Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Infrastruktur-Projekte Bosnien und Herzegowina

Travnik - Lašva / Uskoro počinje izgradnja: BiH ove godine dobija još jednu brzu cestu

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]
IMG_6186.JPG


Tokom sastanka koji su sa predstavnicima delegacijama državnih institucija i Vlade Federacije Bosne i Hercegovine obavili privrednici iz Srednjobosanskog kantona najavljeno je da će ove godine početi izgradnja brze ceste Travnik - Lašva.

To je potvrdio i sam član Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović koji je, u cilju intenziviranja reformi, prilagođavanja obrazovnog sistema potrebama privrede i izgradnje infrastrukture, danas u Travniku, zajedno sa predsjedavajućim Vijeća ministara BiH Denisom Zvizdićem i premijerom Federacije BiH Fadilom Novalićem, održao sastanak sa privrednicima iz SBK.

"Kada se govori o infrastrukturi, tu se prvenstveno misli na izgradnju brze ceste od Lašve prema Travniku, gdje je najveći prometni čep u BiH. Za to postoje osigurana sredstva, nema ni problema s projektom i dozvolama i s tim treba krenuti ove godine", kazao je Izetbegović novinarima nakon sastanka sa srednjobosanskim privrednicima.

Predsjedavajući Vijeća ministara BiH Denis Zvizdić kazao je da su privrednici na sastanku govorili i o potrebi stvaranja regulatornog okvira kako bi se otvorile nove mogućnosti poslovanja i kreiranja boljeg poslovnog ambijenta.

"Radi se o ambijentu koji će potaknuti domaće investicije i omogućiti partnerstvo s nekim strateškim stranim investitorima. Ovakvi sastanci su dragocjeni za sve vlade jer se mogu čuti konkretni prijedlozi, koje ćemo u narednom periodu, od par mjeseci, pokušati pretočiti u zakonska rješenja i u promjenu poslovnog ambijenta", rekao je Zvizdić.

Federalni premijer Fadil Novalić istaknuo je, također, da je cestovna infrastruktura prioritet za poduzetnike, ali je i naglasio da SBK ima parametre koji su iznad prosjeka Federacije BiH.

"Zaposlenost je rasla 18 mjeseci za 7,2 posto, a za Federaciju BiH je to pet posto. Nezaposlenost je pala za 6,2 posto, a u Federaciji BiH za pet posto. Dakle, ovdje se događa nešto pozitivno i trebamo to podržati", kazao je Novalić.

Prema njegovim riječima, na sastanku je bilo riječi i o zakonima koje treba popraviti u korist privrednika, ali i o budućim zakonima, poput onih koji tretiraju braniteljsku populaciju, te penzijsko i invalidsko osiguranje koji, kako je rekao Novalić, garantiraju socijalni mir.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

 
Uskoro počinje treća faza izgradnje magistralne ceste M18 Tuzla-Sarajevo

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]
2-6-2017-5-50-44-PM-9901024.jpg


Uskoro bi trebala početi treća faza izgradnje magistralne ceste M18 Tuzla-Sarajevo. Riječ je o najtežoj dionici. Spajat će magistralnu cestu sa tunelom Karaula. Njenim kompletiranjem ukupna dionica će dobiti svoj puni značaj sa aspekta skraćenja postojećeg magistralnog puta , nivoa usluge, skraćenja vremena putovanja, poboljšanja uslova vožnje i sl. Radovi bi trebali trajati 12 mjeseci.

Kredit Evropske investicijske banke trebao bi biti operativan za mjesec do dva. Dionica će koštat do pet miliona eura. Ukupna dužina 1.506 metara. Biće građena i dva mosta, jedan 279 metara, drugi 130. Za posao se mogu prijaviti i domaće kompanije.

" Mi smo bili raspisali natječaj za taj dio dionice, i dobili ponude. Međutim u ovoj fazi zbog ovog priključka mi smo 25 posto dionice završili u toj fazi, mi ćemo najvjerovatnije poništiti taj natječaj, jer su manje količine, i nije fer, i mi ćemo raspisati najvjerovatnije novi natječaj. " rekao je Ljubo Pravdić, direktor JP Ceste FBiH za Dnevnik Televizije Sarajevo.

Više informacija saznajte večeras u 18.30 u Dnevniku TVSA![/TD]
[/TR]
[/TABLE]

 
Herc Gradnja iz Bileće gradit će novi međunarodni granični prelaz Ivanica

Herc Gradnja iz Bileće gradit će novi međunarodni granični prelaz Ivanica, između BiH i Hrvatske, za koji je ranije obezbijeđeno dva miliona KM.

Nakon raspisivanja tendera, UIO BiH donijela je Odluku o izboru najpovoljnije ponude u otvorenom postupku za prikupljanje ponuda za izvođenje radova na izgradnji objekta graničnog prelaza Ivanica.

Najpovoljniji ponuđač je upravo bilećka Herc Gradnja čija je ukupna cijena radova iznosila 1.742.731,18 KM s PDV-om.

