Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Thessaloniki 2020 - Master Plan

[h=2]Μετρό Θεσσαλονίκης: οι ατελείωτες αρχαιολογικές ανασκαφές προβληματίζουν και δημιουργούν ένταση [/h] Σοβαρές αντιδράσεις στο εσωτερικό της Αττικό Μετρό έχει προκαλέσει η πρόταση για ανάθεση της επίβλεψης του έργου κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης στην Εγνατία Οδό

05/10/2012 - 09:31

Η μεγάλη καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου, οι αμφιβολίες για την τύχη τηςΑΕΓΕΚ, που ηγείται της κοινοπραξίας κατασκευής, το απίστευτο κόστος για τις αρχαιολογικές έρευνες (εκτοξεύθηκε από τα πέντε στα 90 εκατομμύρια!) οδηγεί κάποιους στην άποψη πως πρέπει η επίβλεψη να γίνει από τοπικό φορέα και όχι από την Αττικό Μετρό που σχεδίασε το έργο, προχώρησε το διαγωνισμό και παρακολουθεί την κατασκευή.

Ανοικτός εμφύλιος μεταξύ των μηχανικών ξέσπασε τις τελευταίες ημέρες όταν ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ) Τάσος Κονακλίδης υποστήριξε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης πως «ένα έργο αυτής της κλίμακας δε μπορεί να τηλεδιοικείται».

Στις δηλώσεις Κονακλίδης απαντούν στελέχη του σωματείου της Αττικό Μετρό τα οποία επισημαίνουν πως αρκετοί παράγοντες της Θεσσαλονίκης θέλουν να επιβάλλουν την Εγνατία Οδό η οποία δεν έχει καμία εμπειρία από έργα μετρό. Την ίδια στιγμή, η Αττικό Μετρό έχει υλοποιήσει το μετρό της Αθήνας και ασχολείται με το έργο περί τις δύο δεκαετίες.

Οι ίδιοι επισημαίνουν τις συχνές επισκέψεις του Θεσσαλονικιού γενικού γραμματέα δημοσίων έργων Στρ. Σιμόπουλου στη συμπρωτεύουσα και εκτιμούν πως «τοπικοί παράγοντες προσπαθούν να βολευτούν εκμεταλλευόμενοι τα προβλήματα του μετρό».

Το ΤΕΕ/ΤΚΜ προτείνει να ιδρυθεί ένας νέος ανεξάρτητος φορέας που θα «έτρεχε» με επιτυχία το έργο του μετρό, θα έπαιρνε γρήγορες αποφάσεις «χωρίς να απαιτούνται εγκρίσεις από την Αθήνα». Ενας τέτοιος φορέας μπορεί κατά το Τεχνικό Επιμελητήριο να είναι η Εγνατία Οδός η οποία κινδυνεύει να μείνει και χωρίς αντικείμενο επειδή ο οδικός άξονας τελειώνει και η εκμετάλλευσή του παραχωρείται σε ιδιώτες.

Οι υποστηρικτές της συγκεκριμένης λύσης προτείνουν να υποβαθμιστεί η Αττικό Μετρό σε τεχνικό σύμβουλο της Εγνατία Οδός ΑΕ, ιδέα που έχει προκαλέσει θόρυβο στο εσωτερικό της πρώτης.



Ιπποκράτης
 
[h=2]ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Ο Μπουτάρης παρουσίασε τα σχέδια ανασυγκρότησης της πόλης[/h] Τις δράσεις του δήμου Θεσσαλονίκης για την οικονομική ανασυγκρότηση της πόλης, που σήμερα είναι η «ελληνική πρωτεύουσα της ανεργίας», παρουσίασε σήμερα ο δήμαρχος της πόλης, Γιάννης Μπουτάρης, στους ανταποκριτές ξένου Τύπου στην Αθήνα
04/12/2012 - 17:55

«Φτάσαμε στο σημείο, η Θεσσαλονίκη με τέσσερα πανεπιστήμια, μια Διεθνή Έκθεση που έχει χάσει τον ρόλο που είχε, και ένα σημαντικό λιμάνι να έχει γίνει η ελληνική πρωτεύουσα της ανεργίας» παρατήρησε ο κ. Μπουτάρης, για να προσθέσει: «Τα περιθώρια για να υπάρξουν νέες στρατηγικές είναι ελάχιστα. Η λύση είναι το... μπάι πας». Οι δράσεις, που αναπτύσσει ο δήμος Θεσσαλονίκης για την ανασυγκρότηση της πόλης, καλύπτουν τρεις άξονες: τον δημοσιονομικό και διοικητικό εξορθολογισμό, την αναζήτηση νέου επιτελικού ρόλου στη συστράτευση φορέων της πόλης και την ανάπτυξη πολιτικής για τον τουρισμό.

