Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Infrastruktur-Projekte Bosnien und Herzegowina

POTPISIVANJE U SARAJEVU
Sutra ozvaničenje zajma od 34 miliona eura za gradnju autoputa kod Zenice

Quote:
U utorak će u Sarajevu biti potpisan projekti ugovor i ugovor o zajmu za izgradnju autoceste na koridoru 5C na dionici Nemila – Donja Gračanica kod Zenice.
Zamjenik predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH i ministar finansija i trezora Vjekoslav Bevanda potpisat će s predstavnikom Kuvajtskog fonda za razvoj Marwan Al-Ghanemom ugovor o zajmu, a direktor Autocesta Federacije BiH Adnan Terzić poptisaće projektni ugovor koji se odnosi na izgradnju autoceste na koridoru Vc na dionici Nemila – Donja Gračanica.

Ugovor o zajmu je vrijedan je oko 34 miliona eura.

 
Izgradnja Brčanske obilaznice [M14.1] - 21. 02. 2018. @ JP Putevi Brčko

uomP1Xt.jpg


Pr6haBV.jpg


LJRjTPF.jpg


EwCsv0B.jpg


kfY5N0s.jpg


8OKKC8l.jpg


hiyi6Ku.jpg


WASVhSD.jpg


V5IgiOC.jpg


jxZxW3B.jpg


JzuyoSR.jpg


z0OhMgd.jpg


0Rs6fPR.jpg


16GN8HT.jpg


MIBgOCx.jpg


zmj7qfS.jpg




———

Zvaničan početak radova na tunelu Hranjen između Sarajeva i Goražda je 4. marta

b_190221123.jpg


Quote:
Početak radova na tunelu Hranjen kao dijelu buduće dionice brze ceste Goražde Sarajevo formalno će biti ozvaničen 4. marta u okviru programa obilježavanja Dana nezavisnosti BiH, povrđeno je na današnjem sastanku organizacionog odbora za obilježavanje ovog datuma u BPK Goražde.
Na sastanku je utvrđen konačan višednevni program kojim će jedan od najznačajnijih datuma biti obilježen u ovom dijelu BiH.

"Formalno ozvaničenje početka radova na tunelu Hranjen održat će se u ponedjeljak 4. marta. To je jedna koordinirana aktivnost s JP Autoceste koje je i investitor u okviru ovog projekta", kazao je predsjednik organizacionog odbora, premijer BPK Goražde Emir Oković.

Po njegovim riječima, programskim sadržajima koji će se odvijati u sve tri lokalne zajednice BPK, uz građane i predstavnike javnog života kantona, prisustvovat će i istaknuti gosti.

"Tradicionalno će biti održana svečana akademija na kojoj će o značaju ovog datuma govoriti Miro Lazović. Ono što je uvijek prepoznatljivo tokom ovih obilježavanja jeste i školski aktivizam, odnosno prigodno obilježavanje unutar sistema obrazovanja", kazao je premijer Oković.

Uz učenje dove šehidima te polaganja cvijeća na spomen obilježja, predviđene su i posjete bolesnim pripadnicima boračke populacije.

Pored sportskih događaja, u dijelu kulturnog programa u Centru za kulturu Goražde, 4. marta bit će izvedene dvije pozorišne predstave, za djecu „Bajka o izgubljenom vremenu“ Lutkarskog pozorišta iz Mostara i za odrasle predstava "Fistik" Narodnog pozorišta iz Sarajeva.

Klix


———

Za most kod Bosanske Gradiške Hrvatska će dati 130 miliona KM

Quote:
Hrvatska vlada danas je na sjednici donijela zaključak o finansiranju projekta izgradnje mosta preko rijeke Save kod Bosanske Gradiške sa spojnom cestom, pri čemu je procijenjena vrijednost dijela projekta koji financira Hrvatska 520,5 miliona kuna bez PDV-a ili 130 miliona maraka.

