Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Hellenic Army - Info & Gallery

Freu dich nicht zu früh.

Eure Infrastruktur( falls welche vorhanden) ist haupsächlich auf westliche Standards ausgelegt . Würde man sich dennoch für die Suchoi Flieger entscheiden, wäre das ein sehr teures Unterfangen und das im Angesicht der klammen Kassen.
Beinahe die Komplette Elektronik im Kockpit müsste neu integriert und mit anderem Software geladen werden.

Das israelische Rüstungsunternehmen Elta ist spezialisiert auf Kockpitkonfiguration. Vielleicht bieten sie ihre Hilfe an.

Die gesagt, die Umrüstung kann zu einem sauteuren Unterfangen werden.


Nicht nur das die Russen werden nie ein Nato Land ihre Waffe Verkaufen.
 
Wir haben schon einige russische Systeme im Inventar:

1) Flugabwehrraketensystem Tor M1 (25 9К331 Тоr-М1 im Jahr 2013)

2) Zubr-class LCAC
Ja aber bei Flugzeugen sieht es etwas anders aus also Ich würde lieber ein SU-35 Super Flanker nehmen als der Heutige Schrott was die USA Verkaufen Sprich F-35 und F-22 .
 
Ein denkbares zukunftsszenarium: Wir sind im Jahr 2025, der Möchtegern "Sultan" greift uns an

2025: Η εκδίκηση του Σουλτάνου

Βρισκόμαστε στο έτος 2025, με πάνω από δύο αιώνες να έχουν περάσει από την Ελληνική Επανάσταση. Τα αποθέματα πετρελαίου μειώνονται με αποτέλεσμα πολλές χώρες της Μ.Ανατολής να βρίσκονται σε ασταθές οικονομικό περιβάλλον. Η αξία του πετρελαίου έχει πάλι ανέβει σε επίπεδα πάνω από τα 100 δολλάρια. Η ραγδαία ανάπτυξη στην σύμμαχο χώρα Κίνα καθώς και σε άλλες ασιατικές χώρες τις κάνει να «διψάνε» για ακόμη περισσότερους ενεργειακούς πόρους. Το πάλαι ποτέ Αμερικανικό όνειρο του Henry Ford για ένα αυτοκίνητο ανά οικογένεια, έχει μετουσιωθεί στο Ασιατικό όνειρο του 21 Αιώνα.
Το κέντρο της παγκόσμιας οικονομίας έχει μετατοπιστεί από την Ευρώπη στην Ασία. Η χώρα μας μια ανάσα από τον πολυπόθητο νέο «δρόμο του Μεταξιού» προς την Ασία αποτελεί επίσης ενεργειακό κόμβο. Οι αγωγοί Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου που κατασκευάστηκαν τα προηγούμενα χρόνια και περνάνε μέσα από την καρδιά της χώρα μας, τις επιτρέπουν όχι μόνο την κάλυψη των δικών της ενεργειακών αναγκών αλλά και την μεταφορά του εγχωρίως (παρόντος και μελλοντικού) παραγόμενου πετρελαίου και φυσικού αερίου στις Γειτονικές χώρες. Τα ανακαλυφθέντα κοιτάσματα πετρελαίου αρχικά νοτίως της Κύπρου και μετέπειτα στην περιοχή μέσα στο Τρίγωνο Κρήτης-Καστελόριζο και Αιγύπτου μπορεί από μόνα τους να μην επαρκούν για να καλύψουν την τεράστια αυτή παγκόσμια ζήτηση σε υδρογονάθρακες αλλά έχουν δυναμική να αποτελέσουν το νο1 εξαγωγικό προιον της χώρας μας τα επόμενα χρόνια. Η έκταση των κοιτασμάτων αυτών αναμένεται να έχει τέτοιο αντίκτυπο στην οικονομία μας που θα την απεγκλωβίσει από τις χρόνιες παθογένειές της και την ανάπτυξη που βασίζονταν σε δανεια και την κατανάλωση.
Η αιώνια όμως κόντρα που υπάρχει με την γειτονική χώρα στην άλλη πλευρά του Αιγαίου δεν μπορεί να επιτρέψει την υπογραφή οποιονδήποτε συμφωνιών με ξένες εταιρείες αν πρώτα δεν διασφαλιστεί η ασφάλεια και ο ακριβής καθορισμός των οικονομικών ζωνών που θα αναπτυχθούν οι υπερ-θαλάσσιες δεξαμενές άντλησης υδρογοναθράκων. Οι παρενοχλήσεις ερευνητικών πλοίων, μικρά θερμά επεισόδια και η συχνή παρουσία αντίπαλων ναυτικών δυνάμεων στις περιοχές ενδιαφέροντος εμποδίζουν τον μαρκοχρόνιο σχεδιασμό και υπονομεύουν το μέλλον την αξιοπιστία της χώρας διεθνώς ως ισχυρό γεωπολιτικό παίκτη.
Επιπρόσθετα, τα γεγονότα του Ιουνίου του 2017, ανάμεσα στις δύο χώρες και η καταστροφή του 40% του στόλου μας και των κύριων μονάδων επιφανείας κατά την επιχείρηση ανάκτησης Θαλάσσιας Κυριαρχίας και Ελέγχου στην Ανατολική Μεσόγειο και νοτίως του Καστελόριζου, γεννάνε την ανάγκη για ανάκτηση του χαμένου γοήτρου και κύρους. Το χτύπημα τότε από την γειτονική χώρα ήταν αιφνιδιαστικό και εμπνευστής του σχεδίου ήταν ο τότε Α/ΓΕΑ της γείτονος. Ο τελεύταιος ηγούνταν της αποστολής COMAO κατά του ισχυρού μας ανεπτυχθέντος στολίσκου και μέσω μιας μαζικής επίθεσης κορεσμού οδήγησε στον βυθό της Μεσογείου τόσο την ναυαρχίδα του στόλου όσο και τις υπόλοιπες κύριες μονάδες επιφανείας. Τα αεροσκάφη επιφυλακής QRA όταν έφτασαν στην περιοχή ήταν ήδη αργά. Ο ίδιος ο Α/ΓΕΑ της γειτονικής χώρας μαζί με λίγα μαχητικά αεροσκάφη παρέμειναν στην περιοχή, τραβώντας τα πυρά (για να διαφύγει το υπόλοιπο μέρος του COMAO) και εμπλεκόμενοι μέσω βολών BVR καταφεραν να κερδίσουν πολύτιμο χρόνο. Η μοιρα όμως και ένα βλήμα AIM-120C5 AMRAAM απέβησαν μοιραία για τον ίδιο. Αν και ήταν ο Αρχηγός της Αντίπαλης Αεροπορικής Δύναμης, δεν θα έκρυβα ότι με αυτή την συνδυασμένη επιχείρηση προκάλεσε τον θαυμασμό μου. Τα διδάγματα της αποστολής αυτής διδάσκονται ακόμη και στην δικιά μας Σχολής Ικάρων.
35cd556200000578-3670470-image-a-46_1467398511736.jpg
Η δράση των F-35 σαν όπλο πρώτου πλήγματος μεγιστοποιεί τις αρετές του αεροσκάφους. Στην εικόνα 1 νεοπαραληφθέν αεροσκάφος F-35B της RAF συνοδευόμενο από 2 F-35A της USAF ενώ εισέργχονται στον Βρετανικό Εναέριο χώρο
Αυτή την φορά βρισκόμαστε στην μέση του καλοκαιριού του 2025 και η κατάληψη του ερευνητικού μας σκάφους από μέλη των μονάδων υποβρυχίων καταστροφών του αντιπάλου οδηγεί το θερμόμετρο στα ύψη στην περιοχή. Με τις ΗΠΑ απούσες λόγω της ανόδου της Κίνας και την απουσία αξιόπιστου ομιλητή στην άλλη πλευρά του Αιγαίου, το Κυβερνητικό Συμβούλιου για θέματα Εθνικής Άμυνας ζήτησε μια ενεργή αντίδραση που θα πυροδοτούσε ένα μάθημα στην άλλη πλευρά. Έτσι μετά από εισήγηση του Α/ΓΕΕΘΑ και σε ομόφωνια με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας αποφασίστηκε η διεξαγωγή αντεπιθετικών επιχειρήσεων κατά στόχων Διοίκησης και Ελέγχου βαθιά στην ενδοχώρα της γειτονικής χώρας.
Την επιχείρηση θα εκτελούσαν τα νεοπαραληφθέντα F-35 A/B τα οποία είχαν παραγγελθεί στα πλαίσια μιας αρχικής παραγγελίας 40 αεροσκαφών. Η επιλογή της έκδοσης F-35B έγινε για να αναδειχθούν οι αρετές του Αεροσκάφους στο περιβάλλον του Αιγαίου και να δημιουργηθεί μια αποκλειστική ναυτική μοίρα αποτελούμενη από 20 αεροσκάφη με προσανατολισμό το Αιγαίο. Την δεδομένη στιγμή έχουν παραληφθεί 16 F-35 A και 14 F-35B τα οποία είχαν καταστεί δύο μήνες πριν IOC.
Οι δύο τύποι αεροσκαφών θα αναπτυχθούν από δύο διαφορετικές κατευθύνσεις σε χαμηλό ύψος περνώντας το Αιγαίο και εκμεταλλευόμενα τα εγγενή χαρακτηριστικά τους STEALTH καθώς και τo clutter που δημιουργείται από την Θάλασσα (αποτέλεσμα να είναι πολύ δυσδιάκριτα στα αντίπαλα ραντάρ) θα εισέλθουν αθέατα στον εχθρικό εναέριο χώρο προσβάλλοντας το εχθρικό Πεντάγωνο, την Βουλή, κύριες συστοιχίες ΑΑ πυραύλων, καθώς και αεροπορικές βάσεις. Τα χτυπήματα θα είναι στην καρδιά του αντίπαλου Κέντρου Λήψης αποφάσεων.
Σκοπός είναι να προκληθεί σοκ και δέος στην ανώτατη στρατιωτική και πολιτική ηγεσία της γειτονικής χώρας, κάτι που θα πυροδοτήσει πανικό. Στόχος δεν είναι ο ολοκληρωτικός πόλεμος των δύο χωρών (ο οποίος ομως δεν μπορεί να αποκλειστεί), αλλά η συντριπτική ήττα στο πολιτικό και ψυχολογικό πεδίο του αντιπάλου από τον πρώτο γύρο της ένοπλης αντιπαράθεσης. Έπειτα θα είναι πιο δεκτικός στις λογικές μας απαιτήσεις για διαχείριση των υδρογοναθράκων της ΑΟΖ μας. Επίσης το χτύπημα αυτό θα εκμηδενίσει την όποια μελλοντική παρενόχληση των ερευνητικών μας σκαφών στην Ανατολική Μεσόγειο και θα σταθεροποιήσει την θέση το διεθνές κύρος της χώρας.
Ώρα 00:05 πμ: Έναρξη Επιχειρήσεων
35dc4a8e00000578-3670470-image-m-69_1467400282244.jpg
Πετωντας σε χαμηλό ύψος στο Αιγαίο, μικρά σμήνη F-35 μπορούν εκμεταλλευόμενα την ιδιαίτερη γεωμορφία των νησιών των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσεων να διεξάγουν επιχειρήσεις αθέατα στo Αιγαίο
Την εντολή εναρξης της επιχείρησης με την κωδική ονομασία «Τσουνάμι του Αιγαίου», έδωσε ο Ανώτατος Άρχοντας της χώρας, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Καθώς ήταν η πρώτη φορά που δοκιμάζαμε τα F-35 σε πραγματικές επιχειρήσεις, ένα κλίμα ενθουσιασμού αλλά και μετριασμένου φόβου διακατείχε την αίθουσα.
Οι στόχοι των αεροσκαφών ήταν ένα μίγμα πολιτικών και στρατιωτικών, η προσβολή των οποίων θα εξάλειφαν την δυνατότητα του αντιπάλου για περαιτέρω διεκδίκηση της ΑΟΖ στη Μεσόγειο. Στη λίστα περιλαμβάνονταν μια κύρια αεροπορική βάση μέσω της οποίας τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα και αεροσκάφη του αντιπάλου έλεγχαν ολοκληρο το Αιγαίο ενώ η εγκατεστημένη αντιπυραυλική ασπίδα ήταν ενας τοπικός πολλαπλασιαστής για τον αντίπαλο.
Τα πρώτα αεροσκάφη F-35 B και F-35 A απογειώθηκαν γύρω στις 00:05 Ώρα Ελλάδος. Δύο μικρά COMAO πακέτα αεροσκαφών θα συνέδραμαν τις δύο κύριες επιθετικές αποστολές βομβαρδισμού. Το πρώτο πακέτο αεροσκαφών θα εφορμούσε από περιοχή νοτίως της Κρήτης και θα είχε κυρίως στόχο την καταστροφή των ιπταμενων μέσων AEW & C του αντιπάλου καθώς και κυριων μονάδων διυλιστηρίων, ενώ το δεύτερο εκμεταλλευόμενο το γεωγραφικό ανάγλυφο των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων θα εισέρχονταν στον εχθρικό εναέριο χώρο για την καταστροφή της κύριας αεροπορικής βάσης οπου ήταν συγκεντρωμένα η πλειάδα των ανθυποβρυχιακών μέσων του αντιπάλου.
Οι κύριοι στόχοι της επιχείρησης ήταν:
-Αεροπορική Βάση Σκύρου
-Αεροπορική Βάση Ελευσίνας
-Πεντάγωνο
-Ελληνική Βουλή
-Σταθμοι ραντάρ Εγκαιρης προειδοποίησης σε Ρόδο, Κω, Σαμο και Κρήτη
-ΑΣΕΠΕ
Παρόλο που το Τουρκικό Γενικό Επιτελείο επιθυμούσε την διεξαγωγή της επιχείρησης αργότερα στις 2-3 μετά τα μεσάνυχτα, επικοινωνιακοί λόγοι επέβαλλαν την εκτέλεση της στις 00:05 τα ξημερώματα. Ο λόγος ήταν η κάλυψη τηλεοπτικα του γεγονότος από ομάδα των Τουρκικών Μέσων Ενημέρωσης. Η αναμετάδοση των εικόνων στα Ευρωπαικά Μέσα Ενημέρωσης καθώς και στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού θα έδειχνε την αδύναμη θέση της Ελληνικής Πλευράς. Συγκεντρωτικά, ο ψυχολογικός αντίκτυπος που θα είχε η μετάδοση των εικόνων των ζημιών που θα προκαλούνταν σε συνδυασμό με την είδηση ότι η Τουρκική Αεροπορία εκτέλεσε αθέατη τον βομβαρδισμό ήταν από μονα τους ένα πολύ δυνατό ψυχολογικό σοκ που θα εθετε την Ελληνική Πλευρά σε αστάθεια.
Παρακολουθήστε την πορεία των επιχειρήσεων εκεινη την Νύχτα. Τα γεγονότα τα εξιστορεί Τούρκος Επιτελάρχης. (Πατήστε άνοιγμα εικόνας σε νέα καρτέλα για περισσότερες λεπτομέρειες ανά εικόνα)
Ώρα 00:05 τοπική, 22:05 EST
battle-order.png
Πυρήνας της ομάδας μαχης ήταν το νέο αεροπλανοφόρο του Τουρκικού Ναυτικού πάνω στο οποίο επέβαιναν 14 αεροσκάφη F-35 B καθώς και 4 ελικόπτερα ASW S-70. Την ομάδα μάχης αεροπλανοφόρου συνόδευαν επίσης 2 κορβέτες Milgem στο εμπρόσθιο και όπισθεν τμήμα του γρκουπ, 1 Φρεγάτα ΜΕΚΟ 200 TN Track IIB (η μοναδική που επέζησε από τα γεγονότα του 2017) καθώς και 2 εκσυγχρονισμένες φρεγάτες Perry στα πλαινά. Οι 3 συνολικά φρεγάτες παρείχαν προστασία έναντι απειλών αέρος σε συνδυασμό με αεροσκάφη CAP F-35B.