Ως προς τον πρώτο άξονα, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης έκανε λόγο για πρωτογενές πλεόνασμα το 2011 και 2012, παρά το έλλειμμα των 50 εκατομμυρίων, που -όπως είπε- παρέλαβε και παρά το γεγονός ότι προχώρησε σε μείωση των δημοτικών τελών. «Ενεργοποιήσαμε εθελοντικές ομάδες και χορηγίες, εξορθολογίσαμε τις δαπάνες, είχαμε στενό έλεγχο στις τιμές των προμηθειών και προχωρήσαμε στη χρήση ιδιόκτητων κτιρίων για να αποφύγουμε τα υψηλά ενοίκια» υπογράμμισε. Σημαντικός είναι κατά τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης και ο συντονισμός με όμορους δήμους για το περιαστικό δάσος, την παράκτια συγκοινωνία και την προστασία του Θερμαϊκού, η συνεργασία με φορείς της πόλης και η ανταλλαγή τεχνογνωσίας με άλλους ευρωπαϊκούς δήμους. Η ανάπτυξη του τουρισμού ως μια δραστηριότητα «που δεν χρειάζεται επενδύσεις, αλλά προβολή» και μπορεί να αποτελέσει όχημα για νέες τουριστικές αγορές (κυρίως του Ισραήλ, της Τουρκίας και της Ρωσίας), αποτελεί βασική προτεραιότητα του δήμου Θεσσαλονίκης. «Δεν θέλουμε μόνο την προβολή μιας πόλης- μουσείου, αλλά επενδύουμε στη ζωντανή πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης» εξήγησε ο κ. Μπουτάρης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το 2011 η Θεσσαλονίκη είχε αύξηση των τουριστών κατά 331% από το Ισραήλ, κατά 286% από την Αίγυπτο, κατά 96% από τη Ρωσία, κατά 72% από τα Σκόπια και κατά 63% από την Τουρκία. Η τουριστική ανάπτυξη της πόλης επιτυγχάνεται μέσω της κατάρτισης ετήσιου πολιτιστικού ημερολογίου, της δημιουργίας θεματικού τουρισμού (γαστρονομικού και θρησκευτικού) για την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, της επανενεργοποίησης του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, της πύκνωσης αεροπορικών συνδέσεων, της διοργάνωσης καταξιωμένων ευρωπαϊκών θεσμών, όπως η Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών και η Womex. Εξάλλου, το 2013 έχει ανακηρυχθεί ως έτος Κυρίλλου και Μεθοδίου, καθώς συμπληρώνονται 1150 χρόνια από την έναρξη της αποστολής των δύο αγίων, και στόχος του δήμου είναι να οργανώσει σειρά εκδηλώσεων προκειμένου να προσελκύσει τουρίστες από τον ορθόδοξο κόσμο.

Οι ανταποκριτές ξένου Τύπου απηύθυναν, επίσης, στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης σειρά ερωτημάτων για θέματα της επικαιρότητας, όπως η διαχείριση των απορριμμάτων, το μέτρο της διαθεσιμότητας, η άνοδος της Χρυσής Αυγής, η κατασκευή του μετρό και η ελληνογερμανική συνεργασία. Για τα σκουπίδια, ο κ. Μπουτάρης τόνισε ότι «προσπαθούμε να κάνουμε χαρτογράφηση του προβλήματος και όχι να τρέχουμε πίσω από τα σκουπίδια». Στόχος αποτελεί η αύξηση του ποσοστού της ανακύκλωσης στο 20% επί των ετήσιων απορριμμάτων και η διενέργεια καμπάνιας ενημέρωσης των πολιτών για τη διαχείριση των σκουπιδιών.

