G
Gelöschtes Mitglied 9433
Guest
Eime sijouros pos kapoia mera tha se do kai esena sto visit IN greece....Tavernoula...skordalies,retsinoula kai amalahi na oume....Xalara
Visit to skordalia
Eime sijouros pos kapoia mera tha se do kai esena sto visit IN greece....Tavernoula...skordalies,retsinoula kai amalahi na oume....Xalara
Visit to skordalia
Τι είναι το καμποταζ; Διαβάστε τα υπέρ και τα κατά
03-12-2011
Καμποτάζ είναι νόμος που απαγορεύει σε ξένες εταιρίες κρουαζιερόπλοιων (με ξένη σημαία) να επιβιβάσουν και να αποβιβάσουν κόσμο στην Ελλάδα, παρέχοντας αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών από πλοία ελληνικής σημαίας και ελληνικής πλοιοκτησίας, στο όνομα της ανταγωνιστικότητα.
Το προστατευτικό για τα ελληνικά πληρώματα καθεστώς του καμποτάζ που ισχύει στην Ελλάδα προβλέπει δηλαδή, ότι τα κρουαζιερόπλοια τα οποία έχουν υψωμένες σημαίες τρίτων χωρών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν μπορούν να παραλάβουν και να αποβιβάσουν έναν επιβάτη-τουρίστα στο ίδιο λιμάνι εντός της ελληνικής επικράτειας.
Για παράδειγμα, επιβάτες ενός κρουαζιερόπλοιου με σημαία Παναμά, μπορούν να μπουν στο πλοίο στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά δεν μπορούν να βγουν και πάλι στον Πειραιά ή σε οποιοδήποτε άλλο λιμάνι στην Ελλάδα (κυκλική κρουαζιέρα).
Θυμάσαι βέβαια, το πρόσφατο παράδειγμα του κρουαζιερόπλοιου «zenith», εταιρίας αμερικανικών συμφερόντων με σημαία Μάλτας, που εκτελεί κρουαζιέρες από τον Πειραιά, δίχως όμως να απασχολεί στο πλήρωμά του Έλληνες ναυτικούς, παρ' ότι δεν υποχρεούται τυπικά προς τούτο αφού φέρει σημαία της Ε.Ε.
Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων περιγράφει με σκούρα χρώματα την περίπτωση της εταιρείας royal caribbean international (απασχολεί 1.100 Έλληνες ναυτικούς, όπως αναφέρει) η οποία αν και προγραμμάτιζε 33 εβδομαδιαίες κρουαζιέρες γι' αυτό το καλοκαίρι με λιμάνι επιβίβασης και αποβίβασης τον Πειραιά, είναι έτοιμη μετά την περιπέτεια του «zenith» να ακυρώσει τα δρομολόγια και να μεταφέρει τη δραστηριότητά της είτε στο Μπάρι (για κρουαζιέρες στην Αδριατική) είτε στην Αττάλεια της Τουρκίας για την Ανατολική Μεσόγειο.
Για το «zenith», ο ΣΕΤΕ υποστηρίζει ότι θα έφερνε στην Ελλάδα πάνω από 100.000 Ισπανούς τουρίστες, δημιουργώντας έναν κύκλο εργασιών άνω των 10 εκατ. ευρώ που τώρα κινδυνεύουν να πάνε χαμένα...
ΟΙ ΥΠΕΡ
Οι εκπρόσωποι του ΣΕΤΕ (Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων) όσο και του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών από την Ελλάδα ενημερώνουν ότι διέρχονται με κρουαζιερόπλοια περίπου ένα εκατ. επιβάτες, εκ των οποίων όμως μόνο οι 60.000 με 65.000 επισκέπτονται το ιστορικό κέντρο της Αθήνας.