1.png
Τι προηγούμενες μέρες ένα Ελληνικό Υποβρύχιο Παπανικολής είχε ανιχνευθεί να παρακολουθεί από κοντά την ναυτική ομάδα μάχης. Όπως αποδείχθηκε μετά την επιχείρηση από δημοσιεύματα στον Ελληνικό Τύπο, 2 υποβρύχια U-214 παρακολουθούσαν από ασφαλή απόσταση την πορεία της μικρής Τουρκικής Αρμάδας.

ceb5cebcceb2-145-ceb1ceb5w-range.png
Η Ελληνική Πλευρά είχε αναπτύξει σε μονιμη βάση ένα αεροσκάφος Εγκαιρής Προειδοποίησης EMB-145 Erieye. Εκείνες τις μέρες βρισκόνταν σε πορτοκαλί συναγερμό αναμένοντας κάποια κίνηση μας. Η εμβέλεια του αεροσκάφους αυτού έφτανε μέχρι και τις ακτές της Λιβύης. Η απόσταση αποκάλυψης για έναν στόχο με πολύ χαμηλό RCS όπως το F-35 θα δοκιμαζόνταν. Επιπλέον πολλά Ελληνικά Μαχητικά σε ρόλο CAP ήταν εφοδιασμένα με το ΕΟ/IR SNIPER XR της LM με το οποίο ευελπιστούσαν να ανακαλύψουν εισερχόμενα F-35 …

f-16-aesa1.png
Στο Νότιο Αιγαίο η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία είχε επίσης αναπτύξει εκσυγχρονισμένα Αεροσκάφη F-16 με ραντάρ APG-83 AESA SABR. Το τελευταίο σχεδόν διπλασίαζε την εμβέλεια του APG-68 V9, φθάνοντας τα 100 ναυτικά μίλια μέγιστη εμβέλεια (!). Η τεχνολογία AESA θα δοκιμάζονταν επίσης τα επόμενα λεπτά

f-35-takeoff.png
Η πορεία των F-35 διαχωρίστηκε σε δύο κύρες κατευθύνσεις με την μια να περνά μέσα από την Πελλοπόνησο ενώ τη δεύτερη πάνω από την Κρήτη. Στόχος της δεύτερης ομάδας Αεροσκαφών είναι και το ΑΣΕΠΕ Erieye το οποίο προστατεύουν 4 μαχητικά αεροσκάφη σε κατάσταση EMCON…

radar-tr-aew.png
Χαρις στο Radar TRS-22XX στην περιοχή Datca οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις είχαν άριστη εικόνα της εναέριας κατάστασης στο Νότιο Αιγαίο. Μεσω Δορυφορικών Επικοινωνιών η «εικόνα» αυτή έφθανε και στο αεροπλανοφόρο Anadolu

an-tps-43-f.png
Τα αεροσκάφη F-35 JSF που απογειώθηκαν από την αεροπορική βάση Dalaman αναγνωρίσθηκαν άμεσα από το μεγάλης εμβέλειας ραντάρ 3-D S- Zώνης AN/TPS 43F στο Παραδείσιον στην Ρόδο. Κατι τέτοιο όμως δεν ήταν εφικτό από τα ραντάρ MPDR-90 σε Κω και Ρόδο

sdb-ii.png
Φυσικά τα Τουρκικά μαχητικά μετά την ανίχνευσή τους εξαπέλυσαν πλήγμα κατά των θέσεων των Ελληνικών ραντάρ AEW σε Κω, Ρόδο και μετέπειτα στην Σάμο. Χάρις στις μικρές διαστάσεις των βομβών SDB II και την μεγαλύτερη ισχύ χάρις στην μίξη με τα οποία ήταν εξοπλισμένα, το κάθε JSF μετέφερε 8 τέτοιες κατευθυνόμενες βόμβες με αποτέλεσμα να μπορεί να πλήξει πολλούς στόχους (2-4 ανάλογα την «σκληρότητα» του στόχου)

