Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

[Türk Silahlı Kuvvetleri] - Turkish Armed Forces - Türkische Streitkräfte

gokturk 1

Um diese Inhalte anzuzeigen, benötigen wir die Zustimmung zum Setzen von Drittanbieter-Cookies.
Für weitere Informationen siehe die Seite Verwendung von Cookies.
 
Um diese Inhalte anzuzeigen, benötigen wir die Zustimmung zum Setzen von Drittanbieter-Cookies.
Für weitere Informationen siehe die Seite Verwendung von Cookies.





Vom 5-8 Mai ist es soweit, die IDEF 2015 mit neuen Türkischen Rüstungsgütern wird in Istanbul vorgestellt.


2yv1jpk.png


Casus Belli; Sinan;

ASELSAN KORAL Land-based Radar Electronic Warfare System





Roketsan TEBER
13724_101532233658157bjzf9.jpg



ROKETSAN SOM-J
cd6ef8uuuaa1zitkozzt.jpg





Combat-Master;

Pedestal Mounted Cirit 2.75"



3E EOS Thermal and NV, they are going to showcase new optics for National Light Machine Gun






cebatli_53;

FNSS Kaplan



Pars 6x6 with Pençe turret proceeding to fair..




Aselsan & FNSS = Korkut



Der neue Aselsan Anti Torpedo "Tork" wird in der IDEF 2015 ausgestellt.

aa_picture_20150502_5209723_high-1-jpg20150502115601.jpg



ScreenShot044.jpg


Piri IRST
ScreenShot008-6.jpg
ScreenShot009-6.jpg
ScreenShot010-6.jpg


MKE 1304 MCAS Chaff system

pvhr4y5s.jpg
mqnsi3bd.jpg
vqt0fhr1.jpg

türk torpidosu görücüye ç?k?yor - Anadolu Ajans?






Ozi2000;

Baykar Machinery to Focus On Electronic Intelligence


In parallel We have a project to incorporate payloads equipment to our UAVs. We do focus on the value added payloads such as; electrooptic systems, thermal cameras, laser pointers, electronic intelligence devices, electronic devices, jammers, signal intelligence apparatus and direction finding equipment. Also we continue to work on a larger scale in platforms.

Haluk'un Kamarası: Hedef: İnsansız Hava Aracı Teknolojisinde Dünya Liderliği

Aktif olan Taktik sınıfı İHA Projesinde devam eden bir teslimat süreci daha var. Hedefimiz bunu başarı ile gerçekleştirmek. Daha sonra faydalı yük donanımlarının bu platformlara entegrasyon süreçleri var. Buna paralel olarak özellikle İHA'lara takılan faydalı yük donanımları konusunda belli atılımlarımız var. Faydalı yük olarak; elektrooptik sistemler, termal kameralar, lazer işaretleyiciler, elektronik istihbarat cihazları, elektronik karıştırıcı cihazlar, sinyal istihbarat cihazları, havadan sinyallere göre yön bulan cihazlar gibi büyük katma değeri olan bu ürünlere de odaklanıyoruz. Ayrıca daha büyük ölçekli platformlar konusunda da çalışmalarımız devam ediyor.



