Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Tourismus im Aufwind - Griechenland

Wahrscheinlich gehört er zur elite fyroms.400 euro ....ist ja das gehalt eines managers in fyrom:)
 
Το... δελτίο καλών ειδήσεων του φετινού καλοκαιριού για τον ελληνικό τουρισμό περιλαμβάνει μερικά «ονειρικά ρεκόρ»: αναθεωρήθηκε προς τα πάνω ο στόχος αφίξεων στα 17,5 εκατ. επισκέπτες, οι τουριστικές εισπράξεις εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τελικά τα 11 δισ. ευρώ, ενώ καθένας από τους ξένους που επέλεξαν να λιαστούν φέτος στις ελληνικές παραλίες ξόδεψε κατά μέσο όρο 4,9% περισσότερα σε σχέση με πέρυσι.
Στα αυξημένα έσοδα από τον τουρισμό βάσισε το οικονομικό επιτελείο τις προσδοκίες του να εισρεύσει και να κυκλοφορήσει φρέσκο χρήμα στην αγορά, προκειμένου να τονωθεί η κατανάλωση και να «ποτιστούν» με εισπράξεις τα σχεδόν άδεια ταμεία των περισσότερων μικρών επιχειρήσεων.

Ο πρώτος στόχος επιτεύχθηκε: εισέρρευσε φρέσκο χρήμα, και μάλιστα περισσότερο από πέρυσι. Το ερώτημα είναι αν και σε ποιον βαθμό αυτό διοχετεύθηκε σε όλο το δίκτυο της οικονομίας ώστε να... υδροδοτηθούν όλοι οι... διψασμένοι.

Η συζήτηση για το πώς επιτεύχθηκαν τα φετινά ρεκόρ του ελληνικού τουρισμού έχει, ήδη, ξεκινήσει στις τάξεις των κορυφαίων παραγόντων του χώρου, εν όψει του σχεδιασμού των κινήσεων της επόμενης χρονιάς.

«Πρέπει να παραδεχθούμε πως δεν το σχεδιάσαμε και δεν το προκαλέσαμε εμείς αυτό το αποτέλεσμα. Προήλθε από την οικονομική και την πολιτική σταθερότητα της χώρας αυτήν την περίοδο, σε μια χρονική στιγμή όπου υπήρχαν αρνητικές εξελίξεις σε ανταγωνίστριες χώρες της περιοχής», αναφέρει χαρακτηριστικά μιλώντας στο Euro2day.gr ο κ. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και γ.γ. της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (ΕΕΝΕ).

Το ρεκόρ, ωστόσο, φαίνεται πως ήταν θέμα τιμής! Ο κ. Αγγελόπουλος εξηγεί πως «η τιμή έκανε τη διαφορά. Η Ελλάδα έγινε η δεύτερη πιο φθηνή χώρα μετά την Αίγυπτο, σε ολόκληρη τη Λεκάνη της Μεσογείου». Η Ελλάδα αυτήν τη στιγμή είναι έως και 40% φθηνότερος τουριστικός προορισμός από την Τουρκία, ενώ ακόμα και η μέχρι πρόσφατα θεωρούμενη «φθηνή» Μάλτα εκτιμάται πως φέτος κατέγραψε απώλειες από τουρίστες που προτίμησαν την ακόμα φθηνότερη Ελλάδα. Ωστόσο, ο κ. Αγγελόπουλος ταυτόχρονα επισημαίνει πως «δεν καταφέραμε να διασκεδάσουμε την εντύπωση που εξακολουθεί να υπάρχει διεθνώς ότι η Ελλάδα παραμένει ακριβή χώρα».

Για το πόσο διοχετεύθηκαν στο σύνολο της οικονομίας οι πρόσθετες τουριστικές εισπράξεις του φετινού καλοκαιριού θα πρέπει να συνεκτιμήσει κανείς τα επίπεδα απασχόλησης, την κατά κεφαλήν δαπάνη, ακόμα και την αύξηση της επισκεψιμότητας στα μουσεία και στους αρχαιολογικούς χώρους.

Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα του προγράμματος «επιταγή εργασίας» του υπουργείου Εργασίας, το οποίο προέβλεπε να απασχοληθούν φέτος 10.000 νέοι εργαζόμενοι με ειδικούς όρους και για συγκεκριμένο διάστημα.

Στην αιχμή της τουριστικής περιόδου στα μέσα Ιουλίου, κι ενώ τα ρεκόρ έσπαγαν το ένα μετά το άλλο, και σε κάποιες περιοχές όπως η Ρόδος και η Κρήτη καταγραφόταν κοσμοπλημμύρα, οι νέοι που είχαν ενταχθεί στο πρόγραμμα δεν ξεπερνούσαν τους 300.

Ταυτόχρονα, από την κυβέρνηση εξαγγέλλονταν αυστηρές ποινές για τις επιχειρήσεις που απασχολούν ανασφάλιστους εργαζόμενους. Το μέτρο, όμως, θα ισχύσει από την 1η Σεπτεμβρίου. Όταν θα έχει αποχωρήσει το κύριο κύμα των ξένων επισκεπτών και οι τουριστικές και άλλες επιχειρήσεις στους δημοφιλείς προορισμούς δεν θα έχουν πλέον ανάγκη έξτρα φθηνό προσωπικό.

Η αύξηση της μέσης κατά κεφαλήν δαπάνης των ξένων επισκεπτών επιδέχεται πολλές αναγνώσεις. Κι αυτό γιατί οι ξένοι επισκέπτες αυξήθηκαν 12,3%, ενώ η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη μόλις 4,9%. Ενώ, δηλαδή, οι φετινοί φιλοξενούμενοί μας εμφανίζονται να έχουν ξοδέψει περισσότερα από πέρυσι, στην πραγματικότητα μείωσαν αναλογικά τις δαπάνες τους.

Εν αναμονή των στοιχείων επισκεψιμότητας και εισπράξεων των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων, αξίζει να αναφέρουμε τα στοιχεία από το πρώτο, «νεκρό» τουριστικά, τρίμηνο του έτους.

Όπως προκύπτει, λοιπόν, από τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, τους τρεις πρώτους μήνες της χρονιάς στο σύνολο των μουσείων της χώρας κόπηκαν 498.832 εισιτήρια από τα οποία 187.464 στο νέο μουσείο της Ακρόπολης. Οι συνολικές εισπράξεις ανήλθαν σε 830.914 ευρώ, τα μισά από τα οποία (346.397 ευρώ) αφορούσαν την Ακρόπολη. Προφανώς τα στοιχεία θα είναι σημαντικά αυξημένα τους επόμενους μήνες χάρη στους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, αλλά είναι ενδεικτικά για το πόσο αξιοποιεί η χώρα βασικούς πόρους πολιτισμού που διαθέτει σε αφθονία.

Ακόμα και η πολυδιαφημισμένη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση από το 23% στο 13%, στην πλειονότητα των περιπτώσεων φαίνεται πως απορροφήθηκε ε ολοκλήρου από τις επιχειρήσεις και δεν έφτασε ποτέ στον καταναλωτή. Επιπλέον επωφελήθηκαν κυρίως οι μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που αύξησαν ακόμα περισσότερο την πελατεία τους μέσω των πακέτων (all inclusive).

Έτσι, στις γνωστότερες τουριστικές περιοχές καταγραφόταν κοσμοπλημμύρα, αλλά τα καταστήματα εκτός ξενοδοχείων είχαν ελάχιστο κόσμο.
 
[h=2]Οι 3 περιοχές που στοχεύει ο τουριστικός κολοσσός TUI στην Ελλάδα για το 2014[/h]
17/09/2013 - 13:22

Η παρουσία και μόνο στην Ελλάδα του διευθύνοντα συμβούλου του γερμανικού ομίλου TUI Travel PLC, του μεγαλύτερου tour operator στην Ευρώπη και ενός από τους πέντε κορυφαίους σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι ούτως ή άλλως σημαντική. Όταν όμως συνοδεύεται από την εκτίμηση πως του χρόνου ο όμιλος θα φέρει 300 χιλ. επιπλέον τουρίστες, τότε η επίσκεψή του Peter Long στη χώρα αποκτά διαφορετικό νόημα, ειδικά σε μια περίοδο που η οικονομία προσδοκά πολλαπλάσια οφέλη από την ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας.