Ως προς το μέτρο της διαθεσιμότητας έκανε λόγο για «κακούς χειρισμούς του υπουργείου Εσωτερικών, που δεν μας αφήνει να κάνουμε αξιολόγηση του προσωπικού» και τόνισε ότι ο δήμος δεν μπορεί να παρανομήσει σε αυτό που λέει ο νόμος, αλλά μπορεί να προσφύγει στη δικαιοσύνη για να ανατραπεί ο νόμος. Τέλος, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης δήλωσε «παρών» και στις επόμενες εκλογές, καθώς, όπως είπε, «στην κουτσουρεμένη θητεία των 3,5 χρόνων δεν προλαβαίνεις να κάνεις πράγματα».
 
Ανισόπεδος Κόμβος Κ16: το έργο ξεκίνησε φορτσάτο, το 2015 σε λειτουργία



12/12/2012 - 08:15

Ξεκίνησε και εξελίσσεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς το έργο κατασκευής του κόμβου Κ-16, κοντά στη Λαχαναγορά Θεσσαλονίκης, στη συμβολή της ΠΑΘΕ με την εσωτερική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης.

Το έργο αυτό εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015, σύμφωνα, άλλωστε, με τη δέσμευση της χώρας απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα παραπάνω ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος κατά την επίσκεψή του το πρωί στο εργοτάξιο του κόμβου, παρουσία του αναπληρωτή περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Διονύση Ψωμιάδη.

«Σε συνεργασία με την Περιφέρεια και με την Εγνατία οδό δημοπρατούμε τους τόσο σημαντικούς για τη δυτική Θεσσαλονίκη κόμβους. Στην ίδια κατεύθυνση κινούμαστε και για άλλα έργα όπως τα έργα στη Χαλκιδική» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σιμόπουλος.

«Ο ανισόπεδος κόμβος Κ-16 θα είναι μια πραγματικότητα μέχρι τα τέλη του 2015 δίνοντας πολύτιμες ανάσες στη δυτική Θεσσαλονίκη. Η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου Κ-16 ξεκίνησε και θα τελειώσει. Το έργο της Περιφέρειας δεν μπορεί να κηρυχθεί έκπτωτο» σημείωσε από την πλευρά του ο κ. Ψωμιάδης.




Ιπποκράτης
 
[h=2]Σημαντικό ενδιαφέρον από 3-4 μεγάλους επενδυτές για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης[/h]
12/12/2012 - 17:41

Υπάρχει πολύ σημαντικό ενδιαφέρον, από τρεις - τέσσερις επενδυτές για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως αποκάλυψε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, στο περιθώριο συνάντησης που είχε με μέλη της διοίκησης του ΟΛΘ.

Όπως διευκρίνισε ο υπουργός (και επιβεβαίωσε αργότερα και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Στέλιος Αγγελούδης) το ενδιαφέρον των επενδυτών επικεντρώνεται στη λειτουργία του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) και στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού (κρουαζιέρες), ενώ ο κ. Μουσουρούλης χαρακτήρισε πολύ σημαντικές και τις διαδικασίες που αναπτύσσονται για την κατασκευή της μαρίνας στο Θερμαϊκό κόλπο.

«Δεν έχω πρόχειρο τον αριθμό και τις δραστηριότητες που έχει καταγράψει ο σύμβουλος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Θυμάμαι όμως ότι υπάρχουν 3-4 ενδιαφερόμενοι για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Προσωπικά έχω ενημερωθεί ότι υπάρχει ενδιαφέρον μεγαλύτερο από πολλές εταιρίες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Ο κ. Μουσουρούλης έκανε επίσης γνωστό ότι το 2013 θα είναι χρονιά ιδιωτικοποιήσεων των λιμανιών της χώρας, ενώ αναφερόμενος στα χρονοδιαγράμματα διευκρίνισε ότι μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου του 2013 το ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσει τη στρατηγική των παραχωρήσεων. Είπε ακόμα ότι μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα θα δοθεί στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου, μέσα στο οποίο υπάρχει ειδικό κεφάλαιο που αφορά στη διακυβέρνηση του ελληνικού λιμενικού συστήματος, την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της χώρας, το ρυθμιστικό περιβάλλον και άλλες συναφείς ρυθμίσεις. «Μέχρι τέλος Δεκεμβρίου θα παρουσιάσουμε την τελική πρότασή μας για την ανάπτυξη της λιμενικής υποδομής της χώρας, για την περίοδο 2013 - 2017, με πενταετή στρατηγική και στη συνέχεια όλα αυτά θα «κουμπώσουν» με τη στρατηγική του ΤΑΙΠΕΔ», επισήμανε , ενώ διευκρίνισε ότι με το νέο νόμο και τα άλλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας θα λειτουργήσουν δορυφορικά κάτω από την ομπρέλα του ΟΛΘ.