573raytheon-sdb-ii-pic-1.jpg
Η δυνατότητα μεταφοράς 8 βομβών SDB II του F-35A/B του δίνει δυνατότητες προσβολής διαφορετικών στόχων κατω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Ο τριπλός ερευνητής της SDB II αποτελείται από τερματική καθοδήγηση λέιζερ, δέκτη GPS/INS και χιλιοστομετρικό ραντάρ MMW. Σε ολα αυτά προστίθεται και η δυνατητα ενδιάμεσης καθοδήγησης μέσω ζεύξης δεδομένων από το αεροσκάφος φορέα..


sdb-ii-hit1.png
Τα πλήγματα ήταν επιτυχή χάρις στην ακρίβεια και την κατεστρεπτικότητα της βόμβας SDB II η οποία έχει εμβέλεια τα 60 ναυτικά μίλια για σταθερούς στόχους και τα 40 nm για κινούμενους. Αποτελεί έτσι ένα ικανότατο όπλο πλήγματος για αποστολές χερσαίας προσβολής

aim-120d-against-sdb-ii.png
Τα Ελληνικά Μαχητικά F-16 εκσυγχρονισμένα με το Ραντάρ APG-83 SABR προσπάθησαν να εμπλέξουν ακόμη και τις βόμβες SDB II χωρίς μεγάλη επιτυχία. Επίσης παρόλο που στιγμιαία αποκαλυφθηκαν τα τουρκικά F-35 (παρατηρήστε την εκτιμώμενη θέση μετά από 17 δευτερόλεπτα από τότε που χάθηκε το στίγμα) μετά από λίγα δευτερόλεπτα προσβλήθηκε ο σταθμός ραντάρ στην Κω με αποτέλεσμα να χάθει το στίγμα τους οδηγώντας τις βολές BVR που εξαπολύθηκαν κατά αυτών να αποτύχουν.

f-16-down-greek.png
Στην ανταλλαγή BVR βολών τα Ελληνικά F-16 δεν ήταν τόσο τυχερά. 8 πυραυλοι AIM-120D Κατεύθυνονταν προς το μέρος τους. 3 από τα 4 αεροσκάφη F-16 BLK 52 CCIP του πακέτου CAP καταστράφηκαν.

f-35-against-f-16-crete.png
Τα αποτελέσματα ήταν παρόμοια και στην περιοχή νότια της Κρήτης παρόλη την παρουσία του ραντάρ ΑΝ/TPS 43 F που τα είχε εντοπίσει σε απόσταση 35-40 nm. Τα τουρκικά F-35 ανταλλάσοντας δεδομένα το ένα με το άλλο και αλλάζοντας συνεχώς υψόμετρο (ο νο1 έδινε εικόνα ενώ οι υπόλοιποι πετούσαν σε χαμηλότερο ύψος) κατάφεραν να εκτελέσουν επιτυχημένες βολές BVR και ταυτόχρονα λίγα λεπτά αργότερα να καταστρέψουν το ραντάρ στην Παλαιόχωρα με τις κατευθυνόμενες βόμβες GBU-32 JDAM.

emb145-anadolu.png
10 λεπτά από την έναρξη των εχθροπραξιών και η σύνθεση της Τουρκικής Ομάδας Μάχης Anadolu αποτυπώνεται στο ραντάρ του EMB 145 AEW το οποίο έλαβε την κατάλληλη θέση και υψόμετρο. Το Ελληνικό Α/ΓΕΕΘΑ διατάζει τα δύο Ελληνικά υποβρύχια να προβούν σε επίθεση (!). Γύρω από το Τουρκικό Αεροπλανοφόρο πετάνε σε μη ακριβή θέση 2 Τουρκικά ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα S-70B-28 ενώ άλλα δύο τίθενται σε ετοιμότητα.

f-16-north-sector-clear.png
Καθώς οι βολές BVR συνεχίζονταν και το τελευταίο εκσυγχρονισμένο Ελληνικό CCIP F-16 καταστράφηκε. Η γενικότερη αναλογία ήταν η εκτόξευση 3-4 πυραύλων Amraam AIM-120D ανα εχθρικό αεροσκάφος. Η προσπάθεια τα αεροσκάφη αυτά να έρθουν πιο κοντά ή να εκτοξεύσουν ευκαιριακά τους δικούς τους Amraam σε περίπτωση που ανιχνεύσουν για λίγα δευτερόλεπτα (όταν ανοίγουν οι καταπέλτες των F-35 JSF δεν φαίνεται να αποδίδει. Παρόλο που έγιναν μερικές βολές προς τα Τουρκικά F-35, αυτές δείχνουν να απέτυχαν καθώς τα Ελληνικά αεροσκάφη χάσαν στο στίγμα των Τουρκικών Βομβαρδιστικών με αποτέλεσμα τα δεδομένα τροχιάς των εισερχόμενων Ελληνικών Amraam να μην ανανεώνονται κατά την προσέγγιση προς τον στόχο

f-16-m-shot-down-f-35.png
Παρόλο που 2 Ελληνικά Αεροσκάφη F-16 Καταρρίφθηκαν στην Κρήτη, πρόλαβαν να εκτελέσουν βολές BOL (Bearing Only) κατά 3 αεροσκαφών F-35 με βάση τα δεδομένα που πήραν από το ραντάρ στην Παλαιόχωρα μέσω του Link 16. Η πρώτη κατάρριψη F-35 ηταν γεγονός. Το πακέτο που συμμετείχαν τα αεροσκάφη προσπαθούσε πετώντας σε χαμηλό ύψος (1000 πόδια πριν εκτελέσει την βολή με βόμβες GBU-32 JDAM) να αποφύγει τον εντοπισμό. Η στρατηγική θέση όμως του ραντάρ AN/TPS 43F στην Παλαιοχώρα εκμηδένιζε τους νεκρούς τομείς. Επίσης τα ραντάρ χαμηλότερης συχνότητας έχουν μεγαλύτερη αντοχή στο clutter από τις ανακλάσεις στην Θάλασσα απ’ότι τα ραντάρ που λειτουργούν στην X ζώνη συχνοτήτων (όπως τα ραντάρ των μαχητικών F-35 και F-16). Μετα από λίγα δευτερόλετα ένα δεύτερο F-35 επλήγη επιτυχώς. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα άλλο ένα κατεστράφη από πύραυλο AMRAAM. Το μοναδικό από τα 3 αεροσκάφη F-35B τράπηκε σε φυγη (δευτερεύων στόχος τους ήταν ευκαιριακά μέσω του συστήματος EOTS να ανιχνεύσουν το ραντάρ μεγάλης εμβέλειας 64N6 BIG BIRD C των συστημάτων S-300. To τελευταίο ενεργοποιήθηκε μόλις ο σταθμός ραντάρ στην Παλαιόχωρα καταστράφηκε από 4 βόμβες GBU-32 JDAM
-Με βάση τα τελευταία στοιχεία από την προσβολή του ραντάρ στόχου στην Παλαιόχωρα, όταν το εναπομείναν αεροσκάφος F-35B έστρεψε τα πλαινά του νώτα και τράπηκε προς φυγή, αυτό το γεγονός οδήγησε το ατρακτίδιο SNIPER XR να το εντοπίσει σε σχεδόν διπλάσια απόσταση στα 86 nm από ήταν η απόσταση αποκάλυψης όταν ερχόνταν μετωπικά. Αλλο ένα Ελληνικό μαχητικό το ανίχνευσε σε απόσταση 46 nm
00:16:12 – amContact: Multirole #75 has been classified as: F-35B Lightning II – Determined as: Hostile (Classification by: AN/AAQ-33 Sniper XR Pod [FLIR + LRMTS, 40k ft] [Sensor: AN/AAQ-33 Sniper XR [FLIR, Air-to-Air Tracking]] at 46,8 nm)
00:16:12 – Contact: BOGEY #75 has been type-classified as: Multirole (Classification by: AN/AAQ-33 Sniper XR Pod [FLIR + LRMTS, 40k ft] [Sensor: AN/AAQ-33 Sniper XR [FLIR, Air-to-Air Tracking]] at Estimated 86 nm)
-Επιπλέον το ραντάρ AN/TPS-43F Site χρειάστηκε να δεχτεί πολλαπλά πλήγματα από 4 βόμβες JDAM για να καταστραφεί πλήρως. Συνολικά 2 JDAM αστόχησαν (μερικώς ή πλήρως). Η μια από αυτές είχε πλήρη δυσλειτουργία.Άλλη μια μάλιστα από αυτές αν και έχασε τον στόχο κατά 28 πόδια περίπου προκάλεσε μέτρια καταστροφή λόγω των θραυσμάτων πολεμικής κεφαλής της βόμβας 1000 λιβρών GBU 32 V2 JDAM.
00:16:03 am – Palaiochora AN/TPS-43F Site has been destroyed!
00:16:03 am – Palaiochora AN/TPS-43F Site damage report: AN/TPS-43F has suffered additional light damage.
00:16:03 am – Palaiochora AN/TPS-43F Site damage report: AN/TPS-43F has suffered additional heavy damage.
00:16:03 am – Palaiochora AN/TPS-43F Site has suffered blast damage: 248 DPs
00:16:03 am – Palaiochora AN/TPS-43F Site damage report: AN/TPS-43F has suffered additional damage!
00:16:03 am – Palaiochora AN/TPS-43F Site damage report: AN/TPS-43F has been moderately damaged.
00:16:03 am – Palaiochora AN/TPS-43F Site has suffered fragmentation damage: 218,1 DPs
00:16:03 am – Weapon: GBU-32(V)2/B JDAM [Mk83] #2241 missed Palaiochora AN/TPS-43F Site by 28ft