Η ολιγοήμερη επίσκεψη του διευθύνοντα συμβούλου της TUI κ. Long περιελάμβανε, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τρεις στάσεις: την Κω, την Κέρκυρα και περιοχές της βόρειας Πελοποννήσου και δύο σημαντικά τηλεφωνήματα: ένα με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και ένα με την υπουργό τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, στους οποίους εξέφρασε τη στήριξή του στην τουριστική πορεία της χώρας. Η επιλογή των προορισμών δεν ήταν τυχαία, καθώς οι δύο πρώτοι αποτελούν για τον όμιλο «ώριμες αγορές», ενώ το βόρειο τμήμα της Πελοποννήσου προσφέρει μεγάλες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης, δεδομένου πως η περιοχή της Μεσσηνίας κατακλύστηκε φέτος από χιλιάδες τουρίστες.

Όπως λένε οι πληροφορίες, ο κ. Long, ο οποίος συνοδευόταν από μέλη του διοικητικού συμβουλίου και υψηλόβαθμα στελέχη του ομίλου, εμφανίστηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος για την πορεία των κρατήσεων το 2014, προβλέποντας μάλιστα πως του χρόνου θα διακινήσει περισσότερους από δύο εκατ. τουρίστες. Η TUI διακινεί φυσικά το μεγαλύτερο όγκο των Γερμανών τουριστών, ενώ το 60% περίπου των τουριστών διοχετεύεται στα Δωδεκάνησα.

Βασικό θέμα της TUI στην ατζέντα των συναντήσεων που είχε με συνεργάτες της στην Ελλάδα από τον ξενοδοχειακό κλάδο, αξιωματούχους της τοπικής αυτοδιοίκησης καθώς και με τοπικούς τουριστικούς παράγοντες, ήταν τα έργα υποδομής και κυρίως η βελτίωση της εικόνας των περιφερειακών αεροδρομίων και η αναβάθμιση των ξενοδοχειακών μονάδων. Τόνισε ωστόσο ότι τα νησιά της περιφέρειας έχουν προοπτικές να αναπτυχθούν τουριστικά ακόμα περισσότερο, διακρίνοντας παράλληλα προοπτικές ανόδου σε λιγότερο προβεβλημένους ελληνικούς προορισμούς.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο κ. Long συζήτησε και γενικότερα ζητήματα που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος και ιδιαίτερα την εφαρμογή προηγμένων συστημάτων ανακύκλωσης.

Βαρύνουσας σημασίας πάντως, σύμφωνα με τον ισχυρό άντρα του ομίλου, για την αντιστροφή της εικόνας της Ελλάδας, τουλάχιστον στη γερμανική αγορά, ήταν το κλίμα ηρεμίας που επικρατεί το τελευταίο διάστημα και η εγγύηση για ασφαλείς διακοπές. Για το λόγο αυτό, όπως υποσχέθηκε, ο όμιλος θα συνεχίζει να επενδύει στη χώρα βάζοντάς τη στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντός του.

Σημειώνεται ότι η TUI προσφέρει υπηρεσίες σε 180 χώρες, εξυπηρετεί πάνω από 30 εκατ. πελάτες σε περισσότερες από 20 κύριες αγορές και απασχολεί 48.000 εργαζομένους. Στην Ελλάδα, μέσω της TUI Hellas, ο όμιλος διαθέτει ένα δίκτυο 25 υποκαταστημάτων στους βασικότερους προορισμούς.
 
