Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Infrastruktur-Projekte Bosnien und Herzegowina

Izgradnja brze cesta Lašva - Nević Polje - Travnik - Jajce, koja predstavlja glavni putni pravac za Federaciju u smjeru zapad - istok, planirano je da počne u drugom kvartalu naredne godine, potvrdio je jučer za „Avaz“ Đenan Salčin, direktor kompanije „Autoceste FBiH“. Ova dionica ceste spada u prioritet u radu „Autocesta FBiH“ i Federalne vlade.

Evropska mreža

Salčin kaže da je planirana trasa brze ceste Lašva - Nević Polje dio nove proširene evropske mreže brzih cesta tzv. ruta 2A Lašva - Travnik - Jajce - Banja Luka i, kao veoma frekventna saobraćajnica, predstavlja odličnu priliku za dodjelu prve koncesije u oblasti izgradnje saobraćajnica na nivou Federacije.

Za prvu faza radova Lašva - Nević Polje, ukupne dužine 23,6 kilometara, već je urađen i glavni projekt kojim je utvrđeno najpogodnije povezivanje regiona centralne BiH s budućom trasom autoceste na Koridoru 5C, ali i poboljšanje uvjeta odvijanja prometa duž pravca Sarajevo - Banja Luka.

Vrijednost ovog projekta iznosi 434 miliona KM (217 miliona eura).

- Postojeća magistralna dionica ceste Lašva - Nević Polje i dalje prema Donjem Vakufu identificirana je kao “usko grlo” u cestovnoj mreži BiH u svim prethodnim istraživanjima i mrežnim studijama - kaže Salčin.

Nova lokacija

Zanimljivo je da će doći do pomjeranja Lašvanske petlje na novu lokaciju, čime će se stvoriti bolje pretpostavke za spajanje brze ceste s Koridorom 5C.

- Na taj način bit će omogućen i bolji priključak magistralnih i regionalnih cesta. Nama je najvažnije da je ovaj projekt usklađen sa zahtjevima lokalne zajednice, odnosno zahtjevima općina kroz koje ove dionice prolaze - ističe Salčin.

Izvršeni su i projektiranje dodatnih objekata na područjima naseljenih mjesta, dodatna regulacija rijeka te odmorišta sa servisnim i uslužnim objektima.

Korekcija trase

Prema riječima Salčina, završena je sva studijsko-projektna dokumentacija za ovu dionicu, a na osnovu glavnog projekta, izrađeni su elaborati eksproprijacije kao preduvjet za pokretanje postupka eksproprijacije.

- Prilikom izrade projektne dokumentacije izvršena je i korekcija trase prema Prijedlogu prostornog plana FBiH te je usklađen položaj trase brze ceste s projektima regionalnog vodovoda Plava voda i MHE Merdani - ističe Salčin.

Brojke
434 miliona KM vrijednost projekta
10 tunela predviđeno na ovoj dionici
20 mostova ukupne dužine 2,3 kilometra
Oko 100 kilometara na sat iznosila bi projektirana brzina
 
Zeobilaznica - Ričice

fNW1Q9m.png


JN7yGpJ.jpg


wPXNvk4.jpg


6LRBhnn.jpg


8tJCixv.jpg


---

Svilaj – Odžak bit će prva operativna 
dionica koridora Vc završena u 2017.

3312d4eb885fa925d0cc4dd32ee9b0ba.jpg


[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Prema podacima Autocesta FBiH koji su rađeni za prvih osam mjeseci ove godine, naplata od cestarine porasla je za 20%. Prihodi od cestarine koriste se za upravljanje i održavanje postojeće autoceste te dijelom za pripremu novih projekata. Naplatom cestarine pokrivaju se svi troškovi, a od ostatka novca servisiraju se određene obveze i krediti.

Podaci otkrivaju da su promet i prihod na autocesti A1 porasli za 20-ak posto u kolovozu ove u odnosu na isto razdoblje prošle. Zabilježeno je povećanje prodanih ACC TAG uređaja za 71,47% u odnosu na prošlu godinu, piše Večernji list BiH.

