Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Infrastruktur-Projekte Bosnien und Herzegowina

Regionalna cesta Metković - Ljubuški (R423) prelazi preko A1 kod Bijače.

cesta_ljubuski_zpssrbso6n5.jpg
 
Brza cesta Mostar - Široki Brijeg - granica s RH gradi se iduće godine

Pokretanje natječajne procedure za brzu cestu Mostar - Široki Brijeg - granica s Hrvatskom očekuje se u ovoj godini, a realizacija projekta bit će u 2017. godini, potvrđeno je za “Večernji list” iz Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH.

Riječ je o projektu koji bi trebao popraviti prometnu vezu između Mostara i granice s Republikom Hrvatskom.

Realizacija

Naime, riječ je o cesti koja bi se nalazila na trasi Mostar - Široki Brijeg - Grude - Zagvozd, a kojom bi se povezali čvor Mostar na Autocesti na koridoru Vc s čvorom Zagvozd na Dalmatini, odnosno Jadransko-jonskoj autocesti. Kako navode iz JP Autoceste Federacije BiH, riječ je o prometnici dugoj šezdeset i šest kilometara. “Početak trase brze ceste Mostar - Široki Brijeg - granica s Hrvatskom duge 66 km predstavlja priključak na koridor Vc na širem području Mostara.

Za dio brze ceste (od čvora Polog prema granici s Republikom Hrvatskom) postoji ranije izrađena tehnička dokumentacija na nižim razinama razrade”, navode iz Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH. Dodaju kako, zbog određenih poteškoća, dio planiranih aktivnosti vezanih uz ovu brzu cestu nije realiziran u ovoj godini.
 
Raspored dionica će idući od juga biti:

- Zvirovići - Počitelj
- Počitelj - Buna
- Buna - Kvanj
- Kvanj - Mostar Jug
- Mostar Jug - Mostar Sjever
- Mostar Sjever - Tunel Prenj
- Tunel Prenj - Konjic
- Konjic - Ovčari
- Ovčari - Tarčin

https://www.youtube.com/watch?v=Yow...9qQyFcag-k21X3riWp-g6G9DNxMvj2DQKEjXUc0PLwd7A

---

Putokaz za privredni razvoj: Izgradnja brze ceste Mostar - Široki Brijeg - Hrvatska počet će 2017. godine

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]
b_161101005.jpg


Izgradnja brze ceste Mostar - Široki Brijeg - Hrvatska koja predstavlja veliki značaj za infrastrukturu Hercegovačko-neretvanskog kantona počet će 2017. godine, potvrđeno je za Klix.ba iz Javnog preduzeća (JP) Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine.

Riječ je o cesti koja bi se nalazila na trasi Mostar - Široki Brijeg - Grude - Zagvozd, a kojom bi se povezali čvor Mostara na autocesti na Koridoru 5C s čvorom Zagvozd na Dalmatini, odnosno Jadransko-jonskoj autocesti.

Iz Autocesta FBiH navode da početak trase brze ceste Mostar-Široki Brijeg-granica s Hrvatskom duge 66 kilometara predstavlja priključak na Koridor 5C na širem području Mostara. Za dio brze ceste (od čvora Polog prema granici s Hrvatskom, op.a.) postoji ranije izrađena tehnička dokumentacija na nižem nivou razrade.

"S obzirom na to da do sada nije usvojen prostorni plan Federacije BiH, koji je temeljni akt za izradu projekata, kao i da je tek u julu 2016. godine usvojena 'Strategija transporta' na nivou BiH, neke od aktivnosti predviđene za 2016. nisu mogle biti realizirane. Nakon usvajanja Transportne strategije BiH stekli su se uslovi za pokretanje postupka nabavke izrade generalnog projekta brze ceste odgovarajućih studija", navode iz JP Autoceste FBiH.

Urađena je također i prethodna procjena utjecaja na okoliš, Saobraćajna studija i Preliminarna studija opravdanosti s ciljem odabira koridora brze ceste za daljnju razradu.

Pokretanje tenderske procedure za brzu cestu Mostar - Široki Brijeg - granica s Hrvatskom se očekuje u ovoj godini, a realizacija projekta će biti u 2017. godini.

Prema riječima predstavnika vlasti Hercegovačko-neretvanskog kantona, brza cesta će regiju izvući iz saobraćajne izolacije.

Ministar prostornog uređenja i zaštite okoliša Zapadnohercegovačkog kantona ranije je izjavio kako se na osnovu prostorno-saobraćajne studije i strategije kantona utvrdilo kako su ovom području potrebna dva ovakva projekta koja bi stvorila brze ceste te kako bi navedeni projekat u velikoj mjeri stvorio putokaz privrednom razvoju.