[h=2]Πρωταθλητές οι Ρώσοι στον τουρισμό της Θεσσαλονίκης[/h]
05/10/2013 - 11:55

Πρωτιά για τους Ρώσους επισκέπτες που σημείωσαν τις περισσότερες διανυκτερεύσεις στη Θεσσαλονίκη στο σύνολο των αλλοδαπών, δείχνουν τα στοιχεία του οκταμήνου (Ιανουάριος - Αύγουστος 2013) που συγκέντρωσε η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης. Η ανοδική τάση των Ρώσων ήταν εμφανής από τους πρώτους μήνες του έτους. Στο οκτάμηνο, κατάφεραν να πραγματοποιήσουν 56.295 διανυκτερεύσεις από 33.365 πέρυσι, καταγράφοντας εντυπωσιακή άνοδο κατά 68,72%. Οι Ρώσοι κατετάγησαν στην αμέσως επόμενη θέση από τους Έλληνες, οι οποίοι παραμένουν σταθερά πρώτοι στο γενικό σύνολο των επισκεπτών, με σημάδια ανάκαμψης (567.548 διανυκτερεύσεις φέτος από 538.026 πέρυσι, άνοδος 5,49%).

Σχεδόν σταθερός παραμένει ο αριθμός των διανυκτερεύσεων Κύπριων πολιτών στη Θεσσαλονίκη (48.331 διανυκτερεύσεις φέτος - 46.843 πέρυσι, άνοδος 3,18%). Εξαιρετικά καλά πήγαν οι αφίξεις Τούρκων, οι οποίοι κατέγραψαν 42.598 διανυκτερεύσεις από 26.752 πέρυσι (άνοδος 59,23%). Πολύ καλά είναι τα σημάδια και από την Ισραηλινή αγορά που δείχνει να καλύπτει το χαμένο περσινό της έδαφος, σημειώνοντας άνοδο σε ποσοστό 31,22% (38.820 φέτος έναντι 29.583 διανυκτερεύσεις πέρυσι).

Οι Ιταλοί αγαπούν τη Θεσσαλονίκη. Και πέρυσι και φέτος, οι διανυκτερεύσεις τους παρέμειναν σταθερές (μικρή αύξηση 1,82%) και σε απόλυτους αριθμούς «έκλεισαν» την πρώτη πεντάδα της γενικής κατάταξης των αλλοδαπών (32.936 φέτος, έναντι 32.348 πέρυσι).
 
Η χώρα μας με τις ατέλειωτες παραλίες, τον ήλιο και τις εξαιρετικές εναλλαγές από πόλη σε πόλη και από χωριό σε χωριό, αναζητά τρόπους να εμπλουτίσει το τουριστικό της προϊόν με νέες μορφές, διατηρώντας στοιχεία που την καθιέρωσαν και την έβαλαν στον παγκόσμιο χάρτη προορισμών.
Τα 17 εκατομμύρια επισκεπτών που βρέθηκαν στη χώρα μας αποτελούν, μαλλον, τη μεγάλη ελπίδα για τους περίπου 1,5 εκατομμύρια άνεργους πολίτες,καθώς ο τουρισμός παραμένει η «ναυαρχίδα» οικονομίας και ο τομέας που μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα στην ανάσχεση της ανεργίας.
Ο ελληνικός τουρισμός ήδη από τις 8 Αυγούστου 2013 έχει αποκτήσει πιο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο, που χωροθετεί τις περιοχές ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξης. Η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση σε συνδυασμό με το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές αγκαλιάστηκε από τουριστικούς φορείς.
Ωστόσο σύμφωνα με την Ελευθεροτυπία ο τουρισμός σκοντάφτει διαρκώς σε συναρμοδιότητες άλλων υπουργείων ή σε αντιρρήσεις φορέων με αποτέλεσμα να βαδίζει σε δρόμο με καρφιά.
Η εφημερίδα παρουιάζει, ακόμη, τα διαφορετικά είδη τουρισμού που είτε ανθούν είτε μπορούν να αναπτυχθούν περαιτέρω στη χώρα μας και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.
Γαμήλιος τουρισμός
Το νησάκι της Παναγίας ακριβώς απέναντι από την Πάργα, ήταν για χρόνια ένας κλασικός γαμήλιος προορισμός και παραμένει ακόμα και σήμερα. Η Ελλάδα έχει μπει πλέον για τα καλά στο χάρτη των γαμήλιων προορισμών, με πολλά περιθώρια ανάπτυξης, με τη Σαντορίνη να φτάνει ταβάνι.