Üç yedekli Ataletsel Seyrüsefer Sistemi (INS) - GNSS çok önemli katma değere sahip bir ürün. Ataletsel ölçüm üniteleri, tamamen firma bünyesinde yapıldı. GPS donanımında, GPS kartını biz yapmadık ancak rafta hazır olarak yurtdışından aldığımız GPS kartı ile birlikte INS sisteminin bütün yazılımı firmamızda yapıldı. Hem Rus, hem ABD uydularını hem Avrupa'nın geliştirdiği Galileo, hem Çin'in geliştirdiği Beidou, hem de Japonların geliştirdiği QZSS uydu sistemlerini destekliyor. Pitot Statik Tüpü ve Okuyucusunu, yurtdışından satın almaya kalktığınızda 1 adedi 50-60 bin dolardan başlıyor. Bu tüp uçaklardaki en kritik sensördür ve ilk defa Türkiye'de geliştirildi. Uçağın üzerinde güçlendirilmiş kuyruk kamerası, gibi bileşenler yine firma bünyesinde özgün yapıldı.
Bir diğer konu ise servo aktuatörler. Uçağın üzerinde, kanatçıklarını hareket ettiren ve ön iniş takımlarının açılıp kapanmasını sağlayan, tekerleği çeviren, kuyruk kanadını yönlendiren, gazı, freni idare eden 6 çeşit servo var. Bu servoların tamamı da sürücüleri ve tasarımı ile firma bünyesinde geliştirildi. Çift bus'lı bu servoda çok hassas sıcaklık kestirim algoritmaları var, çok gelişmiş bir kontrol tekniği ile kullanılıyor. Yurtdışında bu özelliklere sahip bir servo yok, benzer bir servoyu almaya kalktığınızda en az 15-20 bin dolar ödersiniz. Uçakta 20 servo kullanıldığından en az yarım milyon dolar yurtdışına ödüyor ve bir de bağımlı oluyorsunuz. Biz tüm servoları özgün olarak geliştirdik ve uçuş testlerinde de doğrulandı.
Bir diğer sistem de güç ünitesi. Uçağın kontrol sistemine beyni; servolara kasları diyebiliriz. Bu durumda güç sistemini kan pompalayan kalbe benzetebiliriz ve yedekli bir mimari ile tasarlanmıştır. Cep telefonlarında kullanılan lityum tabanlı pillerden uçak için batarya geliştirdik. Normalde uçaklarda Ni-Cd, Kurşun Asit bataryalar kullanılırken burada Li polimer bataryalar ve akıllı dengeleme sistemleri geliştirdik. Hücreler arasındaki voltaj farklılıklarını fazla olan voltajı israf etmeden dengeli bir biçimde diğer hücreye aktarma algoritmalarına sahip bir elektronik sistem üretildi.

Yer Sistemleri tarafında ise konsollar, güç sistemleri, kullanıcı arayüz yazılımları, gaz kolu, joystik koluna kadar bünyemizde geliştirildi.

Komuta kontrol sistemimiz donanım bazında 3 yedekli. Aynı zamanda çift bus kullandık. Bus da çift yedekli. Bir servoya "kanatçığı hareket ettir" komutunu da iki ayrı bus'tan veriyorsunuz, bu da çok önemli. Bizden böyle yedekli bir sistem istenmemişti ancak ülkemizde bu uçaklar sivil alanda da kullanılabilir düşüncesiyle çok daha güvenli bir sistem geliştirdik

[video=youtube;UOmPKQFvCn0]https://www.youtube.com/watch?t=81&v=UOmPKQFvCn0[/video]
 
13724_101532233658157bjzf9.jpg



Roketsan hat ja Nachwuchs bekommen.

Der Neuankömmling muß wohl gerade aus dem Kreissaal gekommen sein :woop:

Schön gesagt ^^

- - - Aktualisiert - - -

So Experten erzählt mal, was hat sich so in der Zwischenzeit getan? Ist unser Luftraum inzwischen etwas sicherer?
 
Zuletzt bearbeitet:
sagen wir mal so " wir sind auf dem guten weg unsere Low- MID Luftabwehrsysteme zu entwickeln/auszubauen " aber das Hauptmerkmal liegt dennoch wieder mal am Long Range Luftabwehrsystem.

Da machen wir irgendwie keine Fortschritt.

Mal sehen was die IDEF 2015 so hergibt.
 
[h=1]Rüstungsindustrie: Türkei will bis 2023 eigenen Kampfjet produzieren[/h] Deutsch Türkische Nachrichten | 03.05.15, 11:28
Die Türkei hat die Fertigstellung des ersten eigenen Kampfjets für das Jubiläumsjahr 2023 angekündigt. In die Wege geleitet wurde das Vorhaben bereits 2011. Die Türkei will mit den eigenen Kampfjets ihe Abhängigkeit von der amerikanischen Rüstungsindustrie verringern und so viele Rüstungsgüter wie möglich im Inland herstellen.







Der türkische Verteidigungsminister Ismet Yilmaz gab das Ziel für 2023 bereits am vergangenen Sonntag bekannt. Die Herstellung eigener Kampfjets ist dabei Teil eines umfassenden Vorhabens. Schon jetzt werden unter anderem Kriegsschiffe, Trainingsflugzeuge und Hoch-Präzisions-Flugzeuge in der Türkei hergestellt. Der Anteil eigener Produktionen soll künftig noch weiter wachsen.

Dem Minister zufolge würden im Augenblick 55 Prozent des Bedarfs der türkischen Streitkräfte über die heimische Produktion gedeckt. Bis 2023 soll diese fast zu 100 Prozent durch eigene Herstellung erfolgen, berichtet die türkische Nachrichtenagentur Anadolu. „Wenn es uns gelingt, ein Kampfflugzeug zu produzieren, werden wir in der Lage sein, alle Bedürfnisse unserer Armee zu Land, zu Wasser oder in der Luft innerhalb der Türkei zu decken. Wenn wir dieses Kunststück schaffen, sind wir ein vollständig unabhängiges Land“, so Yilmaz.

