Tolle news für den tourismus.
Der hafen von pireus wird erweitert und modernisiert so das er ab 2016 zu nr1 aller kreuzfahrten im mittelmeer wird.
Momentan empfängt der pireus hafen 2,5 millionen touris....2016 sollen es 5 millionen sein.
ΛΠ: υποδομές κρουαζιέρας και νέο σύστημα monorail για την ανάπτυξη του λιμανιού
31-12-2011
Ανοίγει πανιά για να εξελιχθεί σε πρώτο λιμάνι της Μεσογείου ο Πειραιάς, και προσδοκά να υποδέχεται 5 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας το 2016 (από 2,5 εκατ. φέτος), αλλά και να αυξήσει τα έσοδα του στα 700 εκατ. ευρώ από 360 εκατ. ευρώ φέτος.
Αυτός τουλάχιστον είναι ο στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, καθώς ανακοινώθηκε ότι ξεκινούν δύο μεγάλα έργα στο λιμάνι συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ (με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ).
Τα έργα πρόκειται να ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2012 και να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2016. Αφορούν την επέκταση του νότιου τμήματός του, ώστε να δημιουργηθούν έξι νέες θέσεις ελλιμενισμού για μεγάλα κρουαζιερόπλοια και την κατασκευή υπερυψωμένου τραίνου σταθερής τροχιάς (monorail).
Μετά την επέκταση στο λιμάνι θα μπορούν να δένουν 17 μεγάλα κρουαζιερόπλοια -μήκους ακόμα και 400 μέτρων- προσφέροντας σημαντικά έσοδα όχι μόνο στο λιμάνι, αλλά και στις επιχειρήσεις του Πειραιά και της Αθήνας.
Παράλληλα «με τη δημιουργία των 6 επιπλέον θέσεων ελλιμενισμού, ο Πειραιάς αποκτά 17 θέσεις συνολικά και παραμένει ο ισχυρότερος προορισμός στη Μεσόγειο. Επιπλέον δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και εναλλακτικών μορφών κρουαζιέρας, όπως π.χ. η χειμερινή κρουαζιέρα, με επίκεντρο και πάλι τον Πειραιά», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Μιχάλης Χρυσχοΐδης.
Το έργο θα προσφέρει όλες τις σύγχρονες υποδομές για τον ασφαλή και άνετο ελλιμενισμό των κρουαζιερόπλοιων (δίκτυα υδροδότησης, αποχέτευσης και λυμάτων πλοίων, ρευματοδότησης, δίκτυο οπτικών ινών κλπ). Το έργο έχει ενταχθεί στο 5ετές επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ ΑΕ. 2011-2015 που έχει εγκριθεί από την κυβέρνηση, αλλά και όλους τους φορείς της αυτοδιοίκησης (Περιφερειακής, Νομαρχιακής και Δημοτικής) της ευρύτερης περιοχής.
Επίσης λόγω του μεγέθους του, κρίθηκε σκόπιμο να αναγνωριστούν και να αντιμετωπιστούν όλα τα προβλήματα που ενδέχεται να ανακύψουν κατά το στάδιο της κατασκευής και λειτουργίας του. Εκπονήθηκαν λοιπόν, για το σκοπό αυτό όλες οι αναγκαίες μελέτες σχέσεων ωφελειών ? κόστους, περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αλλά και συνολική κυκλοφοριακή μελέτη, ενώ σε μελέτη που ανατέθηκε στο Εργαστήριο Λιμενικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου σε συνεργασία με τη σχολή ναυπηγών Μηχανικών του ΕΜΠ υπήρξε και φυσική προσομοίωση των πλοίων που θα εξυπηρετηθούν στο λιμάνι.
Το δεύτερο έργο αφορά την κατασκευή υπερυψωμένου μέσου σταθερής τροχιάς (τύπου monorail) στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά. «Είναι ένα έργο που θα συμβάλει στην αποτελεσματικότερη διακίνηση των χρηστών του λιμανιού, καθώς και στη σύνδεση των διαφόρων τμημάτων του (terminals ακτοπλοΐας, terminals κρουαζιέρας) με τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς που εξυπηρετούν την πόλη του Πειραιά (ΜΕΤΡΟ/ΗΣΑΠ, Προαστιακός Σιδηρόδρομος) και τη διασύνδεσή του με την Αθήνα.
Τα συγκεκριμένα έργα μπορούν να καταστήσουν τον Πειραιά home porting λιμάνι στην κρουαζιέρα, δηλαδή λιμάνι αποβίβασης και επιβίβασης για τους τουρίστες κρουαζιέρας. Η κίνηση αυτή έχει πολλαπλά οφέλη για την ελληνική οικονομία, αφού οι επιβάτες στα home porting λιμάνια δαπανούν διπλάσια χρήματα σε σχέση με εκείνους που περνούν τράνζιτ. Υπολογίζεται ότι η κατά κεφαλή δαπάνη για τον τράνζιτ επιβάτη είναι στα 70 ευρώ (μέσος όρος) και υπερδιπλασιάζεται στα 150 ευρώ για τους home porting. Δηλαδή ο τζίρος μπορεί να ξεπεράσει τα 750 εκατ. ευρώ με 5 εκατ. επιβάτες το 2016 για τον Πειραιά και την Αθήνα.