Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

[Türk Silahlı Kuvvetleri] - Turkish Armed Forces - Türkische Streitkräfte

Türkei will seinen eigenen Hellikopter Herstellen.


01.jpg


02.jpg


03.jpg



Und so sieht er aus



ozgun.jpg



Savunma Sanayii Müste
 
Zuletzt bearbeitet:
Brasilien möchte in das Türkische F-X und ANKA programm einsteigen



Brasil negocia participação em projetos militares com Turquia

A Turquia, aonde a presidente Dilma Rousseff chegou ontem à noite, negocia com o Brasil parceria nos campos naval e aeronáutico. As conversas com o país, membro da Otan (aliança militar ocidental), estão a cargo do ministro da Defesa, Celso Amorim. Dois projetos em especial devem ser tratados hoje na reunião de Amorim com o colega turco, Ismet Yilmaz, em Ancara: uma participação turca no desenvolvimento do cargueiro militar KC-390, da Embraer, e uma contribuição brasileira no desenvolvimento de caças para a Turquia.
Para Amorim, Brasil e Turquia devem aproveitar o fato de serem “duas potências emergentes, que compartilham visões políticas semelhantes e possuem nível de desenvolvimento tecnológico similar”.
“A indústria de defesa turca é muito desenvolvida e possui larga experiência em joint-ventures e em absorção de tecnologias. Essa experiência pode ser muito útil ao Brasil”, disse à Folha.
O KC-390 é um avião de transporte militar, que pode substituir, no mercado internacional, o americano Hércules C-130, da década de 50. A FAB (Força Aérea Brasileira), que estabeleceu os requisitos do KC-390, já anunciou querer comprar 28 aviões.
O projeto do cargueiro já tinha virado moeda de troca na licitação para a compra de caças pelo Brasil, que se arrasta há anos. A França foi a primeira a acrescentar a promessa de compra de dez unidades do KC-390 se o Brasil optasse pela compra do caça Rafale. A americana Boeing e a sueca Saab também adicionaram o tema às suas propostas.
O Brasil tem interesse em participar do desenvolvimento turco de caças de quinta geração -mais modernos do que a FAB deve adquirir por meio da concorrência. O que o país tem a oferecer é a experiência da Embraer na área de aerodinâmica.



Amorim, no entanto, descartou a possibilidade de conversar com o homólogo turco sobre “temas de responsabilidade do Itamaraty”, como a segurança no Oriente Médio, o processo de paz entre israelenses e palestinos ou mesmo o programa nuclear do Irã. Hoje, Amorim acompanha Dilma em encontro com o presidente turco, Abdullah Gül.
 
Das Türkische Rüstungsunternähmen Aselsan hat mit saudi arabien einen vertrag von ungefähr 6.000.000 USD abgeschlossen es handels sich dabei um das Produkt


2247.jpg


2252.jpg



Özel Durum Açıklaması


Sözleşme imzalanması


ASELSAN, Suudi Arabistan Silahlı Kuvvetleri ihtiyacı kapsamında Termal Silah Dürbünü alımı konusunda toplam 5.778.300,- ABD Doları tutarında sözleşme imzalamıştır. Teslimatlar 2011 yılı içerisinde tamamlanacaktır.

Aselsan.com.tr
 
Die ersten Bilder vom neuen Türkischen Hellikopter.


İTÜ Helikopteri Arıkopter'in İlk Görüntüleri

Devlet Planlama Teşkilatı desteğiyle İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) tarafından tasarlanan ve Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş. (TUSAŞ) tarafından üretilen ilk Türk helikopteri olan ARIKOPTER'in deneysel prototipinin uçurulması için geri sayım başladı. TAI tesislerinde yapımı uzun süredir gizli kapılar ardında devam eden helikopterin prototipi gün yüzüne çıktı.

arikopter.jpg


Türkiye'nin önemli projelerinden ilk Türk helikopteri ARIKOPTER'in yapımında son aşamaya gelindi. Detayları sır gibi saklanan projenin son durumunu görmek için geçtiğimiz günlerde İTÜ Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin, DPT Müsteşarı Kemal Madenoğlu ile birlikte Türk Havacılık Uzay Sanayi A.Ş. (TAI) tesislerini ziyaret ederek çalışmalar hakkında bilgi aldı. İTÜ'lü akademisyenler ve DPT'den uzmanların da hazır bulunduğu ziyarette, TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı TUSAŞ'TA yürütülen çalışmalarla ilgili bilgi verdi. İTÜ'de helikopter projesinin yürütüldüğü Rotorlu Hava Araçları Tasarım ve Mükemmeliyet Merkezi Proje Yürütücüsü Prof. Dr. Temel Belek ve Proje Yürütücü Yardımcısı Prof. Dr. Alim Rüstem Aslan da ARIKOPTER'in geldiği son noktayı aktardı.

arikopter1.jpg


Projenin amacının özgün bir hava aracı tasarlayıp kontrollü koşullar altında performansını görmek olduğunu belirten İTÜ Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin, "Türkiye'de yan sanayisi olmadığı için bazı bileşenleri yurtdışı ortaklığı ile yapılmış olsa da rotor sistemi dahil tüm tasarımı, çizimleri ve üretimi özgün ve bize ait bir helikopter oldu. Ayrıca, bu helikopterin palaları ve rotor testlerinin yapılması için gerekli olan test standını da kendi olanaklarımızı kullanarak ürettik." dedi.