Statistika pokazuje da je najprometnija dionica Sarajevo sjever - Zenica jug sa 762.446 vozila, a zatim slijedi Sarajevo zapad - Tarčin s 291.576 vozila te Međugorje - Ljubuški sa 115.031 vozilom.

Tijekom mjeseca kolovoza ove godine naplaćena je cestarina u iznosu od 4,1 mil. KM s PDV-om i vidljiv je trend rasta u odnosu na isto razdoblje prošle godine za 14,85 posto. Najveću zaradu od cestarine u kolovozu imala je dionica Sarajevo sjever - Zenica jug, 3,2 mil. KM s PDV-om, što je povećanje od 10,86 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine (2,9 mil. KM).

Vidljiv trend rasta prihoda od naplaćene cestarine bilježi i dionica Sarajevo zapad - Tarčin sa 707.711,36 KM s PDV-om, što je u odnosu na isto razdoblje prošle godine uvećanje za 34,6% (525.792,61 KM). Povećanje bilježi i dionica Međugorje - Ljubuški, gdje je prihod povećan za 23,99%.

Nova kreditna zaduženja

Što se tiče radova na koridoru Vc, trenutačno se odvijaju radovi na tri mjesta na koridoru, a nakon potpisivanja ugovora o realizaciji dionice Svilaj - Odžak, to će biti prva dionica koja će biti završena i operativna u 2017.

Na toj dionici praktički je ostalo postavljanje završnog sloja te da se uradi vertikalna i horizontalna signalizacija i most kako bi se ta dionica pustila u promet. Kod Zenice se grade dvije dionice, odnosno dva lota.

Ugovor za LOT 1 Drivuša - Klopče potpisan je u listopadu 2014. s izvođačem Heringom, a vrijednost ugovora za izgradnju je 33,5 mil. eura.

Ugovor o izgradnji dionice koridora Vc Klopče - Pečuj (Donja Gračanica) odnosno LOT 2, potpisan je u svibnju 2016.. Vrijednost ugovora je 107,8 mil. eura s PDV-om, a sredstva su osigurana preko međunarodnih financijskih institucija.

Planovi i realizacija

Dionica Nemila - Zenica sjever (izlaz iz tunela Zenica) podijeljena je na tri lota i pokrenuta je inicijativa za zaduženje kod tri različite međunarodne financijske institucije: EBRD u visini od 80 mil. eura, OFID - OPEC-ov fond za međunarodni razvoj u visini od 49 mil. eura i KFAED u visini 36 mil. eura.

Daljnji planovi tiču se dodjele ugovora na južnoj dionici koridora, dionica od Zvirovića do Počitelja. Dokumentacija za tender poslana je EIB te se čeka suglasnost za nastavak projekta. Rok gradnje dionice Zvirovići - Počitelj je 30 mjeseci, što bi se uskladilo sa završetkom mosta na rijeci Savi, uz očekivano puštanje u promet krajem 2017.

Za završetak te najsjevernije dionice osiguran je grant od 17,4 mil. eura i privode se kraju završne aktivnosti za 40 mil. eura kod EBRD-a. Najduži most na koridoru Vc je Počitelj. Ukupna vrijednost izgradnje je 100 mil. eura, a sredstva su osigurana od EIB-a.

Izgradnja poddionice Počitelj - Zvirovići nužna je kako bi promet s magistralne ceste M-17 bio preusmjeren na autocestu prema Bijači, čime bi bila osigurana puna funkcionalnost izgrađene poddionice Bijača - Zvirovići i povećana isplativost. Iako novac od cestarine ubrzava dinamiku izgradnje autoceste na koridoru Vc, nova zaduženja neminovna su kako bi se okončala cijela izgradnja autoceste.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

 
MOSTAR-ČAPLJINA: Mještani naselja na trasi autoceste Počitelj-Buna pozvani na dogovor o otkupu zemljišta

po%C4%8Ditelj-buna.jpg


JP Autoceste FBiH Mostar počela je s realizacijom projekta izgradnje dionice Buna – Počitelj, na koridoru Vc, u koju svrhu će provesti postupak eksproprijacije nekretnina potrebnih za izgradnju uz isplatu odgovarajućih naknada u skladu sa Zakonom o eksproprijaciji FBiH, javlja Hrvatski Medijski Servis.

