Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Hellenic Army - Info & Gallery

Exypni Lysi.Pame ja noikiasma dion fremm.

Αυτό είναι το πρόγραμμα των FREMM: Πότε και ποιες θα παραθοδούν, πόσο θα κοστίσουν
02/20/2013 - 18:43

3

FREMMXL1.jpg
Σταθερές βάσεις θέλει να βάλει η Γαλλία στη συνεργασία με την Ελλάδα τόσο στον ενεργειακό όσο και στον αμυντικό τομέα. Η επίσκεψη του Γάλλου πρωθυπουργού στην Ελλάδα αποτέλεσε την αρχή της συνεργασίας αυτής η οποία αναμένε3ται να συνεχιστεί επισκέψεις Γάλλων υπουργών όπως αυτής του υπουργού Άμυνας Jean-Yves Le Drian η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 28 Φεβρουαρίου.
Το θέμα της νέας φρεγάτας είναι ανάμεσα σε αυτά που θα συζητηθούν με τον Έλληνα υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Παναγιωτόπουλο όπως και το πρόγραμμα της ενοικίασης 4 αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας Br.1150 Atlantic Atlantique 2 ύστερα από την αμερικανική κωλυσιεργία αναφορικά με την παραχώρηση δύο αεροσκαφών P-3C από τα αμερικανικό Ναυτικό.
H ενοικίαση επίσης των φρεγατών FREΜΜ θεωρείται πολύ κοντά στην οριστικοποίησή του καθώς οι όροι της ενοικίασης των σκαφών θεωρούνται οι καλύτεροι δυνατοί κάτω από τις συγκεκριμένες οικονομικές συνθήκες που βιώνει τη χώρα ενώ συμφέρει και τη Γαλλία για λόγους που θα αναφερθούν στη συνέχεια.
Όπως μάλιστα αναφέρουν κύκλοι του ΠΝ η προμήθε4ια των φρεγατών (ΕΛΛΗ και ΛΗΜΝΟΣ) από την Ολλανδία το 1979 και 1980 είχε αρχικά το χαρακτήρα της ενοικίασης. Η Ελλάδα τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο δεν μπορούσε να δώσει τα υπέρογκα ποσά που απαιτούνταν για την αγορά των δύο μεγάλων σκαφών και έτσι προτιμήθηκε η ιδέα της ενοικίασης. Στη συνέχεια όμως και αφού το ΠΝ διαπίστωσε ότι τα δύο σκάφη ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του προχώρησε στην αγορά τους.
Έτσι δεν πρόκειται για την πρώτη φορά που το ΠΝ θα προχωρήσει σε ενοικίαση πολεμικών σκαφών καθώς είναι μια μέθοδος η οποία έχει δοκιμαστεί με επιτυχία στο πρόσφατο παρελθόν. Ειδικότερα για το θέμα των φρεγατών FREMM ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Σ.Κεδίκογλου επιβεβαίωσε σήμερα και επίσημα από κυβερνητικής πλευράς αυτό που το defencenet.gr αναφέρει από τις 22 Ιανουαρίου ότι δηλαδή ζητήθηκε η ενοικίαση 2 φρεγατών FREMM από το γαλλικό Ναυτικό.
Όπως είπε ο Σ. Κεδίκογλου η ενοικίαση των δύο φρεγατών FREMM αλλά και των τεσσάρων ΑΦΝΣ «Είναι κάτι που τέθηκε από εμάς», προσθέτοντας «γιατί πρέπει να φροντίσουμε την αμυντική μας θωράκιση» και «να εξασφαλίσουμε ότι στο Αιγαίο θα είναι ήρεμα τα νερά».
Ερωτηθείς αν η ενοικίαση αυτή συνδυάζεται και με τη διερεύνηση κοιτασμάτων στην ελληνική ΑΟΖ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε «Θα μπορούσε να συνδυαστεί, μόνον υπό την έννοια ότι οι έρευνες θα γίνουν αποτελεσματικότερα, γρηγορότερα, όταν υπάρχει μία ήρεμη ατμόσφαιρα στο Αιγαίο».
Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες τα σκάφη που θα ενοικιάσει τον ΠΝ είναι το 3ο και 4o το κατά σειρά τα οποία αρχικά προορίζονταν για το γαλλικό Ναυτικό. Ένα ακόμα πλοίο έχει παραδοθεί στο μαροκινό Ναυτικό, ενώ από την ιταλική γραμμή παραγωγής θα ναυπηγηθούν για το ιταλικό Ναυτικό δέκα FREMM.
Το πρώτο σκάφος η Aquitaine βρίσκεται ήδη σε υπηρεσία με το γαλλικό Ναυτικό ενώ το δεύτερο η Normandie πραγματοποιεί την περίοδο αυτή δοκιμές λίγο πριν ενταχθεί στο γαλλικό Ναυτικό. Το τρίτο σκάφος κατά σειρά είναι η φρεγάτα που έχει παραγγείλει το Μαρόκο με αποτέλεσμα τα πρώτα διαθέσιμα σκάφη να είναι το 4 και 5 κατά σειρά τα οποία προορίζονταν για το γαλλικό Ναυτικό ως Provence και Languedoc αντίστοιχα.
Αυτές οι δύο θα είναι οι νέες φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού. Η πρώτη θα παραδοθεί το 2015 και η δεύτερη το 2017 (ίσως και τα τέλη του 2016 αν κριθεί ότι πρέπει να επιταχυνθεί ο ρυθμός ναυπήγησης).
Σε ότι αφορά το θέμα του κόστους σύμφωνα με εκτιμήσεις οι όροι ενοικίασης αναμένεται να είναι ιδιαίτερα συμφέροντες προς την ελληνική πλευρά.
Έτσι πιο συγκεκριμένα αυτό αναμένεται να κυμανθεί κάτω των 40 εκατ. € το χρόνο ανά σκάφος κάτι που μεταφράζεται σε 3 εκατ. € το μήνα ανά σκάφος. Με δεδομένο το κόστος των σκαφών έτσι όπως είχε περιγραφεί κατά την επίσκεψη του προέδρου της DCNS το Φεβρουάριο του 2011 και της συνάντησης του με τον τότε υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο αυτό είχε ανέλθει στα 750+ εκατ. €. Έτσι με βάση την πρόταση ενοικίασης το κόστος ενοικίασης των σκαφών για 20 χρόνια πέφτει κάτω από τα 750 εκατ. €.
Σημασία έχει πως τα χρήματα αυτά δε θα επιβαρύνουν τον αμυντικό προϋπολογισμό καθώς θα εγγραφούν στον λειτουργικό προϋπολογισμό της κυβέρνησης, ενώ οι όροι της τακτικής αποπληρωμής του μισθώματος μπορούν και θα γίνουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης, μεταξύ των δύο μερών. Να σημειωθεί ότι και σύμφωνα με πληροφορίες το μίσθωμα μπορεί να καταβάλλεται και ανάλογα των εκάστοτε ταμειακών διαθεσίμων του προϋπολογισμού.
Στο σημείο εκείνο –και εάν το ΠΝ δεν έχει αγοράσει στο μεταξύ τα σκάφη εφόσον τα οικονομικά το επιτρέψουν- μπορεί είναι να διακόψει το μίσθωμα είτε να το ανανεώσει περιλαμβάνοντας και το κόστος αναβάθμισης των σκαφών με το οποίο ούτος ή άλλως θα ερχόταν «αντιμέτωπο».
Να σημειωθεί ότι από το 5[SUP]ο[/SUP] σκάφος –δηλαδή αυτό που θα περιέλθει τελικά σε ελληνική υπηρεσία- προγραμματίζεται η τοποθέτηση του ραντάρ EMPAR στη θέση του Heracles, μετά το 2020.
Διαμορφώνονται έτσι δύο εναλλακτικές: Είτε από τα ελληνικά σκάφη θα διαθέτουν το ένα το Heracles και το άλλο EMPAR είτε το PNB θα προτιμήσει για λόγους ομοιοτυπίας το Heracles και στα δύο, ενώ δεν αποκλείεται να γίνει και το αντίθετο με το EMPAR. Πάντως και το τέταρτο σκάφος θα διαθέτει τις καλωδιώσεις για το ραντάρ EMPAR κροτώντας ανοικτές έτσι όλες τις πιθανές επιλογές για το ΠΝ.
Σε ότι αφορά τη διαμόρφωση των σκαφών αυτή θεωρείται συμβατή με τις απαιτήσεις του ΠΝ εκτός του επιστέγου με τους εκτοξευτές των MICA VL, οι οποίοι δεν θα τοποθετηθούν, αφού οι ASTER 15 και ASTER 30 θεωρούνται υπεραρκετοί. Για το θέμα των SCALP-NAVAL τα βλήματα αναμένεται να τοποθετηθούν σε δεύτερο χρόνο στα σκάφη, χωρίς να αποκλείεται η εξαρχής τοποθέτησή τους.
Αξίζει στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως λόγω του κατεπείγοντως του προγράμματος για τα δύο πρώτα πλοία, οι ελληνικές βιομηχανίες δεν θα εμπλακούν άμεσα στα πλοία που ήδη ναυπηγούνται για το γαλλικό Ναυτικό, αλλά θα τους δοθεί απ'ευθείας από την DCNS υποκατασκευαστικό έργο από τα γαλλικά ναυπηγεία για άλλα σκάφη που παράγουν αυτά όπως η οικογένεια των κορβετών Gowind, των ελικοπτεροφόρων Mistral, αλλά και σημαντικό υποκατασκευαστικό έργο και φυσικά συμβόλαια συντήρησης κλπ.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση τα πλοία και οι δυνατότητές τους είναι εντυπωσικές. Μπορούν να καταρρίψουν οτιδήποτε πετάει σε ακτίνα 125 χλμ που είναι η ακτίνα δράσης των ASTER 30. Δηλαδή και 70 μίλια νότια του Καστελόριζου να πλέει μπορεί να καταρρίψει οτιδήποτε πετά πάνω από το νησί...
Δείτε ένα βίντεο με το πρώτο πλοίο της κλάσης...