Οι μόλις δύο βόμβες JDAM που μπορεί να μεταφέρει το F-35 μπορεί να είναι ικανές να του επιτρέψουν να εκτελέσει αποστολές κατά ελαφρά θωρακισμένων στόχων αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι επαρκής για την προσβολή δυσπρόσιτων και καλά προστατευμένων στόχων όπως στρατιωτικές εγκαταστάσεις ραντάρ. Σε αντίθεση με τα αεροσκάφη που απογειώθηκαν από την αεροπορική βάση Dalaman τα περισσότερα αεροσκάφη που απογειώθηκαν από το αεροπλανοφόρο Anadolu ήταν εφοδιασμένα με βόμβες GBU-32 JDAM (2 εσωτερικά) ή κατευθυνόμενες βόμβες λέιζερ GBU-12D Paveway II (2 εσωτερικά).
Το εναπομείνων αεροσκάφος F-35B του αρχικού σμήνους 3 αεροσκαφών που είχε στοχο το ραντάρ της Παλαιόχωρας διατάχθηκε να επιστρέψει πίσω εγκαταλείποντας την δευτερεύουσα αποστολή προσβολής του ραντάρ μεγάλης εμβέλειας BIG BIRD του συστήματος S-300 PMU-1.
Πλέον ο μοναδικός στόχος των αεροσκαφών F-35B ήταν η πρωτεύουσα του Ελληνικού Κράτους. Αντίστοιχα τα αεροσκάφη F-35A ενώ κατέστρεψαν πλήρως τους σταθμούς ραντάρ της ΠΑ στα νησιά των Δωδεκανήσων κατευθύνονται προς την αεροπορική βάση της Σκύρου.
Όσο η ώρα περνούσε οι πιλότοι των Ελληνικών Αεροσκαφών γινόνταν όλο και πιο νευρικοί. Η ανίχνευση των F-35B όμως στην περιοχή της Παλαιόχωρας οδήγησε τους ελεγκτές αέρος που διαχειρίζονταν την αεράμυνα του Αιγαίου να αξιοποιήσουν βέλτιστα τα εκσυγχρονισμένα αεροσκάφη F-16 που ήταν εφοδιασμένα με το ατρακτίδιο EO/IR Sniper XR. Ετσι διαμοίραζαν πληροφορίες στα υπόλοιπα παλαιότερα αεροσκάφη F-16 και Mirage 2000-5 Mk2 τα οποία πετούσαν στα τυφλά καθώς δεν μπορούσαν να εντοπίσουν σε ικανή απόσταση τα Stealth Τουρκικά Μαχητικά αεροσκάφη.
f-35-aegean-north-against-sniper-xr.png
Υπο την ασφάλεια της τεχνολογίας Stealth κάποια F-35 αποφάσισαν να κάνουν ένα δεύτερο πέρασμα από τον σταθμό ραντάρ MPDR-90 στην Σαμο για να ολοκληρώσουν το έργο τους. Το τελευταίο μόλις αντιλήφθηκε την παρουσία τους έπαψε να εκπέμπει ενώ κάποιες βολές AMRAAM κατέρριψαν (!) ισάριθμες βόμβες SDB II που κατευθύνονταν προς αυτό. Οι πιλότοι των Τουρκικών μαχητικών υπερεκτιμώντας τις επιδόσεις τους δεν κατάλαβαν ότι εντοπίστηκαν από 2 Ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη F-16 BLK 52 M εφοδιασμένα με το Ατρακτίδιο SNIPER XR. Το τελευταίο τα εντόπισε σε απόσταση 86 Nm βλέποντας την θερμότητα που έβγαζε ο θηριώδης κινητήρας Pratt & Witney F135 στο οπίσθιο μέρος της ατράκτου τους . Οι μετέπειτα βολές BVR δεν βρήκαν το στόχο τους, δημιουργησαν όμως νευρικότητα στους πιλότους των F-35A

emb-145-attack1.png
Ενας Τούρκος πιλότος προσπαθώντας να πιέσει την Ελληνική πλευρά εκτέλεσε ευκαιριακή BVR βολή κατά του ΑΣΕΠΕ EMB-145H Erieye. H βολή αυτή απέτυχε τόσο χάρις στην ικανότητα ελιγμών του αεροσκάφους όσο και στο ότι έγινε από σχεδόν μέγιστη απόσταση
00:46:21 μμ – Contact MISSILE #112 has been lost.
00:46:21 μμ – Weapon: AIM-120D AMRAAM P3I.4 #2263 is attacking EMB-145H AEWC with a base PH of 95%. PH adjusted for distance: 61%. PH adjusted for actual target speed (332 kts): 60,61483%. EMB-145H AEWC has nominal agility: 1. Agility adjusted for proficiency (Regular): 0,8. Aircraft has a weight fraction of 0,14 – Agility adjusted to 0,73. Agility adjusted for forward-oblique impact effect: 0,5. Final agility modifier: -5%. Final PH: 56%. Result: 84 – MISS

rtb-f-35.png
Παρόλο που γενικά η εμβέλεια του F-35A είναι επαρκής για το Αιγαίο, οι συνεχείς εμπλοκές BVR, η πτήση σε χαμηλό ύψος καθώς και το οπλικό φορτίο οδήγησε το Group2161 που αποτελούνταν από 3 F-35A να επιστρέψει πίσω στην αεροπορική βάση Dalaman καθώς θα ήταν παρακινδυνευμένο να συνεχίσει την αποστολή του λόγω έλλειψης καυσίμων(!) . Η επιστροφή στην αεροπορική βάση Cigli απέναντι απο την Χίο απορριφθηκε καθώς οι Έλληνες πιθανόν να ανταπέδιδαν τις επόμενες ώρες με εκτόξευση πυραύλων Atacms

gbu-53-against-skyros.png
Οι πρώτες βόμβες κατά στόχων στην Σκύρο αφέθηκαν από τα F-35. Η δε γωνία άφεσης προς τον στόχο ήταν τέτοια που το ραντάρ των Patriot δεν μπορούσε να τα εμπλέξει λόγω των 120 μοιρών του εμπρόσθιου τομέα σάρωσης (!)

intercept-skyros.png
Μόλις οι πρώτες βόμβες αφέθηκαν από τα F-35, 4 αεροσκάφη αναχαίτισης που βρίσκονταν σε readiness σηκώθηκαν για να εμπλέξουν τα Τουρκικά Αεροσκάφη F-35. Για πολλοστή φορά το ραντάρ AN/TPS-43F, παρόλα τα χρόνια του φαίνεται πως καταφέρνει να ανιχνεύσει το F-35 σε οριακά ικανή απόσταση ώστε τα αεροσκάφη αναχαίτισης να προλάβουν να αντιμετωπίσουν τα εισερχομενα βομβαρδιστικά . Από τις πολλαπλές εκτοξεύσεις AMRAAM, 3 από τα 12 αεροσκάφη F-35A καταρρίπτονται. Παρόλο που στο τέλος ο σταθμός ραντάρ εδάφους AN/TPS 43F καταστράφηκε, έδωσε επαρκή χρόνο αντίδρασης στα αεροσκάφη αναχαίτισης επιφυλακής QRA να εκτελέσουν απότομα pop-up μόλις απογειώθηκαν (οντως ανεντόπιστα από τα F-35 προηγουμένως) και να εκτελέσουν βολή BVR κατά την φάση που τα αεροσκάφη F-35 τελείωναν τα καύσιμα τους και άφηναν το φονικό τους φορτίο των δεκάδων βομβών SDB II(!). Μαζί όμως με το AN/TPS-43 F καταστράφηκε και το ραντάρ AN/MPQ-53 των Patriot καθιστώντας έτσι την αεροπορική βάση της Σκύρου χωρίς μακρού βεληνεκούς αεράμυνα και χωρίς επαρκή επίγνωση της αεροπορικής κατάστασης με δικά της μέσα

00:57:25 μμ – Contact MISSILE #126 has been lost.
00:57:25 μμ – Weapon: AIM-120D AMRAAM P3I.4 #2325 is attacking Starscream #8 (F-35A Lightning II) with a base PH of 95%. PH adjusted for actual target speed (700 kts): 95%. Starscream #8 has nominal agility: 4,5. Agility adjusted for proficiency (Regular): 3,6. Aircraft has a weight fraction of 0,12 – Agility adjusted to 3,34. Agility adjusted for rear-oblique impact effect: 2,8. Final agility modifier: -28%. Final PH: 67%. Result: 57 – HIT
00:57:25 μμ – Decoy (Generic Chaff Salvo [5x Cartridges]; Tech: N/A) from Starscream #8 is attempting to seduce sensor: Active Radar Seeker (Tech: Early 2010s)(Guiding weapon: AIM-120D AMRAAM P3I.4 #2325). Final probability: 10%. Result: 82 – FAILURE
00:57:23 μμ – Contact MISSILE #129 has been lost.
00:57:23 μμ – Weapon: AIM-120D AMRAAM P3I.4 #2327 is attacking GBU-53/B SDB-II #2308 with a base PH of 95%. Target signature modifier: -15%. Final PH: 80%. Result: 80 – HIT
00:57:21 μμ – Contact MISSILE #128 has been lost.
10:57:21 μμ – Weapon: AIM-120D AMRAAM P3I.4 #2328 is attacking GBU-53/B SDB-II #2313 with a base PH of 95%. Target signature modifier: -15%. Final PH: 80%. Result: 13 – HIT
00:57:20 μμ – Starscream #7 (F-35A Lightning II) has been destroyed!
00:57:20 μμ – Contact MISSILE #127 has been lost.
00:57:20 μμ – Weapon: AIM-120D AMRAAM P3I.4 #2321 is attacking Starscream #7 (F-35A Lightning II) with a base PH of 95%. PH adjusted for actual target speed (741 kts): 95%. Starscream #7 has nominal agility: 4,5. Agility adjusted for proficiency (Regular): 3,6. Aircraft has a weight fraction of 0,11 – Agility adjusted to 3,36. Agility adjusted for tail-on impact effect: 1,7. Final agility modifier: -17%. Final PH: 78%. Result: 49 – HIT
00:57:20 μμ – Decoy (Generic Chaff Salvo [5x Cartridges]; Tech: N/A) from Starscream #7 is attempting to seduce sensor: Active Radar Seeker (Tech: Early 2010s)(Guiding weapon: AIM-120D AMRAAM P3I.4 #2321). Final probability: 10%. Result: 26 – FAILURE00:56:59 μμ – Weapon: AIM-120D AMRAAM P3I.4 #2307 is attacking Starscream #6 (F-35A Lightning II) with a base PH of 95%. PH adjusted for actual target speed (697 kts): 95%. Starscream #6 has nominal agility: 4,5. Agility adjusted for proficiency (Regular): 3,6. Aircraft has a weight fraction of 0,11 – Agility adjusted to 3,36. Agility adjusted for rear-oblique impact effect: 2,9. Final agility modifier: -29%. Final PH: 66%. Result: 27 – HIT
00:56:59 μμ – Decoy (Generic Chaff Salvo [5x Cartridges]; Tech: N/A) from Starscream #6 is attempting to seduce sensor: Active Radar Seeker (Tech: Early 2010s)(Guiding weapon: AIM-120D AMRAAM P3I.4 #2307). Final probability: 10%. Result: 56 – FAILURE
00:56:58 μμ – New contact! Designated BOGEY #146 – Detected by AIM-120D AMRAAM P3I.4 #2306 [Sensors: Active Radar Seeker] at 151deg – 1,7nm
00:56:56 μμ – Weapon: AIM-120D AMRAAM P3I.4 #2321 has only one alternative target to be redirected to: F-35A Lightning II #11500:55:59 μμ – Alepou #1 (F-16CM Blk 52 Falcon) departed Skyros AB.
00:55:59 μμ – Alepou #4 (F-16CM Blk 52 Falcon) departed Skyros AB.
00:55:59 μμ – Aris #4 (F-4E Phantom II) departed Andravida AB.
00:55:59 μμ – Aris #3 (F-4E Phantom II) departed Andravida AB.
00:55:58 μμ – Weapon: AIM-120C-7 AMRAAM P3I.3 #2300 has run out of energy… self-destructing
00:55:54 μμ – New contact! Designated MISSILE #127 – Detected by Skiros AN/TPS-43F Site [Sensors: AN/TPS-43F] at 176deg – 38,9nm
00:55:54 μμ – New contact! Designated BOGEY #126 – Detected by Skiros AN/TPS-43F Site [Sensors: AN/TPS-43F] at 173deg – 30,8nm
00:55:54 μμ – New contact! Designated BOGEY #125 – Detected by Skiros AN/TPS-43F Site [Sensors: AN/TPS-43F] at 175deg – 31,3nm
00:55:54 μμ – New contact! Designated BOGEY #124 – Detected by Skiros AN/TPS-43F Site [Sensors: AN/TPS-43F] at 173deg – 31nm