Στο μεταξύ, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι στο εξής όλα τα λιμάνια θα έχουν τη δυνατότητα να ορίζουν εκείνα τους κανόνες λειτουργίας τους, με την προϋπόθεση όμως, όπως είπε, ότι θα εγκρίνονται και θα παρακολουθούνται από το ρυθμιστή. «Γι΄αυτό δημιουργείται ένας ρυθμιστής ο οποίος θα εξασφαλίζει και τους όρους ανταγωνισμού, αλλά θα βελτιώνει και αυτές τις διαδικασίες», υπογράμμισε και προανήγγειλε ότι με το νέο νόμο θα υπάρξουν και «αρκετά σημαντικές απλουστεύσεις» για τα τεχνικά έργα.

Εξάλλου, σε ερώτηση αν προσδοκά ότι θα υπάρξουν εγγραφές πλοίων κάτω από την ελληνική σημαία (κάτι που συζητήθηκε και στη συνάντηση που είχε πρόσφατα στο Λονδίνο με το προεδρείο και τα μέλη της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Greek Shipping Cooperation Committee), ο κ. Μουσουρούλης είπε ότι από την ανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας μέχρι σήμερα, έχει καταγραφεί μια σημαντικού ύψους ροή πλοίων προς την ελληνική σημαία. Τόνισε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο να περάσει στην πρώτη φάση της νηολόγησης, δηλαδή την απλούστευση των διαδικασιών, ενώ, όπως είπε, θα ακολουθήσει και η δεύτερη και δυσκολότερη φάση που είναι το έργο της πληροφορικής. «Η ελληνική σημαία είναι στη λευκή λίστα του «Paris Mou», είναι μια σημαία κύρους και ποιότητας. Είναι η έβδομη στον κόσμο», επισήμανε.

Ο κ. Μουσουρούλης, στη διάρκεια της επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη, συναντήθηκε επίσης, με τον υπουργό Μακεδονίας - Θράκης, Θεόδωρο Καράογλου και τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Δημήτρη Λακασσά, ενώ το αργά το βράδυ θα είναι ο κεντρικός ομιλητής σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί σε ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης, με θέμα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, την ανάπτυξη και τις προοπτικές του.
 
Metro Saloniki
Oktober/November 2012

DSC_8756.jpg


AM_Thess_progress_July12_LG.jpg
 
Ανισόπεδος Κόμβος Κ16: το έργο ξεκίνησε φορτσάτο, το 2015 σε λειτουργία



12/12/2012 - 08:15

Ξεκίνησε και εξελίσσεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς το έργο κατασκευής του κόμβου Κ-16, κοντά στη Λαχαναγορά Θεσσαλονίκης, στη συμβολή της ΠΑΘΕ με την εσωτερική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης.

Το έργο αυτό εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015, σύμφωνα, άλλωστε, με τη δέσμευση της χώρας απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα παραπάνω ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος κατά την επίσκεψή του το πρωί στο εργοτάξιο του κόμβου, παρουσία του αναπληρωτή περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Διονύση Ψωμιάδη.

«Σε συνεργασία με την Περιφέρεια και με την Εγνατία οδό δημοπρατούμε τους τόσο σημαντικούς για τη δυτική Θεσσαλονίκη κόμβους. Στην ίδια κατεύθυνση κινούμαστε και για άλλα έργα όπως τα έργα στη Χαλκιδική» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σιμόπουλος.

«Ο ανισόπεδος κόμβος Κ-16 θα είναι μια πραγματικότητα μέχρι τα τέλη του 2015 δίνοντας πολύτιμες ανάσες στη δυτική Θεσσαλονίκη. Η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου Κ-16 ξεκίνησε και θα τελειώσει. Το έργο της Περιφέρειας δεν μπορεί να κηρυχθεί έκπτωτο» σημείωσε από την πλευρά του ο κ. Ψωμιάδης.




Ιπποκράτης

Giati autos o komvos m thimizei India? :lol:
 
Zurück
Oben