Kako je izvijestio ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, sporazumom između Vlade RH i Vijeća ministara Bosne i Hercegovine o izgradnji tog mosta i priključnih graničnih dionica međudržavne ceste od 22. novembra 2011., definiran je pravni okvir za zajedničku provedbu projekta.

Pritom se Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture RH zadužuje da u ulozi koordinatora projekta, a u suradnji s nositeljem projekta, Hrvatskim cestama (HC), razmotri moguće modele njegova financiranja.

"S obzirom na veliku vrijednost projekta, razmotrit će se modeli financiranja kreditnim zaduženjem ili sufinanciranje sredstvima europskih fondova", kazao je Butković.

Pritom, kreditno zaduženje ili sufinanciranje iz europskih fondova se odnosi na iznos od 242 miliona kuna bez PDV-a, dok je ostatak finansijskih sredstava od 278,5 miliona kuna bez PDV-a, predviđen u finansijskom planu HC-a za 2019. godinu, u iznosu od 75 miliona kuna te projekcijama planova za 2020. i 2021. godinu, u iznosima od 130 miliona kuna, odnosno 73,5 miliona kuna.

Klix
 
Donosimo plan autoputa i brze ceste Sarajevo - Beograd

b_190227052.jpg

Nakon susreta predsjedavajućeg Predsjedništva BiH Milorada Dodika s entitetskim ministrima, predstavnicima Brčkog i drugih instanci, prezentovana je najvjerovatnija trasa koja će nakon konačnog usvajanja biti predstavljena Turskoj kao inicijatoru i investitoru autoputa Sarajevo - Beograd. Klix.ba donosi pretpostavljenu mapu i osnovne podatke o dionicama.

Kako je Dodik naglasio na jučerašnjoj konferenciji za medije, cijena gradnje dionica autoputa i brze ceste bila bi blizu šest milijardi konvertibilnih maraka. Također, istaknut je značaj dijela autoputa, odnosno brze ceste između Višegrada i Bosanske Gradiške kao direktne konkurencije autoputu Beograd - Zagreb, a kada je riječ o tranzitu iz Turske i južnog Balkana prema Zapadnoj Evropi.

Šta je autoput/brza cesta Sarajevo - Beograd?

Kada kažemo "autoput Sarajevo - Beograd" mislimo na još uvijek nepostojeću cjelinu dionica, koju treba da čine dijelovi postojećih autocesta u BiH i Srbiji i dionice koje tek treba da se izgrade. Za bh. stranu to su autoput A1 (izgrađeni dio od Sarajeva do Zenice i neizgrađeni dio od Zenice do Žepča), neizgrađeni autoput Žepče - Tuzla, neizgrađeni autoput Tuzla - Brčko i neizgrađeni autoput Brčko - Bijeljina. Navedene dionice čine tzv. sjeverni krak. južni krak čini neizgrađena brza cesta Sarajevo (Pale) - Višegrad s dionicom za Goražde.



U Srbiji najveći dio cjeline već postoji, a izgradnja prvih kilometara novih dionica trebalo bi da počne već ovoga ljeta. Riječ je o sjevernom kraku, odnosno dionici od granice s našom zemljom do spoja s postojećim autoputem Beograd - Zagreb. Također, Srbiji valja graditi svoj dio južnog kraka u istočnom dijelu Srbije, odnosno od granice s BiH na Vardištu do Čačka i od Beograda do Ljiga.

Važnost Tuzle

Kako je ranije isticano te kako su vlasti FBiH, ali i lokalne vlasti u Brčkom i Bijeljini naglasile, Tuzlanski kanton, kao i cjelokupno područje sjeverne Bosne, ima najviše stanovnika i njegova privreda i prirodni resursi jedan su od ekonomskih stubova BiH.

Prema stručnim analizama, na pojedinim postojećim magistralnim prometnicama u području grada Tuzle postoji prosječna dnevna prohodnost od 22.000 automobila, što je parametar koji sugerira značajnu ekonomsku isplativost gradnje brze ceste od Sarajeva do Tuzle i dalje preko Brčkog i Bijeljine.