BREST : La frégate Fremm AQUITAINE - YouTube
 
[h=1]Breguet Atlantique[/h]
Breguet.atlantic.6112.fronton.arp.jpg


images


images


[h=1]P-3 Orion[/h]
Orion_pn1.jpg


Orion_pn2.jpg


Orion_pn5.jpg


Orion_pn3.jpg


- - - Aktualisiert - - -

[h=1]Ελλάς - Γαλλία συμμαχία... με leasing[/h][h=2]Με το βλέμμα στραμμένο στις πραγματικές εξοπλιστικές ανάγκες του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού της επόμενης πενταετίας (και σε βάθος δεκαετίας), η κυβέρνηση είπε κατ' αρχήν «ουί» στη γαλλική πρόταση για ενοικίαση δύο φρεγατών FREMM.
[/h]
Για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό η έννοια του «leasing» δεν είναι κάτι το πρωτόγνωρο. Το 1980 είχε υπογράψει συμφωνία με το Ολλανδικό Ναυτικό για απόκτηση δύο φρεγατών τύπου Standard. Πρόκειται για την «Ελλη» και τη «Λήμνο», που σε δεύτερη φάση αγοράστηκαν από την Ελλάδα. Ετσι μέσω του leasing οι ολλανδικές φρεγάτες ήρθαν στην Ελλάδα και εν συνεχεία μονοπώλησαν τον Ελληνικό Στόλο, αφού συνολικά αγοράστηκαν 10 πανομοιότυπα πλοία!
Προφανώς το ίδιο ακριβώς πείραμα φιλοδοξεί να επαναλάβει αυτήν τη φορά η Γαλλία με τις φρεγάτες FREMM. Για την ιστορία, οι συζητήσεις για εκσυγχρονισμό και αντικατάσταση του Στόλου των ελληνικών φρεγατών είχε ξεκινήσει στο Πολεμικό Ναυτικό πολύ πριν ξεσπάσει η θύελλα της οικονομικής κρίσης.
Επειδή οι ολλανδικές φρεγάτες, το 2000, συμπλήρωναν είκοσι έτη ζωής, το 1998 το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο αποφάσισε τον «Εκσυγχρονισμό των έξι φρεγατών τύπου ΕΛΛΗ».

Τον Μάιο του 2001 με κατεπείγουσες διαδικασίες αποφασίστηκε από τον τότε υπουργό Αμυνας Ακη Τσοχατζόπουλο ο εκσυγχρονισμός τους, ύψους 382 εκατ. ευρώ, προκειμένου να τους δοθεί παράταση ζωής μέχρι το 2020 και επιπλέον να ανατεθεί ναυπηγο-επισκευαστικό έργο στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Ενάμιση χρόνο αργότερα, τον Νοέμβριο του 2002, και προκειμένου η τότε κυβέρνηση να δώσει και στα Ναυπηγεία Ελευσίνας κάποιο κομμάτι της πίτας, αποφασίστηκε η απευθείας ανάθεση της προμήθειας/ναυπήγησης μίας κορβέτας, με δικαίωμα προαίρεσης για ακόμη μία, ύψους 400 εκατ. ευρώ, από τον τότε υπουργό Αμυνας Γιάννο Παπαντωνίου, πρόγραμμα το οποίο στη συνέχεια, με την αλλαγή της κυβέρνησης το 2004, ακυρώθηκε.
Στις 17 Μαΐου 2004, επί υπουργίας Σπήλιου Σπηλιωτόπουλου, η γαλλο-ιταλική κοινοπραξία ARMARIS έστειλε επίσημη επιστολή όπου καλούσε την ελληνική πλευρά να συμμετάσχει στο κοινό πρόγραμμα ναυπήγησης της νέας ευρωπαϊκής φρεγάτας πολλαπλών αποστολών FREMM. Εκείνη την εποχή η Γαλλία σχεδίαζε την απόκτηση 17 τέτοιων φρεγατών και η Ιταλία 10, άρα ο συνολικός αριθμός αφορούσε 27 πλοία. Αυτά θα είχαν αυξημένες δυνατότητες αντι-αεροπορικής Αμυνας Περιοχής με βλήματα ASTER 30/15 καθώς και αυξημένες δυνατότητες Land-Attack με βλήματα SCALP NAVAL.
Το κόστος
Στην περίπτωση που θα έμπαινε στη συμπαραγωγή και το ελληνικό κράτος, οι συνέργειες θα ήταν τέτοιες όπου η τιμή κόστους κάθε πλοίου υπολογιζόταν στα 300 εκατ. ευρώ, αν και η εκτίμηση του Πολεμικού Ναυτικού ήταν ότι θα υπερέβαινε τα 400 εκατ. ευρώ ανά πλοίο.