Iz Autocesta F BiH pozivaju vlasnike nekretnina koje se nalaze na trasi buduće autoceste kako bi pokušali sporazumno dogovoriti naknadu za eksproprijaciju zemljišta.

Poziv je upućen žiteljima naselja Bivolje Brdo, Lokve i Stanojevići u Općini Čapljina, te mještanima naselja Gubavica i Pijesci, na području grada Mostara.
 
U projektu modernizacije cesta i završetak magistralne ceste Neum - Stolac

Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.


[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Vlada Federacije BiH dala je Javnom poduzeću Ceste Federacije BiH d.o.o. Sarajevo suglasnost na Okvir politike preseljenja (OPP) za projekt modernizacije cestovnog sektora FBiH za razdoblje 2014.-2020. godina. Cestama FBiH je naloženo da pripreme sva potrebna dokumenta koja predstavljaju zaštitne mehanizme sukladno procedurama kreditora.

Jedan od tih dokumenata je OPP, koji je pripremljen sukladno Zakonu o eksproprijaciji, Operativnoj politici Svjetske banke o nedobrovoljnom preseljenju i međunarodno prihvaćenim dobrim praksama, obzirom da aktivnosti na Programu uključuju i eksproprijaciju nekretnina.

Kako je obrazloženo, Ceste FBiH su pokrenule sveobuhvatni Program za modernizaciju magistralnih cesta u FBiH u cilju osiguranja odgovarajuće cestovne infrastrukture do 2020. godine. Vlada FBiH je zaključkom sa 88. sjednice, održane 19.11.2013. godine, podržala inicijativu da za predloženi projekt budu osiguranu kreditna sredstva međunarodnih finansijskih institucija, te je, sukladno pravilima i politici kreditora, pripremljen set dokumenata koji predstavljaju zaštitne mehanizme, među kojima je i OPP.

Projekt modernizacije cestovnog sektora se sastoji od nekoliko malih i srednje velikih investicija. Komponenta rekonstrukcije cesta uključuje završetak izgradnje magistralne ceste Neum - Stolac (ukupne duljine 32,9 kilometara), izgradnju trećih traka za spora vozila (ukupne duljine 40 km na osam magistralnih cesta), rekonstrukciju kolovozne konstrukcije, korekciju osovine (ukupno 18 km na pet dionica magistralnih cesta) i korekciju osovine (na jednoj dionici u duljini 1.000 metara), rekonstrukciju tri tunela (ukupne duljine 1,86 km), te rekonstrukciju sedam mostova (ukupne duljine 0,55 kilometara).

Također su planirane intervencije na poboljšanju cestovne sigurnosti kroz rekonstrukciju devet raskrižja na magistralnim cestama koja su klasificirana kao “crne točke”.

OPP se priprema za podprojekte za koje točan opseg ili lokacije preseljenja nisu poznate. Svrha mu je da razjasni načela raseljavanja, organizacijske aranžmane i projektne kriterije koji će biti primjenjivani na podprojekte. OPP definira i pitanja poput prava na naknadu i načela za njeno ostvarenje.

Na temelju OPP-a će biti napravljeno nekoliko akcijskih planova preseljenja, a dva su već u pripremi: za cestu Neum - Stolac (Broćanac - Cerovica - Drenovac), te integrirani za sve podprojekte sa završnim Glavnim projektom.

OPP i APP-ovi će biti javno objavljeni i za njih će biti provedene konzultacije kako bi pogođenim osobama bilo omogućeno sudjelovanje u planiranju i provedbi programa preseljenja.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Kuda vozimo: 50 posto puteva u BiH su ceste visokog rizika, a 22 crne tačke su izuzetno opasne

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Bosanskohercegovačke ceste predstavljaju vjerovatno jednu od najopasnijih mreža puteva u Evropi, a tome svjedoče tragične saobraćajne nesreće koje se dešavaju gotovo na sedmičnoj bazi.

161022039.1_xl.jpg

Mapa rizika magistralnih cesta u Federaciji BiH

Tome svjedoče i podaci nadležnih ustanova koje posjeduju bazu podataka posvećenih analizi sigurnosnog stanja cesta u većem dijelu Bosne i Hercegovine.