Ήδη εδώ και ένα χρόνο αυτό γίνεται όλο και πιο οργανωμένα διότι είναι πολλοί οι Ευρωπαίοι, οι Βαλκάνιοι, οι Αμερικάνοι, οι Ασιάτες από την Άπω Ανατολή ακόμα και οι Αυστραλοί, που ενδιαφέρονται να έρθουν να παντρευτούν στην Ελλάδα. Ο πιο δημοφιλής πάντως ελληνικός προορισμός για γάμους είναι η Σαντορίνη αν και οι τουρίστες θα ήταν πολύ ευτυχισμένοι αν μπορούσαν να παντρευτούν στην Ακρόπολη.

Ζήτηση έχει και η Χαλκιδική για γάμους, ενώ τελευταία έχει μπει στο παιχνίδι και η Κρήτη, με την περιφέρεια να πρωτοστατεί. Συνήθως τα ζευγάρια των τουριστών θέλουν να παντρευτούν με τον ελληνικό παραδοσιακό τρόπο, με τοπικό φαγητό, μουσική και ξενάγηση σε κάποιο αρχαιολογικό χώρο.

Γαστρονομικός τουρισμός

Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος έβαλε μπροστά το φιλόδοξο πρόγραμμα «ελληνικό πρωινό» και δικαιώθηκε. Μετέχουν περίπου 250 ξενοδοχεία, η τάση είναι ανοδική και δημιουργείται μια πολύ καλή γέφυρα ανάμεσα στους τοπικούς παραγωγούς και τις τουριστικές υποδομές,προσφέροντας ακόμα και στους Έλληνες ταξιδιώτες, μια ευχάριστη εμπειρία του ουρανίσκου.

Ο γαστρονομικός τουρισμός θεωρείται από τα βαριά χαρτιά της Ελλάδας στο χρηματιστήριο του τουρισμού, διότι συνδυάζει τη γευστική απόλαυση, τη μεσογειακή διατροφή και το υπόλοιπο τουριστικό πακέτο. Ανοίγει νέους ορίζοντες για προώθηση των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό αλλά και ανατροφοδότηση επισκεπτών.

Ορεινός τουρισμός

Τα χιονοδρομικά κέντρα και τα ορεινά καταφύγια ή ξενώνες εντάσσονται κατά μια έννοια στον περιβαλλοντικό τουρισμό, αλλά μπορεί να αφορούν και άλλες δράσεις. Η χώρα μας βελτιώθηκε γενικά στο χιονοδρομικό τουρισμό, με οργανωμένα κέντρα, π.χ όρος Φαλακρό, Τρία Πέντε Πηγάδια, Σέλι, Μέτσοβο κ.α. Παρ' όλα αυτά δε φημίζεται στο εξωτερικό για το χιόνι της αλλά για την ηλιοφάνειά της.

Θαλάσσιος τουρισμός

Η προοπτική του θαλάσσιου τουρισμού εμφανίζεται ως η Νο 1 προτεραιότητα του ελληνικού υπουργείου Τουρισμού κατά τη διάρκεια της προεδρίας μας στην Ε.Ε. το 2014. Περιλαμβάνει κρουαζιέρα, αλιευτικό τουρισμό, καταδυτικό τουρισμό κ.α., εξ ου και χωροθετούνται θαλάσσια πάρκα.

Ο Αι- Στρατής, η Κάλυμνος, το πάρκο της Αλοννήσου, πρόσφατα και η Μεθώνη Μεσσηνίας, δίνουν τελείως διαφορετικό προϊόν, κατεξοχήν για νέους ανθρώπους που ενδιαφέρονται να κατέβουν στο βυθό με μπουκάλες, να συμμετάσχουν στο ψάρεμα ή να πραγματοποιήσουν άλλες θαλάσσιες δραστηριότητες.

Ο αλιευτικός τουρισμός περνά πλέον και με τη βούλα στα χέρια των ψαράδων, αφού πλέον θα μπορούν να φιλοξενούν στα καΐκια τους κόσμο, σύμφωνα με τον κανονισμό και να απολαμβάνουν τα σχετικά οφέλη, μειώνοντας τη χασούρα τους, από τη μείωση των ιχθυαποθεμάτων.