Έτσι, τυχόν άρση του καμποτάζ πιστεύεται πως θα εκτοξεύσει τον τουρισμό στην Αθήνα, όπως γίνεται μέχρι τώρα στα κέντρα κρουαζιέρας της Νότιας Ευρώπης? π.χ. Τουρκία, Αίγυπτο, Ιταλία- και τα έσοδα της χώρας από την άρση του καμποτάζ θα ανέλθουν σε 1,1 δισ. ευρώ περίπου ετησίως. Η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Άντζελα Γκερέκου δήλωσε ότι οι απώλειες για τον ελληνικό τουρισμό -μόνο φέτος- φθάνουν τα 10 εκατομμύρια ευρώ ενώ αν συνεχιστεί και το 2011 θα φθάσουν τα 25 εκατομμύρια ευρώ.
Με την άρση του καμποτάζ, και τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια με σημαίες χωρών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης θα μπορούν να «δένουν» στον Πειραιά και να αποβιβάζουν κόσμο, ο οποίος στη συνέχεια ή θα μένει στην Αθήνα (άρα θα είναι εν δυνάμει καταναλωτής τουρίστας) ή να αναχωρεί από εδώ για τη χώρα του. Θα κινηθούν οι αερομεταφορές, οι επίγειες υπηρεσίες (πούλμαν, ξεναγήσεις, ξεναγοί, ξενοδοχειακές κρατήσεις, μεταφορές) και οι τοπικές αγορές.
Παράλληλα, οι έρευνες έχουν δείξει ότι η κρουαζιέρα προσφέρει στην ουσία ένα «μεζεδάκι» από τον κάθε τόπο. Οι λάτρεις λοιπόν της κρουαζιέρας, που δοκιμάζουν αυτό το μεζεδάκι, αν ευχαριστηθούν, επιστρέφουν για μεγαλύτερη διαμονή και γνωριμία με τον τόπο.
ΟΙ ΚΑΤΑ
Οι ναυτικοί μας φοβούνται ότι μια πιθανή άρση θα οδηγήσει στην απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας, στις οποίες απασχολούνται σήμερα υποχρεωτικά Έλληνες, αφού έτσι ορίζει η παρούσα νομοθεσία. Όσοι διαχειρίζονται πλοία ελληνικής σημαίας θεωρούν ότι η άρση του καμποτάζ που δεν θα συνοδεύεται από απελευθέρωση των σχέσεων εργασίας με τους έλληνες ναυτικούς θα δημιουργήσει σοβαρό ανταγωνιστικό έλλειμμα σε βάρος τους σε σχέση με τα κρουαζιερόπλοια υπό σημαίες τρίτων χωρών.
Στην πραγματικότητα, όμως, το ανταγωνιστικό έλλειμμα υφίσταται ήδη, καθώς η υποχρέωση ύπαρξης ελλήνων ναυτικών ισχύει μόνο για τα υπό ελληνική σημαία πλοία και όχι για τα πλοία υπό άλλες κοινοτικές σημαίες. Με την άρση του καμποτάζ, πέρα από τις νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν σε ξηρά και θάλασσα (στην Ιταλία η κρουαζιέρα απασχολεί πλέον 4.000 Ιταλούς ναυτικούς και στην Ισπανία 10.000), θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν και σε πολλούς άλλους τομείς.
Αναμένεται να αυξηθούν οι δραστηριότητες τόσο στο transit και στο home porting, όσο και στους κλάδους που ασχολούνται με την τεχνική υποστήριξη πλοίων, την παροχή τουριστικών υπηρεσιών, προμήθεια υλικών και τροφοδοσίας, ναυπηγεία κ.λπ.
Folge dem Video um zu sehen, wie unsere Website als Web-App auf dem Startbildschirm installiert werden kann.
Anmerkung: Diese Funktion ist in einigen Browsern möglicherweise nicht verfügbar.
Wir verwenden essentielle Cookies, damit diese Website funktioniert, und optionale Cookies, um den Komfort bei der Nutzung zu verbessern.
Siehe weitere Informationen und konfiguriere deine Einstellungen