Τον Ιούλιο του 2004 προτάθηκε η ακύρωση της απευθείας ανάθεσης της προμήθειας/ναυπήγησης μίας κορβέτας από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και η ναυπήγηση στην Ελλάδα τεσσάρων φρεγατών τύπου FREMM. Την ίδια εποχή είχαν γίνει ανάλογες κρούσεις και από το Ολλανδικό Ναυτικό που κατασκεύαζε τη φρεγάτα LCS με αντίστοιχες δυνατότητες αντι-αεροπορικής Αμυνας Περιοχής (με αμερικανικά βλήματα SM-2), χωρίς όμως τη δυνατότητα Land-Attack, ύψους 400 εκατ. ευρώ ανά πλοίο.
Το διάστημα 2005-2007 το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό διεξήγαγε έρευνα αγοράς για τον τύπο πλοίων που θα ήταν κατάλληλα για να καλύψουν τις επιχειρησιακές του ανάγκες, συλλέγοντας πληροφορίες για τα οπλικά και μηχανολογικά συστήματα των φρεγατών αυτών. Στο μεταξύ από το 2005, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και η γαλλική DCNS άρχισαν να συνομιλούν για τη ναυπήγηση φρεγατών τύπου FREMM και επισημοποίησαν τη συνεργασία αυτή με υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (MOU) στις 25/10/2006. Το MOU εξελίχθηκε στις 13/9/2010 σε Σύμφωνο Συνεργασίας (ΜΟΑ).
Στο ΕΜΠΑΕ (Πενταετές Εξοπλιστικό Πρόγραμμα), που εκπονήθηκε το 2006, το πρόγραμμα ναυπήγησης νέων φρεγατών του ΠΝ έλαβε περίοπτη θέση υψηλής προτεραιότητας με τίτλο «Πρόσκτηση έξι νέων φρεγατών» αρχής γενομένης από το 2009 και εκτεινόμενο μέχρι το 2015, προϋπολογισμού 2,2 δισ. ευρώ.
Στις 14 Απριλίου 2008 η γαλλική εταιρεία DCNS (η συνέχεια της κοινοπραξίας ARMARIS που έχει στην κατοχή της τα ναυπηγεία στη Lorient) άνοιξε γραφεία στην Αθήνα, με σκοπό την προώθηση της γαλλικής σχεδίασης των FREMM για το πρόγραμμα ναυπήγησης των νέων φρεγατών στην Ελλάδα, καθόσον είχε υπογράψει από τον Οκτώβριο του 2006 συμφωνία συνεργασίας με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.
Τον Μάιο του 2008 ήρθε στην Αθήνα για επίσημη επίσκεψη ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί, όπου μίλησε στο ελληνικό κοινοβούλιο χειροκροτούμενος από όλες τις πτέρυγες της Βουλής, ενδυναμώνοντας έτσι τις ελληνο-γαλλικές σχέσεις.
Η ελληνική κυβέρνηση υπέγραψε συμφωνία με τη γαλλική πλευρά. Ο πρόεδρος Σαρκοζί εκθείασε το MOU που υπέγραψαν μεταξύ τους τα ναυπηγεία DCNS και της Ελευσίνας. Σε κοινό ανακοινωθέν της 9ης/6/2008 οι κ. Σαρκοζί και Καραμανλής υπογράμμιζαν: «Εκφράζουμε την ικανοποίησή μας για τη βιομηχανική συμφωνία μεταξύ της DCNS και των Ναυπηγείων Ελευσίνας για την κατασκευή πολεμικών σκαφών στην Ελευσίνα».
Τον Αύγουστο του 2008 συνήλθε το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο και αποφάσισε την έκδοση των «Επιχειρησιακών Απαιτήσεων και Τεχνικών Προδιαγραφών» για το πρόγραμμα πρόσκτησης των 6 νέων φρεγατών πολλαπλού ρόλου. Η κατάσταση του ελληνικού στόλου στα μεγάλα πλοία επιφανείας εκείνη την εποχή ήταν 14 Φ/Γ «Πολλαπλού Ρόλου», με δυνατότητες «Α/Α Αμυνας Σημείου» (Point Defense) με ημιενεργητικά Κ/Β SEA SPARROW και ταυτόχρονης εμπλοκής με δύο στόχους αέρος, ενώ οι δυνατότητες προβολής ισχύος στην ξηρά ήταν εξαιρετικά περιορισμένες.
Στις 21 Ιανουαρίου 2009 συνήλθε το ΚΥΣΕΑ (με πρωθυπουργό τον Κ. Καραμανλή) και αποφάσισε την «Πρόσκτηση έξι Νέων Φρεγατών Πολλαπλών Αποστολών, με διακρατική συμφωνία Ελλάδος - Γαλλίας».
Την απόφαση ΚΥΣΕΑ ακολουθεί στις 27 Μαρτίου 2009 νέα απόφαση του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου, η οποία επικαιροποιεί τις επιχειρησιακές απαιτήσεις των νέων φρεγατών, ενώ τον Ιούνιο του 2009 ακολουθεί η έκδοση του απαιτούμενου RFQ από τη ΓΔΑΕΕ προς τη γαλλική DGA, για έναρξη διαπραγματεύσεων προκειμένου να καθορισθούν οι όροι και οι συνθήκες της διακρατικής συμφωνίας. Οι διαπραγματεύσεις αυτές ξεκινούν τον Ιούλιο του 2009 και συνεχίζονται μέχρι και σήμερα, άνευ ουσιαστικού και χειροπιαστού αποτελέσματος, καθόσον τον Απρίλιο του 2010 επί πρωθυπουργίας Γ. Παπανδρέου η Ελλάδα μπήκε τον αστερισμό των μνημονίων και κάτω από την επίβλεψη της τρόικας...
Συζητήσεις
Η «λύση» της ενοικίασης αντί της ναυπήγησης στην Ελλάδα, όπως προέβλεπαν οι σχετικές συμφωνίες, έπεσε για πρώτη φορά στο τραπέζι των συζητήσεων το 2005, καθώς διαφαινόταν η καθυστέρηση ολοκλήρωσης της διακρατικής συμφωνίας και των συμφωνιών μεταξύ Ελευσίνας και DCNS για τη ναυπήγηση και των 6 φρεγατών στην Ελευσίνα.

Στις 19 Φεβρουαρίου 2013 επανήλθε το θέμα των φρεγατών FREMM από τον ίδιο τον Γάλλο πρόεδρο Φ. Ολάντ με την ενοικίαση δύο εξ αυτών. Στο όνομα της συνεκμετάλλευσης των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στην ελληνική ΑΟΖ προσέφερε, σε συνδυασμό με τον δανεισμό φρεγατών, και αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας «Atlantique» για απόκτηση και διατήρηση του «Θαλάσσιου Ελέγχου». Οι προς ενοικίαση φρεγάτες στην Ελλάδα είναι οι Νο4 και Νο5 στη σειρά παραγωγής, που προβλέπεται να είναι έτοιμες επιχειρησιακά το 2016 και 2017.
Πρόσω ολοταχώς
Τα επιχειρησιακά έργα των νέων φρεγατών