Iz Regionalne agencije za razvoj Hercegovine također navode važnost u projektu koji bi doprinio razvoju zemlje, odnosno regije, čime bi se zaposlilo znatno više ljudi unutar BiH.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

 
Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Potpisan ugovor za izgradnju auto-puta Banjaluka – Mliništa

090670.jpg


[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Direktor preduzeća Auto-putevi Republike Srpske, Dušan Topić, i potpredsjednik kineske kompanije Pauer Čajna – Sinohidro za Evroaziju, Јang Fan, potpisali su danas u Rigi komercijalni ugovor za izgradnju auto-puta od Banjaluke do Mliništa.

Ugovor bi trebalo da ubrza proceduru za odobravanje kredita od kineske Eksim banke, čime bi se finansirala izgradnja prve dionice navedenog auto-puta, od Glamočana do Puta AVNOЈ-a, dužine 62 kilometra, saopšteno je iz Auto-puteva RS.

Ovaj ugovor parafiran je ranije uz saglasnost Vlade Republike Srpske, a danas je potpisan na marginama Petog samita šefova vlada zemalja centralne i istočne Evrope i Kine – Samitu “16 plus jedan”.

Potpisivanju ugovora prisustvovali su zamjenik predsjedavajućeg Savjeta ministara BiH Mirko Šarović, koji je i koordinator za saradnju BiH i Kine, kao i potpredsjednik Pauer Čajna-Sinohidro za međunarodne poslove Sjung Lisjin.

Topić se u Rigi ponovo susreo sa generalnim direktorom kompanije “ajna Šandong internešnel end tehnikal kooperejšn grup, Meng Јangom, sa kojim je razgovorao o dosadašnjim aktivnostima na pripremi i realizaciji projekta izgradnje auto-puta od Banjaluke do Prijedora i Novog Grada.

Јang je potvrdio spremnost ove kineske kompanije da se pregovori o koncesionom sporazumu, na osnovu kojeg bi bio građen auto-put, u narednom periodu ubrzaju i definišu do kraja, kako bi i ovaj projekat skorije mogao da bude pripremljen za početak realizacije.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

---

https://www.youtube.com/watch?v=oFp...qdFhZN6gATAIvcva04HcVcTriCgHqU9P-1owLOBcVToWA
 
Za modernizaciju cesta u Federaciji zadužujemo se 123 miliona eura

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Vlada FBiH donijela je dvije odluke o prihvatanju zaduženja Federacije BiH.

U prvom slučaju je riječ o zaduženju po Ugovoru o zajmu između Bosne i Hercegovine i Međunarodne banke za obnovu i razvoj za realizaciju Projekta modernizacije cesta u Federaciji u iznosu od 58.000.000 eura. Sredstva su namijenjena unaprjeđenju nivoa usluga i sigurnosti prometa na magistralnoj infrastrukturi u FBiH. To, između ostalog, obuhvata sanacije i rekonstrukcije mostova i tunela, izgradnju ili završetak najznačajnijih dionica magistralnih cesta, izgradnju obilaznica oko gradova, potrebne korekcije osovine i nivelete, izgradnju traka za spora vozila, kao i sanaciju crnih tački i opasnih mjesta na cestama.

Drugom odlukom je prihvaćeno zaduženje Federacije BiH po Ugovoru o zajmu između Bosne i Hercegovine i Evropske banke za obnovu i razvoj za realizaciju Projekta popravke nakon poplava i modernizacija u iznosu do 65.000.000 eura. Zajam će biti korišten za otklanjanje šteta uzrokovanih poplavama u proljeće 2014. godine i poboljšanje magistralnih cesta u cilju unapređenja nivoa usluge i sigurnosti prometa na magistralnoj infrastrukturi u FBiH.


[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

---

JP Ceste FBiH Update

Sanacija mosta preko rijeke Dubnice (M04-012)

30518621386_d9db993d4f_b.jpg


30518620916_8bf91ea77a_b.jpg


Sanacija nadvožnjaka preko željezničke pruge - dionica Šički Brod 3 - Živinice 1 (M18-006-123)

30518664076_98852eca9a_b.jpg


Sanacija slijeganja trupa ceste, dionica Prozor - Jablanica (M-16.2)

29943318474_6b6e4219d7_b.jpg


29943317474_2cce33f7c6_b.jpg


Rekonstrukcija raskrsnice na magistralnoj cesti M4 u Gračanici

30487035311_3d0ec98624_b.jpg


Sanacija slijeganja trupa ceste, dionica Bugojno - Nević polje (M16.4)

30538647776_7d8b3ecdfe_b.jpg


Sanacija klizišta - dionica Crna Rijeka - Jajce (M16 - 006)

30538645286_c3d938384f_b.jpg


29943320194_e3367b7171_b.jpg
 
Uz povećanje akciza autoput bi mogao biti završen za pet - šest godina

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Premijer Federacije Bosne i Hercegovine Fadil Novalić kazao je da prihvata prijedlog predsjednika Republike Srpske Milorada Dodika za održavanje zajedničke sjednice dvije entitetske vlade, ali smatra da ona ne bi trebala biti održana u Srebrenici.

