Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Greek Americans

• Ersteller Ersteller El Greco
  • Erstellt am Erstellt am
Das Lied kliengt schön.Kann mir ein Grieche sagen worum es dort geht??

Ich hab eine Übersetzung gefunden. Es ist aus der Diktaturzeit soweit ich weiß und es geht um die Freiheit und den harten Weg dorthin.

Eine (nur ist) die Schwalbe und der Frühling (ist) teuer.
Damit die Sonne zurückkehrt, braucht es viel Arbeit.
Es braucht tausende Tote, die auf Rädern sind.
Es braucht auch die Lebenden, die ihr Blut geben.

Mein Gott und Meister, du hast mich in den Bergen erschaffen.
Mein Gott und Meister, du hast mich im Meer eingeschlossen.

Der Leib des Mai wurde von Magiern genommen.
Sie haben ihn begraben in einem Grab des Meeres,
in einem tiefen Brunnen haben sie ihn eingeschlossen.
Es duftete die Finsternis und der ganze Abgrund.

Mein Gott und Meister, im Osterflieder (bist) auch du.
Mein Gott und Meister, du rochst die Auferstehung.

Ich hab eine Übersetzung gefunden. Es ist aus der Diktaturzeit soweit ich weiß und es geht um die Freiheit und den harten Weg dorthin.

Eine (nur ist) die Schwalbe und der Frühling (ist) teuer.
Damit die Sonne zurückkehrt, braucht es viel Arbeit.
Es braucht tausende Tote, die auf Rädern sind.
Es braucht auch die Lebenden, die ihr Blut geben.

Mein Gott und Meister, du hast mich in den Bergen erschaffen.
Mein Gott und Meister, du hast mich im Meer eingeschlossen.

Der Leib des Mai wurde von Magiern genommen.
Sie haben ihn begraben in einem Grab des Meeres,
in einem tiefen Brunnen haben sie ihn eingeschlossen.
Es duftete die Finsternis und der ganze Abgrund.

Mein Gott und Meister, im Osterflieder (bist) auch du.
Mein Gott und Meister, du rochst die Auferstehung.
Sehr schönes Lied,danke

Galifianakis, Stamos, Aniston Nominated for People’s Choice Awards

AnistonGalStamos.jpg

Three Greek-Americans are on the ballot for this year’s People’s Choice Awards.

Zach Galifianakis and John Stamos have both been nominated for a 2014 People’s Choice Award in the Favorite Streaming Series category. Galifianakis’ “Between Two Ferns,” in which the actor interviews other celebrities in a very offbeat style, is up against Stamos’ new show, “Losing It with John Stamos,” another interview-style series with Stamos getting some famous names to chat about their “first time.” Galifianakis also picked up a nomination for Favorite Comedic Movie Actor.

Jennifer Aniston was nominated in two categories: Favorite Movie Duo, alongside her co-star Jason Sudeikis, for “We’re the Millers,” and Favorite Comedic Movie Actress.

The awards are strictly based on fan favorites, and votes are cast at PeoplesChoice.com. Voters choose their top picks for everything from movies, to television and music, including favorite actor, actress and musician across various genres.

There are many ways to vote. To cast your ballot, check out any one of these methods:

PeoplesChoice.com

Facebook: Fans can personalize their voting experience and share their votes with friends. Check out the FB page.

Twitter: Fans can cast official votes for the People’s Choice Awards by tweeting a specific series of hashtags based on the nominee’s name and category. See the list of hashtags created for each nominee here.

Mobile: Fans can vote in all categories on the People’s Choice Awards mobile site, and via the official voting application for iPhone and iPad.

The 40th Annual People’s Choice Awards air live on CBS Wednesday, Jan. 8 at 9pmET.

Awards, Between Two Ferns, Jennifer Aniston, John Stamos, Losing It with John Stamos, People's Choice Awards, We're the Millers, Zach Galifianakis

Galifianakis, Stamos, Aniston Nominated for People's Choice Awards | Hollywood.GreekReporter.com

[h=1]Rita Wilson[/h]
Wilson was born Margarita Ibrahimoff[SUP][1][/SUP] (Bulgarian: Маргарита Ибрахимова; Greek: Μαργαρίτα Ιμπραΐμοβ) in Los Angeles, California. Her mother was born and raised in an ethnic Greek village (Sotirë) in present-day Albania.[SUP][2][/SUP] Her father, born Hassan Halilov Ibrahimoff (March 21, 1920 – March 6, 2009), worked at a race track; he was a Bulgarian Muslim, born in Oraio, Xanthi, Greece, and lived in Bulgaria, where his half brother Ferhat still lives,[SUP][fn 1][/SUP][SUP][3][/SUP][SUP][4][/SUP][SUP][5][/SUP] before moving to the United States on May 4, 1949.[SUP][4][/SUP] Wilson's father changed his name from Hassan Ibrahimoff to Allan Wilson in 1960,[SUP][4][/SUP] "Wilson" being the name of a local street in Southern California. Wilson was raised Greek Orthodox.[SUP][6][/SUP]

Hat auch was mit Albanien zutun

Jennifer Aniston partners with Zach Galifianakis in the war epic film about Crete

Jennifer Aniston partners with Zach Galifianakis in the war epic film about Crete | GRReporter.info- News from Greece - Breaking News, Business, Sport, Multimedia and Video.

According to recent publications in the Greek press, Zack has even managed to secure the financing of the project, which amounts to about five million euro.

The film will be shot entirely on the island and it seems that it will be directed by Thodoris Papadoulakis who is known for his work connected with the television series "The Island" based on Victoria Hislop’s novel.

Diese Jeniffer habe ich nie gemocht und für mich ist die auch nicht hübsch, geschweige Sexy

Sie wurde zur "SEXIEST Woman of All Time" gewählt, aller Zeiten!

Du hast vielleicht einen inneren Schweinehund, der Dich davor zurückhält, Dich in hübsche Frauen zu verlieben.
(wobei hübsch sehr individuell definiert sein muß)

Vielleicht ist etwas in früheren Zeiten passiert,
daß die Liebe plötzlich in Haß oder Abneigung umschlägt, da beide dasselbe Fundament im Menschen haben.

Diese Reaktion kennen wir von der Kochplatte;
wenn man sich einmal daran verbrannt hat, dann geht man sehr sehr umsichtig damit um.

Zurück
Oben