Na tender se osim Herc Gradnje prijavilo još pet firmi, grupa HP investing iz Mostara, Promark d o.o. Mostar, Gurpa ponuđača ITC Zenica d o.o. i Prijedorputevi a.d Prjiedor, Hering dd Široki brijeg, te grupa ponuđača Džena d o.o. Gradačac i Balegem d o.o. Gradačac.

Inače, o gradnji modernog prelaza priča se godinama, a s radovima se kasnilo zbog problema oko eksproprijacije zemljišta.

Radovi bi trajali 180 kalendarskih dana. Prelaz bi imao četiri saobraćajne trake što će dodatno ubrzati protok roba i putnika, i povezati jug BiH s Dubrovnikom.

Prema najavama iz UNO BiH ovo bi trebalo da bude jedan od važnijih prijelaza u BiH.

Granicni_prijelaz_Ivanica1.jpg
 
Autoceste FBiH: Izgradnja tunela Prenj i mostarske zaobilaznice počet će na proljeće 2018.

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Uprava JP Autoceste FBiH usvojila je inicijative za donošenje Odluka o pokretanju procedure u cilju realizacije projekata za izgradnju tunela Prenj na dionici Konjic – Mostar sjever i dionice Mostar sjever – Mostar jug.
Autoceste FBiH: Izgradnja tunela Prenj i mostarske zaobilaznice počet će na proljeće 2018.
Foto: Arhiv/Klix.ba
Usvajanjem Prostornog plana područja posebnih obilježja od značaja za Federaciju BiH "Autocesta na Koridoru 5C", stečeni su svi uvjeti za početak izgradnje ova dva projekta.

JP Autoceste FBiH okončalo je pripreme za realizaciju projekata i pripremilo kompletnu studijsko-tehničku dokumentaciju. Ukupna vrijednost izgradnje ove dvije dionice je oko 550 miliona eura.

Prema ranije usvojenoj Odluci Vlade FBiH model Finansiraj – Projektuj – Izgradi za tunel Prenj i Mostar sjever – Mostar jug predstavlja dodatni izvor finasiranja pored tradicionalnog načina putem međunarodnih finansijskih institucija. Ovim modelom finasiranja omogućuje se dvostruki priliv sredstava što će značajno ubrzati izgradnju Koridora 5C.

Prilikom projektovanja i građenja tunela Prenj i dionice Mostar sjever – Mostar jug JP Autoceste FBiH predložilo je odredbu da minimalno 40 posto ugovorene vrijednosti projekta bude realizirano putem domaćih kompanija.

Vlada Federacije BiH donošenjem ovakve Odluke će preuzeti aktivnu ulogu u svim fazama realizacije ova dva projekata i objaviti javni poziv, dok će JP Autoceste FBiH biti nosilac svih tehničkih aktivnosti.

Izgradnja dionice Mostar sjever – Mostar jug, kao i tunela Prenj trebala bi početi u proljeće 2018. godine, navodi se u saopćenju Autocesta FBiH.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

---

Usvojen plan: 64,68 miliona KM za Program Modernizacija cesta u FBiH

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Vlada Federacije BiH usvojila je danas Plan Cesta FBiH za 2017. godinu. U strukturi ulaganja iz javnih prihoda koje za 2017. godinu planira JP Ceste Federacije BiH, najveći iznos od 31,81 miliona KM predviđen je za redovno i zimsko održavanje cesta.

Za sanacije klizišta, škarpi, objekata, oštećenih asfaltnih kolovoza planirano je 1,99 miliona KM, a za rekonstrukciju i izgradnju cesta, mostova i tunela 4,1 milion KM. Za poboljšanje sigurnosti saobraćaja, rasvjetu i semaforizaciju raskrsnica i tunela u 2017. godini predviđeno je izdvajanje 6,18 miliona KM.

Realizirajući zaključak s prošle sjednice danas je povećala na 500.000 KM sredstva namijenjena za sanaciju magistralne ceste M-14 Bihać - Bosanska Krupa (dionica kroz kanjon Une).

Kada je riječ o sredstvima međunarodnih finansijskih institucija, 64,68 miliona KM namijenjeno je Programu “Modernizacija cesta u FBiH”. Realizacija projekta iz ovog programa direktno zavisi od povećanja javnih prihoda JP Ceste Federacije BiH, što je uslov međunarodnih kreditnih institucija. Zbog toga je i ovaj put istaknuta važnost i hitnost donošenja odluka relevantnih institucija BiH o povećanju prihoda od naknada za putarine iz nafte i naftnih derivata, kako zbog Programa, tako i zbog novoproglašenih magistralnih cesta.

Inače, previđeno je da program modernizacije cesta traje slijedećih četiri do pet godina, za šta su međunarodne kreditne institucije odobrile 173 miliona eura.

Programom su obuhvaćene izgradnje novih dionica, prije svega magistralnih cesta M17.3 Neum - Stolac i M18 Tuzla - Sarajevo, nastavak izgradnje treće dionice iza tunela Karaula, obilaznica oko Mostara, Bugojna, Donjeg Vakufa, Goražda, Cazina, izgradnja traka za spora vozila, rješavanje crnih tačaki, te sanacija šteta od poplava.