Şahin, "Helikopter tamamlandığında bir Türk tasarımını üretime dönüştürerek kendi imkânlarımızı kullanarak helikopter yapabileceğimizi kanıtlamış olacağız. Daha da önemlisi bakım, yedek parça gibi harcamalar için dışa bağımlı olmaktan kurtulacağız. Bu da dış dünyayla rekabet gücümüzü artıracak." şeklinde konuştu.

arikopter2.jpg


DPT Müsteşarı Kemal Madenoğlu İTÜ'de başlattıkları önemli AR-GE projelerinden birisinin helikopter projesi olduğunu aktardı. Lisanslı üretimin yapılması ve ticarileştirmesi sürecini de yakından takip ettiklerini aktaran Madenoğlu, "Üniversiteler ne kadar bilgi üretir ve toplumun yararına sunarsa bu bilgi o kadar değerli olur. Başta İTÜ Rektörü olmak üzere emeği geçen tüm akademisyenlerimizi gayretlerinden dolayı tebrik ediyorum." diye konuştu.

Son yıllarda yapılan yapılan Pazar araştırmaları hafif ticari helikopterlerin daha çok tercih edildiğini belirten Prof. Dr. Temel Belek ise, "Türkiye'nin ve dünyanın bu tarz helikopterlere ihtiyacı var. Bölgede lider ülke olmak istiyorsak kendi özgün ürünümüzü ortaya koymalıyız. Bu proje hem üniversitemiz hem de ülkemiz için büyük bir fırsattır. ARIKOPTER projesinin başından itibaren 60 kişi çalıştı. 15 uluslararası makale, 100'ün üzerinde uluslararası bildiri ve 40 yüksek lisans tezine konu oldu. Proje Türkiye'nin ilk helikopteri olmasının yanı sıra havacılık sektörüne insan gücü yetiştirmesi açısından da son derece önemlidir." dedi.

Konuşmaların ardından ARIKOPTER'i yerinde gören ekip, çalışmalarla ilgili mühendislerden detaylı bilgi aldı. DPT Havacılık Araştırma Geliştirme Uygulama Projesi olarak 2002 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından başlatılan projenin önümüzdeki yıl tamamlanması öngörülüyor. TUSAŞ'ta ana ve alt sistemlerin gövdeye entegrasyonu devam ediyor. Helikopterin transmisyon yer testleri önümüzdeki ay İstanbul'da gerçekleştirilecek. Devlet Planlama Teşkilatı'nın 20 milyon dolar bütçe ayırdığı helikopterin ticari ürüne dönüşmesi için uluslararası bir sertifikasyon sürecinden geçmesi gerekiyor. Sertifikasyon sürecinin tamamlanmasının ardından helikopter, eğitim, sağlık, medya, politika ve iş dünyası gibi farklı kullanım alanları için çok amaçlı olarak üretilebilecek.

2 pilot ve 6 yolcu kapasiteli helikopterin rotor çapı 11 metre ve ağırlığı 2 ton. Proje ulusal tasarım ve üretim ortakları TAI/TUSAŞ, ASELSAN, 5ABM, DEMETEK, PETEKSAN yurtdışı firmalar ise Turbomeca, Triumph, MVEN ve AVIA'dır.
 
Zuletzt bearbeitet:
Turkey insists on selling T-155 Fırtına self-propelled howitzer to Azerbaijan


defenceturkcomidef20091bro.jpg



Because of Nagorno Karabakh conflict, German company refused to sell engine for Firtina to Azerbaijan

Baku. Rashad Suleymanov – APA. Despite the obstacles created by some European companies, Turkey insists on selling T-155 Fırtına self-propelled howitzer to Azerbaijan, Turkey’s Undersecretary for Defense Industries Murad Bayar told APA exclusively.

Though Azerbaijan and Turkey reached an agreement on purchase and sale of Firtina self-propelled howitzer, according to the reports there are some technical problems in the project. Germany’s MTU company, which is providing Firtina with engine, refused to provide with engine the self-propelled howitzer that will be sold to Azerbaijan. Yonca-Onuk company, which is going to sell boats to Azerbaijan, has faced similar problem.

“As a brotherly country we have assumed the solution of this problem,” Bayar said.

According to Murad Bayar, Turkey is considering two new variants on export of weapons to Azerbaijan. One of them is the purchase of engine from another country.
“Mechanical and Chemical Industry Corporation is considering alternative variants. The second variant is the production of engine in Turkey. We have started work for the production of engines in Turkey. It will take approximately four or five years. There will be no problems after that,” he said.

Bayar also added that T-155 “Firtina” system was a very strong weapon. Azerbaijan will gain the additional power by including it to the weapon inventory. The Mechanical and Chemical Industry Corporation’s (MKEK) CEO Unal Onsipahioglu told APA that the problem was on the eve of its settlement: “The engine and transmission problems of the artillery system have been solved and the alternative company was found”.

Germany’s MTU Company which provided “Firtina” with engine, refused to give an engine to Azerbaijan because of Nagorno Karabakh conflict.

The length of “Firtina” is 12 meters, width – 3.5 meters, height – 47 tones, speed -66km/h. “Firtina”s which are in the inventory of the Turkish Armed Forces were provided with “MTU-881 KA 500” diesel engine. 155 mm “L-2” cannon and 12.7 caliber machine gun are included to the system’s armament. The artillery system can be effectively used against targets 20 km apart.


Kurzbscheibung : Türkei verkauft jetz doch die Türkischen T-155 Firtina an aserbaijcan. sie wollen ihren eigenen Türkischen Motor für die Firtina konstruieren und somit die deutschen umgehen die nicht damit einverstanden waren das ein kriesen Land wie aserbaijcan die howitzer erhalten da der motor aus deutschem werk kommt und somit auch etwas mitrede recht haben. aber das soll sich jetz ändern und der verkauf so schnell wie möglich abgeschlossen sein.


APA - Turkey insists on selling T-155 F?rt?na self-propelled howitzer to Azerbaijan ? <font color=red>EXCLUSIVE </font>
 
Zuletzt bearbeitet:
Zurück
Oben