Παρόλο που εκτοξεύτηκαν πάνω από 25 βόμβες GBU-53 SDB-II κατά της αεροπορικής βάσης της Σκύρου ελάχιστες από αυτές κατάφεραν να βρουν τον στόχο τους τόσο λόγο των αντιαεροπορικών μικρής εμβέλειας Skyguard και Crotale όσο και λόγω της αναχαίτισης τους από αεροσκάφη F-16 της Ελληνικής ΠΑ. Έτσι περα από την καταστροφή του AN/TPS 43F και ενός πύργου Ελέγχου τα υπόλοιπα κτίρια και οι Πύργοι ελέγχου υπέστησαν ελαφρές έως μέτριες ζημιές. Η χαμηλή ταχύτητα ανεμοπορίας της SDB-II επέτρεψε την καταστροφή τους ακόμη και από βολές πυροβόλων M61A1 Vulcan των ευελικτων ελληνικών F-16.
00:59:56 μμ – Contact MISSILE #146 has been lost.
00:59:56 μμ – Weapon: AIM-120C-7 AMRAAM P3I.3 #2364 is attacking GBU-53/B SDB-II #2348 with a base PH of 95%. Target signature modifier: -15%. Final PH: 80%. Result: 30 – HIT
00:59:56 μμ – New contact! Designated MISSILE #147 – Detected by Zulu #7 (F-35B Lightning II) [Sensors: AN/AAQ-37 EO-DAS] at 217deg – 3,7nm
00:59:55 μμ – Contact MISSILE #145 has been lost.
00:59:55 μμ – Weapon: AIM-120C-7 AMRAAM P3I.3 #2363 is attacking GBU-53/B SDB-II #2349 with a base PH of 95%. Target signature modifier: -15%. Final PH: 80%. Result: 67 – HIT
00:59:53 μμ – Contact MISSILE #143 has been lost.
00:59:53 μμ – Weapon: AIM-120C-7 AMRAAM P3I.3 #2362 is attacking GBU-53/B SDB-II #2341 with a base PH of 95%. Target signature modifier: -15%. Final PH: 80%. Result: 89 – MISS
10:59:52 μμ – Contact MISSILE #144 has been lost.
10:59:52 μμ – Weapon: AIM-120C-7 AMRAAM P3I.3 #2361 is attacking GBU-53/B SDB-II #2343 with a base PH of 95%. Target signature modifier: -15%. Final PH: 80%. Result: 57 – HIT
00:59:48 μμ – Contact MISSILE #142 has been lost.
00:59:48 μμ – Weapon: AIM-120C-7 AMRAAM P3I.3 #2359 is attacking GBU-53/B SDB-II #2342 with a base PH of 95%. Target signature modifier: -15%. Final PH: 80%. Result: 37 – HIT
00:59:47 μμ – Contact MISSILE #141 has been lost.
00:59:47 μμ – Weapon: AIM-120C-7 AMRAAM P3I.3 #2358 is attacking GBU-53/B SDB-II #2344 with a base PH of 95%. Target signature modifier: -15%. Final PH: 80%. Result: 97 – MISS
00:59:29 μμ – Gun (20mm/85 M61A1 Vulcan Burst [100 rnds]) is attacking GBU-53/B SDB-II #2332 with a base-Ph of 70%. Base-Ph adjusted for distance: 70%. Target speed modifier: -1%. Target size modifier: -21%. Final Ph: 48%. Result: 45 – HIT
00:59:11 μμ – Gun (20mm/85 M61A1 Vulcan Burst [100 rnds]) is attacking GBU-53/B SDB-II #2331 with a base-Ph of 70%. Base-Ph adjusted for distance: 59,4%. Target speed modifier: -1%. Target size modifier: -21%. Final Ph: 37%. Result: 22 – HIT
00:59:00 μμ – Zulu #12 (F-35B Lightning II) cannot engage ground targets because the cloud cover is too low. There will not be enough altitude clearance to deploy weapon.
00:58:59 μμ – Gun (20mm/85 M61A1 Vulcan Burst [100 rnds]) is attacking GBU-53/B SDB-II #2318 with a base-Ph of 70%. Base-Ph adjusted for distance: 70%. Target speed modifier: -1%. Target size modifier: -21%. Final Ph: 48%. Result: 59 – MISS
00:58:45 μμ – Contact MISSILE #140 has been lost.
00:58:45 μμ – Weapon: AIM-9X Sidewinder #2360 is attacking GBU-53/B SDB-II #2324 with a base PH of 95%. Target signature modifier: -15%. Final PH: 80%. Result: 64 – HIT
00:58:39 μμ – Contact MISSILE #139 has been lost.
00:58:39 μμ – Weapon: AIM-9X Sidewinder #2357 is attacking GBU-53/B SDB-II #2322 with a base PH of 95%. Final PH: 95%. Result: 95 – HIT

O τελικός και τελευταίος στόχος παρέμενε η Ελληνική Βουλη και το Πεντάγωνο (!).
H ύπαρξη όμως αεροσκαφών F-16 εφοδιασμένων με το ατρακτίδιο SNIPER XR σε συνδυασμό με την ύπαρξη επιγειων ραντάρ S Ζωνης στην πρωτεύουσα των Αθηνών έκανε πολλούς να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους. Η ύπαρξη 3 συστημάτων Patriot PAC-3 τα οποία λάμβαναν εικόνα από το ενοποιημένο δίκτυο IADS της ΠΑ (κατι που συνέβαινε εν μέρει με τις συστοιχίες S-300 οι οποίες είχαν αισθητά μεγαλύτερο χρόνο αντίδρασης) έθεσε σε κίνδυνο ολόκληρη την αποστολή
athens-under-attack.png
Η πόλη των Αθηνών θα δοκιμάζονταν εκείνη την Νύχτα. Αν και τα F-35 ανιχνεύθηκαν αυτό δεν τα απέτρεψε να εξαπολύσουν το φονικό τους φορτίο. Το μόνο που τα χώριζε ήταν το Αντιαεροπορικό Σύστημα Patriot PAC 3 που κάλυπτε εκείνον τον τομέα εφοδιασμένο με βλήματα GEM-T. H εικόνα που λάμβανε από το παρακείμενο ραντάρ S ζώνης Mirenda HR-3000 το οποίο εντόπισε την άφεση των βομβών στα 70 nm απέβη σωτήρια για την πλήρη ενεργοποίηση της Αντι-βαλλιστικής ομπρέλας.
Τρία F-35 εφοδιασμένα με 2 βομβες GBU-12D των 500 λιβρών το καθένα προσπαθούν να διεισδύσουν αθόρυβα χάρις στα Χαρακτηριστικά τους Stealth μέσα στην Ελληνική Αεράμυνα στην πρωτεύουσα. Λόγω χαμηλού RCS τα συστήματα HAWK μέσου βεληνεκούς δεν μπορούν να καταυγάσουν τα βλήματα MIM-23A/B HAWK. Για κακή τους τύχη όμως η Ηλεκτροπτική κάμερα των συστημάτων Crotale NG τα ανιχνεύει στα 8.6nm. Το ύψος άφεσης των βομβών GBU-12D σε ύψος 10000 ποδών δεν ξεπερνά τα 4 nm
1:00:42 μμ – Contact: Multirole #188 has been classified as: F-35B Lightning II – Determined as: Hostile (Classification by: SAM Plt (Crotale-NG) [Sensor: EDIR] at 8,6 nm)
1:00:42 μμ – Contact: Multirole #189 has been classified as: F-35B Lightning II – Determined as: Hostile (Classification by: SAM Plt (Crotale-NG) [Sensor: EDIR] at 9 nm)
1:00:31 μμ – Contact: BOGEY #189 has been type-classified as: Multirole (Classification by: SAM Plt (Skyguard [Sparrow, 35mm Oerlikon]) [Sensor: Generic Gun Director [TV Camera]] at Estimated 11 nm)
1:00:31 μμ – Contact: BOGEY #188 has been type-classified as: Multirole (Classification by: SAM Plt (Skyguard [Sparrow, 35mm Oerlikon]) [Sensor: Generic Gun Director [TV Camera]] at Estimated 10 nm)
1:59:32 μμ – New contact! Designated BOGEY #189 – Detected by Mirenda HR-3000 Site [Sensors: HR-3000] at 314deg – 41,8nm
1:59:32 μμ – New contact! Designated BOGEY #188 – Detected by Mirenda HR-3000 Site [Sensors: HR-3000] at 313deg – 41,4nm