Gostujući u Pressingu na televiziji N1 pojasnio je da je Srebrenica mjesto posebnog pijeteta i simbolike, ali ne vidi ništa sporno da sjednica bude održana u Brčkom, Sarajevu ili Banjoj Luci, no samo o dvije teme i to su harmonizacija jedinstvenog pravnog, te jedinstvenog privrednog prostora Bosne i Hercegovine.

Na pitanje o nastavku izgradnje auto-puta, zbog činjenice da je za 21 godinu izgrađeno svega 100 kilometara auto-puta, Novalić se složio da je to malo, ali je i naglasio da auto-put ne grade ni stranke ni vlade, nego novac koji bi trebao biti osiguran povećanjem akciza.

Ukoliko se usvoji izmjena zakona o akcizama čime bi se povećale akcize na gorivo, Novalić kaže da bi auto-put mogao biti završen za pet ili šest godina.

Iznio je podatak da su zemlje regije gradile mnogo više kilometara primjera radi 250 km izgradila je Albanija, 55 kilometara Kosovo, a Srbija gradi dva autoputa prema Makedoniji, ali to je sve zbog činjenice da je i cijena goriva za 40-ak feninga veća od cijene u BiH.

Zbog zamjerke javnosti na kupovinu novih automobila, Novalić je podvukao da je sadašnja vlada za godinu i sedam mjeseci nabavila 14 vozila i rashodovala one koji su dotrajali.

Istaknuo je da Federacija ima 875 službenih vozila, ali najveći broj njih pripada policiji, inspekcijama i civilnoj zaštiti, dok ministarstva imaju oko 70-ak vozila, a prosječna starost je desetak godina.

Govoreći o Općem kolektivnom ugovoru, ponovio je da je BiH jedna od tri zemlje u Evropi koja ima takav ugovor, podsjećajući da se sada radi na 29 granskih ugovora, te će se kasnije analizirati da li je Opći kolektivni ugovor uopće potreban jer su odredbe iz tog ugovora ugrađene u granske kolektivne ugovore.

Novalić je večeras posvetio posebnu pažnju zapošljavanju, ističući da je BiH prema nekim parametrima nezaposlenosti ispred pojedinih članica Evropske unije poput Španije i Portugala, problematizirajući činjenicu da 120.000 nezaposlenih ne traži posao.

"Zaposleno je 26.902 ljudi u realnom sektoru. Prvi put od rata imamo pad broja zaposlenih u javnom sektoru", podvukao je Novalić, podsjećajući da se moratorij na zapošljavanje odnosi na institucije koje su budžetski korisnici.

Iznio je premijer Federacije večeras i podatak da iz BiH godišnje odlazi oko 13.000 osoba, ocjenjujući da nikome ne odgovara odlazak mladih posebno zbog činjenice da u BiH već ima veliki broj penzionera.

Zbog relevantnih pokazatelja, poput prosječne plate i visine prosječne penzije, Novalić smatra da je Federacija u ekonomskom smislu bolji dio Bosne i Hercegovine, ali je ovaj entitet lošiji dio BiH u smislu uređenja jer ima kantone i podijeljene ustavne nadležnosti.

Osvrnuo se i na "kamen spoticanja" u Federaciji BiH, a to je pitanje oporezivanja dobiti kladionica gdje je ukupni promet milijardu i 300 miliona KM godišnje, a za 19 mjeseci plaćeno je oko 19 miliona KM poreza.

"Teško je reći koliko bi se povećao porez ukoliko bi se usvojio novi zakon, ali će svakako biti povećanja", zaključio je Novalić.

Na posljednje pitanje o tome ko bi ga mogao naslijediti nakon najava u nekim medijima o njegovoj eventualnoj smjeni, premijer Novalić kazao je da se toga ne boji, ali je tu priču nazvao stvarnim ispitivanjem nečijih granica te naglasio da ne zna šta je kreator takvih najava želio postići.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

---

Most Ljubovija - Bratunac

ljubovija_2_3_zpsa3bxyebt.jpg


ljubovija_7_zpsqjmulnbc.jpg


ljubovija_3_zpskd0rqlft.jpg


ljubovija_4_zpsygrldrqg.jpg


ljubovija_1_zps9jqigdpp.jpg


ljubovija_2_zpsheajdynw.jpg


ljubovija_6_zps9bkl1mng.jpg


ljubovija_5_zpsmaa3tixf.png
 
Zurück
Oben