Τα επιμέρους επιχειρησιακά έργα που θα πρέπει να αναλαμβάνουν οι νέες φρεγάτες είναι τα ακόλουθα:
1. Συμβολή στην από θαλάσσης άμυνα των νήσων, των ακτών και του συνόλου του θαλασσίου χώρου εθνικού ενδιαφέροντος, συμπεριλαμβανομένης της ελληνικής ΑΟΖ.
2. Προβολή ισχύος στην ξηρά με κατευθυνόμενα βλήματα τεχνολογίας «Cruise», καθώς και με αμφίβιες δυνάμεις.
3. Υποστήριξη διοικητού εν πλω, με σύγχρονα συστήματα διοίκησης και ελέγχου, κατά την εκτέλεση ειδικών σχεδίων επιχειρήσεων.
4. Απόκτηση και διατήρηση «θαλάσσιου ελέγχου» σε όλη την ελληνική ΑΟΖ.
5. Συνοδεία και παροχή μακράς υποστήριξης σε φίλια δύναμη εν πλω.
6. Εκτέλεση και διεύθυνση ναυτικών επιχειρήσεων σε περιβάλλον πολλαπλής απειλής, με Α/Α Αμυνα Point Defense, Local Area Defense και Α/Α Αμυνας Περιοχής (Area Defense), στο πλαίσιο αυτοπροστασίας, προστασίας ναυτικής/αμφίβιας δύναμης.
Προϋπόθεση για την εκτέλεση των εν λόγω επιχειρήσεων, πέραν των πάσης φύσεως αισθητήρων, αποτελούν τα αντίστοιχα βλήματα επιφανείας-αέρος για την επίτευξη δυνατότητας άμυνας σε βάθος, καθώς και α συστήματα «εγγύς προστασίας» για την επίτευξη υψηλής επιβιωσιμότητας.
Επομένως οι νέες φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού θα πρέπει να ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες, να διαθέτουν υψηλή αυτονομία και αυτοματοποίηση, αυξημένες δυνατότητες εκτέλεσης αντιαεροπορικού (Α/Α) πολέμου, επιβιωσιμότητα για το σύνολο των υφιστάμενων και μελλοντικών απειλών με αντοχή σε πολλαπλά πλήγματα, προκεχωρημένες δυνατότητες C4ISR, καθώς και κατάλληλο όγκο πυρός για την ανάληψη επιθετικών και αμυντικών επιχειρήσεων σε θάλασσα και ξηρά.
«Γερασμένος» ο Στόλος
Κύριες μονάδες του Ελληνικού Στόλου το 2018 θα βρίσκονται στα «κόκκινα», έτοιμες προς απόσυρση, ενώ ο αριθμός θα αυξάνεται επικίνδυνα μέχρι το 2023. Αυτός είναι και ο ουσιαστικός λόγος για τον οποίο η κυβέρνηση Σαμαρά είδε με «καλό μάτι» τη γαλλική πρόταση για ενοικίαση δύο φρεγατών FREMM, οι οποίες ωστόσο δεν θα μπορούν να είναι ετοιμοπαράδοτες πριν από το 2016 με 2017. Ο παρακάτω πίνακας δόθηκε από το υπ. Αμυνας στα κόμματα της συγκυβέρνηση για να πεισθούν για την αναγκαιότητα αποδοχής της γαλλικής πρότασης.
ΔΗΜΟΣ ΒΕΡΥΚΙΟΣ
 
Ένας "Εξολοθρευτής" για τον Ε.Σ. - Ο "άσσος" στο "πακέτο" που ενέκρινε η Μόσχα (vid)
02/25/2013 - 14:23
44

TerminatorL2.jpg
H καθυστέρηση πέντε ετών στην υλοποίηση της διακρατικής συμφωνίας προμήθειας των 450 ΤΟΜΑ BMP-3HEL σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση και την ανάδυση νέων επιχειρησιακών αναγκών για τις ΕΔ, φαίνεται ότι τροποποιεί το μίγμα της συμφωνίας των 1,2 δισ. ευρώ που είχε υπογραφεί το 2008.
Αν και παραμένει η ανάγκη για την προμήθεια σύγχρονων ΤΟΜΑ (τύποις ισχύει το δόγμα άρμα μάχης/ΤΟΜΑ, σήμερα αφού τα Μ113 απλά δεν ... προλαβαίνουν στις ασκήσεις τα LEO2HEL/A4 με αποτέλεσμα τα τελευταία να μένουν ακάλυπτα στις αντιαρματικές ομάδες του εχθρικού πεζικού) εν τούτοις μελετώνται ήδη "ενέσεις" και άλλων κατηγοριών όπλων στο ρωσικό πακέτο.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες τόσο από ρωσικής όσο και από πλευράς ΕΣ, εκτός από τα BMP-3HEL (παραμένει η ανάγκη των Πεζοναυτών για 50 αμφίβια οχήματα όπως τα BMP-3F και η δημιουργία μιας επίλεκτης τεθωρακισμένης ταξιαχίας με LEO2HEL), αλλά και τα SHORADS που αποτελούν κορυφαία προτεραιότητα για την αντικατάσταση των OSA A/K, προστέθηκε και ένα σύστημα το οποίο "κουμπώνει" 100% ειδικά με τις ανάγκες στα νησιά επιχειρησιακές ανάγκες στα νησιά:
Πρόκειται για το τεθωρακισμένο όχημα BMPT (Boyevaya Mashina Podderzhki Tankov, ένα όχημα μάχης υποστήριξης αρμάτων) Ramka το οποίο είναι γνωστό και ως Terminator («Εξολοθρευτής»), ένα σύστημα πραγματικό φονέα αρμάτων, τεθωρακισμένων και ελικοπτέρων με μεγάλες δυνατότητες επιβίωσης, αφού εδράζεται στο σασία του άρματος μάχης Τ-72/-90!
Το βάρος του "Εξολοθρευτή" ανέρχεται σε 47 τόνους και διαθέτει παθητική θωράκιση και επιπρόσθετο θώρακα αντίδρασης, επιτυγχάνοντας υψηλότερο επίπεδο προστασίας από αυτό του άρματος μάχης από το οποίο προέρχεται. Δηλαδή αντέχει στο εμπρόσθιο τμήμα ακόμα κα από βολές 120 χλστ. βλημάτων ΗΕΑΤ!

Ο οπλισμός του Terminator απλά καταδεικνύει γιατί του δόθηκε αυτός ο τίτλος:
-2 x πυροβόλα 2A42 διαμετρήματος 30 χλστ. με αναχορηγία 850 φυσιγγίων
-2 x πολυβόλα βομβίδων AG-17D των 30 χλστ. με αναχορηγία 600 βομβίδων
-4 x εκτοξευτές του ΑΤ κατευθυνόμενου βλήματος 9M120-1 Ataka με αναχορηγία 16 βλημάτων
-1 x πολυβόλο PKTM διαμετρήματος 7,62 χλστ. με αναχορηγία 2.000 φυσίγγια
-2 x 5 εκτοξευτές καπνογόνων
Το βλήμα Ataka έχει ακτίνα δράσης 8 χλμ. Για την ακρίβεια προσβάλει στόχους από τα 800 μέχρι τα 8 χλμ στην έκδοση 9М120Μ. Χρησιμοποιείται και σε ρόλο κατά ελικοπτέρων και φυσικά κατά αποβατικών σκαφών. Η διαφορά από το εξίσου φονικό Kornet είναι ότι εκτοξεύεται από τεθωρακισμένη βάση και το όλο σύστημα έχει αυξημένη επιβιωσιμότητα και αυτονομία δράσης. Ένας αριθμός περίπου 80 οχημάτων υπολογίζεται ότι θα αποτελέσει άκρως αποτρεπτικό παράγοντας σε όποιον έχει "κακές σκέψεις" για τα νησιά του Α.Αιγαίου.
Περισσότερες εξελίξεις για το θέμα θα υπάρξουν κατά την υπογραφή της διακρατικής αμυντικής συμφωνίας-πλαίσιο μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας την ερχόμενη άνοιξη, με την έλευση του υπουργού Άμυνας της Ρωσίας Σ.Σοϊγκού.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση, σε ότι αφορά το οικονομικό σκέλος θα γίνει ακόμα πιο "ευέλικτο" από την περίπτωση των FREMM αφού θα περιλαμβάνει εκτός από leasing και ανταλλαγή τους με ελληνικά αγροτικά προϊόντα κατά ένα μέρος τους, όπως έχει δεσμευθεί ο Β.Πούτιν με επιστολή του στην ελληνική πλευρά.
 