S obzirom na sporost gradnje autoputa A1 i problema u vezi s tenderom, entuzijazam Tuzlaka kada je riječ o gradnji kraka prema njihovom gradu s razlogom je bio gotovo uništen. Turska inicijativa je zato vjetar u jedra Tuzlanskom kantonu i možda jedina šansa da se u ovom dijelu 21. vijeka ona uključi u mrežu modernih cesta.

Kako smo skrenuli pažnju na Tuzlu, tako je važno kazati kako je rukovodstvo RS-a s Dodikom na čelu u vrijeme prvih pregovora o trasi autoputa bilo protiv sjevernog kraka, odnosno da je zagovaran isključivo južni krak preko Pala i Višegrada.

Koliko je ceste u BiH?

Trasa koja će biti predložena uključuje autoput (prema trenutnim planovima) i brzu cestu. Autoput od Žepča sve do granice sa Srbijom na Rači trebao bi biti dugačak od 160 do 180 kilometara, dok bi brza cesta od Sarajeva do Višegrada trebala biti dugačka oko 120 kilometara. Kao neizgrađena dionica treba se spomenuti i A1 između Zenice i Žepča u dužini od blizu 40 kilometara.

Također, za razliku od prve dvije dionice, za veći dio spomenutog dijela A1 finansiranje je osigurano. Sve skupa, uz neizgrađene dionice u BiH, dobije se planirani moderni asfalt u dužini od blizu 340 kilometara. S postojećim A1 od Sarajeva do Zenice dobije se oko 410 km.

Zašto južni krak nije autoput?

Jednostavno, saobraćaj na toj dionici je i više nego siromašan. Tokom 2018. godine bilo je riječi da će turska strana ponuditi koncesioni model finansiranja koji podrazumijeva garanciju države da prosječni dnevni promet preko Višegrada bude više od 12.000 vozila. Dnevni promet ceste Sarajevo - Mostar je od 6.000 do 10.000 vozila.

Prema podacima iz 2009. godine, promet na putevima od Višegrada do Sarajeva jedva da prelaze 7.000 vozila dnevno, dok veći dio prometnica ima između 600 i 3.000 vozila dnevno.

Ruta preko Tuzle nema taj problem s blizu 10.000 vozila dnevno na dionicama prema Brčkom i Bijeljini

Zahvalno Goražde?

Specifičan je slučaj Goražda, odnosno njegove geografske pozicije kada je riječ o planovima budućih brzih cesta. Ako se sjetimo da je u toku izgradnja dijela brze ceste Sarajevo - Goražde (kroz Federaciju BiH) i ako pogledamo priloženu mapu, lako je zaključiti da je najistočnije mjesto u FBiH.

Kako je Dodik kazao u izlaganju u srijedu, Autoputevi RS su prepoznali važnost Goražda pa će u projekt izgradnje brze ceste Sarajevo - Višegrad uključiti i poseban krak ka Goraždu.

Jednom kada saobraćajnice budu izgrađene, imat ćemo savremenu konekciju na glavni grad BiH preko oba entiteta i savremenu vezu sa Srbijom u smjeru Višegrada.

S druge strane, gradonačelnik Goražda Muhamed Ramović oštro je kritikovao jučerašnju odluku bh. vlasti o usaglašavanju jedinstvene trase autoputa i brze ceste Sarajevo - Beograd. On smatra da je priključak za Goražde nepravedan za građane tog grada na Drini.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/donosimo-plan-autoputa-i-brze-ceste-sarajevo-beograd/190227052
 
Uskoro počinje izgradnja dionice na Koridoru 5C kroz RS

Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.