f-35-surpass.png
Σε μια προσπάθεια να ξεπεράσουν τις δύο Ελληνικές συστοιχίες HAWK που φυλάνε τα νώτα των Patriot το σμήνος των F-35 εκτελεί κυλωτικό ελιγμό ώστε φθάνοντας στα όρια του τόξου εμπλοκής των Patriot Να καταφέρει να πλήξει το Ελληνικο Πεντάγωνο

crotale-attack.png
Παρόλο που πολλές SDB II αναχαιτίστηκαν από το σύστημα SHORADS Crotale και στο Skyguard που ήταν αναπτυγμένο στην Ελευσίνα, οι υπόλοιπες βομβες έπληξαν και κατέστρεψαν ολοσχερώς το σύστημα Skyguard. Το παρακείμενο σύστημα Crotale NG γλίτωσε την επίθεση
01:02:33 μμ – SAM Plt (Skyguard [Sparrow, 35mm Oerlikon]) damage report: Vehicle (UAR-1021 Skyguard) has been destroyed!
01:02:33 μμ – SAM Plt (Skyguard [Sparrow, 35mm Oerlikon]) damage report: UAR-1021 Skyguard has been moderately damaged.
01:02:33 μμ – SAM Plt (Skyguard [Sparrow, 35mm Oerlikon]) damage report: Generic Gun Director [TV Camera] has been moderately damaged.
01:02:33 μμ – Vehicle (UAR-1021 Skyguard) has suffered blast damage: 2 DPs
01:02:33 μμ – SAM Plt (Skyguard [Sparrow, 35mm Oerlikon]) damage report: Skyguard MIM-7M Quad has been destroyed!
01:02:33 μμ – SAM Plt (Skyguard [Sparrow, 35mm Oerlikon]) damage report: Skyguard Sparrow Illuminator has been destroyed.
01:02:33 μμ – Skyguard MIM-7M Quad has suffered blast damage: 14,6 DPs
01:02:33 μμ – SAM Plt (Skyguard [Sparrow, 35mm Oerlikon]) damage report: Skyguard MIM-7M Quad has been destroyed!
01:02:33 μμ – SAM Plt (Skyguard [Sparrow, 35mm Oerlikon]) damage report: Skyguard Sparrow Illuminator has been destroyed.
01:02:33 μμ – Skyguard MIM-7M Quad has suffered blast damage: 35,5 DPs
01:02:33 μμ – SAM Plt (Skyguard [Sparrow, 35mm Oerlikon]) damage report: 35mm Twin Oerlikon [AHEAD, UAR-1021 Skyguard FCR] has been destroyed!
01:02:33 μμ – SAM Plt (Skyguard [Sparrow, 35mm Oerlikon]) damage report: Generic Optical Sight has been destroyed.
01:02:33 μμ – 35mm Twin Oerlikon [AHEAD, UAR-1021 Skyguard FCR] has suffered blast damage: 35,9 DPs
01:02:33 μμ – Weapon: R.440 Crotale-NG VT1 #2419 is running blind for more than 6 sec… self-destructing.
01:02:33 μμ – Weapon: MIM-7M Sparrow #2417 is running blind for more than 6 sec… self-destructing.
01:02:33 μμ – Weapon: R.440 Crotale-NG VT1 #2420 is attacking GBU-53/B SDB-II #2374 with a base PH of 75%. Target signature modifier: -15%. Final PH: 60%. Result: 69 – MISS


patriot-refinery-parliament3.png
Μετα την καταστροφή του Skyguard επλήγη και το διυλιστήριο των ΕΛΠΕ στην Ελευσίνα όπου σημειώθηκαν σημαντικές ζημιές. Η ανίχνευση από το σύστημα EOTS των συστοιχιών PATRIOT οδήγησε στην προσβολή τους από πολλαπλές SDB II. Για άλλη μια φορά η αδυναμία κάλυψης 360 μοιρών του συστήματος Patriot απέβη μοιραία για το ίδιο οδηγώντας στην καταστροφή του. Η προσπάθεια των συστοιχιών Hawk να καλύψουν το κενό αν και οδήγησε στην κατάρριψη αρκετών SDB II δεν εμπόδισε τα υπόλοιπα πλήγματα.Μια κατευθυνόμενη βόμβα SDB II επιβίωσε και κατευθύνεται προς την Ελληνική Βουλη. Δύο πύραυλοι HAWK προσπαθούν και καταφέρνουν να το αναχαιτίσουν (!)

lgb-pentagon.jpg
Λόγω της χαμηλής νέφωσης και περιορισμών υψους ελάχιστης άφεσης ήταν πολύ δύσκολη η άφεση των τεσσάρων βομβών GBU-12, οι οποίες στο τέλος αστόχησαν λόγω μη επαρκούς κατάυγασης λέιζερ χάνοντας το στόχο τους κατά 600 μέτρα (!).
01:07:53 μμ – Weapon: GBU-12D/B Paveway II LGB [Mk82] #2451 missed Pentagon by 2084ft
01:07:53 μμ – Weapon: GBU-12D/B Paveway II LGB [Mk82] #2451 cannot have its target illuminated… will impact with severe accuracy reduction.
01:07:30 μμ – Zulu #13 (F-35B Lightning II) cannot engage ground targets because the cloud cover is too low. There will not be enough altitude clearance to deploy weapon.
01:07:30 μμ – Zulu #12 (F-35B Lightning II) cannot engage ground targets because the cloud cover is too low. There will not be enough altitude clearance to deploy weapon.

zulu4.jpg
Λίγα λεπτά αργότερα το Zulu 4 πήρε κατεύθυνση προς την Ελληνική Βουλή ,έχοντας αποφύγει τον εγκλωβισμό από τις Συστοιχίες HAWK λόγω της πτήσης σε χαμηλό ύψος κάτω από τα 1000 πόδια, κατάφερε και εκτέλεσε pop-up στα 20000 πόδια και άφησε το φονικό του φορτίο. Λόγω της καθοδήγησης των βομβών με GPS/INS ο καιρός δεν αποτελούσε εμπόδιο όπως στην περίπτωση της επίθεσης στο Πεντάωνο. Λιγότερο από 2 ναυτικά μίλια χώριζαν την Ελληνική Βουλή από την εισερχόμενη απειλή

parliament-hit.jpg
Οι βόμες έπληξαν τον στόχο τους με μεγάλη ακρίβεια πετυχαίνοντας επίσης προσβολή βαθιά μέσα στο κτίριο μεγιστοποιώντας το καταστροφικό αποτέλεσμα. Αν και οι συστοιχίες HAWK προσπάθησαν να εγκλωβίσουν τις βόμβες JDAM αυτό έγινε παρά μόνο όταν ήταν αργά. Φλόγες τύλιξαν γρήγορα το ιστορικό κτίριο από τις δύο απανωτές εκρήξεις με διαφορά ενός δευτερολέπτου….
01:10:51 μμ – 83% penetration achieved
01:10:51 μμ – Weapon: GBU-32(V)2/B JDAM [Mk83] #2458 has impacted Greek Parliament.
01:10:51 μμ – Contact MISSILE #203 has been lost.
01:10:50 μμ – Greek Parliament has a major fire.
01:10:50 μμ – Greek Parliament has suffered weapon damage: 569,1 DPs
01:10:50 μμ – 92% penetration achieved
01:10:50 μμ – Weapon: GBU-32(V)2/B JDAM [Mk83] #2456 has impacted Greek Parliament.