Danas je Vlada dala i saglasnost na Rebalans plana poslovanja JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar za 2016. godinu.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

 
FEDERACIJA U CESTOGRADNJU UPUMPAVA DVIJE MILIJARDE KM: Evo šta će se graditi u 2017. godin

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2, bgcolor: #E1E4F2"]Zbog višemjesečnih opstrukcija iz RS-a, još nisu povećane akcize na gorive od kojih bi se gradile nove dionice autoceste 5C, no Vlada Federacije BiH i JP Autoceste, osmislili su novi model finansiranja cestogradnje koji će kombinirati s postojećim modelom kako bi se cestogradnja ubrzala već u 2017. godini.

Premijer Federacije BiH Fadil Novalić izjavio je za "Slobodnu Bosnu" da će se u 2017. godini kombinirati novi model finansiranja cestogradnje s tradicionalnim modelom, i da će ta sinergija dva modela donijeti novu dinamiku u cestogradnji.

Detaljnije planove iznio je Adnan Terzić, prvi čovjek Javnog preduzeća "Autoceste FBiH". Terzić je za "Slobodnu Bosnu" pojasnio novi model finansiranja i izgradnje autoceste 5C koji će se kombinirati s već ustaljenim modelom kreditnog zaduživanja kod Evropske investicijske banke i Evropske banke za obnovu i razvoj.

Terzić kaže da uprava Autocesta nastoji ubrzati cestogradnju i zbog toga se odlučila „uvesti u igru“ još jedan model finansiranja i izgradnje pojedinih dionica na Koridoru 5c.

Taj novi model, na principu finansiraj-projektuj-izgradi, prvi put će se testirati kod izgradnje tunela Prenj, dugog 10 kilometara i vrijednog oko 220 miliona eura, i mostarske obilaznice u dužini od 15 kilometara, čija se vrijednost procjenjuje na oko 250 miliona eura.

„Raspisat ćemo dva međunarodna tendera za ove dvije dionice, koje ukupno vrijede oko 550 miliona eura. Mi taj novac možemo osigurati iz EIB-a i EBRD-a, no to bi trajalo predugo, a mi želimo ubrzati cestogradnju i zbog toga smo se opredijelili za alternativno rješenje finansiranja i izgradnje. Dakle, izabrat ćemo investitora koji ponudi najpovoljniju cijenu i najkraći rok izgradnje, a vraćanje kredita u iznosu od oko 550 miliona KM za obje dionice, garantirat će Vlada Federacije BiH, mada će de facto taj kredit vraćati JP Autoceste Federacije BiH“, kazao je Terzić za Slobodnu Bosnu.

Na pitanje hoće li biti zainteresiranih investitora za ovakvu vrstu poslovnog partnerstva, Terzić je dao potvrdan odgovor.

„U to uopće ne treba sumnjati, već u ovom trenutku postoje najmanje četiri velike kompanije koje su zainteresirane i koje će sasvim sigurno sudjelovati na tenderu. Jedna je iz Kine, druga iz Turske, treća iz Italije, četvrta iz Azerbejdžana, a uvjeren sam da će broj zainteresiranih kompanija do isteka roka biti dvostruko veći“, kazao je Terzić.

Terzić je također rekao da je Vlada Federacije BIH, na čelu s premijerom Fadilom Novalićem, prihvatila ovaj alternativni model cestogradnje, i da je načelno prihvatila obavezu izdavanja kreditne garancije, uz uvjet da najmanje 40 posto vrijednosti projekta realiziraju domaće građevinske i projektne firme.

„Ako sve bude teklo po planu, tokom 2017. godine imat ćemo šest velikih gradilišta na Koridoru 5C a ukupna investicija premašit će dvije milijarde KM, i to bi trebao biti najambiciozniji investicioni poduhvat na Koridoru 5c do sada“, rekao je Terzić u razgovoru za Slobodnu Bosnu.

Terzić također kaže da uveliko traju pripreme za izgradnju brze ceste od Lašvanske petlje do Travnika, uz napomenu da će se i taj projekat finansirati iz alternativnih izvora.

„Prva faza gradnje brze ceste Lašva-Nević Polje-Travnik, trebala bi početi naljeto. Radi se o dionici dugoj nepuna 24 kilometra a investicija se procjenjuje na oko 183 miliona eura. Planiramo izgradnju i Lašvanske petlje s dva odvojena kolovoza, svaki sa po dvije trake. Već imamo urađen glavni projekt do Nević Polja.

Izrađen je i elaborat eksproprijacije, vještaci su obradili sve parcele i sve objekte koji trebaju biti uklonjeni sa trase, a radi se o 124 objekta, među kojima su i benzinske pumpe. Eksproprijacija će koštati 40 miliona KM", rekao je Terzić.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]



Гуштер;4690746 schrieb:
Läuft bei euch in Bosnien.
Schön.

Naja, könnte auch besser laufen ;-) Aber in BiH gehts halt immer erwas länger.
 
Zurück
Oben