Quote:
Vlada Republike Srpske podržala je danas realizaciju projekta "Izgradnja autoputa na Koridoru 5C, kroz RS, od petlje Rudanka (Kostajnica) do Karuša/entitetske granice na jugu“, a tender za prvu dionicu od petlje Johovac do petlje Rudanka (Kostajnica) je završen i početak radova se očekuje tokom ove godine.
Ukupna cijena izgradnje autoputa na Koridoru 5C procijenjena je na više od 500 miliona eura (bez eksproprijacije nepokretnosti, PDV-a...), saopćeno je iz entitetske vlade.

Javno preduzeće "Autoputevi RS“ planira da se autoput na Koridoru 5C gradi u nekoliko faza, a radovi će se odvijati u naredne tri godine.

Prva faza obuhvata dionicu od petlje Johovac (Tovira) do petlje Rudanka (Kostajnica), ukupne dužine oko 6 km; druga kreće od petlje Rudanka (Kostajnica) do Karuša/entitetske granice na jugu, također ukupne dužine oko šest kilometara, tokom treće faze gradit će se od petlje Johovac do petlje Podnovlje, ukupne dužine oko 13 kilometara, dok je zadnja faza dionica od Vukosavlja do petlje Podnovlje, ukupne dužine oko 23 km.

Plan je da se izgradnja dvije trase finansira iz kreditnih sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a druge dvije dionice iz kreditnih sredstava Evropske investicione banke (EIB), dok su u toku pregovori sa potencijalnim kineskim partnerima o drugim modelima finansiranja.

...

https://www.klix.ba/biznis/uskoro-po...z-rs/190227102
 
Posjetili smo gradilište tunela Žaba koji povezuje Neum s unutrašnjošću BiH

Quote:
b_190315088.jpg


Izgradnja ceste na dionici Neum - Stolac jedan je od najvažnijih kapitalnih projekata koji su aktivni u južnom dijelu države. Posjetili smo gradilište tunela Žaba, najzahtjevnijeg dijela saobraćajnice koja bi za koju godinu trebalo da rješi problem izoliranosti jedinog bh. grada na moru.

Kako smo saznali, izgradnja ovog 975 metara dugog objekta ide planiranom dinamikom, a radove izvode Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo i HP Investing d.o.o. Mostar.

Uz izgradnju tunela ugovorena je i izgradnja cesta "P 142 P 164", dužine 525 metara i "P 204 P 250", dužine 1.125 metara.

190315088.3_xl.jpg


Vrijednost radova koji su počeli 3. septembra je 23.057.197 KM s PDV-om, a sve bi trebalo biti završeno u roku od 24 mjeseca.

190315088.4_xl.jpg


Projekt je zajednički finansiran iz kreditnih sredstava Svjetske banke i Evropske investicijske banke, a treći je ugovor na ovoj dionici iz Programa modernizacije cesta u FBiH.

190315088.1_xl.jpg


Prvo miniranje tunela Žaba, u sklopu projekta čiji je cilj izgradnja ceste koja će spojiti Neum i Stolac, izvršeno je krajem novembra.

Quote:
190315088.2_xxl.jpg


190315088.5_xxl.jpg


190315088.7_xxl.jpg

Klix
 
Nastavljeni radovi na izgradnji mosta u Vitkovićima kod Goražda

Quote:
b_190313084.jpg


Iako su trebali biti okončani u oktobru prošle godine, tek ovih dana nastavljeni su radovi na izgradnji mosta u Vitkovićima kod Goražda započeti u junu 2017. godine.

U gradskoj upravi tvrde kako postoje opravdani razlozi zbog kojih projekt koji se finansira kreditnim sredstvima Saudijskog fonda za razvoj u iznosu od više od 2,5 miliona KM nije realizovan do danas, poput loših vremenskih uslova i promjenjivog vodostaja rijeke Drine.

