internationaler Ebene für die höchsten Staats- und Militärfunktionäre.

garda_v.jpg


garda2.jpg


t_Garda333333.jpg


21759.jpg


Mein Cousin konnte in die Garde, er hat aber abgelehnt...
 
Prva srpska bespilotna letelica


Ne može da joj promakne ništa. Njen snimak beleži i boru ili trzaj na licu čoveka, usred mraka u gustoj šumi. Nečujna je. Registruje svaki pokret, ali i najmanje temperaturne promene, prepoznajući objekte, tela čoveka ili sitne životinje. Može da se spakuje u vojnički ranac. Ona je superšpijun – prva domaća bespilotna letelica „vrabac“.

Projektovao je Vojnotehnički institut, a proizvodi Vazduhoplovni zavod „Moma Stanojlović“. Početkom iduće godine trebalo bi da se nađe na listi naoružanja i opreme Vojske Srbije, a pre svega za kontrolu Kopnene zone bezbednosti. Biće tri puta jeftinija od izraelskog tipa „orbiter“ koji trenutno koriste snage Srbije. Već zainteresovani kupci su zemlje regiona, ali i arapskog sveta.

- Računamo na kupce iz okruženja - Slovence, Slovake, Ukrajince, ali sigurno su među njima i Irak, Alžir, Libija, Egipat i ostale arapske zemlje - kaže Zijah Burzić, načelnik vazduhoplovnog odeljenja VTI.


Ova letelica, u čiji razvoj je uloženo oko 10 miliona dinara, projektovana za bliska osmatranja i direktni prenos informacije na razdaljini do 12 kilometara, sa visine do 500 metara, primarno je planirana za potrebe Vojske Srbije. Ali zbog široke primene u civilnom sektoru, na nju računaju i za potrebe granične policije. Koristiće se i za izviđanje terena prilikom poplava i požara, nadgledanje dalekovoda i kontrolu saobraćaja.

„Vrabac“ je lagan i za razliku od drugih bespilotnih letelica, poput izraelske, koja zahteva katapult ili takozvanu praćku, vojnik ga izbacuje iz ruke. Opremljen je klasičnom i infracrvenom kamerom, a za prenos podataka koristi linkove imune na smetnje. Sastavljen je od šest rasklopivih elemenata i prenosi se u vojničkom rancu do poletanja. Posadu čine dva operatera, pilot-navigator i tehničar elektroničar, posebno obučen na Vojnotehničkom institutu.



Mini bespilotne letelice inače koriste moderne armije za trenutno informisanje o stanju na terenu, poziciji prijateljskih ili neprijateljskih snaga. Ona snima odozgo, prikupljajući podatke, i potom ih preko donje veze prebacuje ka stanici na zemlji. Na konstruisanju ove letelice radio je dve godine tim od dvadeset stručnjaka, od kako je uvezeno devet izraelskih „orbitera“, koji omogućavaju prenos informacija u realnom vremenu.

VTI trenutno radi na projektu taktičke bespilotne letelice sa radijusom kretanja i snimanja od više od 100 kilometara. Sve što vojna industrija danas izvozi projektovano je mahom u ovom institutu, u kome radi 500 zaposlenih.
Vojna industrija je jedina industrija u Srbiji, koja se vratila na puteve stare slave koju je imala jugoslovenska industrija.

- Kada se gleda statistika, izvoz naoružanja koji je ostvarivala SFRJ je i premašen. Po prihodu po glavi stanovnika, već u ovom momentu izvozimo više čak i od bivše SFRJ - kaže Burzić.

Samo ovog proleća srpska vojna industrija očekuje sklapanje ugovora vrednih milijardu evra, što će je činiti najvećim izvoznikom u ovoj grani na Balkanu.
U najvećoj vojnoj naučnoistraživačkoj ustanovi u Srbiji proteklih šest decenija, razvijeno je i uvedeno u upotrebu oko 1.500 sredstava naoružanja i vojne opreme.



34564_-0405-aleksandar-marijanovic-bespilotna-letelica-foto-n-markovic-_f.jpg



34567_-0409-bespilotna-letelica-foto-n-markovic-_f.jpg



34566_-0405-bespilotna-letelica-foto-n-markovic-_hs.jpg



34565_-0404-bespilotna-letelica-foto-n-markovic-_hs.jpg
 
Zurück
Oben