Podaci BIHAMK-a

BIHAMK kao punopravni član i nosilac licence EuroRAP-a (Europskog programa za procjenu sigurnosnih performansi cesta) izradio je mapu rizika magistralnih cesta u Federaciji BiH, a na osnovu statističkih pokazatelja sigurnosti - broj poginulih, broj teško povrijeđenih, frekvencija saobraćaja, itd. Također, BIHAMK je kreirao mapu bodovanja cesta u FBiH, snimanjem 52 cestovne karakteristike.

"Analizom prikupljenih podataka utvrđeno je da je više od 50 posto analiziranih cesta spada u ceste visokog rizika tj. da na tim dionicama cesta postoji velika vjerovatnoća da će se dogoditi saobraćajna nezgoda sa fatalnim posljedicama, odnosno sa smrtnim ishodom", rečeno je iz BIHAMK-a za Klix.ba.

161022039.2_xl.jpg

Mapa bodovanja cesta u FBiH

Prema i jednoj i drugoj mapi jedna od najrizičnijih cesta je magistralna cesta M17 odnosno dionica od Zenice do Maglaja na kojoj je u periodu 2009-2013 smrtno stradalo 38 osoba, zatim cesta Doboj -Lukavac na kojoj je u istom periodu život izgubilo 32 ljudi, Jablanica - Mostar 25 osoba, Bugojno - Gornji Vakuf i Bosanska Krupa - Bosanska Otoka 17 osoba.

Za izradu mape korišteni su podaci za period 2009-2013, a u planu je da se u 2017. godini izvrši nadogradnja mape rizika te da se uradi snimanje i kodiranje preostalih magistralnih cesta u Federaciji BiH.

Podaci JP Ceste FBiH

Krajem oktobra 2010. godine završena je "Studija prioriteta rekonstrukcije i sanacije opasnih mjesta na magistralnim cestama u Federaciji BiH po osnovu saobraćajnih nezgoda u periodu 2007. - 2009.", a koju je sproveo Fakultet za saobraćaj i komunikacije UNSA.

"Studija je identifikovala 122 opasna mjesta od čega 22 lokacije odgovaraju kriterijima crne tačake. Neke od njih su već obuhvaćene projektom rehabilitacije magistralne cestovne mreže, a za druge je izrađena projektna dokumentacija i po završetku postupka eksproprijacije pristupit će se rekonstrukciji", rečeno je iz JP Ceste Federacije BiH koji je ujedno i upravljač magistralne cestovne mreže.

161022039.3_xl.jpg

Studija prioriteta rekonstrukcije i sanacije opasnih mjesta na magistralnim cestama

"Kao što je poznato na nastanak prometne nezgode utječe više faktora (čovjek, put, vozilo, okolina). Od svog osnivanja 2002. godine JP Ceste FBiH je u skladu sa raspoloživim budžetom uložila značajna sredstva na zaštiti i očuvanju tehničko-tehnološkog jedinstva sistema magistralne cestovne mreže. Iz istraživanja sprovedenih u razvijenim zemljama može se tvrditi da je uloga ljudskog faktora dominantna (u literaturi se ovaj utjecaj procjenjuje na više od 85 posto). Prema izvještaju FMUP-a utjecaj ceste na nastanak prometne nezgode se kreće od 1- 2 posto", objašnjavaju iz Cesta FBiH.

Iz preduzeća tvrde da sigurnost cesta nije isključivo njihova briga. Konkretno, pozivaju se druge institucije da moraju dati svoj doprinos u smanjenju broja poginulih i povrijeđenih osoba te da samo koordinirajuće aktivnosti mogu dovesti do željenog cilja, odnosno smanjenja broja poginulih i povrijeđenih u saobraćajnim nesrećama.

Identifikacija opasnih mjesta na magistralnoj cestovnoj mreži dodatno je komplikovana zbog nepostojanja jedinstvene baze podataka o saobraćajnim nezgodama. JP Ceste FBiH je ove godine potpisalo ugovor o izradi Studije crnih tačaka na magistralnim cestama u FBiH po osnovu saobraćajnih nezgoda 2013. - 2015., a rezultati se očekuju krajem ove godine.