190313084.1_xl.jpg


"Istina je da kasne radovi iz više razloga, a posebno zbog vodostaja rijeke Drine i zimskog perioda. Počeli su intenzivno i računamo da ćemo u toku ljeta sve završiti, s tim da su pri kraju radovi i na ostalim projektima koje realizujemo sa Saudijskim fondom za razvoj. Most je taj koji kasni i mi smo imali prigovore, ali postoje objektivni razlozi tako da smo se danas na terenu uvjerili da su čelične konstrukcije prve stigle i da su počeli intezivno raditi. Mislim da ćemo dobiti jedan od najkvalitetnijih mostova, jer ipak radove izvodi ŽGP, što nam je drago, jer ovo je vrlo zahtjevan posao. Znamo kakva je Drina i koja je brzina vodotoka, tako da smo veoma zadovoljni radovima i kvalitetom", izjavio je Muhamed Ramović, gradonačelnik Goražda.

Izgradnju mosta s nestrpljenjem očekuju stanovnici nekoliko naselja na desnoj obali Drine, Kodžaga, Ahmovića i drugih mjesta, koji godinama prelaze čamcem na lijevu obalu.

190313084.2_xl.jpg


Ovo je jedan od četiri projekta koji se finansiraju iz kredita Saudijskog fonda za razvoj. Naime, za realizaciju projekata izgradnje mosta u Vitkovićima, asfaltiranja i sanacije putnih pravaca Ilovača – Osanica i Mravinjac – Berič te sanacije vodovodne mreže, Grad Goražde se kreditno zadužio 6 miliona dolara uz grejs period od pet godina i 25 godina vraćanja kredita. Ramović je, kako ističe, uputio zahtjev saudijskom kralju da se ovaj kredit otpiše.

Klix

———

Nema više „crne tačke“: Uskoro novi moderni most na putu Živinice – Dubrave

Quote:
Direkcija-cesta-most-Zivinice.jpg


Za 30 dana, crne tačke na putu Živinice – Dubrave više neće biti. Nastavak radova na mostu na rijeci Spreči, danas je označio i početak nove građevinske sezone. Most vrijedan 680 hiljada KM, a uz njega i isključna saobraćajnica vrijedna 530 hiljada, stanovnicima Živinica u mnogome će olakšati odvijanje saobraćaja, u ovom skoro, pa najprometnijem dijelu općine Živinice.

„Ja moram da kažem da smo mi u ovo gradilište, prošle godine pred kraj sezone uveli izvođače. S ovim mi rješavamo crnu tačku jer je ovdje zabilježeno najviše saobraćajnih nesreća, imali smo tu i poginulih i materijalne štete, to je rješenje na kojem se radi.“ – kazao je za RTV Slon Agan Delibajrić, direktor Direkcije regionalnih cesta TK.

Obzirom da se u ovoj godini očekuje novo povećanje broja putnika na tuzlanskom Aerodromu, ovaj dio regionalne ceste od izuzetnog je značaja i za turizam.

„Saobraćajna infrastruktura jednog kantona, jedne Federacije, jedne države je osnov razvoja. Ovdje treba napomenuti da je ova dionica veza sa Međunarodnim aerodromom Tuzla, a ona će u svakom slučaju osigurati sigurnost učesnika u saobraćaju, a i svakako će relaksirati promet.“ – rekao je Mirsad Gluhić, ministar turima, trgovine i saobraćaja TK

Osim što će olakšati saobraćanje i doprinijeti razvoju turizma, most će biti značajan i u sektoru privrede.

„Ovaj dio ovdje koji se radi trenutno, nama pomaže ne samo u putnoj komunikaciji, nego i u uređenju nove poslovne zone koja će se otvoriti nakon izgradnje i završetka ovog mosta.“ – istakao je Samir Kamenjaković, načelnik Općine Živinice.

Kantonalna Direkcija cesta danas je radove započela i na ostalih 15 gradilišta širom Tuzlanskog kantona. Među njima je i kružni tok u Gračanici koji također spada u jednu od najvećih infrastrukturnih investicija u kantonu. Cilj Direkcije regionalnih cesta Tuzlanskog kantona je da u ovoj godini sve makadamske puteve, zamijeni novim i modernim cestama.

rtvslon.ba
 
Zurück
Oben