Ωστόσο η κρουαζιέρα διατηρεί την πρωτοκαθεδρία του ελληνικού τουρισμού ειδικά στις πόλεις, αλλά και στα μικρά νησιά αν και μέχρι στιγμής παραμένει σε εμβρυακό στάδιο. Το πρόβλημα είναι ότι πολλοί από τους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς είναι εποχικοί, ενώ η κρουαζιέρα θέλει σταθερότητα στις υποδομές, δηλαδή να ξέρουν οι πολίτες σε ποιο νησί θα κατέβουν και αν θα βρουν ανοιχτές ταβέρνες να φάνε και μαγαζιά να ψωνίσουν. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι Κυκλάδες, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο κ.α.
Περιβαλλοντικός τουρισμός

Το «πράσινο κλειδί», μια περιβαλλοντική πρακτική για ξενοδοχεία και αγροτουριστικές δομές της χώρας, έθεσε υπό την αιγίδα του πρόσφατα το υπουργείο Τουρισμού, που λειτουργούσε αυτόνομα ως τώρα από την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, με πολύ θετικά αποτελέσματα.

Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και ξενοδοχεία, αγροτουριστικές μονάδες ή ξενώνες που εμπλέκονται σ΄ αυτό, δίνουν το κίνητρο «εμπειρίας». Μονάδες στην Κω, στη Ζάκυνθο, στην Αθήνα ή όπου αλλού έχει εφαρμοστεί, έχουν δει θεαματικά αποτελέσματα. Συν τοις άλλοις, μείωσαν κόστη ενέργειας αλλά δημιούργησαν και σχέσεις με τους πελάτες που ήταν πρόθυμοι να ξαναρθουν.

Το «πράσινο κλειδί» έλκει κυρίως Σκανδιναβούς και Γερμανούς, που ενδιαφέρονται για το περιβάλλον. Παρ' όλα αυτά υπάρχουν και παραλλαγές του πακέτου, με εξτρίμ σπόρτς, πεζοπορία, ορειβατικό τουρισμό κ.α που διαρκεί όλο το χρόνο, ειδικά σε περιοχές φυσικού κάλλους.

Θρησκευτικός τουρισμός

Κωνσταντινούπολη, Ιερουσαλήμ, Μέκκα είναι από τα κλασικά παραδείγματα περιοχών που έχουν μόνιμους επισκέπτες λόγω θρησκευτικού τουρισμού. Το Άγιον Όρος παραμένει στην πρώτη διάταξη, έστω και αν δεν επιτρέπεται η παρουσία γυναικών, πράγμα για το οποίο ρωτήθηκε η Όλγα Κεφαλογιάννη, κατά την πρόσφατη επίσκεψή της στη Ρωσία.

Το ενδιαφέρον των Ρώσων εστιάζεται στο θρησκευτικό τουρισμό, δεδομένου ότι μας συνδέει το χριστιανικό δόγμα, και που συμβαίνει γενικότερα με τους λαούς των Βαλκανίων.

City Break

Παρίσι, Ρώμη, Βενετία έχουν κερδίσει το στοίχημα του Σαββατοκύριακου ή του διευρυμένου Σαββατοκύριακου, αλλά η χώρα μας δεν είναι από τις πόλεις city break, αν και θα μπορούσε. Τελευταίως η εικόνα της Αθήνας έχει βελτιωθεί αλλά ενώ έχει αμέτρητες προτάσεις για διασκέδαση, παρά την κρίση δεν έχει καταφέρει να περάσει αυτό το χάρισμά της προς τα έξω.

Το υψηλό κόστος των εισιτηρίων στο Ελ. Βενιζέλος, απόρροια των υψηλών τελών, τρομοκρατεί ταξιδιώτες του city break, ενώ η γειτόνισσα Τουρκία έχει -50% στα τέλη αεροδρομίου. Αγκάθι και το ζήτημα των πτήσεων τσάρτερ, ενώ η άμεση χορήγηση βίζας είναι το βασικότερο ζήτημα για την περαιτέρω αύξηση κυρίως Ρώσων αλλά και Τούρκων τουριστών ή επιχειρηματιών.

