G
Gelöschtes Mitglied 9433
Guest
Ade re aekara.....na se do sto palio sou home
Hier die nächsten pläne bis 2020
Ο κατάλογος με τα μελλοντικά έργα στην Ελλάδα 2011-2020
02-03-2011
Ο δεύτερος κατάλογος αφορά τα έργα τα οποία πρόκειται να ξεκινήσουν να κατασκευάζονται: σε αυτή την κατηγορία θα μπουν έργα τα οποία έχουν εξαγγελθεί αλλά δεν έχουν ξεκινήσει, είναι σε διαγωνιστική διαδικασία αλλά και αυτά που δεν γνωρίζουμε την οριστική τους τύχη. Είναι projects που όλοι έχουμε ακούσει αλλά ακόμα δεν έχουν δρομολογηθεί οι τελικές εξελίξεις για να αρχίσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.
Σε όλα τα έργα μιλάμε υποθετικά καθώς σε πολλά από αυτά έγιναν εξαγγελίες και από τότε τα ψάχνουμε π.χ οι εξαγγελθέντες νέοι ενδιάμεσοι σταθμοί της Γραμμή 1 του Μετρό Ιλισός και Ψαλίδι. Όταν ένα έργο από αυτόν τον κατάλογο αρχίσει να κατασκευάζεται τότε περνά στον κατάλογο με τα υπό κατασκευή έργα π.χ τα έργα της Γ` φάσης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας.
Άλλα έργα είναι σε διαγωνιστική διαδικασία και ακόμα δεν έχουν αποκτήσει προσωρινό ανάδοχο όπως η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά και το monorail στον Πειραιά που είναι σε δημοπράτηση που όμως δεν έχει ολοκληρωθεί.
Τέλος άλλη μία κατηγορία έργων που βλέπουμε στον κατάλογο αυτό είναι τα έργα που έχουν εξαγγελθεί και είναι υπό μελέτη περιμένοντας την σειρά τους για δημοπράτηση όπως π.χ το Τραμ της Πάτρας που εδώ και ένα χρόνο έχει ολοκληρωμένη μελέτη και αναμένεται η δημοπράτηση και η υποθαλάσσια αρτηρία της Λευκάδας που πρόκειται να δημοπρατηθεί μελλοντικά.
Για τη διευκόλυνση του αναγνώστη οι πιθανές παραδόσεις παρουσιάζονται ξεχωριστά ανά χρονιά και με δύο διαφορετικούς τρόπους: μέσα σε κείμενο και σε λίστα για να είναι όσο το δυνατόν πιο κατανοητά.
Οι νέες αφίξεις σε μελλοντικά έργα σε αυτόν τον κατάλογο είναι αρκετές και μπορείτε να τις ξεχωρίζετε από την σήμανση *ΝΕΟ* που υπάρχει δίπλα από τον τίτλο του έργου.
Hier die nächsten pläne bis 2020
Ο κατάλογος με τα μελλοντικά έργα στην Ελλάδα 2011-2020
02-03-2011
Σε όλα τα έργα μιλάμε υποθετικά καθώς σε πολλά από αυτά έγιναν εξαγγελίες και από τότε τα ψάχνουμε π.χ οι εξαγγελθέντες νέοι ενδιάμεσοι σταθμοί της Γραμμή 1 του Μετρό Ιλισός και Ψαλίδι. Όταν ένα έργο από αυτόν τον κατάλογο αρχίσει να κατασκευάζεται τότε περνά στον κατάλογο με τα υπό κατασκευή έργα π.χ τα έργα της Γ` φάσης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας.
Άλλα έργα είναι σε διαγωνιστική διαδικασία και ακόμα δεν έχουν αποκτήσει προσωρινό ανάδοχο όπως η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά και το monorail στον Πειραιά που είναι σε δημοπράτηση που όμως δεν έχει ολοκληρωθεί.
Τέλος άλλη μία κατηγορία έργων που βλέπουμε στον κατάλογο αυτό είναι τα έργα που έχουν εξαγγελθεί και είναι υπό μελέτη περιμένοντας την σειρά τους για δημοπράτηση όπως π.χ το Τραμ της Πάτρας που εδώ και ένα χρόνο έχει ολοκληρωμένη μελέτη και αναμένεται η δημοπράτηση και η υποθαλάσσια αρτηρία της Λευκάδας που πρόκειται να δημοπρατηθεί μελλοντικά.
