Air-Bosna
B.O.S.N.A .I. H.E.R.C.E.G
Izgradnja brze cesta Lašva - Nević Polje - Travnik - Jajce, koja predstavlja glavni putni pravac za Federaciju u smjeru zapad - istok, planirano je da počne u drugom kvartalu naredne godine, potvrdio je jučer za „Avaz“ Đenan Salčin, direktor kompanije „Autoceste FBiH“. Ova dionica ceste spada u prioritet u radu „Autocesta FBiH“ i Federalne vlade.
Evropska mreža
Salčin kaže da je planirana trasa brze ceste Lašva - Nević Polje dio nove proširene evropske mreže brzih cesta tzv. ruta 2A Lašva - Travnik - Jajce - Banja Luka i, kao veoma frekventna saobraćajnica, predstavlja odličnu priliku za dodjelu prve koncesije u oblasti izgradnje saobraćajnica na nivou Federacije.
Za prvu faza radova Lašva - Nević Polje, ukupne dužine 23,6 kilometara, već je urađen i glavni projekt kojim je utvrđeno najpogodnije povezivanje regiona centralne BiH s budućom trasom autoceste na Koridoru 5C, ali i poboljšanje uvjeta odvijanja prometa duž pravca Sarajevo - Banja Luka.
Vrijednost ovog projekta iznosi 434 miliona KM (217 miliona eura).
- Postojeća magistralna dionica ceste Lašva - Nević Polje i dalje prema Donjem Vakufu identificirana je kao “usko grlo” u cestovnoj mreži BiH u svim prethodnim istraživanjima i mrežnim studijama - kaže Salčin.
Nova lokacija
Zanimljivo je da će doći do pomjeranja Lašvanske petlje na novu lokaciju, čime će se stvoriti bolje pretpostavke za spajanje brze ceste s Koridorom 5C.
- Na taj način bit će omogućen i bolji priključak magistralnih i regionalnih cesta. Nama je najvažnije da je ovaj projekt usklađen sa zahtjevima lokalne zajednice, odnosno zahtjevima općina kroz koje ove dionice prolaze - ističe Salčin.
Izvršeni su i projektiranje dodatnih objekata na područjima naseljenih mjesta, dodatna regulacija rijeka te odmorišta sa servisnim i uslužnim objektima.
Korekcija trase
Prema riječima Salčina, završena je sva studijsko-projektna dokumentacija za ovu dionicu, a na osnovu glavnog projekta, izrađeni su elaborati eksproprijacije kao preduvjet za pokretanje postupka eksproprijacije.
- Prilikom izrade projektne dokumentacije izvršena je i korekcija trase prema Prijedlogu prostornog plana FBiH te je usklađen položaj trase brze ceste s projektima regionalnog vodovoda Plava voda i MHE Merdani - ističe Salčin.
Brojke
434 miliona KM vrijednost projekta
10 tunela predviđeno na ovoj dionici
20 mostova ukupne dužine 2,3 kilometra
Oko 100 kilometara na sat iznosila bi projektirana brzina
Evropska mreža
Salčin kaže da je planirana trasa brze ceste Lašva - Nević Polje dio nove proširene evropske mreže brzih cesta tzv. ruta 2A Lašva - Travnik - Jajce - Banja Luka i, kao veoma frekventna saobraćajnica, predstavlja odličnu priliku za dodjelu prve koncesije u oblasti izgradnje saobraćajnica na nivou Federacije.
Za prvu faza radova Lašva - Nević Polje, ukupne dužine 23,6 kilometara, već je urađen i glavni projekt kojim je utvrđeno najpogodnije povezivanje regiona centralne BiH s budućom trasom autoceste na Koridoru 5C, ali i poboljšanje uvjeta odvijanja prometa duž pravca Sarajevo - Banja Luka.
Vrijednost ovog projekta iznosi 434 miliona KM (217 miliona eura).
- Postojeća magistralna dionica ceste Lašva - Nević Polje i dalje prema Donjem Vakufu identificirana je kao “usko grlo” u cestovnoj mreži BiH u svim prethodnim istraživanjima i mrežnim studijama - kaže Salčin.
Nova lokacija
Zanimljivo je da će doći do pomjeranja Lašvanske petlje na novu lokaciju, čime će se stvoriti bolje pretpostavke za spajanje brze ceste s Koridorom 5C.
- Na taj način bit će omogućen i bolji priključak magistralnih i regionalnih cesta. Nama je najvažnije da je ovaj projekt usklađen sa zahtjevima lokalne zajednice, odnosno zahtjevima općina kroz koje ove dionice prolaze - ističe Salčin.
Izvršeni su i projektiranje dodatnih objekata na područjima naseljenih mjesta, dodatna regulacija rijeka te odmorišta sa servisnim i uslužnim objektima.
Korekcija trase
Prema riječima Salčina, završena je sva studijsko-projektna dokumentacija za ovu dionicu, a na osnovu glavnog projekta, izrađeni su elaborati eksproprijacije kao preduvjet za pokretanje postupka eksproprijacije.
- Prilikom izrade projektne dokumentacije izvršena je i korekcija trase prema Prijedlogu prostornog plana FBiH te je usklađen položaj trase brze ceste s projektima regionalnog vodovoda Plava voda i MHE Merdani - ističe Salčin.
Brojke
434 miliona KM vrijednost projekta
10 tunela predviđeno na ovoj dionici
20 mostova ukupne dužine 2,3 kilometra
Oko 100 kilometara na sat iznosila bi projektirana brzina