Mai 2014 die erste und 2015 die zweite fremm für die Griechische Navy?
Παράδοση σε χρόνο-ρεκόρ των FREMM: Μέσα στο 2014 η πρώτη κατόπιν απαίτησης του ΓΕΝ!
02/28/2013 - 19:30

16


FREMML5.jpg
Στα γενικότερα θέματα που προέκυψαν από τη συνάντηση, αυτή αποτέλεσε ευκαιρία για τους δύο Υπουργούς, να συζητήσουν το πλέγμα των διμερών στρατιωτικών τους σχέσεων. Επίσης, βάσει της πρωτοβουλίας “Pooling & Sharing” της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξέτασαν διάφορες εναλλακτικές δυνατότητες συνεργειών με έμφαση στους τομείς της θαλάσσιας επιτήρησης, της κυβερνοάμυνας, της εκπαίδευσης και της προμήθειας ανταλλακτικών και συντήρησης οπλικών συστημάτων .
Οι δυο αντιπροσωπείες αντάλλαξαν, επίσης, απόψεις για την διεθνή κατάσταση και τα προβλήματα της Νοτιοανατολικής Μεσογείου και Βορείου Αφρικής. Ο Γάλλος υπουργός Άμυνας ενημέρωσε για την κατάσταση στο Μάλι και την διεθνή στρατιωτική παρουσία (με κύριο εμπλεκόμενο τη χώρα του) καθώς και για την έναρξη της αποστολής «EUTM Mali» της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην οποία η Ελλάδα συμβάλλει με τη συμμετοχή τεσσάρων εκπαιδευτών.
Οι δύο Υπουργοί υπογράμμισαν ότι η συγκεκριμένη κινητοποίηση των Ευρωπαίων αποτελεί βασικό βήμα για τη δημιουργία της Ευρώπης της Άμυνας την οποία καλούνται να ενδυναμώσουν από κοινού.
- See more at: http://www.defence-point.gr/news/?p=70381#sthash.M04JHDao.dpuf

Στα γενικότερα θέματα που προέκυψαν από τη συνάντηση, αυτή αποτέλεσε ευκαιρία για τους δύο Υπουργούς, να συζητήσουν το πλέγμα των διμερών στρατιωτικών τους σχέσεων. Επίσης, βάσει της πρωτοβουλίας “Pooling & Sharing” της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξέτασαν διάφορες εναλλακτικές δυνατότητες συνεργειών με έμφαση στους τομείς της θαλάσσιας επιτήρησης, της κυβερνοάμυνας, της εκπαίδευσης και της προμήθειας ανταλλακτικών και συντήρησης οπλικών συστημάτων .
Οι δυο αντιπροσωπείες αντάλλαξαν, επίσης, απόψεις για την διεθνή κατάσταση και τα προβλήματα της Νοτιοανατολικής Μεσογείου και Βορείου Αφρικής. Ο Γάλλος υπουργός Άμυνας ενημέρωσε για την κατάσταση στο Μάλι και την διεθνή στρατιωτική παρουσία (με κύριο εμπλεκόμενο τη χώρα του) καθώς και για την έναρξη της αποστολής «EUTM Mali» της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην οποία η Ελλάδα συμβάλλει με τη συμμετοχή τεσσάρων εκπαιδευτών.
Οι δύο Υπουργοί υπογράμμισαν ότι η συγκεκριμένη κινητοποίηση των Ευρωπαίων αποτελεί βασικό βήμα για τη δημιουργία της Ευρώπης της Άμυνας την οποία καλούνται να ενδυναμώσουν από κοινού.
- See more at: http://www.defence-point.gr/news/?p=70381#sthash.M04JHDao.dpuf

Στα γενικότερα θέματα που προέκυψαν από τη συνάντηση, αυτή αποτέλεσε ευκαιρία για τους δύο Υπουργούς, να συζητήσουν το πλέγμα των διμερών στρατιωτικών τους σχέσεων. Επίσης, βάσει της πρωτοβουλίας “Pooling & Sharing” της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξέτασαν διάφορες εναλλακτικές δυνατότητες συνεργειών με έμφαση στους τομείς της θαλάσσιας επιτήρησης, της κυβερνοάμυνας, της εκπαίδευσης και της προμήθειας ανταλλακτικών και συντήρησης οπλικών συστημάτων .
Οι δυο αντιπροσωπείες αντάλλαξαν, επίσης, απόψεις για την διεθνή κατάσταση και τα προβλήματα της Νοτιοανατολικής Μεσογείου και Βορείου Αφρικής. Ο Γάλλος υπουργός Άμυνας ενημέρωσε για την κατάσταση στο Μάλι και την διεθνή στρατιωτική παρουσία (με κύριο εμπλεκόμενο τη χώρα του) καθώς και για την έναρξη της αποστολής «EUTM Mali» της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην οποία η Ελλάδα συμβάλλει με τη συμμετοχή τεσσάρων εκπαιδευτών.
Οι δύο Υπουργοί υπογράμμισαν ότι η συγκεκριμένη κινητοποίηση των Ευρωπαίων αποτελεί βασικό βήμα για τη δημιουργία της Ευρώπης της Άμυνας την οποία καλούνται να ενδυναμώσουν από κοινού.
- See more at: http://www.defence-point.gr/news/?p=70381#sthash.M04JHDao.dpufv

Στα γενικότερα θέματα που προέκυψαν από τη συνάντηση, αυτή αποτέλεσε ευκαιρία για τους δύο Υπουργούς, να συζητήσουν το πλέγμα των διμερών στρατιωτικών τους σχέσεων. Επίσης, βάσει της πρωτοβουλίας “Pooling & Sharing” της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξέτασαν διάφορες εναλλακτικές δυνατότητες συνεργειών με έμφαση στους τομείς της θαλάσσιας επιτήρησης, της κυβερνοάμυνας, της εκπαίδευσης και της προμήθειας ανταλλακτικών και συντήρησης οπλικών συστημάτων .
Οι δυο αντιπροσωπείες αντάλλαξαν, επίσης, απόψεις για την διεθνή κατάσταση και τα προβλήματα της Νοτιοανατολικής Μεσογείου και Βορείου Αφρικής. Ο Γάλλος υπουργός Άμυνας ενημέρωσε για την κατάσταση στο Μάλι και την διεθνή στρατιωτική παρουσία (με κύριο εμπλεκόμενο τη χώρα του) καθώς και για την έναρξη της αποστολής «EUTM Mali» της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην οποία η Ελλάδα συμβάλλει με τη συμμετοχή τεσσάρων εκπαιδευτών.
Οι δύο Υπουργοί υπογράμμισαν ότι η συγκεκριμένη κινητοποίηση των Ευρωπαίων αποτελεί βασικό βήμα για τη δημιουργία της Ευρώπης της Άμυνας την οποία καλούνται να ενδυναμώσουν από κοινού.
- See more at: http://www.defence-point.gr/news/?p=70381#sthash.M04JHDao.dpuf