Παρόλο που το Ελληνικό Πεντάγωνο δεν χτυπηθηκε, η Ελληνική Βουλη δέχθηκε την προσβολή 2 βομβών JDAM των 1000 Λιβρών. Εκτεταμένη φωτιά απλώθηκε στο κτίριο αφήνοντας σχεδόν ολοκληρωτική καταστροφή. Το κτίριο είχε εγκαίρως εκκενωθή όταν οι πρώτοι σταθμοι ραντάρ δέχθηκαν επίθεση. Η εικόνα της φλεγόμενης Βουλής μεταδόθηκε από τα Διεθνή Μέσα σε έκτακτα Δελτία Ειδήσεων. Λίγη ώρα μετά χτύπησε το τηλέφωνο του Έλληνα Πρωθυπουργό με μια πρόταση για το Αιγαίο που δεν μπορούσε να αρνηθεί…
Η παραπάνω διήγηση από τα χέρια του Τούρκου επιτελάρχη της Τουρκικής Αεροπορίας δεν είχε σκοπό να τρομοκρατήσει ούτε να απαξιώσει την απόκτηση του αεροσκάφους F-35A/B από την TuAF αλλά να καταδείξει τόσο τα πλεονεκτήματά του όσο και τις αδυναμίες του. Με ορίζοντα οι πρώτες Τουρκικές Επιχειρησιακές μοίρες αεροσκαφών να κάνουν την εμφάνισή τους στα μέσα της δεκαετίας του 2020 η Ελληνική πλευρά οφείλει να σχεδιάσει με ψυχραιμία τις επόμενες κινήσεις της.
Συμπεράσματα (από την Ελληνική σκοπιά):
α) Τα αεροσκάφη F-35Α/B χάρις στα εξαιρετικά χαρακτηριστικά τους STEALTH κατάφεραν και έμειναν ανεντόπιστα κατά το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων. Δύο κύριοι αισθητήρες του Ελληνικού Συστήματος αεράμυνας κατάφεραν να τα ανιχνεύσουν. Ο ένας ήταν τα ραντάρ S-Ζώνης AN/TPS-43 F και Mirenda HR-3000 σε αποστάσεις μεταξύ 30-41 ναυτικών μιλίων. Σε αυτήν την απόσταση το F-35 δεν μπορεί να εξαπολύσει βόμβες JDAM και LGB GBU-12D προς το στόχο καθώς το βεληνεκές τους είναι αισθητά μικρότερα. Επίσης εκτός να πετάει σε μεγάλο ύψος δεν μπορεί επίσης να εξαπολύσει βόμβες SDB-II. Ο άλλος αισθητήρας ήταν το ατρακτίδιο EO/IR Sniper XR το οποίο μπορούσε να ανιχνεύσει το F-35 σε αποστάσεις μεταξύ 40-80 ναυτικών μιλίων. Όταν το πεδίο θέασης ήταν τα πλάγια ή και το οπίσθιο τμήμα (χαρακτηριστική περίπτωση κατά την τερματική φάση βομβαρδισμού) τότε η απόσταση μεγιστοποιείται. Το μεγάλο θερμικό ίχνος του F-35 A/B δεν μπορεί παρά να αποκαλύψει την παρουσία του. Από την άλλη όταν το F-35 πετά σε χαμηλό ύψος η απόσταση αυτή ελαχιστοποιείται. Έτσι οι αφέσεις όπλων από μεγάλο ύψος ενέχουν τον κίνδυνο εντοπισμού από αεροσκάφη F-16 εφοδιασμένα με EO/IR Sniper XR. Ο μελλοντικός συνδυασμός IR αισθητήρων με πυραύλους με τερματική καθοδήγηση IR όπως ο Meteor αναμένεται να μεγιστοποιήσει τις πιθανότητες επιτυχούς BVR Βολής και μένει να εξεταστεί από την ΠΑ.
β) Οι βολές BVR μαζικά κατά του F-35 ήταν επιτυχείς μόνο όταν το τελευταίο βρισκόνταν σε πορεία άφεσης όπλων για προσβολή χερσαίων στόχων. Η αδυναμία του αεροσκάφους να αποφύγει τα πλήγματα όταν βάλλεται ήταν έντονη. Επιπλέον η πολυ κακή αεροδυναμική του αεροσκάφους οδήγησε σε αρκετά από αυτά (Ειδικά στο Νότιο και Κεντρικό Αιγαίο) να χρησιμοποιήσουν πολύ συχνά την μετάκαυση για να αποφύγουν εισερχόμενους AMRAAM ή να αλλάξουν πορεία και να ξεφύγουν από εισερχόμενα αεροσκάφη CAP. Το αποτέλεσμα ήταν να πολλά από αυτά να μείνουν από καύσιμα , 3 από αυτά να επιστρέψουν άμεσα πίσω στη βάση τους και άλλα τέσσερα να μην καταφέρουν να κάνουν δεύτερο πέρασμα για προσβολή χερσαίων στόχων στην αεροπορική βάση της Σκύρου
γ) Οι συστοιχίες Patriot παρόλο που είναι ένα εξαιρετικό σύστημα αεραμυνας πάσχει σοβαρά στην περίπτωση αντιμετώπισης STEALTH αεροσκαφών λόγω της ιδιομορφίας του ραντάρ PESA MPQ-53. Ενω οι συστοιχίες HAWK κατάφεραν έστω και ανεπιτυχώς να εκτοξεύσουν μερικά βλήμα, το 120 μοιρών τόξο κάλυψης των Patriot τα εμπόδισε και στις δύο περιπτώσεις να εμπλέξουν τα εισερχόμενα βομβαρδιστικά. Λόγω μικρού σχετικά βεληνεκούς των όπλων του F-35 A/B από μεσαίο ή χαμηλό ύψος άφεσης, σε περίπτωση κάλυψης 360 μοιρών οι πλειοψηφία των SDB II θα καταστρέφονταν ενώ επίσης ο κυκλωτικός ελιγμός των 3 τελευταίων F-35 που έπληξαν την Ελληνική Βουλή επιτυχώς θα είχε αποφευχθεί πετυχαίνοντας το λιγότερο Mission Kill . Πιθανή μελλοντική αναβάθμιση του συστήματος με αντικατάσταση του ραντάρ (πχ υιοθέτηση του ραντάρ του MEADS, ακριβή υλοποίηση) ή με προσθήκη επιπλέον μικρών κεραιών AESA (φθηνότερη υλοποίηση, προσφέρεται σαν αναβάθμιση από την Raytheon, μειωμένων όμως δυνατοτήτων) θα κάλυπτε αυτό το κενό. Στο παρόν σενάριο μια συστοιχία Patriot PAC 3 καταστραφηκε ολοσχερώς στην περιοχή των Αθηνών ενώ μια ακόμη συστοιχία έχασε το ραντάρ πρόσκτησης/εγκλωβισμου στόχων AN/MPQ-53 στην Σκύρο ενώ προσπαθούσε να εμπλέξει βόμβες SDB-II στα όρια του τόξου σάρωσης.
δ) Η αναβάθμιση του επίγειου συστήματος εναέριας επιτήρησης των ραντάρ S ζώνης συχνοτήτων φαίνεται να είναι από τα πιο αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισης. Νέο λογισμικό σε συνδυασμό με την αντικατάσταση ορισμένων απαρτιών (κυματοδηγοί, υπολογιστικές μονάδες) θα αναβαθμίσουν τις υπάρχουσες ικανότητες οι οποίοι είναι αρκετά ικανοποιητικές. Πρόταση επίσης είναι η προμήθεια κινητών συστημάτων ραντάρ όπως το TRS 22XX το οποίο ανήκει και αυτό στην S μπάντα αλλά μπορεί να αλλάξει θέση εκπομπής μετά από προετοιμασία. Το τελευταίο επίσης το έχει προμηθευτεί η Τουρκία σε 14 μονάδες. Η δυνατότητα αλλαγής θέσης το καθιστά δύσκολο στόχο σε σχέση με τα σταθερά επίγεια ραντάρ. Τα τελευταία είναι εύκολοι στόχοι λόγω της στοχοποίησης τους από τον καιρό της Ειρήνης μέσω αποκάλυψης της θέσης τους από δορυφόρους, ατρακτίδια EO/IR στρατηγικής αναγνώρισης DB-110, συστήματα ELINT/ESM όπως και ραντάρ SAR αεροσκαφών που παραβιάζουν τον Εθνικό Εναέριο Χώρο. Αντίθετα ένα κινητό ραντάρ μπορεί να έχει 3-5 προκαθορισμένες κατάλληλες θέσεις για εκπομπή. Την μια μπορεί να την χρησιμοποιεί σε μονιμη βάση εν καιρώ ειρήνης πραγμα που συμβάλει και στην ανάπαυση του προσωπικού. Σε καιρό πολέμου ή σε περίπτωση συναγερμού ή αυξημένης ετοιμότητας μπορεί να διαταχθεί να αλλάξει θέση. Δεν είναι απαραίτητο να εκπέμπει συνέχεια. Χαρακτηριστικά θα μπορούσαν να εκπέμπουν τα 4 από τα 10 κινητά ραντάρ και σε περίπτωση πλήγματος τότε να ενεργοποιούνταν τα υπόλοιπα.
ε) Το ραντάρ APG-83SABR των αναβαθμισμένων F-16 δεν εντόπισε τα εισερχόμενα F-35 σε καμία περίπτωση. Οι επιδόσεις του δεν φαίνεται πως αποτελουν απειλή ούτε κάποια ουσιώδη βελτίωση έναντι Stealth αεροσκαφών. Αντίθετα κάτι τέτοιο δεν συνέβη σε αεροσκάφη που ήταν εξοπλισμένα με το ατρακτίδιο Sniper XR. Δεν είναι τυχαία η συμμετοχή παρόμοιων αεροσκαφών στις ασκησεις RED FLAG των ΗΠΑ σε ρόλο εναέριας υπεροχής κατά STEALTH αεροσκαφών.
στ) Παρόλο που ο πύραυλος AMRAAM πέτυχε 2 +4 καταρρίψεις F-35 αυτό έγινε σε περιπτώσεις εισερχόμενων έμφορτων με οπλικό φορτίο βομβαριδιστικών έχοντας πολύ μικρό χρόνο αντίδρασης. Αυτό βέβαια απέδειξε πως παρόλο τα Stealth χαρακτηριστικά του ένα πακέτο COMAO F-35 θα πρέπει να συνοδεύεται από ικανή παρουσία αεροσκαφών προσανατολισμένα στην εναέρια υπεροχή. Για να μην προδωθεί η θέση τους τα αεροσκάφη CAP θα πρέπει να είναι και αυτά Stealth. Ετσι οι επιλογές περιορίζονται σε επιπλέον F-35 ή F-22( μη αποδευσμεύσιμο). Ανίθετα οι Ελληνικές απώλειες ήταν βαριές και περιελάμβαναν 9 εκσυγχρονισμένα αεροσκάφη F-16 Blk 52M με ραντάρ AESA APG-83 και άλλα δύο αντίστοιχα αεροσκάφη εφοδιασμένα με ατρακτίδιο Sniper XR
ζ) Με εξαίρεση την βόμβα SDB-II που αποδείχθηκε ικανότατο όπλο, οι υπόλοιπες επιλογές εσωτερικά μεταφερόμενου φορτίου του F-35 φαίνεται να το βάζουν σε μεγάλο κίνδυνο λόγω μικρού βεληνεκούς. Οι βόμβες GBU-12D φαίνεται να μην λειτούργησαν καθόλου λόγω ισχυρής νέφωσης ακόμη και όταν το αεροσκάφος ήταν πάνω από το στόχο καθώς το ελάχιστο ύψος άφεσης ήταν τα 10000 πόδια πολύ πάνω από τα σύννεφα που είχαν απλωθεί πάνω από την πρωτεύουσα των Αθηνών. Αντίστοιχα η άφεση των βομβών JDAM από χαμηλό ή και μεσαίο ύψος απαιτεί το αεροσκάφος-φορέας να προσεγγισει επικύνδυνα ένα στόχο όπως ένα ραντάρ S ζώνης με αποτέλεσμα τα παρακείμενα αεροσκάφη CAP (δεδομένου ότι διαθέτουν link 16) να τα εμπλέξουν άμεσα.
η) Η αποστολή ενός πακέτου σχεδόν 25 STEALTH Βομβαρδιστικών απέναντι στο ενοποιημένο σύστημα αεράμυνας IADS δεν φαίνεται να πέτυχε έναν » άνετο περίπατο» όπως θα περίμενε κανείς. Η έλλειψη βλημάτων HARM (αυτή τη στιγμή δεν είναι συμβατό με την εσωτερική αποθήκη οπλισμού του F-35A/B) αποδεικνύεται STOP GAP για ανεξάρτητες επιχειρήσεις των F-35 στον Αιγαίο. Ένα τέτοιο όπλο θα είχε καταστείλει την Ελληνική Αεράμυνα και θα μεγιστοποιούσε την καταστρεπτικότητα των προσβολών εδάφους. Στην παρούσα φάση το μόνο αεροσκάφος που θα μπορούσε να φέρει τον HARM είναι ένα αντίστοιχο F-16 του οποίου όμως η διατομή ραντάρ θα πρόδιδε τον αιφνιδιασμό που επιχειρήθηκε. Είναι βέβαιο πως στο μέλλον οι ΗΠΑ θα προχωρήσουν είτε στην ενσωμάτωση και τέταρτου αισθητήρα ανίχνευσης ακτινοβολίας ραντάρ στις βόμβες SDB-II (οι οποίες όμως εύκολα καταρρίπτονται κατά την ανεμοπορία προς τον στόχο ακόμη και απο βολές πυροβόλων του ευέλικτου F-16) είτε μέσω της ανάπτυξης ενός νέου όπλου αντι-ραντάρ. Οι διαστάσεις του Amraam είναι 3.7 μήκος Χ 180mm διάμετρο ενώ του πυραύλου HARM είναι αισθητά μεγαλύτερες στα 4.1 μέτρα μήκος Χ 254 mm. To βάρος επίσης του τελευταίου φθάνει τα 353 kg σε αντίθεση με τα 150 kg του Amraam. To βεβαιο είναι ότι μέχρι το 2025 η Αμερικανική Αεροπορία δεν έχει στα σχέδια της την ανάληψη του ρόλου SEAD από αεροσκάφη F-35. Αυτό δίνει στην Ελληνική πλευρά έναν ορίζοντα δεκαπενταετίας όπου μπορεί να σχεδιάσει αντίμετρα και τακτικές. Η κατάρριψη των SDB επίσης από αεροσκάφη QRA και την Ελληνική Αεράμυνα αναδεικνύει ότι χωρίς πρώτα να κατασταλεί η Εχθρική Αεράμυνα ακόμη και αποστολές βομβαρδισμού με Stealth Αεροσκάφη καθίστανται μέτρια αποτελεσματικές. H κατάρριψη 2 F-35B + 3 F-35A καθώς και το mission kill (λογω έλλειψης καυσιμών) άλλων τριών F-35A αποδεικνύει με περίτρανο τρόπο ότι τίποτα το STEALTH δεν είναι πανάκεια.
Εν κατακλείδι, το F-35 είναι ένας υπολογίσιμος και εξαιρετικά φονικός αντίπαλος που όμως μπορεί να αντιμετωπιστεί υπό κατάλληλες προυποθέσεις οι οποίες συνοψίζονται στα ανωτέρω συμπεράσματα. Η απόκτηση νέων κινητών ή σταθερών ραντάρ S και L ζώνης μακράς εμβέλειας όπως και η αναβάθμιση των υπαρχόντων αναμένεται να αμβλύνει τον χρόνο έγκαιρης προειδοποίησης πριν την άφιξη των εισερχόμενων απειλών. Η απόκτηση επίσης αισθητήρων EO/IR καθώς και η ενσωμάτωση στο μέλλον όπλων BVR με καθοδήγηση IR (πέραν των Mica) αναμένεται να δυσχεράνει το έργο της αντίπαλης δύναμης. Ακόμη και με τα χαρακτηριστικά STEALTH που έχει αφήσει να εννοηθεί η Αμερικανική Πλευρά (στην περίπτωσή μας το RCS ήταν -30dbsm, στα εξαγωγικά μοντέλα θα είναι μεγαλύτερο λογικά) το F-35 μπορεί να καταρριφθεί. Η αυξηση αεροσκαφών QRA σε συνδυασμό με την ενσωμάτωση Link 16 για ολόκληρο τον στόλο αεροσκαφών θα βοηθήσει στα Μέγιστα στην έγκαιρη κατάρριψή τους. Το μέλλον φαντάζει διαχειρίσιμο ακόμη και εν μέσω οικονομικής στενότητας αρκεί να υπάρχει θέληση και διάθεση για διάλογο με ανοικτούς τους ορίζοντες για κάθε λύση.
ΥΓ Το πρόγραμμα προσομοίωσης που χρησιμοποιείται είναι η τελευταία έκδοση v1.11 SR4 με Database Build 445 του Command: Modern and Naval Operations. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να βρείτε στο άρθρο: Προσομοιωτής Μάχης: Command Modern Air/Naval Operations
Επίσης πληροφορίες για αντίστοιχα σενάρια που έχουν δημοσιευθεί στο Defencegreece μπορούν να βρουν οι αναγνώστες και στα επιμέρους άρθρα που οι «παλαιότεροι» του Blog έχουν ήδη διαβάσει.
https://defencegreece.wordpress.com/2016/09/16/2025-η-εκδίκηση-του-σουλτάνου/#comments




