Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Autobahn-Projekte in Bosnien-Herzegowina

Autoput: BiH ostaje bez Jadransko-jonske ceste

Državni i entitetski ministri prije nekoliko dana razgovarali o ovom problemu

cesta.jpg


Bosna i Hercegovina zatražit će pismeno očitovanje Hrvatske o trasi Jadransko-jonske ceste, kazao je za "Dnevni avaz" federalni ministar prometa i komunikacija Nail Šećkanović. Potvrdio nam je da je prije nekoliko dana s resornim ministrima BiH i RS Rudom Vidovićem i Nedeljkom Čubrilovićem razgovarao o ovom problemu.

Nezvanične informacije

- Dogovoreno je da ministar Vidović od hrvatskog kolege Božidara Kalmete zatraži pismeno očitovanje da li je Hrvatska zainteresirana da dio trase Jadransko-jonske ceste ide kroz BiH - kazao nam je Šećkanović.

No, Vidović nam je rekao da pismeni dokaz o hrvatskoj zaintersiranosti već postoji, a da se radi o memorandumu koji su 2007. potpisali ministar Kalmeta i tadašnji bh. ministar Božo Ljubić te da za sada nema zvaničnih informacija da je Hrvatska odustala od toga.

Na pitanje hoće li ponovo tražiti pismeno očitovanje Hrvatske, kako nam je to prenio Šećkanović, Vidović je istakao da "svakako ima više razloga da kontaktira Kalmetu".
Također, kazao da je se prezentacija ministra Kalmete početkom ovog mjeseca u Zagrebu, iz koje se vidi da Hrvatska planira gradnju koridora duž jadranske obale, tako da prođe kroz Neum, o čemu je "Avaz" pisao, nije odnosila na Jadransko-jonsku cestu.

Igra riječi

Sagovornik "Avaza", jedan od vodećih stručnjaka iz ove oblasti, kazao nam je da se u ovom slučaju radi o igri riječi, s obzirom na to da naziv Jadransko-jonska cesta nikada nije zvanično uspostavljen.

- Kalmetina prezentacija je ključna, jer se iz nje vidi da je strateški interes Hrvatske gradnja koridora trasom duž jadranske obale, odnosno kroz Neum. Samim tim, ne može im biti interes i gradnja autoputa po rješenju koje je predvidjela BiH - kazao je on.

Naši zvaničnici očekivali su da kroz BiH prođe više od 100 kilometara Jadransko-jonske ceste, koja bi išla preko Počitelja i Stoca. Ministar Šećkanović kazao nam je da, ako Hrvatska odluči graditi autoput duž jadranske obale, onda trasa ceste kroz BiH otpada, jer nema logike na tako maloj udaljenosti graditi dva autoputa.

Memorandumi i pregovori pali u vodu

Prema riječima našeg sagovornika, ključne stvari desile su se prije dva mjeseca, kada je Hrvatska zatvorila poglavlje "mreže", u sklopu pregovora sa EU, nakon čega je Kalmeta izašao s prezentacijom.

- Sve što je bilo prije toga, svi memorandumi i pregovori, pali su u vodu - istakao je on.

DNEVNIAVAZ.BA - Dogadjaji - Autoput: BiH ostaje bez Jadransko-jonske ceste
 
Pod koncesiju ide i autoput Tuzla - Orašje

Insistirat ćemo na raspisivanju javnog poziva, kaže Šećkanović

kartabih.jpg

Autoput Tuzla - Orašje: Novi model finansiranja


Ako Federalna vlada prihvati prijedlog da brzu cestu od ušća Lašve do Donjeg Vakufa gradi koncesijom, Ministarstvo prometa i komunikacija isti način finansiranja predložit će i za izgradnju autoputa Tuzla - Orašje, kazao je za "Avaz" resorni ministar Nail Šećkanović.

Kako smo već pisali, Vlada bi se o ovom prijedlogu uskoro trebala izjasniti na osnovu elaborata koji su pripremili Direkcija za autoceste i Komisija za koncesije FBiH.

Budžet i krediti


Šećkanović ističe da je cilj da se u izgradnju saobraćajnica uključe svi resursi, odnosno modeli finansiranja. Federacija BiH do sada u ovom sektoru nije davala koncesije.