Στα γενικότερα θέματα που προέκυψαν από τη συνάντηση, αυτή αποτέλεσε ευκαιρία για τους δύο Υπουργούς, να συζητήσουν το πλέγμα των διμερών στρατιωτικών τους σχέσεων. Επίσης, βάσει της πρωτοβουλίας “Pooling & Sharing” της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξέτασαν διάφορες εναλλακτικές δυνατότητες συνεργειών με έμφαση στους τομείς της θαλάσσιας επιτήρησης, της κυβερνοάμυνας, της εκπαίδευσης και της προμήθειας ανταλλακτικών και συντήρησης οπλικών συστημάτων .
Οι δυο αντιπροσωπείες αντάλλαξαν, επίσης, απόψεις για την διεθνή κατάσταση και τα προβλήματα της Νοτιοανατολικής Μεσογείου και Βορείου Αφρικής. Ο Γάλλος υπουργός Άμυνας ενημέρωσε για την κατάσταση στο Μάλι και την διεθνή στρατιωτική παρουσία (με κύριο εμπλεκόμενο τη χώρα του) καθώς και για την έναρξη της αποστολής «EUTM Mali» της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην οποία η Ελλάδα συμβάλλει με τη συμμετοχή τεσσάρων εκπαιδευτών.
Οι δύο Υπουργοί υπογράμμισαν ότι η συγκεκριμένη κινητοποίηση των Ευρωπαίων αποτελεί βασικό βήμα για τη δημιουργία της Ευρώπης της Άμυνας την οποία καλούνται να ενδυναμώσουν από κοινού.
- See more at: http://www.defence-point.gr/news/?p=70381#sthash.M04JHDao.dpuf

Στα γενικότερα θέματα που προέκυψαν από τη συνάντηση, αυτή αποτέλεσε ευκαιρία για τους δύο Υπουργούς, να συζητήσουν το πλέγμα των διμερών στρατιωτικών τους σχέσεων. Επίσης, βάσει της πρωτοβουλίας “Pooling & Sharing” της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξέτασαν διάφορες εναλλακτικές δυνατότητες συνεργειών με έμφαση στους τομείς της θαλάσσιας επιτήρησης, της κυβερνοάμυνας, της εκπαίδευσης και της προμήθειας ανταλλακτικών και συντήρησης οπλικών συστημάτων .
Οι δυο αντιπροσωπείες αντάλλαξαν, επίσης, απόψεις για την διεθνή κατάσταση και τα προβλήματα της Νοτιοανατολικής Μεσογείου και Βορείου Αφρικής. Ο Γάλλος υπουργός Άμυνας ενημέρωσε για την κατάσταση στο Μάλι και την διεθνή στρατιωτική παρουσία (με κύριο εμπλεκόμενο τη χώρα του) καθώς και για την έναρξη της αποστολής «EUTM Mali» της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην οποία η Ελλάδα συμβάλλει με τη συμμετοχή τεσσάρων εκπαιδευτών.
Οι δύο Υπουργοί υπογράμμισαν ότι η συγκεκριμένη κινητοποίηση των Ευρωπαίων αποτελεί βασικό βήμα για τη δημιουργία της Ευρώπης της Άμυνας την οποία καλούνται να ενδυναμώσουν από κοινού.
- See more at: http://www.defence-point.gr/news/?p=70381#sthash.M04JHDao.dpufvΠολύ ενωρίτερα απ'ότι αναμενόταν τελικά Στα γενικότερα θέματα που προέκυψαν από τη συνάντηση, αυτή αποτέλεσε ευκαιρία για τους δύο Υπουργούς, να συζητήσουν το πλέγμα των διμερών στρατιωτικών τους σχέσεων. Επίσης, βάσει της πρωτοβουλίας “Pooling & Sharing” της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξέτασαν διάφορες εναλλακτικές δυνατότητες συνεργειών με έμφαση στους τομείς της θαλάσσιας επιτήρησης, της κυβερνοάμυνας, της εκπαίδευσης και της προμήθειας ανταλλακτικών και συντήρησης οπλικών συστημάτων .

Πολύ ενωρίτερα απ'ότι αναμενόταν τελικά θα ενισχυθεί το Πολεμικό Ναυτικό με τις φρεγάτες FREMM ή για την ακρίβεια με την πρώτη φρεγάτα FREMM.
Κατόπιν επιμονής της ελληνικής πλευράς (υπήρξε μεγάλη πίεση στην συντόμευση των ημερομηνίων παράδοσης από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Παναγιωτόπουλο κατόπιν σχετικής εισήγηση του ΓΕΝ) η πρώτη φρεγάτα FREMM που θα παραδοθεί θα είναι η γαλλική D651 Normandie, η οποία ήδη έχει πέσει στο νερό και εκτελεί δοκιμές για λογαριασμό των ναυπηγείων, του ναυπηγικού κολοσσού DCNS.
Αν όλα πάνε καλά, θα παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό τον Μάϊο του 2014 και αφού πρώτα επί έναν χρόνο γαλλικό Ναυτικό και ΠΝ θα τεστάρουν στο σκάφος και θα εκπαιδεύονται ελληνικά πληρώματα στο σκάφος και στα εξαιρετικά προηγμένα οπλικά του συστήματα.
Πλέον η Ελλάδα, έστω και με αυτό το πρώτο σκάφος αλλάζει κατηγορία σε Αιγαίο και Α.Μεσόγειο.
Το δεύτερο η D652 Provence θα παραδοθεί ένα χρόνο μετά, τον Μάϊο του 2015.
Δηλαδή σε 27 μήνες από σήμερα, η χώρα αποκτά πρωτόγνωρες α/α αλλά και ικανότητες ανθυποβρυχιακού πολέμου.
Είναι εμφανής η αγωνία του ΠΝ να αποκτήσει πλεονέκτημα έναντι του τουρκικού Ναυτικού το συντομότερο δυνατό εν όψει των εξελίξεων στην Α.Μεσόγειο. Να πούμε ότι έγινε μεγάλη προσπάθεια να παραδοθεί άμεσα και το πρώτο πλοίο της κλάσης η D651 Aquitaine, αλλά έχει ήδη παραδοθεί στο γαλλικό Ναυτικό και χρειαζόταν ειδική νομοθετική ρύθμιση, ενώ και το ίδιο το Ναυτικό της Γαλλίας έχει μεγάλη ανάγκη από τα πλοία της κλάσης.
Ήδη η παραχώρηση στην Ελλάδα, ουσιαστικά άνευ οικονομικού ανταλλάγματος (με αξία 1,5 δισ. ευρώ τα 6 εκατ. ευρώ το μήνα για 20 χρόνιαθεωρούνται μηδενικό οικονομικό αντάλλαγμα) δύο ολοκαίνουριων πολεμικών πλοίων είναι πρωτοφανής πρακτική διεθνώς. Μην ξεχνάμε ότι τουλάχιστον το ένα πλοίο έχει σχεδόν εξοφληθεί από το γαλλικό δημόσιο.
Πρόκειται για το πλέον ταχύτερα υλοποιήσιμο πρόγραμμα του ΠΝ εδώ και τριάντα χρόνια και μπορεί να συγκριθεί μόνο με την εξίσου εσπευσμένη αγορά και παράδοση του θωρηκτού "Αβέρωφ" το 1912 και των φρεγατών "Έλλη" και "Λήμνος" το 1981 που επίσης ενοικάστηκαν.
Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, η σύμβαση χρονομίσθωσης θα υπογραφεί το αργότερο μέχρι τις αρχές Ιουνίου σε ταξίδι του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Παναγιωτόπουλου στην Γαλλία.
Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι ότι θα υπάρξει οπωσδήποτε σημαντικό ναυπηγικό έργο, συντήρησης, αλλά και ναυπηγικού φόρτου, κατά κύριο λόγο στο όμιλο Νεωρίου Ελευσίνας που θα αναλάβει και το κύριο βάρος της συντήρησης των σκαφών, αλλά και των οπλικών τους συστημάτων (υπάχει σχετική σύμβαση ήδη υπογεγραμμένη) και ελπίζεται και με τα ΕΝΑΕ του Ι.Σάφα, αν και εφ'όσον λυθεί η εκκρεμότητα με τα υποβρύχια.
Μην ξεχνάμε ότι η DCNS είναι εμπορικός αντίπαλος με την επίσης γαλλική ναυπηγική εταιρεία CMN που ανήκει στον I.Σάφα και δεν έχουν καθόλου καλές σχέσεις μεταξύ τους, όσο και η διαφορά μεγέθους των δύο ναυπηγείων είναι ανάλογη ενός "σούπερ μάρκετ" (DCNS) με ενός "περιπτέρου" (CMN).
Σε ότι αφορά την όλη συνεργασία και την αποφυγή παρέμβασης στα θέματα σφάλειας της χώρας που μπορεί να επιχειρήσει π.χ. το ΔΝΤ η όλη επιχείρηση ενίσχυσης της άμυνας της χώρας θα γίνει επί τη βάσει της πρωτοβουλίας “Pooling & Sharing” της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Θα θεωρηθεί δηλαδή συνέργεια μεταξύ δύο χωρών με έμφαση στους τομείς της θαλάσσιας επιτήρησης, της κυβερνοάμυνας, της εκπαίδευσης και της προμήθειας ανταλλακτικών και συντήρησης οπλικών συστημάτων.
 