 
Ja aber bei Flugzeugen sieht es etwas anders aus also Ich würde lieber ein SU-35 Super Flanker nehmen als der Heutige Schrott was die USA Verkaufen Sprich F-35 und F-22 .

Naja schrottig sind die F-35 nun auch wieder nicht. Der F-35 wird mehrer Flugzeugtypen ersetzen. Darunter die F-16, F-18 und die A-10 Thunderboldt.

Der SU-35 ist zwar schneller und hat auch eine enorme Reichweite. Der Bordradar mit Aesa-Technologie und die Kokpitkonfuguration mit modernster Elektronik machen diese Nachteile wieder wett.

Hast du dich mal gefragt, wieviele SU-35 in der russischen Armee einsatzbereit sind? Genau da fängt der Crux an.
 
Teilnahme der griechischen Firmen an der Waffenmesse in Washington AUSA 2016

Folgende Firmen nehmen Teil: ΕΑΣ, ΕΑΒ, ΕΛΒΟ, THEON, ALPHA SYSTEMS, DASYC,
SOUKOS ROBOTS, AEL (AKMON – ELFON), AEROSERVICES και TURBO MED.

AUSA 2016: Εγκαίνια με Βίτσα στο εθνικό μας «περίπτερο»



Εγκαινιάστηκε το ελληνικό περίπτερο στην έκθεση αμυντικού υλικού «AUSA 2016», που θα διαρκέσει το διάστημα 3-5 Οκτωβρίου στην Ουάσιγκτον.
Στην αμερικανική πρωτεύουσα βρίσκεται ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας, Δημήτρης Βίτσας ο οποίος και εγκαινίασε το ελληνικό «περίπτερο».

Καθώς η συμμετοχή της ελληνικής βιομηχανίας τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της ΓΔΑΕΕ, σε συνεργασία με τοΕλληνοαμερικανικό Επιμελητήριο
και την «Enterprise Greece», στην έκθεση βρίσκεται και ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Επενδύσεων και Εξοπλισμών (ΓΔΑΕΕ),
αντιναύαρχος ε.α. Κυριάκος Κυριακίδης.

Στα εγκαίνια παρευρέθησαν ο πρεσβευτής της Ελλάδας στην Ουάσιγκτον, Χ. Λαλάκος, ο και ο πρόεδρος της Ένωσης των στελεχών του αμερικανικού Στρατού που
διοργανώνει την έκθεση (Association of the United States Army), στρατηγός εν αποστρατεία Κάπτερ Χαμ.

Όσον αφορά στην -για τρίτη φορά- ελληνική συμμετοχή, στις ΗΠΑ και την έκθεση εκπροσωπούνται οι εταιρίες: ΕΑΣ, ΕΑΒ, ΕΛΒΟ, THEON, ALPHA SYSTEMS,
DASYC, SOUKOS ROBOTS, AEL (AKMON – ELFON), AEROSERVICES και TURBO MED.
https://www.defence-point.gr/news/?p=162093
 

Anhänge

  • AUSA_2016_Hellenic_Pavillion.jpg
    AUSA_2016_Hellenic_Pavillion.jpg
    41,5 KB · Aufrufe: 39
  • AUSA_2016_Vitsas.jpg
    AUSA_2016_Vitsas.jpg
    42,3 KB · Aufrufe: 39
Naja schrottig sind die F-35 nun auch wieder nicht. Der F-35 wird mehrer Flugzeugtypen ersetzen. Darunter die F-16, F-18 und die A-10 Thunderboldt.

Der SU-35 ist zwar schneller und hat auch eine enorme Reichweite. Der Bordradar mit Aesa-Technologie und die Kokpitkonfuguration mit modernster Elektronik machen diese Nachteile wieder wett.

Hast du dich mal gefragt, wieviele SU-35 in der russischen Armee einsatzbereit sind? Genau da fängt der Crux an.

Trotzdem ist das ein Schrott (F-35) im Dogfight hat dieses Schrott Flugzeug nicht mal eine Chance gegen eine Alte Mig aus dem Fünfziger das beste Flugzeug wo die armys hatten wahren die f-14 tomcat-und f-15 E Eagle ,naja zur Zeit nicht viele aber das wird sich ändern.
 
Naja schrottig sind die F-35 nun auch wieder nicht. Der F-35 wird mehrer Flugzeugtypen ersetzen. Darunter die F-16, F-18 und die A-10 Thunderboldt.

Der SU-35 ist zwar schneller und hat auch eine enorme Reichweite. Der Bordradar mit Aesa-Technologie und die Kokpitkonfuguration mit modernster Elektronik machen diese Nachteile wieder wett.

Hast du dich mal gefragt, wieviele SU-35 in der russischen Armee einsatzbereit sind? Genau da fängt der Crux an.

Na ja das Su-35 Radar ist auch nicht grad ohne.

su-35radar.jpg


einen Erfassungsbereich mit EPR 3 m² bis zu 400 km

Wir haben ungefähr 50 Su-35 bei uns in der Luftwaffe.

Noch mal 50 werden gerade gebaut.
 
Zurück
Oben