Sa Careve ćuprije na most preko Ade
Nadvožnjak kod Careve ćuprije jedini je saobraćajni infrastrukturni projekat čija gradnja počinje ove godine. Deo je Unutrašnjeg magistralnog poluprstena, „lek za glavobolju“ vozača koji čekaju da prođe voz ispred rampe kod Hipodroma, ali i veza Banovog Brda sa Bulevarom vojvode Mišića, preko Paštrovićeve ulice. Kad se podigne most preko Ade Ciganlije nadvožnjak će biti povezan sa njim, a time i Novim Beogradom.
Posao je poveren srpskom konzorcijumu „Ratko Mitrović“ – „Novkol“ – „Hidromet inžinjering“, a ugovor sa izvođačem biće potpisan za nekoliko dana. Prvi radovi počeće u julu mesecu, najavljuju u Direkciji za građevinsko zemljište i i zgradnju Beograda. Radovi će trajati 475 dana, a nadvožnjak će se sastojati od 11 delova i isto toliko nosećih stubova. Vrednost radova je 2,1 milijarde dinara. Nadvožnjak će biti dugačak oko 660 metara, imaće po dve saobraćajne trake u oba smera, a važnost objekta vidi se iz najave da će on biti povezan sa novim mostom preko Ade Ciganlije, koji se uveliko gradi.
- Nadvožnjak će biti povezan sa petljom Radnička, koja treba da se izgradi, i sa koje će se moći pristupiti novom mostu preko Ade Ciganlije. Izvođača možemo da uvedemo u posao kad dobijemo odobrenje za izgradnju. Očekujemo da radovi počnu u julu - kaže Nenad Bajić, PR Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju.
Do završetka izgradnje mosta i petlje u Radničkoj, vozačima će biti dozvoljen silazak sa nadvožnjaka u Bulevar vojvode Mišića. Kad most i petlja budu izgrađeni, neće biti moguće sići sa nadvožnjaka u Bulevar, a vozači koji idu iz pravca Banovog brda u Novi Beograd imaće na raspolaganju još jednu putanju. Do Novog Beograda stizaće preko Požeške, Paštrovićeve, novog nadvožnjaka kod Careve ćuprije, petlje u Radničkoj ulici i novog mosta preko Ade Ciganlije. Time će Bulevar vojvode Mišića i Radnička ulica biti rasterećeni.
Važnost objekta vidi se i iz svakodnevnih gužvi na pružnom prelazu kod Hipodroma. Vozači gube vreme čekajući da voz prođe, na pružnom prelazu postoji rampa koja je često zbog vozova spuštena. Propisi zahtevaju da rampa bude spuštena tri do pet minuta pre prolaska voza, što nervira vozače koji prolaze ovom maršutom.
Na savremenim prugama postoje detektori koji se nalaze pre pružnih prelaza. Kad voz prođe preko njih automatski se zatvaraju rampe. Na pružnom prelazu kod Careve ćuprije još uvek se praktikuje stari sistem podizanja rampe. Otpravnik vozova telefonom najavi prolazak voza, nakon čega čovek koji se nalazi u kućici kod kod pružnog prelaza spušta rampu.
Zato mnogi svesno izbegavaju ovaj pravac pošto znaju da će izgubiti mnogo vremena ukoliko zateknu spuštenu rampu. Izgradnjom nadvožnjaka u velikoj meri će se poboljšati protok vozila iz pravca Banovog Brda ka gradu i obrnuto, a automobili koji se kreću iz pravca Banovog Brda ka gradu sa nadvožnjaka će imati dozvoljena skretanja u levo i desno u Bulevar vojvode Mišića.
U planu već dve godine
Plan o izgradnji nadvožnjaka kod Careve ćuprije postoji od septembra 2007. godine, ali je moralo da se sačeka usvajanje Plana detaljne regulacije za ovaj deo grada, rešenje imovinsko pravnih odnosa, a još predstoji odobrenje za radove, kažu u Direkciji za građevinsko zemljište.
__________________