U utorak će u Sarajevu biti potpisan projekti ugovor i ugovor o zajmu za izgradnju autoceste na koridoru 5C na dionici Nemila – Donja Gračanica kod Zenice. Zamjenik predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH i ministar finansija i trezora Vjekoslav Bevanda potpisat će s predstavnikom Kuvajtskog fonda za razvoj Marwan Al-Ghanemom ugovor o zajmu, a direktor Autocesta Federacije BiH Adnan Terzić poptisaće projektni ugovor koji se odnosi na izgradnju autoceste na koridoru Vc na dionici Nemila – Donja Gračanica. Ugovor o zajmu je vrijedan je oko 34 miliona eura. |
Početak radova na tunelu Hranjen kao dijelu buduće dionice brze ceste Goražde Sarajevo formalno će biti ozvaničen 4. marta u okviru programa obilježavanja Dana nezavisnosti BiH, povrđeno je na današnjem sastanku organizacionog odbora za obilježavanje ovog datuma u BPK Goražde. Na sastanku je utvrđen konačan višednevni program kojim će jedan od najznačajnijih datuma biti obilježen u ovom dijelu BiH. "Formalno ozvaničenje početka radova na tunelu Hranjen održat će se u ponedjeljak 4. marta. To je jedna koordinirana aktivnost s JP Autoceste koje je i investitor u okviru ovog projekta", kazao je predsjednik organizacionog odbora, premijer BPK Goražde Emir Oković. Po njegovim riječima, programskim sadržajima koji će se odvijati u sve tri lokalne zajednice BPK, uz građane i predstavnike javnog života kantona, prisustvovat će i istaknuti gosti. "Tradicionalno će biti održana svečana akademija na kojoj će o značaju ovog datuma govoriti Miro Lazović. Ono što je uvijek prepoznatljivo tokom ovih obilježavanja jeste i školski aktivizam, odnosno prigodno obilježavanje unutar sistema obrazovanja", kazao je premijer Oković. Uz učenje dove šehidima te polaganja cvijeća na spomen obilježja, predviđene su i posjete bolesnim pripadnicima boračke populacije. Pored sportskih događaja, u dijelu kulturnog programa u Centru za kulturu Goražde, 4. marta bit će izvedene dvije pozorišne predstave, za djecu „Bajka o izgubljenom vremenu“ Lutkarskog pozorišta iz Mostara i za odrasle predstava "Fistik" Narodnog pozorišta iz Sarajeva. |
Hrvatska vlada danas je na sjednici donijela zaključak o finansiranju projekta izgradnje mosta preko rijeke Save kod Bosanske Gradiške sa spojnom cestom, pri čemu je procijenjena vrijednost dijela projekta koji financira Hrvatska 520,5 miliona kuna bez PDV-a ili 130 miliona maraka. Kako je izvijestio ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, sporazumom između Vlade RH i Vijeća ministara Bosne i Hercegovine o izgradnji tog mosta i priključnih graničnih dionica međudržavne ceste od 22. novembra 2011., definiran je pravni okvir za zajedničku provedbu projekta. Pritom se Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture RH zadužuje da u ulozi koordinatora projekta, a u suradnji s nositeljem projekta, Hrvatskim cestama (HC), razmotri moguće modele njegova financiranja. "S obzirom na veliku vrijednost projekta, razmotrit će se modeli financiranja kreditnim zaduženjem ili sufinanciranje sredstvima europskih fondova", kazao je Butković. Pritom, kreditno zaduženje ili sufinanciranje iz europskih fondova se odnosi na iznos od 242 miliona kuna bez PDV-a, dok je ostatak finansijskih sredstava od 278,5 miliona kuna bez PDV-a, predviđen u finansijskom planu HC-a za 2019. godinu, u iznosu od 75 miliona kuna te projekcijama planova za 2020. i 2021. godinu, u iznosima od 130 miliona kuna, odnosno 73,5 miliona kuna. |
Vlada Republike Srpske podržala je danas realizaciju projekta "Izgradnja autoputa na Koridoru 5C, kroz RS, od petlje Rudanka (Kostajnica) do Karuša/entitetske granice na jugu“, a tender za prvu dionicu od petlje Johovac do petlje Rudanka (Kostajnica) je završen i početak radova se očekuje tokom ove godine. Ukupna cijena izgradnje autoputa na Koridoru 5C procijenjena je na više od 500 miliona eura (bez eksproprijacije nepokretnosti, PDV-a...), saopćeno je iz entitetske vlade. Javno preduzeće "Autoputevi RS“ planira da se autoput na Koridoru 5C gradi u nekoliko faza, a radovi će se odvijati u naredne tri godine. Prva faza obuhvata dionicu od petlje Johovac (Tovira) do petlje Rudanka (Kostajnica), ukupne dužine oko 6 km; druga kreće od petlje Rudanka (Kostajnica) do Karuša/entitetske granice na jugu, također ukupne dužine oko šest kilometara, tokom treće faze gradit će se od petlje Johovac do petlje Podnovlje, ukupne dužine oko 13 kilometara, dok je zadnja faza dionica od Vukosavlja do petlje Podnovlje, ukupne dužine oko 23 km. Plan je da se izgradnja dvije trase finansira iz kreditnih sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a druge dvije dionice iz kreditnih sredstava Evropske investicione banke (EIB), dok su u toku pregovori sa potencijalnim kineskim partnerima o drugim modelima finansiranja. ... |