Bereits 2012 unterbreitete Italien der Türkei das Angebot, den ersten türkischen Kampfjet bauen zu wollen, inklusive Technologie-Transfer und die Errichtung der lokalen Produktion. Das teilte damals der italienische Botschafter Gianpaolo Scarante mit. „Noch befindet sich das Projekt, an dem wir gerne mitwirken würden, in der Evaluationsphase“, so der Diplomat. „Der derzeit wichtigste Kampfjet der Welt ist der Eurofighter. Wir würden gerne mit der Türkei kooperieren, um einen nationalen türkischen Jet zu bauen.“ (mehr hier).
Das Unterstaatssekretariat für die Rüstungsindustrie (SSM) und das für Verteidigung zusändige Unternehmen der türkischen Luft- und Raumfahrtindustrie (TAI) hatten schon im Jahr 2011 eine Vereinbarung zu einem gemeinsamen nationalen Kampfjet-Projekt unterzeichnet. Muharrem Dörtkaşlı, Generaldirektor von TAI, sagte der Nachrichtenagentur Anadolu hierzu: „Wir haben ehrgeizige Ziele. Mit dieser Transaktion werden wir das erste nationale Kampfjet-Entwicklungsprojekt der Türkei beginnen. Allerdings benötigen wir umfangreich ausgebildete Arbeitskräfte und deshalb werden im Ausland arbeitende türkische Ingenieure gebeten, welche die erforderliche Erfahrung in dieser Art von Projekten haben, in die Türkei zurückzukehren, um ihrem Land zu dienen.” (mehr hier).


Rüstungsindustrie: Türkei will bis 2023 eigenen Kampfjet produzieren | DEUTSCH TÜRKISCHE NACHRICHTEN
 
[h=1]Türkiye'nin ilk uydu merkezi açılış için gün sayıyor[/h]
TUSAŞ bünyesinde Göktürk-1 Uydu Programı kapsamında kurulan Türkiye'nin ilk Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi (UMET) bu ay açılacak.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) bünyesinde Göktürk-1 Uydu Programı kapsamında kurulan Türkiye'nin ilk Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi (UMET), bu ay açılacak.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışının yapılması planlanan merkezde, Göktürk-1 Uydusu ile Türkiye'nin ilk yerli uydusu Türksat 6A'nın montajyapımı, ileri entegrasyon ve çevresel testleri gerçekleştirilecek.
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, yatırım maliyetleri Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve TÜRKSAT AŞ tarafından karşılanan merkezin işletmesi TUSAŞ tarafından yapılacak. Yaklaşık 3 bin 800 metrekarelik merkezde, kütlesi 5 tona kadar olan birden fazla uydunun aynı anda montaj, entegrasyon ve test faaliyetleri gerçekleştirilecek.
Uluslararası uzay projelerine de hizmet verilecek merkezde, ilk olarak Göktürk-1 Uydusunun ileri entegrasyon ve çevresel testleri gerçekleştirilecek. Uydu bu testlerin ardından fırlatma sahasına TUSAŞ'tan gönderilecek.
Türkiye, dünyada az sayıda ülkede bulunan bu tesis sayesinde uzay sistemleri montaj, entegrasyon ve test hizmetleri alanında uluslararası oyuncu konumuna gelecek.
Türkiye'nin ilk yerli uydusu Türksat 6A'nın da yapımı bu merkezde gerçekleştirilecek.

http://www.ulasimonline.com/teknoloji/66226/turkiyenin-ilk-uydu-merkezi-acilis-icin-gun-sayiyor.html






- - - Aktualisiert - - -

Gibt es dazu auch ein echtes Model oder nur diese Concept-Art. Weiß man auch inwieweit diese Änderung notwendig war oder ob die SOM-J in diesen Zustand geändert wird?

Das kann kann ich dir beim Betten Willen nicht sagen. Meine Vermutung ist das dies für ein möglichen Prototyp Model stehen wird. Was die Änderungen betrifft so ist sie wohl damit zu erklären das sie im inneren Schacht des F-35 Platz haben muss was eine Reduzierung der Größe und Form unumgänglich macht.
 
Zurück
Oben