kann das hier jemand übersetzen?:

Σε τουρκικά μέσα ενημέρωσης εμφανίσθηκε το πρόπλασμα του βλήματος της Roketsan για το σύστημα αεράμυνας περιορισμένου ύψους (AIHSF) της Aselsan, το οποίο βρίσκεται υπό ανάπτυξη. Η γενική διαμόρφωση παρουσιάζει αναλογίες με εκείνη του Εξελιγμένου Βλήματος SeaSparrow (ESSM) RIM-162, καθώς η διάμετρος του πυραυλοκινητήρα είναι μεγαλύτερη αυτής του ρύγχους. Οι πτέρυγες παρουσιάζουν μεγάλο μήκος και περιορισμένο εκπέτασμα, ενώ τα ουραία πτερύγια ελέγχου συνδέονται με ελάσματα Ελέγχου Διανύσματος Ώσης (TVC) στο ακροφύσιο του πυραυλοκινητήρα. Ο συνδυασμός αυτός είναι αναπόφευκτος καθώς το βλήμα προορίζεται για κατακόρυφη εκτόξευση, οπότε πρέπει να εκτελεί ελιγμό οριζοντίωσης προτού αναπτύξει ταχύτητα και επομένως αεροδυναμική πίεση στις επιφάνειες ελέγχου. Το βλήμα θα διαθέτει ερευνητή Υπέρυθρης Απεικόνισης (IIR). Θα επιτυγχάνει ελάχιστη δραστική ακτίνα 2km και μέγιστη 10-15km κατά διαφορετικές πηγές, ελάχιστο δραστικό ύψος 30m και μέγιστο 5.000m.
Υπενθυμίζεται πως στις 21 Ιουνίου 2011 η Aselsan ανακοίνωσε πως την προηγουμένη υπέγραψε με το Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) δύο συμβάσεις σχεδίασης και ανάπτυξης συστημάτων βλημάτων αεράμυνας περιορισμένου και μέσου ύψους:

  • Η σύμβαση για το Έργο Περιόδου Σχεδίασης και Ανάπτυξης (Περίοδος 1) του Συστήματος Βλημάτων Αεράμυνας Περιορισμένου Ύψους (AIHSF) είναι ύψους 278.371.118 τουρκικών λιρών –με την τότε συναλλαγματική ισοτιμία €114 εκατ.– και €193.059.102.
  • Η σύμβαση για το Έργο Περιόδου Σχεδίασης και Ανάπτυξης (Περίοδος 1) του Συστήματος Βλημάτων Αεράμυνας Μέσου Ύψους (ΟIHSF) είναι ύψους 250.720.295 τουρκικών λιρών –με την τότε συναλλαγματική ισοτιμία €102,75 εκατ.– και €132.113.714.
Ανταποκρίσεις από την Τουρκία ανέφεραν πως κύριος υποκατασκευαστής στα δύο προγράμματα θα είναι η Roketsan και πως η Aselsan, ως κύριος ανάδοχος, θα αναλάβει την ανάπτυξη όλων των υποσυστημάτων ραντάρ, ελέγχου βολής, διοίκησης & ελέγχου και επικοινωνιών, καθώς και τους ερευνητές των βλημάτων και τις ζεύξεις δεδομένων. Η πρόβλεψη συναλλαγματικού τμήματος στο τίμημα των δύο συμβάσεων σημαίνει πως τουλάχιστον στο στάδιο σχεδίασης και ανάπτυξης θα υπάρξει εισαγωγή υπηρεσιών και ενδεχομένως υλικών, προφανώς από κράτη της Ευρωζώνης. Αξίζει να επισημανθεί πως το συναλλαγματικό τμήμα του τιμήματος είναι μεγαλύτερο από το τμήμα σε τουρκικές λίρες. Με την ισοτιμία της εποχής, η συνολική αξία του προγράμματος AIHSF ήταν €307.145.625,77 και εκείνη του ΟIHFS €234.867.933,26. Η συνολική αξία των δύο προγραμμάτων υπερβαίνει ελαφρά τα €542 εκατ. Η επίσημη ανακοίνωση της Aselsan δεν ανέφερε ούτε χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των δύο προγραμμάτων, ούτε προοπτικές παραγωγής των συστημάτων. Είναι πάντως απόλυτα σαφές πως επρόκειτο για συμβάσεις σχεδίασης και ανάπτυξης, ενώ δεν αναφέρεται καθόλου η φάση παραγωγής.
 
H eise gamias h den eise:)


Πρώτοι οι πιλότοι της ΠΑ στο ΝΑΤΟ: "Πάτησαν" Αμερικανούς, Βρετανούς, Ιταλούς κλπ
04/02/2013 - 14:31