Izgradnja ceste na dionici Neum - Stolac jedan je od najvažnijih kapitalnih projekata koji su aktivni u južnom dijelu države. Posjetili smo gradilište tunela Žaba, najzahtjevnijeg dijela saobraćajnice koja bi za koju godinu trebalo da rješi problem izoliranosti jedinog bh. grada na moru. Kako smo saznali, izgradnja ovog 975 metara dugog objekta ide planiranom dinamikom, a radove izvode Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo i HP Investing d.o.o. Mostar. Uz izgradnju tunela ugovorena je i izgradnja cesta "P 142 P 164", dužine 525 metara i "P 204 P 250", dužine 1.125 metara. Vrijednost radova koji su počeli 3. septembra je 23.057.197 KM s PDV-om, a sve bi trebalo biti završeno u roku od 24 mjeseca. Projekt je zajednički finansiran iz kreditnih sredstava Svjetske banke i Evropske investicijske banke, a treći je ugovor na ovoj dionici iz Programa modernizacije cesta u FBiH. Prvo miniranje tunela Žaba, u sklopu projekta čiji je cilj izgradnja ceste koja će spojiti Neum i Stolac, izvršeno je krajem novembra. |
Iako su trebali biti okončani u oktobru prošle godine, tek ovih dana nastavljeni su radovi na izgradnji mosta u Vitkovićima kod Goražda započeti u junu 2017. godine. U gradskoj upravi tvrde kako postoje opravdani razlozi zbog kojih projekt koji se finansira kreditnim sredstvima Saudijskog fonda za razvoj u iznosu od više od 2,5 miliona KM nije realizovan do danas, poput loših vremenskih uslova i promjenjivog vodostaja rijeke Drine. "Istina je da kasne radovi iz više razloga, a posebno zbog vodostaja rijeke Drine i zimskog perioda. Počeli su intenzivno i računamo da ćemo u toku ljeta sve završiti, s tim da su pri kraju radovi i na ostalim projektima koje realizujemo sa Saudijskim fondom za razvoj. Most je taj koji kasni i mi smo imali prigovore, ali postoje objektivni razlozi tako da smo se danas na terenu uvjerili da su čelične konstrukcije prve stigle i da su počeli intezivno raditi. Mislim da ćemo dobiti jedan od najkvalitetnijih mostova, jer ipak radove izvodi ŽGP, što nam je drago, jer ovo je vrlo zahtjevan posao. Znamo kakva je Drina i koja je brzina vodotoka, tako da smo veoma zadovoljni radovima i kvalitetom", izjavio je Muhamed Ramović, gradonačelnik Goražda. Izgradnju mosta s nestrpljenjem očekuju stanovnici nekoliko naselja na desnoj obali Drine, Kodžaga, Ahmovića i drugih mjesta, koji godinama prelaze čamcem na lijevu obalu. Ovo je jedan od četiri projekta koji se finansiraju iz kredita Saudijskog fonda za razvoj. Naime, za realizaciju projekata izgradnje mosta u Vitkovićima, asfaltiranja i sanacije putnih pravaca Ilovača – Osanica i Mravinjac – Berič te sanacije vodovodne mreže, Grad Goražde se kreditno zadužio 6 miliona dolara uz grejs period od pet godina i 25 godina vraćanja kredita. Ramović je, kako ističe, uputio zahtjev saudijskom kralju da se ovaj kredit otpiše. |
Za 30 dana, crne tačke na putu Živinice – Dubrave više neće biti. Nastavak radova na mostu na rijeci Spreči, danas je označio i početak nove građevinske sezone. Most vrijedan 680 hiljada KM, a uz njega i isključna saobraćajnica vrijedna 530 hiljada, stanovnicima Živinica u mnogome će olakšati odvijanje saobraćaja, u ovom skoro, pa najprometnijem dijelu općine Živinice. „Ja moram da kažem da smo mi u ovo gradilište, prošle godine pred kraj sezone uveli izvođače. S ovim mi rješavamo crnu tačku jer je ovdje zabilježeno najviše saobraćajnih nesreća, imali smo tu i poginulih i materijalne štete, to je rješenje na kojem se radi.“ – kazao je za RTV Slon Agan Delibajrić, direktor Direkcije regionalnih cesta TK. Obzirom da se u ovoj godini očekuje novo povećanje broja putnika na tuzlanskom Aerodromu, ovaj dio regionalne ceste od izuzetnog je značaja i za turizam. „Saobraćajna infrastruktura jednog kantona, jedne Federacije, jedne države je osnov razvoja. Ovdje treba napomenuti da je ova dionica veza sa Međunarodnim aerodromom Tuzla, a ona će u svakom slučaju osigurati sigurnost učesnika u saobraćaju, a i svakako će relaksirati promet.“ – rekao je Mirsad Gluhić, ministar turima, trgovine i saobraćaja TK Osim što će olakšati saobraćanje i doprinijeti razvoju turizma, most će biti značajan i u sektoru privrede. „Ovaj dio ovdje koji se radi trenutno, nama pomaže ne samo u putnoj komunikaciji, nego i u uređenju nove poslovne zone koja će se otvoriti nakon izgradnje i završetka ovog mosta.“ – istakao je Samir Kamenjaković, načelnik Općine Živinice. Kantonalna Direkcija cesta danas je radove započela i na ostalih 15 gradilišta širom Tuzlanskog kantona. Među njima je i kružni tok u Gračanici koji također spada u jednu od najvećih infrastrukturnih investicija u kantonu. Cilj Direkcije regionalnih cesta Tuzlanskog kantona je da u ovoj godini sve makadamske puteve, zamijeni novim i modernim cestama. |
Folge dem Video um zu sehen, wie unsere Website als Web-App auf dem Startbildschirm installiert werden kann.
Anmerkung: Für diese Funktion ist derzeit der Zugriff auf die Website über den integrierten Safari-Browser erforderlich.
Wir verwenden essentielle Cookies, damit diese Website funktioniert, und optionale Cookies, um den Komfort bei der Nutzung zu verbessern.
Siehe weitere Informationen und konfiguriere deine Einstellungen