Tradition: das Fest des Dionysos
Am 6. Januar feiert ein Teil der christlich-orthodoxen Kirchengemeinschaft "ihr" Weihnachten, und das Datum wird mit dem alten Kalender begründet.
WAS tatsächlich am 6. Januar gefeiert wιrd, und das bereits Jahrhunderte VOR dem Christentum, ist das Fest des Lichtes zu Ehren des Gottes DIONYSOS (Diós Noús = Pneúma des Zeus), was weiterhin tradiert wird.
Die Maskerade und der musikalische sowie anderer Lärm (Glocken) haben eine ununterbrochene Bedeutung seit der alten Zeit, sie zeigen an, das das Leben aus Vielfalt besteht, und man sich diesem nicht entziehen könne, auch sollen sie die bösen Geister (richtig verstehen: die kalte Jahreszeit, und somit die winterliche Depression) vertreiben.
Inzwischen konnte nachgewiesen, daß die Handlung der Feierlichkeit selber vom Christentum nicht beschädigt wurde, die Tradition hatte derartig tiefe Wurzeln, daß die Kirche ihr auch 17 Jahrhunderte nach deren Verbot nichts anhaben konnte, wie übrigens auch mit dem Fest des Karnevals (Fest des Gottes Karneion).
Das einzige was heute dieses Fest stört sind die anwesenden Priester und die Ikonen, die gelegentlich getragen werden.
Die Ortschaft Kalí Vrisi ist dem Démos Prosotsáni, Präfektur Dráma, eingegliedert.
Das Lichterfest seit der antiken Zeit ununterbrochen:
ΜΠΑΜΠΟΥΓΕΡΑ ΚΑΛΗΣ ΒΡΥΣΗΣ 2011 4
Στην Καλή Βρύση Δράμας το πανάρχαιο πνεύμα είναι ζωντανό. Κυρίαρχο στοιχείο τα ΜΠΑΜΠΟΥΓΕΡΑ, άνθρωποι μεταμφιεσμένοι
που το τριήμερο 6-7-8 Ιανουαρίου κάνουν την εμφάνιση τους στους δρόμους του χωριού. Ένα δρώμενο που έχει τις ρίζες του στη λατρεία του θεού Διόνυσου.
Ο θεός Διόνυσος ήταν ο θεός της καρποφορίας, της ηδονής, της αμπέλου και του θεάτρου.
Γιος μιας χθόνιας θεάς, της Σεμέλης και του ουράνιου θεού Δία, καρπός μιας παράνομης σχέσης που εξαιτίας αυτής φυγαδεύτηκε στη Θράκη όπου μεγάλωσε εκεί.
Λατρεύτηκε στην περιοχή αυτή με ιδιαίτερο πάθος επειδή έδωσε την ελπίδα στον άνθρωπο και της ένθεης μανίας να υπερβεί τα όρια του.
Απόδειξη της λατρείας αυτής που υπήρξε στην περιοχή είναι ο ναός του θεού Διόνυσου που ανακαλύφθηκε 2 χλμ. έξω από την Καλή Βρύση.
Τα μπαμπούγερα με την εντυπωσιακή και επιβλητική μορφή τους ξεχύνονται στους δρόμους μετά τον Αγιασμό των υδάτων και χτυπούν με το σακίδιο στάχτης που κρατούν στο χέρι τον κόσμο για να ξορκίσουν το κακό.
Η μάσκα που γίνετε από δέρματα ζώων έχει τη μορφή τράγου που συμβολίζει το ζώο που έχει δύναμη για ζωή.
Επίσης τα κουδούνια που ζώνονται στη μέση βγάζουν έναν ήχο για να ξυπνήσουν τη φύση.
Τέλος η καμπούρα που τοποθετείτε πίσω στην πλάτη συμβολίζει τη γριά ΜΠΑΜΠΩ που έχει αποδώσει τους καρπούς της ζωής (τους απογόνους).
Τα μπαμπούγερα κατά την εποχή του Διόνυσου, ήταν σάτυροι οι ακόλουθοι του θεού Διόνυσου όπου γλεντούσαν με μια ζωή ανέμελη μέ κρασί και γλέντι.
Οι κωδονοφόροι κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε όλες τις ιστορικές περιόδους ανά τους αιώνες.
Λέγεται επίσης ότι αυτούς τους χρησιμοποίησε ο Μέγας Αλέξανδρος στις εκστρατείες του με σκοπό να τραπούν σε φυγή οι ελέφαντες του βασιλιά της Περσίας τρομάζοντας από τον ήχο των κουδουνιών.
Επίσης επί τουρκοκρατίας κανένας τούρκος φοροεισπράκτορας δεν πάτησε το πόδι του στην Καλή Βρύση για να πάρει το λεγόμενο χαράτσι-φόρος των Ελλήνων προς τους Τούρκους γιατί έκαναν εμφάνιση τα άγρια σε όψη Μπαμπούγερα και τους τρομοκρατούσαν με αποτέλεσμα να τρέπονται σε φυγή.
Το έθιμο κορυφώνεται στις 8 Ιανουαρίου με την αναπαράσταση του Διονυσιακού γάμου.
Σε αυτή τη γιορτή μεταμφιεσμένων κυριαρχεί ο αυθορμητισμός και ο ενθουσιασμός.
Το έθιμο έχει παγανιστικές ρίζες αλλά αργότερα εντάχθηκε στις χριστιανικές γιορτές για να δώσει αφορμή για γλέντι και διασκέδαση.
Είναι μια έξαρση της κοινωνίας για να ξεφύγει από την καθημερινότητα και τα προβλήματά της.
---> www.kalivrisi.gr
-
Ich denke, es wird weiter dafür gesorgt werden, daß die Lügen der Kirche immer bekannter werden.
Der Synéllin hat das Recht und die Pflicht, die Tradition in ihrer Authentizität zu kennen,
und nicht wie sie von den Schwarzkuttenträgern manipulativ aufgezwungen wird.