Για τη διευκόλυνση του αναγνώστη οι πιθανές παραδόσεις παρουσιάζονται ξεχωριστά ανά χρονιά και με δύο διαφορετικούς τρόπους: μέσα σε κείμενο και σε λίστα για να είναι όσο το δυνατόν πιο κατανοητά.
Οι νέες αφίξεις σε μελλοντικά έργα σε αυτόν τον κατάλογο είναι αρκετές και μπορείτε να τις ξεχωρίζετε από την σήμανση *ΝΕΟ* που υπάρχει δίπλα από τον τίτλο του έργου.
Κατάλογος Πιθανών Παραδόσεων για τα μελλοντικά μεγάλα έργα στην Ελλάδα την περίοδο 2013-2020
ΠΙΘΑΝΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ 2013- ΗΣΑΠ ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΩΝ ΙΛΙΣΟΣ ΚΑΙ ΨΑΛΙΔΙ. Αν τα έργα ξεκινήσουν κάποια στιγμή μέσα στο 2011 τότε υπάρχουν κάποιες πιθανότητες να δούμε τους 2 σταθμούς να λειτουργούν εντός του 2013.
- ΓΗΠΕΔΟ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΥ. Αν εκδοθεί σύντομα η οικοδομική άδεια και ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες υπάρχουν πιθανότητες το 2013 να λειτουργήσει.
- ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΑΠΟ Ν. ΦΑΛΗΡΟ- ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΑΜΙΝΙΑ. Περιμένουμε το διαγωνισμό εδώ και χρόνια. Με το έργο αυτό θα αλλάξει όλη η εικόνα της εισόδου στο κέντρο του Πειραιά. Αν βγει ο διαγωνισμός μέσα στο 2011 τότε το 2013 θα μπορεί να δοθεί στην κυκλοφορία μαζί με τον νέο σταθμό ΚΑΜΙΝΙΑ.
- ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ. Η έκταση παραχωρείται στο Μικρολίμανο στη θέση που βρίσκεται το Δελφινάριο. Είναι στις δυνατότητες του Ολυμπιακού να το δούμε να λειτουργεί σε 2 χρόνια.
- ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΠΑΝΙΩΝΙΟΥ. Υπέγραψαν Δήμος και Νομαρχία. Περιμένουμε το επόμενο καλοκαίρι να αρχίσουν οι εργασίες. Με αυτή την παραδοχή αρχές του 2013 ο Πανιώνιος θα μπει στο νέο του σπίτι.
- ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΑΕΚ. Περιμένουμε τις εξελίξεις για να δούμε αν προχωρήσει η νέα λύση για γήπεδο στην ιστορική έδρα της Νέας Φιλαδέλφειας. Αν ξεκινήσουν τα έργα το 2011 τότε εντός του 2013 θα μπορούν να γίνουν οι πρώτοι αγώνες.
- ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ - ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ Ν. ΦΑΛΗΡΟ ΕΩΣ ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ. Το έργο έχει ανάδοχο και περιμένουμε την υπογραφή της σύμβασης. Με την υπόθεση ότι θα ξεκινήσει αρχές του 2012 τότε μέχρι τα μέσα του 2014 το Τραμ θα κάνει τις πρώτες του βόλτες στον Πειραιά.
- MONORAIL ΠΑΛΑΤΑΚΙ-ΗΕΤΙΩΝΙΑ ΑΚΤΗ ΠΕΙΡΑΙΑΣ. Διαγωνισμός από τον ΟΛΠ σε εξέλιξη. Αν έχουμε ανάδοχο στα τέλη του 2011 τότε το καλοκαίρι του 2014 οι ταξιδιώτες και οι τουρίστες θα το βλέπουν να πηγαίνει το λιμάνι από άκρη σε άκρη. Ένα όμορφο έργο.
- ΤΡΑΜ ΠΑΤΡΑΣ. Οριακά βιώσιμο το Τραμ της Πάτρας σύμφωνα με την μελέτη. Μάλλον θα επιλεγεί η μέθοδος ΣΔΙΤ. Ακόμα και το 2012 να ξεκινήσει άνετα σε 2 χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί. Προς το παρόν δεν έχει δημοσιευτεί η πρόθεση του Υπουργείου.
- ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΟ ΠΑΡΚΟ ΚΟΖΑΝΗΣ. Ένα νέο έργο που μας προέκυψε τον τελευταίο καιρό με κόστος ίσως και 800.000.000 ευρώ. Θα είναι το μεγαλύτερο του κόσμου! Με ισχύ 300MW θα έχει πενταπλάσια απόδοση από το αμέσως επόμενο. Αν όλα πάνε καλά και οι εργασίες αποκατάστασης και τοποθέτησης αρχίσουν το 2011 τότε 3 χρόνια αργότερα θα μπορεί να έχει ολοκληρωθεί.
- ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΣΙΑΤΙΣΤΑ-ΚΡΥΣΤΑΛΟΠΗΓΗ ΤΜΗΜΑ ΚΟΡΟΜΗΛΙΑ- ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗ. Περιμένουμε τον διαγωνισμό μέχρι τα μέσα του 2011. Αν τα έργα ξεκινήσουν αρχές του 2012 τότε ενδέχεται μέχρι το τέλος του 2014 να παραδοθεί και το τελευταίο τμήμα αυτού του δρόμου.
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΕΚΑ ΑΘΗΝΑ-ΑΤΤΙΚΗ 2014. Ένα ακόμα νέο project με στόχο την ολοκλήρωση του το 2014 με αναπλάσεις και μεταμορφώσεις χώρων. Οι πρώτες κινήσεις ήδη γίνονται.
- ΤΡΑΜ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΕ ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΕΙΟ ΚΑΙ ΦΡΕΑΤΥΔΑ. Έχει εξαγγελθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση αλλά κανείς δεν γνωρίζει αν θα γίνει εντέλει αφού δεν έχει ανακοινωθεί κάτι σχετικά. Αν ξεκινήσει το 2013 θα μπορεί να επεκταθεί στα άκρα του Πειραιά μέχρι το 2015.
- ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ - ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΆΓΙΟ ΚΟΣΜΑ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ. Είχε εξαγγελθεί από τον πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ. Ενδιαφέρουσα και εύκολα εφαρμόσιμη επέκταση δίνοντας τη δυνατότητα μετεπιβίβασης στο Μετρό. Αν αρχίσει μέσα στο 2013 τότε το 2015 θα αρχίσει τις πρώτες του διαδρομές.
- ΑΓΩΓΟΣ ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ. Αν υπαναχωρήσουν οι Βούλγαροι ανοίγει ο δρόμος της κατασκευής. Με αυτή την παραδοχή το έργο θα ολοκληρωθεί το 2015. Αν όχι..
- ΝΕΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ. Περιμένουμε μέχρι τον Ιούνιο τις προσφορές για την κατασκευή και παραχώρηση του Αεροδρομίου στολίδι για την Κρήτη. Αν οι εργασίες αρχίσουν το 2011 το καλοκαίρι του 2015 οι πρώτοι πιλότοι θα προσγειώσουν τα αεροπλάνα τους στη μεγαλύτερη επένδυση στο νησί εδώ και δεκαετίες..
- ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΞΑΝΘΗ- ΣΥΝΟΡΑ. Περιμένουμε την ένταξη στο ΕΣΠΑ όλου του κάθετου. Αν γίνει ο διαγωνισμός μέσα στο 2011 και ολοκληρωθεί τότε το 2015 θα μπορεί να λειτουργήσει.
- ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΖΕΥΞΗ ΛΕΥΚΑΔΑΣ. Ένα νέο έργο που αναμένεται με μεγάλη ανυπομονησία στη Δυτική Ελλάδα που θα αποκτήσει τη δεύτερη Υποθαλάσσια κάνοντας τη Λευκάδα οριστικά τμήμα της Ηπειρωτικής Ελλάδας.
- ΤΡΑΜ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ. Η μελέτη είναι και πάλι στον αέρα. Αν υποθέσουμε ότι ολοκληρώνεται στα τέλη του 2012 και ο διαγωνισμός γίνει το 2013 τότε μέχρι το 2015 θα μπορούσε η πόλη να αποκτήσει το πρώτο μέσο σταθερής τροχιάς στην ιστορία της.
