Du verwendest einen veralteten Browser. Es ist möglich, dass diese oder andere Websites nicht korrekt angezeigt werden. Du solltest ein Upgrade durchführen oder einen alternativen Browser verwenden.
Bald wird Pocitelj-Zvirovici / Buna-Pocitelj realisiert. Dann ists nicht mehr lange bis Mostar und ich wäre praktisch direkt aus der Schweiz bis BiH mit Autobahnen verbunden :bih1:
Jasmin Bučo: Napravit ćemo još veći iskorak na Koridoru 5c
Quote:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Autoceste FBiH u narednoj godini na Koridoru 5c planiraju radove na izgradnji zeničke zaobilaznice, te na dionici Počitelj – Međugorje, rekao je u razgovoru za Faktor direktor ovog preduzeća Jasmin Bučo.
On je prije nekoliko dana predstavnicima kineskih vlasti predstavio pet projekata na Koridoru 5c, kako bi Autoceste dobile dodatne izvore finansiranja za daljnju gradnju. Riječ je o pet projekata za novih 107 kilometara autoceste na dionicama na području Zenice, od Žepča do Doboja, te južni dio Koridora Konjic – Mostar – Buna.
Akcize na gorivo
– Postoji interes turskih, američkih, austrijskih, te kineskih kompanija za gradnju Koridora 5c. Problem je što je na ovim projektima period povrata novca investitorima jako dug, te je potrebno napraviti što atraktivniju ponudu na obostrano zadovoljstvo. Kada je riječ o kineskim ulaganjima, uz njih ide i kineski izvođač radova. Zasad još nema konkretnih dogovora, jer zapravo mi još uvijek ispitujemo teren i zainteresovanost stranih investitora, kako bismo napravili odgovarajuće ponude i modele finansiranja. Te ponude bi mogle biti napravljene tek za 5-6 mjeseci – rekao je Bučo, dodajući kako su kineski krediti veoma povoljni, uz nisku kamatu i dug period otplate.
Istakao je da Autoceste FBiH prema trenutnim prihodima nemaju prostor za daljnje zaduživanje, ali da je po osnovu povećanja akciza na gorivo moguće planirati nove prihode u preduzeće, a time i dodatno zaduženje od 1,6 milijardi maraka u narednim godinama. Navodi da je od dvije evropske banke, EBRD-a i EIB-a, moguće očekivati još 600 miliona maraka kredita, zbog čega i jeste potrebno tražiti nove izvore finansiranja i praviti ponude u tom smislu.
– Usporedbe radi, u proteklom mandatu od četiri godine, Autoceste FBiH su investirale 1,2 milijardi maraka, od čega je 840 miliona maraka bilo iz kredita. Znamo kako je veliki iskorak napravljen u tom periodu. Sa novih 1,6 milijardi maraka mogli bismo izgraditi još 85 km autoceste, te pokrenuti priču o zaokruživanju svih radova na Koridoru 5c. Nezahvalno je govoriti ovdje o rokovima kad bi to moglo biti realizovano, jer to zavisi od više faktora, između ostalog i od političke volje. Za preostali dio radova na Koridoru nam treba još 5,6 milijardi maraka – naveo je.
Konkurencija u regionu
Ocjenjuje, međutim, kako je sadašnja politička klima u Federaciji BiH veoma povoljna, te da postoji izražena volja Vlade FBiH za razvojne projekte i investiranje.
-Treba znati da nam je u ovim projektima konkurencija i region u kojem također žele transportnu infrastrukturu, zbog čega i jeste bitno znati na pravi način privući investitore. Također, uz izgradnju Koridora 5c, ne treba zaboraviti ni na važnost izgradnje brze ceste Lašva – Travnik, odnosno brze ceste za Tuzlu – navodi Bučo.
Na kraju je dodao kako BiH ima tehničke uvjete i domaće kompanije spremne da grade Koridor 5c, ali da je ključno pitanje dobijanje novca za tu gradnju.
Ostaje li Bučo direktor
U zadnje vrijeme se spekuliše da bi Autoceste FBiH mogle pripasti novom koalicionom partneru Savezu za bolju budućnost, što bi značilo Bučinu (SDA) smjenu.
– Nemam takve informacije i ne razmišljam o tome. Posvećen sam tome da ovaj zimski period iskoristimo na najbolji način i što spremniji dočekamo proljeće, kako bismo bili u stanju otvoriti što više radova – odgovorio je Bučo.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]