Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Tourismus im Aufwind - Griechenland

Εκστρατεία αναστροφής του αρνητικού κλίματος στη γερμανική αγορά για τον ελληνικό τουρισμό
printButton.png
emailButton.png
spacer.gif
a1.gif
a2.gif
a3.gif
Πηγή: Express.gr 08/03/12-07:48

harrod%27s_ellada.jpg
ΜΕ στόχο την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος στη γερμανική αγορά και την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, η πολιτική ηγεσία του τουρισμού, καθώς και τουριστικοί φορείς της χώρας, πραγματοποίησαν χθες συναντήσεις με εκπροσώπους μεγάλων τουριστικών φορέων και γερμανικά ΜΜΕ στη 46η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού (ITB), στο Βερολίνο.

Ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος έδωσε σειρά συνεντεύξεων σε ΜΜΕ, μεταξύ των οποίων στους τηλεοπτικούς σταθμούς RTL, CNN και Bloomberg και το έντυπο SPIEGEL, τονίζοντας ότι «η Ελλάδα είναι ασφαλής χώρα και δεν πρέπει κανείς να έχει τον παραμικρό ενδοιασμό να την επισκεφθεί, καθώς όσοι το έχουν κάνει στο παρελθόν γνωρίζουν πολύ καλά τη ζεστασιά τής ελληνικής φιλοξενίας». Παράλληλα, ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Γιώργος Νικητιάδης, κατά τη διάρκεια συναντήσεών του με tour operators, αεροπορικές εταιρίες low cost και δημοσιογράφους, τόνισε ότι καμία ανταγωνίστρια χώρα δεν διαθέτει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας, τα οποία είναι η συνύπαρξη του μοναδικού πολιτιστικού πλούτου με την ελληνική φυσική ομορφιά.

Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης από το Βερολίνο και κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης ITB εξέφρασε την ανησυχία του για την πορεία των κρατήσεων. «Διαπιστώνουμε ότι οι ακραίες εκφράσεις εναντίον των Ευρωπαίων και κυρίως των Γερμανών, που προέρχονται από μια μικρή μερίδα Ελλήνων, έχουν επιδεινώσει σοβαρά το κλίμα στις σχέσεις των δύο λαών, γεγονός που πλήττει ακόμα περισσότερο την εικόνα της Ελλάδας. Αυτό επηρεάζει ιδιαίτερα αρνητικά τη ροή των κρατήσεων για τη φετινή τουριστική περίοδο», δήλωσε χαρακτηριστικά. «Αντίστοιχες δυσκολίες δημιουργούνται τόσο στις προσπάθειές μας για την αύξηση των εξαγωγών όσο και για την προσέλκυση επενδύσεων», παρατήρησε ο κ. Ανδρεάδης, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην ανάγκη άμεσης θεσμοθέτησης και λειτουργίας του κοινού φορέα μάρκετινγκ με τη συμμετοχή του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.

Η εικόνα των κρατήσεων

Οι πρώτες εκτιμήσεις για την εξέλιξη των προκρατήσεων, σύμφωνα με δηλώσεις των μεγαλύτερων tour operators στην ΙΤΒ, δείχνουν σημαντική μείωση από τις παραδοσιακές αγορές της Ελλάδας. Συγκεκριμένα, Γερμανία και Αυστρία «υστερούν» πάνω από 20% σε σχέση με πέρυσι, ενώ πτωτικά κινούνται η βρετανική, η ιταλική και σκανδιναβική αγορά. Ανησυχητική είναι η συγκράτηση των κρατήσεων και από τη σημαντική αγορά της Αμερικής, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες. Ταυτόχρονα, θετικά είναι τα μηνύματα από Ρωσία, Βαλκάνια, Ισραήλ και Τουρκία, με τους πρώτους υπολογισμούς να δείχνουν διψήφια αύξηση, η οποία όμως είναι απίθανο να αντισταθμίσει την πτώση των παραδοσιακών αγορών.
 
Ποιό ελληνικό νησί δεν είναι όμορφο;




Ιπποκράτης
 
Στο φουλ οι μηχανές της τουριστικής βιομηχανίας
printButton.png
emailButton.png
spacer.gif
a1.gif
a2.gif
a3.gif
Πηγή: Express.gr 09/03/12-11:13


Στο φουλ δουλεύουν αυτήν την περίοδο οι μηχανές της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας με στόχο φυσικά την διατήρηση των περυσινών κεκτημένων στο μέτωπο του τουρισμού. Ήδη η Ελλάδα ως γνωστό δίνει το παρόν στη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση σε παγκόσμια κλίμακα, αυτή της ITB στο Βερολίνο (7-11 Μαρτίου), με σύσσωμη την επιχειρηματική και τουριστική ηγεσία του τόπου να επιχειρεί να αλλάξει το αρνητικό κλίμα από πλευράς κρατήσεων στην Ελλάδα.

Την ίδια στιγμή, τουριστική εκδήλωση πραγματοποίησε αυτή την εβδομάδα και το γραφείο του ΕΟΤ στο Βέλγιο, ενώ στο αμέσως προσεχές διάστημα ετοιμάζεται ανάλογη εκδήλωση και από το γραφείο του ΕΟΤ Αυστραλίας - Ν. Ζηλανδίας, με στόχο την τουριστική προβολή της Ελλάδας στο κοινό της Αυστραλίας. Το σημαντικότερο, ωστόσο, τουριστικό ραντεβού της Ελλάδας στην παγκόσμια τουριστική κονίστρα είναι φυσικά η παρουσία μας στην τουριστική Έκθεση της Μόσχας (MIT) στις 21-24 Μαρτίου 2012, με στόχο την αύξηση του τουριστικού ρεύματος από την αγορά της Ρωσίας.