- ΤΡΑΜ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Με την αρχή της δημαρχίας Μπουτάρη «ξεθάφτηκε» και η ανάπτυξη τραμ από το ΙΚΕΑ μέχρι το Ν.Σ. Σταθμό μέσω Β. Όλγας και Τσιμισκή. Το έργο βρίσκεται υπό μελέτη. Αν το έργο ξεκινήσει το 2013 τότε ίσως ακούσουμε το καμπανάκι του Τραμ και πάλι στην πόλη.
- ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ. Το μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο για την Αθήνα για όλη τη δεκαετία. Αν τα σχέδια περιλαμβάνουν όλα αυτά που δημοσιεύτηκαν τότε μιλάμε για μια νέα πόλη μέσα στην πόλη + ένα πάρκο. Το κόστος είναι 5-7 δις ευρώ. Πολύ υποθετικά θα μπορούσε να ολοκληρωθεί μέσα στο 2015 αν το project ξεκινήσει μέχρι τις αρχές του 2012.
- ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΦΑΛΗΡΟΥ ΖΩΝΗ ΙΙΙ ΤΑΕ KWON DO. Ο διαγωνισμός θα «τρέξει» σε λίγες μέρες και θα ακολουθήσει η β΄ φάση για τις οικονομικές προσφορές. Πολύ δυνατό έργο ευελπιστούμε ότι μαζί με την ανάπλαση του Δέλτα Φαλήρου (παλιός Ιππόδρομος) θα έχει να μας παρουσιάσει μια ολοκαίνουρια εικόνα για την σύνδεση της Αθήνας με το παραλιακό της μέτωπο ακριβώς στο τελείωμα της Συγγρού.
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Ένα αναγκαίο οδικό έργο για την πόλη. Ο διαγωνισμός είναι προ των πυλών για το πρώτο τμήμα. Υποθετικά μέχρι το 2016 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα.
- ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΑΘΗΝΑΣ, ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΘΜΟ ΚΟΡΩΠΙ ΕΩΣ ΛΑΥΡΙΟ ΜΕ 8 ΣΤΑΘΜΟΥΣ. Αναμένεται ο διαγωνισμός με μεγάλη αγωνία αφού θα βάλει τη Λαυρεωτική και το Λιμάνι του Λαυρίου και πάλι στο χάρτη με τις ράγες. Πολύ σημαντική επένδυση. Θα γίνει με ΣΔΙΤ. Αν ξεκινήσουν τα έργα το 2013 τότε στα τέλη του 2016 το τρένο θα ηχήσει και πάλι στο Λιμάνι του Λαυρίου.
- ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Περιμένουμε τον πρώτο διαγωνισμό. Αν έχουμε ανάδοχο μέχρι το καλοκαίρι του 2012 τότε το αρχές του 2016 θα λειτουργήσει το πρώτο του τμήμα.
- ΑΞΟΝΑΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΘΗΒΑ-ΥΛΙΚΗ. Ένας σημαντικός άξονας που θα παρακάμπτει όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας συντομεύοντας το ταξίδι από την Πελοπόννησο στη Βοιωτία, τη Θεσσαλία και τη Βόρεια Ελλάδα κατά 60 χιλιόμετρα. Αν το έργο ξεκινήσει το 2012 τότε ο παραχωρησιούχος μετά από 4 χρόνια θα το παραδώσει προς χρήση.
- ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ. Συμπεριλμαβάνεται στα σχέδια για την αξιοποίηση του Ελληνικού. Σύμφωνα με παλαιότερες μελέτες θέλει περίπου 4 χρόνια για να ολοκληρωθεί. Θα μοιάζει λέει με το Hyde Park. Περιμένουμε..
- ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΠΟ ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ: ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη. Περιμένουμε τον ανάδοχο. Αν ξεκινήσουν τα έργα στις αρχές του 2012 τότε σε 5 χρόνια, δηλαδή εντός του 2017 θα παραδοθεί στο κοινό της Θεσσαλονίκης.
- ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗ 3 ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΧΑΙΔΑΡΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ. 1.ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, 2.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, 3. ΝΙΚΑΙΑ, 4.ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, 5.ΠΕΙΡΑΙΑΣ, 6.ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ. Διαγωνισμός φάντασμα από το 2006, θα δοθούν οικονομικές προσφορές τον Απρίλιο και περιμένουμε τον ανάδοχο. Χρειάζονται 5,5 χρόνια για να ολοκληρωθεί. Πριν το 2016 δύσκολα θα ολοκληρωθεί.
- ΚΑΘΕΤΟΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΞΑΝΘΗ-ΕΧΙΝΟΣ-ΣΥΝΟΡΑ. Το έργο έχει εξαγγελθεί αλλά άγνωστο το πότε θα γίνει η δημοπράτηση του. Ακόμα και το 2013 να ξεκινήσει η ολοκλήρωση του θα γίνει μάλλον μέσα στο 2017.
- ΟΣΕ - ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ - ΠΑΤΡΑ. Άγνωστη η τύχη αυτού του τμήματος αλλά μάλλον εντός του 2012 θα δημοπρατηθούν και τα τελευταία τμήματα του ΠΑΘΕΠ. Αν δεν έχουμε δυσάρεστες εξελίξεις τότε η Πάτρα θα αναβαθμιστεί σιδηροδρομικά μέσα στο 2017.
- ΟΣΕ-ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΒΟΛΟΣ-ΛΑΡΙΣΑ. Με πολλές υποσχέσεις για ένταξη στο ΕΣΠΑ πριν λίγες μέρες. Αν ολοκληρωθούν οι μελέτες και ξεκινήσεις το 2013 τότε μέχρι το 2017 ίσως ολοκληρωθεί.
- ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ. Ο διαγωνισμός θα γίνει το 2012. Η ολοκλήρωση του μάλλον πάει για το 2018.
- ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΜΜΗ 4 ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ- ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΜΕ 8 ΣΤΑΘΜΟΥΣ. Ο διαγωνισμός το 2012. Με τόσους σταθμούς μάλλον πάμε για το 2019.
- ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΜΜΗ 4 ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ-ΦΑΡΟΣ ΨΥΧΙΚΟΥ. Ο διαγωνισμός μετά το 2013. Πάμε για το 2020.
- ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΜΜΗ 4Α ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ-ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ. Άγνωστα ακόμα τα χλμ και οι σταθμοί. Υποθετικά το 2020
- ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΜΜΗ 2 ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ-ΙΛΙΟΝ. Με 2 σταθμούς αν ο διαγωνισμός γίνει το 2013 τότε μπορεί το 2017 να είναι έτοιμο.
- ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ-ΠΕΡΑΜΑ. Αν γίνει ο διαγωνισμός το 2012 τότε υπάρχουν πιθανότητες το έργο να ολοκληρωθεί το 2018.
- ΤΡΑΜ ΑΘΗΝΑΣ. Η επέκταση προς Πλατεία Αιγύπτου μάλλον πάει για το τέλος της δεκαετίας.
- ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΗΣΑΠ ΑΠΟ ΚΑΤ-ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΓΕΙΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΚΗΦΙΣΙΑ, ΑΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ, ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ, ΕΚΑΛΗ, ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ. Άγνωστο αν θα γίνει εντέλει αυτή η επέκταση καθώς η τωρινή ηγεσία μάλλον την βάζει στο συρτάρι. Αν όμως γίνει ο διαγωνισμός τότε ενδέχεται-πολύ δύσκολο- να ολοκληρωθεί εντός του 2018-2019.
- ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΜΜΗ 4 ΦΑΡΟΣ ΨΥΧΙΚΟΥ- ΜΑΡΟΥΣΙ. Το τελευταίο τμήμα της γραμμής πάει για το 2022 τουλάχιστον.
- ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΜΜΗ 4 ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΜΑΡΟΥΣΙ- ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ- ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ. Πολύ μελλοντικό πλάνο, άγνωστο αν γίνει ποτέ. Σίγουρα μιλάμε για την επόμενη δεκαετία και βλέπουμε
- ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΜΜΗ 4 ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ- ΠΕΡΙΣΣΟΣ. Μια πολύ εύκολη σύνδεση μεταξύ των 2 γραμμών αλλά χωρίς να υπάρχει μέχρι τώρα κάτι που να μας δείχνει ότι θα προχωρήσει. Μετά το 2020 και αυτό εκτός και αν η εγγύτητα μεταξύ των 2 σταθμών αλλάξει τα δεδομένα.
- ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΜΜΗ 1 ΝΕΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΦΑΛΗΡΟ- ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Ένα σχέδιο που και παλιά ήταν υπό σκέψη. Αν γίνει θα εξυπηρετήσει την σύνδεση Νοτίων Προαστίων με τον Πειραιά. Εξαιρετική σκέψη αλλά δύσκολο να προωθηθεί αυτή τη δεκαετία. Κανένας επενδυτής;
- ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΝΣΣ- ΕΥΟΣΜΟΣ-ΣΧΟΛΕΣ. Μια πολύ καλή σκέψη για την επέκταση του μέσου στις δυτικές (και αδικημένες) συνοικίες. Με πολύ κόσμο και σίγουρη εμπορική επιτυχία. Θα δημοπρατηθεί μετά το 2015 και ίσως στις αρχές της επόμενης δεκαετίας να το δούμε να λειτουργεί.
- ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΕΥΚΑΡΠΙΑ- ΝΟΣ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ. Πολλά χιλιόμετρα για αμφίβολη επιτυχία εμπορική. Το μόνο θετικό η σύνδεση με το νοσοκομείο. Ίσως το τελευταίο έργο που θα έπρεπε να γίνει στη Θεσσαλονίκη.
- ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΜΙΚΡΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Σκέψη να γίνει με monorail. Θα γελάσει ο κάθε πικραμένος καθώς από ένα υπόγειο μέσο για περίπου 5 χλμ θα πρέπει να πας σε ένα υπέργειο με τις βαλίτσες στο χέρι!! Μήπως να γινόταν μια σκέψη για κανονικό υπέργειο Μετρό;
- ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΝΕΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΜΠΑ/ΠΥΛΑΙΑ. Εξαιρετική σκέψη αλλά πόσες γραμμές να χωρέσει η βασική γραμμή της πόλης; Ίσως να ήταν πιο φρόνιμο να μιλάμε για μια νέα γραμμή που θα εξυπηρετεί καθώς μελλοντικά θα μπορούσε η γραμμή αυτή να πάει κέντρο και δυτικά.
- ΖΕΥΞΗ ΘΕΡΜΑΙΚΟΥ. Σενάριο επιστημονικής φαντασίας ακούγεται αλλά στο Υπουργείο Υποδομών επιμένουν ότι θα γίνει. Η χρησιμότητα του παίζεται και η εμπορική του απήχηση ακόμα περισσότερο.
- ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΡΩΗΝ ΔΕΘ. Το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα γίνει ακόμα πιο όμορφο. Αν πάρουμε το παράδειγμα του Ελληνικού τότε θα περάσουν πολλά χρόνια για να το δούμε να γίνεται ένα όμορφο πολυθεματικό πάρκο για την μελλοντικά Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη.
- ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΦΑΛΑΤΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΥΔΡΑ ΝΗΣΙΑ. Ακούγεται εύκολο. Θα γίνει συγκεντρωτικά με παραχώρηση ή το κάθε νησί θα αναλάβει την μελέτη κατασκευή και λειτουργία; Μάλλον το πρώτο και μάλιστα με κανονικό διεθνή διαγωνισμό. Περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον.
- ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΒΟΡΕΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ. Αν το αναλάβουν οι Υποδομές Κρήτης ΑΕ από ανέκδοτο που είναι σήμερα ο ΒΟΑΚ επιτέλους θα πάρει το δρόμο του και θα γίνει αυτό που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και καιρό! Κανονικός κλειστός αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει το Καστέλι με τα Χανιά, το Ρέθυμνο, το Ηράκλειο και τον Άγιο Νικόλαο. Ειδάλλως πάμε μετά το 2020.
- ΚΑΘΕΤΟΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΝΙΚΗ-ΦΛΩΡΙΝΑ-ΚΟΖΑΝΗ-ΛΑΡΙΣΑ. Το έργο εξαγγέλθηκε το 2010. Αυτό σημαίνει πως μέχρι να δούμε να ολοκληρώνεται από άκρη σε άκρη θα περάσουν πολλά χρόνια. Έχετε υπομονή;