Τουρισμός υγείας

Είναι από τους πολλά υποσχόμενους τομείς της χώρας μας και το τελευταίο διάστημα γίνονται σοβαρές προσπάθειες από πλευράς υπουργείου Τουρισμού, ΕΟΤ και φορέων και ιδιωτών, ώστε να βελτιωθούν τα πράγματα. Η Ελλάδα έχει γράψει ιστορία στον ιαματικό τουρισμό, αλλά τις τελευταίες δεκαετίες έμεινε σε λογικές της δεκαετίας του '50 και του '60 και εγκατέλειψε σε ένα συγκριτικό της πλεονέκτημα.

Από τα καλά παραδείγματα του ιαματικού τουρισμού είναι τα λουτρά του Πόζαρ, της Υπάτης, των Κρηνίδων κ.α. Ωστόσο το υπουργείο Υγείας μόλις πριν από λίγες ημέρες πήρε μπροστά, αντί να έχει περάσει ήδη τη σχετική κοινοτική οδηγία, ώστε να μπορούν να έρχονται εδώ ασφαλισμένοι Ταμείων της Ευρώπης και να κάνουν θεραπείες στα ιαματικά νερά.
Συνεδριακός τουρισμός
Η Ελλάδα διαθέτει λίγες υποδομές για συνεδριακό τουρισμό, κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που έχουν εγκαταστάσεις τέτοιες ώστε να φιλοξενήσουν μεγάλα συνέδρια .Υπάρχουν και περιφερειακά ξενοδοχεία σε Ιωάννινα, Κρήτη, Χαλκιδική, Σαντορίνη. Ο συνεδριακός τουρισμός θεωρείται ατού για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, που είναι το μείζον πρόβλημα του ελληνικού τουρισμού.

 
[h=2]Η Αυστρία ψηφίζει Ελληνικό τουρισμό![/h]
27/01/2014 - 10:09

Το γεγονός πως το 2013 αποτέλεσε για τον τουρισμό στην Ελλάδα μια χρονιά-ρεκόρ, τόσο από πλευράς αφίξεων όσο και εσόδων, προβάλλει σε εκτενές δημοσίευμά της η αυστριακή εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας «Κουρίρ», φιλοξενώντας και δηλώσεις προς αυτή, του γενικού γραμματέα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Πάνου Λειβαδά, με την ευκαιρία της παρουσίας του στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού της Βιέννης την περασμένη εβδομάδα.

Στα στοιχεία που παραθέτει η εφημερίδα για τον ελληνικό τουρισμό τονίζεται πως, αντιπροσωπεύει το 16% του ΑΕΠ, τα έσοδα από τον τουρισμό αυξήθηκαν κατά την προηγούμενη χρονιά κατά 15% και ανήλθαν μέχρι τέλη Νοεμβρίου σε 10,83 δισεκατομμύρια ευρώ, ο αριθμός-ρεκόρ των τουριστών έφθασε τα 17,6 εκατομμύρια, ενώ για πρώτη φορά εδώ και δέκα χρόνια υπήρξε πλεόνασμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών.

Στις δηλώσεις του στην «Κουρίρ», ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ εξηγεί διεξοδικά τις εξελίξεις, τις προοπτικές και τους στόχους του ελληνικού τουρισμού, κάνοντας ειδικές αναφορές στους Αυστριακούς επισκέπτες στην Ελλάδα.

Οι Αυστριακοί είναι ιδιαίτερα πιστοί επισκέπτες της Ελλάδας με πολύπλευρα ενδιαφέροντα, οι αυστριακές αερογραμμές Austrian Airlines έχουν πτήσεις προς 21 ελληνικούς προορισμούς η αεροπορική εταιρεία Niki προς 19 προορισμούς -ανάμεσα στους οποίους πολλά μικρότερα νησιά- αναφέρει, προσθέτοντας ότι μπορούν να βρουν ελκυστική και τη χειμερινή Ελλάδα.

Όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα, δεν είναι και τόσο γνωστό ότι η Ελλάδα διαθέτει 20 χιονοδρομικά κέντρα, με το πλέον δημοφιλές από αυτά, τον Παρνασσό, να απέχει μόλις 150 χιλιόμετρα από την Αθήνα και καμιά δεκαριά χιλιόμετρα από τους αρχαίους Δελφούς, έχοντας μάλιστα και το ηχηρό όνομα «Όρος των Μουσών» και προσφέροντας όλες τις δυνατότητες για σκιέρ σε 2.300 μέτρα υψόμετρο, μαζί με νυκτερινή ζωή στην Αράχοβα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, η Ελλάδα καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες για την επέκταση της τουριστικής περιόδου, καθώς το 70% των επισκεπτών καταφθάνει στο διάστημα Ιουνίου-Σεπτεμβρίου και για τον λόγο αυτό ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ θέτει νέα κέντρα βάρους : θρησκευτικό τουρισμό για ορθόδοξους πιστούς από τη Ρωσία, πακέτα θεραπειών για ιατρικό τουρισμό από γειτονικές χώρες των Βαλκανίων, όπως επίσης πρωτότυπες τοποθεσίες εκδηλώσεων για μεγάλα συνέδρια, ενώ ευπρόσδεκτοι είναι τώρα ξένοι επενδυτές - κάτι που δεν συνέβαινε πάντα.

Στο δημοσίευμα σημειώνεται ότι, όπως όλη Ελλάδα έτσι και ο τουρισμός της πέρασαν ταραγμένες περιόδους αλλά υπήρξε ευτυχής κατάληξη, με το 2013 να είναι χρονιά ρεκόρ με 17,6 εκατομμύρια επισκέπτες, που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 13%, και το 2014 να υπόσχεται πως θα είναι ακόμη καλύτερο, όπως επιβεβαιώνουν οι ταξιδιωτικοί επιχειρηματίες.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, αυτή η επιτυχία είναι απολύτως απαραίτητη, καθώς οι εικασίες για χρεοκοπία και η ειδησεογραφία για διαδηλώσεις και απεργίες είχαν αποθαρρύνει πολλούς επισκέπτες το 2012, αλλά αυτά έχουν περάσει και η ελληνική προεδρία στην ΕΕ μπορεί να μη φέρει μαζικά επισκέπτες στη χώρα, ωστόσο θα υπάρχει θετικές αναφορές στα Μέσα Ενημέρωσης.

Γερμανία και Βρετανία είναι οι δύο χώρες, που με δύο εκατομμύρια η καθεμιά, έχουν τους περισσότερους τουρίστες στην Ελλάδα, ενώ από την Αυστρία υπήρξε το 2013 μια αύξηση κατά 26%, με τα ελληνικά αεροδρόμια να καταγράφουν συνολικά 324.000 αφίξεις Αυστριακών επισκεπτών.

Το δημοσίευμα της «Κουρίρ» καταλήγει αναφέροντας πως το 2014 η ελληνική οικονομία αναμένει μια μικρή ανάπτυξη της τάξης του 0,6 ο/ο, έπειτα από έξι χρόνια ύφεσης, ενώ όπως τονίζει ο γγ του ΕΟΤ, ο τουρισμός δημιουργεί 950.000 θέσεις εργασίας, κάτι που είναι το πλέον σημαντικό, τη στιγμή που η ανεργία βρίσκεται στο 27,4%.

Σημειώνεται πως κατά την παρουσία του στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού της Βιέννης και σε μακρά συνέντευξή στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ είχε επισημάνει, μεταξύ άλλων, πως, «μέσα από το τεράστιο παγκόσμιο ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε το 2013 για τον ελληνικό τουρισμό και που όχι μόνον συνεχίζεται αμείωτο αλλά φέρεται να ενισχύεται το 2014, η παγκόσμια κοινότητα κάνει ενεργά μια ισχυρή δήλωση αποδοχής, διακηρύσσοντας πως είναι εκεί, εμπιστεύεται την Ελλάδα, τη θεωρεί αξιόπιστη και πηγή σταθερότητας».
 
Zurück
Oben