Najopasnije crne tačke

Kao neke od najopasnijih mjesta spominju se lokacije poput ulice Kolonija u Konjicu, raskrsnica ulica Toplička i Rudarska u Živinicama, Bistarac u Lukavcu, Bradina kod Konjica i raskrsnica u Nević Polju.

Lokacije sa najvećim brojem nesreća, ne nužno i brojem smrtnih slučajeva, su ulica Obala Zmaja od Bosne u Tuzli, Jelah kod Tešnja, Ostrožac kod Cazina i petlja Šićki Brod kod Tuzle. Prema "Studiji prioriteta rekonstrukcije i sanacije opasnih mjesta na magistralnim cestama" najčešći uzrok nesreća jeste oduzimaje prava prolaza i preticanje.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

 
https://youtu.be/62aaMGXdEz0

---

Dio gradnje autoputa do Počitelja bit će što prije realiziran

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Na današnjoj sjednici Doma naroda Parlamenta Bosne i Hercegovine razgovaralo se, između ostalog, i o izgradnji Koridora 5C.

Delegat Martin Raguž, pitao je ministra prometa i komunikacija BiH Ismira Juska, kako teče dinamika izgradnje Koridora 5C. Ministar Jusko, koji je na čelu Ministartsva prometa i komunikacija tek 4,5 mjeseca, pojasnio je da je uprkos tome u instituciji na čijem je čelu u vrlo kratkom roku deblokirano niz procesa, te je kazao da kada su u pitanju radovi, da je aktuelna gradnja mosta kod Svilaja, da je za most Gradiška 6,8 miliona eura za investiranje "spašeno" koja su bili stavljena po strani, a projekat "Mostar jug" ponovo je uvršten na listu projekata, odnosno dio gradnje puta kod Počitelja, i bit će što prije realizovan.

- Javno preduzeće „Autoceste FBiH“ u fazi je okončanja procedure dodjele ugovora za dva LOT-a na dionici Počitelj-Zvirovići, odnosno LOT 1 – Petlja Počitelj-Most Počitelj i LOT 2-Most Počitelj-Zvirovići.

Za Lot 1 poddionice Počitelj-Zvirovići, JP „Autoceste FBiH“ čeka saglasnost Evropske investicione banke (EIB), nakon čega će biti donesena odluka o dodjeli ugovora za izgradnju .

Kada je riječ o LOTU 2, poddionica Počitelj-Zvirovići, ministar Jusko kazao je da je dobivena saglasnost EIB-a,ali još uvijek nije usvojen evaluacijski izvještaj, jer je Nadzorni odbor JP „Autoceste FBiH“ vratio izvještaj s ciljem utvrđivanja je li bilo propusta u proceduri prilikom izbora ponuđača.

- U ovom trenutku vrši se analiza dokumentacije, nakon čega će izvještaj dostaviti Nadzornom odboru. Također, jedan od uvjeta za potpisivanje ugovora s izvođačem radova bio je završetak postupka eksproprijacije, odnosno ulazak u posjed nekretnina, što je u mjesecu oktobru privedeno kraju čime su se stekli uvjeti za potpisivanje ogovora na oba LOT-a-pojasnio je ministar Jusko.

Ministar Jusko istakao je iako se određene aktivnosti odnose na entitetski nivo, odnosno preduzeća koja ih realiziraju, da će on ustrajavati na tome da sve informacije budu dostupne kako delegatima, tako i javnosti.

Delegat Dragutin Rodić upitao je u okviru delegatskog pitanja kada će Vijeće ministara donijeti pravilnik o regulisanju maksimalnih cijena lijekova, gdje nema pomaka ni nakon pet mjeseci i plaćaju se najskuplje cijene u regionu.

- Kada dobijemo mišljenja institucija i ministarstava o pravilniku, odmah ću ga staviti na dnevni red sjednice. Agencija za lijekove je proslijedila nacrt zakona, još nismo dobili mišljenja institucija. Stručni savjet Agencije nema konsenzus oko cijena u pravilniku. Očekujemo da struka to uradi na novoj sjednici Stručnog savjeta i mi ćemo to podržati nakon toga- rekao je Zvizdić.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

 
Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Zurück
Oben