Dionica na koridoru 5C od Sarajeva do Kaknja, od oko 40 kilometara, izgrađena je novcem iz federalne kase, a za dionice Počitelj - Bijača, Svilaj - Odžak, Vlakovo - Tarčin i dio od Kaknja do Zenice dogovoreni su krediti evropskih banaka (EBRD i EIB) u iznosu od oko 495 miliona eura.

Kreditima međunarodnih finansijskih institucija već se finansira izgradnja sarajevske zaobilaznice, a dogovoren je i kredit Kuvajtskog fonda od 60 miliona KM za prvu fazu zeničke zaobilaznice.

- Kada uključimo i davanje koncesija, onda nam ostaje još samo još jedan neiskorišten model, a to je javno-privatno partnerstvo. To, međutim, ne možemo koristiti, jer zakon o tome još nije donesen. On je u pripremi - istakao je Šećkanović.

On je potvrdio da će insistirati da se koncesionar traži međunarodnim javnim pozivom, iako zakon predviđa i mogućnost samoinicijativne ponude.

Milijarda maraka
- Ne vidim razloga da se kompanije ne prijave na tender i ponude sve što i u samoinicijativnoj ponudi. Ta metoda mnogo je transparentnija i oktlanja sumnju u bilo kakve nepravilnosti. Banke neće stati iza nečega što nije transparentno, jer se niko ne želi upuštati u avanture - istakao je Šećkanović.

Autoput kroz sjevernu Bosnu bio bi dug oko 60 kilometara, a njegova izgradnja koštat će oko milijardu maraka.

Godišnji prihod 100 miliona KM

Federacija BiH od 2010. će dobivati oko 70 miliona KM iz posebne akcize na gorivo i oko 20 miliona KM od naplate za vožnju autoputem od Sarajeva od Kaknja.

To znači da će veći entitet već od 2010. imati vlastiti godišnji prihod od skoro 100 miliona KM koji će ići isključivo u gradnju brzih cesta i autoputeva.


01.01.2010. 07:45

DNEVNIAVAZ.BA - Dogadjaji - Pod koncesiju ide i autoput Tuzla - Ora?je
 
Mal ne Frage, kann mir jemand sagen, wann die A1 von Ploce nach Mostar fertig sein wird?
 
Zuletzt bearbeitet:
Spitze, ich erinnere mich noch irgendwann 2003 "pravi mo autoput"

gori nego crno gorci ^^So viel wie die geklaut haben bis jetzt, die hätten ne Autobahn mit 8 Spuren und Bodenheizung...


Sollen die Leute weiterhin Ihre SDA, SNSD, HDZ und co wählen .... Vll in 15 Jahren 10 weitere km
 
[h1]Tunel "Vijenac" bit će najmoderniji tunel u BiH[/h1]

[h2]Radovi financirani kreditom EBRD-a od oko 55 miliona KM, trebali bi trajati tri godine[/h2]
Budući tunel „Vijenac“, na dionici autoputa na koridoru 5-C Drivuša - Kakanj bit će izgrađen po najzahtjevnijim standardima te će biti najmoderniji tunel u BiH.

Radovi će trajati 36 mjeseci, a kredit EBRD-a od 54,6 miliona KM, osigurat će i ugradnju najmodernije tunelske opreme, uključujući ventilacione, radio i tv sisteme, rasvjetu, niskonaponsko napajanje, sistem daljinskog upravljanja i nadzora, sistem signalizacije i dojave požara.

Tunel će biti dug 2.967 metara, a radove izvodi slovenski SCT koji je već najavio da će najveći dio posla prepustiti domaćim kompanijama, a koristit će i domaće materijale.

Izgradnjom ovog tunela, kako ističu iz Federalne direkcije za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta, razdaljina između Sarajeva i Zenice bit će skraćena za oko pet kilometara.

U sklopu izgradnje tunela "Vijenac" bit će sanirano klizište u Gorici.

Za dionicu Gorica-Drivuša, kako je najavio direktor Federalne direkcije za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta Erdal Trhulj, ponude se otvaraju 9. augusta tako da će na toj dionici, po njegovim riječima, radovi početi već u septembru.

- Evidentno je da će se u ovoj godini ispuniti obećanje da ćemo imati tri velika gradilišta vrijedna više od 250 miliona KM, rekao je Trhulj.

Dnevni Avaz - Tunel "Vijenac" bit
 
Zurück
Oben