302


MIRAGE2000XL2.jpg
Υπάρχουν ακόμα κάποιοι που μας κάνουν περήφανους σε αυτή την χώρα και αυτοί δεν είναι άλλοι από τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων: Για άλλη μία φορά οι Έλληνες διέπρεψαν και αυτοί την φορά ήταν οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας που πήραν μέρος από την 4 έως την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013, συμμετείχε στη 2η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος για το 2013 του Tactical Leadership Programme (TLP), στην Αεροπορική Βάση Albacete στην Ισπανία.
Στο συγκεκριμένο TLP (το ιστορικό των TLP από την εποχή του ψυχρού πολέμου μέχρι σήμερα και όλες τις ελληνικές συμμετοχές μπορείτε να τα διαβάσετε στο τεύχος της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ Απριλίου που κυκλοφορεί σε όλη την Ελλάδα) συμμετείχε η 331 Μοίρα της 114 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) από την Αεροπορική Βάση Τανάγρας με 4 Mirage 2000-5.
Και φυσικά θριάμβευσε και δεν θα μπορούσε να γίνεια αλλιώς αφού ίσως η συγκεκριμένη Μοίρα είναι η κορυφαία Μοίρα αναχαίτισης μέσα σε ολόκληρο το ΝΑΤΟ, τόσο λόγω εξοπλισμού, όσο κυρίως λόγω εμπειρίας των πληρωμάτων, αφού ελάχιστες Μοίρες σε ολόκληρη την συμμαχία έχουν αποκλειστικό ρόλο την αναχαίτιση.
Αλλά επειδή η αξία του νικητή κρίνεται από την αξία του ηττημένου ιδού ποιοι άλοοι συμμετείχαν: 10 μαχητικά F-16 από τις ΗΠΑ, την Ολλανδία και το Βέλγιο, 6 γαλλικά Mirage 2000 N, D και C, 2 Ιταλικά EF-2000 (Eurofighter), 4 Tornado (GR-4, PA-200) από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία και 2 ιταλικά ΑΜΧ. Και ανάμεσα σε όλους αυτούς οι Έλληνες πιλότοι βγήκαν και πάλι πρώτοι (έχει επαναληφθεί το κατόρθωμα και στο παρελθόν, αλλά όχι με την 331Μ
Τα αποτελέσματα ήταν συντριπτικά κατά των ΝΑΤΟϊκών για τα ελληνικά φτερά:
-Ο σμηναγός Θεοχάρης Κατσαρός, ψηφίσθηκε, ανάμεσα στους υπολοίπους συμμετέχοντες, ως ο καλύτερος εκπαιδευόμενος της σειράς («course warrior»)!
-Ο υποσμηναγός Ιωάννης Σιάνος, ο οποίος ψηφίσθηκε δεύτερος, ισοβαθμώντας με άλλους εκπαιδευόμενους,
-Ο επισμηναγός Μαρίνος Μπογατίνης, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο TLP ως εκπαιδευτής, ψηφίστηκε για 3η (!) φορά ως ο καλύτερος εκπαιδευτής.
Στην ελληνική αποστολή συμμετείχαν επίσης ένας υπαξιωματικός Πληροφοριών από την 331η Μοίρα, ένας ελεγκτής Αεράμυνας από την 380η Μοίρα Αερομεταφερόμενου Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου (Μ. ΑΣΕΠΕ), καθώς και δυο ιπτάμενοι ως «External Fighters».
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν επίσης: Για την υποστήριξη των αποστολών συμμετείχαν 4 MiG-29 από την Πολωνία, 2 Alphajet από τη Γαλλία, ελικόπτερα, αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου και AWACS.
Σκοπός του προγράμματος TLP είναι η εκπαίδευση των Ιπταμένων του ΝΑΤΟ στη συγκρότηση και την ηγεσία μικτών σχηματισμών (COMAO), καθώς και η εξοικείωση και η συνεργασία όλου του προσωπικού που υποστηρίζει τέτοιου είδους αποστολές, σύμφωνα με τα Νατοϊκά πρότυπα και διαδικασίες.
MIRAGE2000L.jpg

MIRAGE2000TLPLarge.jpg

PATLP1.jpg
 
H eise gamias h den eise:)


Πρώτοι οι πιλότοι της ΠΑ στο ΝΑΤΟ: "Πάτησαν" Αμερικανούς, Βρετανούς, Ιταλούς κλπ
04/02/2013 - 14:31
302

MIRAGE2000XL2.jpg
Υπάρχουν ακόμα κάποιοι που μας κάνουν περήφανους σε αυτή την χώρα και αυτοί δεν είναι άλλοι από τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων: Για άλλη μία φορά οι Έλληνες διέπρεψαν και αυτοί την φορά ήταν οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας που πήραν μέρος από την 4 έως την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013, συμμετείχε στη 2η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος για το 2013 του Tactical Leadership Programme (TLP), στην Αεροπορική Βάση Albacete στην Ισπανία.
Στο συγκεκριμένο TLP (το ιστορικό των TLP από την εποχή του ψυχρού πολέμου μέχρι σήμερα και όλες τις ελληνικές συμμετοχές μπορείτε να τα διαβάσετε στο τεύχος της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ Απριλίου που κυκλοφορεί σε όλη την Ελλάδα) συμμετείχε η 331 Μοίρα της 114 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) από την Αεροπορική Βάση Τανάγρας με 4 Mirage 2000-5.
Και φυσικά θριάμβευσε και δεν θα μπορούσε να γίνεια αλλιώς αφού ίσως η συγκεκριμένη Μοίρα είναι η κορυφαία Μοίρα αναχαίτισης μέσα σε ολόκληρο το ΝΑΤΟ, τόσο λόγω εξοπλισμού, όσο κυρίως λόγω εμπειρίας των πληρωμάτων, αφού ελάχιστες Μοίρες σε ολόκληρη την συμμαχία έχουν αποκλειστικό ρόλο την αναχαίτιση.
Αλλά επειδή η αξία του νικητή κρίνεται από την αξία του ηττημένου ιδού ποιοι άλοοι συμμετείχαν: 10 μαχητικά F-16 από τις ΗΠΑ, την Ολλανδία και το Βέλγιο, 6 γαλλικά Mirage 2000 N, D και C, 2 Ιταλικά EF-2000 (Eurofighter), 4 Tornado (GR-4, PA-200) από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία και 2 ιταλικά ΑΜΧ. Και ανάμεσα σε όλους αυτούς οι Έλληνες πιλότοι βγήκαν και πάλι πρώτοι (έχει επαναληφθεί το κατόρθωμα και στο παρελθόν, αλλά όχι με την 331Μ
Τα αποτελέσματα ήταν συντριπτικά κατά των ΝΑΤΟϊκών για τα ελληνικά φτερά:
-Ο σμηναγός Θεοχάρης Κατσαρός, ψηφίσθηκε, ανάμεσα στους υπολοίπους συμμετέχοντες, ως ο καλύτερος εκπαιδευόμενος της σειράς («course warrior»)!
-Ο υποσμηναγός Ιωάννης Σιάνος, ο οποίος ψηφίσθηκε δεύτερος, ισοβαθμώντας με άλλους εκπαιδευόμενους,
-Ο επισμηναγός Μαρίνος Μπογατίνης, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο TLP ως εκπαιδευτής, ψηφίστηκε για 3η (!) φορά ως ο καλύτερος εκπαιδευτής.
Στην ελληνική αποστολή συμμετείχαν επίσης ένας υπαξιωματικός Πληροφοριών από την 331η Μοίρα, ένας ελεγκτής Αεράμυνας από την 380η Μοίρα Αερομεταφερόμενου Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου (Μ. ΑΣΕΠΕ), καθώς και δυο ιπτάμενοι ως «External Fighters».
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν επίσης: Για την υποστήριξη των αποστολών συμμετείχαν 4 MiG-29 από την Πολωνία, 2 Alphajet από τη Γαλλία, ελικόπτερα, αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου και AWACS.
Σκοπός του προγράμματος TLP είναι η εκπαίδευση των Ιπταμένων του ΝΑΤΟ στη συγκρότηση και την ηγεσία μικτών σχηματισμών (COMAO), καθώς και η εξοικείωση και η συνεργασία όλου του προσωπικού που υποστηρίζει τέτοιου είδους αποστολές, σύμφωνα με τα Νατοϊκά πρότυπα και διαδικασίες.
MIRAGE2000L.jpg

MIRAGE2000TLPLarge.jpg

PATLP1.jpg

I Weltmacht Symbetheri pia thesy ine.
 
Maios 2014.Fremm Normandie dikia mas!!!!!
Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
 
Zurück
Oben