Παρά το μέχρι τώρα αρνητικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί στις κρατήσεις για την Ελλάδα από τις παραδοσιακές αγορές (Γερμανία, Αγγλία) ο πρόεδρος των ξενοδόχων Κεφαλονιάς και μέλος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Σπύρος Γαλιατσάτος, άρτι αφιχθείς από το Βερολίνο υπογράμμισε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, ότι παρά την μέχρι τώρα κακή εικόνα των κρατήσεων από τις εν λόγω αγορές, η Ελλάδα θα πετύχει φέτος αφίξεις 16 εκατομμυρίων τουριστών και διατήρηση των εσόδων στα 10 δισ. ευρώ. Ο κ. Γαλιατσάτος σημειώνει, ότι όπως και πέρυσι έτσι και φέτος ο Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος και Οκτώβριος θα δώσουν την απαραίτητη ώθηση στις αφίξεις.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων είχε δηλώσει ότι δεν θα πρέπει να υπάρξει για τον ελληνικό τουρισμό το 2012 ουδεμία παρέκκλιση από το στόχο των 16 εκατ. για τις διεθνείς αφίξεις και των 10 δισ. ευρώ για τις εισπράξεις. Από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας ο υφυπουργός Γιώργος Νικητιάδης, από το Βερολίνο τόνισε ότι, δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε στον αριθμό - ρεκόρ των 16,5 εκατομμυρίων του 2011, αλλά να βάζουμε στόχους ακόμη και για 20 εκατομμύρια επισκέπτες. «Αν ξεπεράσουμε τα -τεχνητά- εμπόδια, θα κάνουμε και πάλι ρεκόρ» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Νικητιάδης.

Για μια ακόμη φορά, σημειώνει ο κ. Γαλιατσάτος, η ξενοδοχειακή βιομηχανία θα περιμένει τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής για να επιβιώσει και αυτή την χρονιά. Αφουγκραζόμενος τα λαμβάνοντα στη σημαντικότερη για το ελληνικό τουριστικό προϊόν τουριστική αγορά της Γερμανίας, ο κ. Γαλιατσάτος κάνει έκκληση για αλλαγή της τουριστικής νοοτροπίας εστιάζοντας μεταξύ άλλων στο έξω-ξενοδοχειακό κόστος. "Δεν μπορούμε να "παίξουμε" με ίσους όρους ανταγωνιστικούς προορισμούς (πχ Τουρκία) όταν δίνεις καφέ και άλλα τοπικά προϊόντα στα 3 με 4 ευρώ". Αυτή είναι η μια πτυχή του προβλήματος, που όπως λέει ο κ. Γαλιατσάτος έχει διαμορφώσει μια κακή εικόνα στους Γερμανούς και θεωρούν την Ελλάδα ακριβή χώρα.

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες αυτή την περίοδο οι ξενοδόχοι επεξεργάζονται σχέδιο ώστε τοπικά προϊόντα, όπως καφές, ούζο, μαστίχα, τσικουδιά κλπ να διατίθενται σε πολύ χαμηλή τιμή στους ξένους επισκέπτες. Στο σημείο αυτό ο κ. Γαλιατσάτος κάνει έκκληση και στους Έλληνες ξενοδόχους να προσέξουν τις υπηρεσίες τους και να δώσουν και αυτή τη χρονιά τον καλύτερο εαυτό τους.
 
Going Greek this summer

Share this page



In Greece
14 March 2012

133173818411916651144_1.jpg
The violence that has deterred tourism to Greece is hardly felt on the country’s idyllic islands, like Rhodes. (Matt Munro)


Over the last year, as Greece’s economy descended into turmoil, images of riot police, Molotov cocktails and burning buildings have been hitting the country’s tourism industry hard.
Domestic tourism is down by 20%, according to the Association of Greek Tourism Enterprises, and February’s anti-German protests in Athens especially deterred northern Europeans -- who are massive spenders on overseas holidays -- from choosing the Mediterranean nation for this summer’s break.
With tourism accounting for about a fifth of the gross domestic product and January to April acting as the key booking season for summer vacations, Monday’s approval to a second, 130 billion euro bailout for Greece could not have come at a better time. Tour operators, who are targeting travellers with keen prices and tempting offers, are hoping the bailout will stabilise the economy and quell the violence.
For example, some tour operators and villa companies are offering four nights for the price of three while Aegean Airlines has some keen offers for domestic flights. Early booking prices for this summer can be at least 10% lower.
“Tourism is key to helping people through this situation,” said Noel Josephides, managing director of Sunvil Holidays, an independent tour operator. “This year you will find a Greece that is far more welcoming and appreciative of your visit.”
For the most part, the scenes of unrest have been contained in a small district of Athens, adjacent to the Greek parliament. It may be less than a mile from the Acropolis and the Parthenon, but it is a world away from the country’s idyllic, white-washed islands, like Crete, Corfu and Rhodes. In fact, anywhere outside of the capital and Thessaloniki, the country’s second largest city, is largely trouble free.
The real inconvenience you’d encounter would be a public sector strike, which effected the buses, trains and ferries on a weekly basis throughout 2011. The UK Foreign Office has up-to-date travel advisories, and Athens News will often cover any news of a strike.
But the crisis hasn’t scarred the very attractions that make Greece one of the top 20 tourist destinations in the world. “The sun will still shine, the waters are still crystal clear and the skies are blue, said Bernadette Askouni from Ionian and Aegean Island Holidays. “In that respect nothing much has changed.”
 
Zurück
Oben