Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Infrastruktur-Projekte in Mazedonien

8 neue Brücken über den Vardar sollen in Skopje und Umgebung gebaut werden.


[h=1]СКОПЈЕ ЌЕ ДОБИЕ НОВИ ОСУМ МОСТА[/h]Нови мостови се потребни на метрополата, а откако Град Скопје ќе ги заврши двата пешачки моста што неодамна ги најави, следни приоритети ќе бидат сообраќајните премини преку Вардар. Новиот Генерален урбанистички план (ГУП) предвидува изградба на осум нови моста – некои пешачки, некои за возила, а сите со цел да се олесни движењето на граѓаните и да се скрати патувањето меѓу двата брега на реката.Градските власти неодамна ја презедоа обврската за изградба на два моста за пешаци, на двата краја од Скопје. Првиот ќе ги поврзува населбите Ново Лисиче и Маџари, поточно од последната станица на автобуската линија „15“ кон Вардариште. Вториот мост ќе се гради на Матка, а Град Скопје веќе ги распиша огласите за избор на идејно решение, пишува ДневникСкопјани за преминување преку реката на располагање имаат 15 моста, меѓу кои во Сарај, Хром, „Обединети нации“, пешачкиот мост „Газела“, „8 Септември“, пешачкиот кај Влада, „Гоце Делчев“, Kамениот мост, „Око“, Мостот на уметноста, „Слобода“.Следуваат Мостот на револуцијата, кај Транспортен центар, еден пешачки мост и мостот „Тодор Александров“, поранешен „Близнак“.Откако ќе бидат завршени двата пешачки моста, следен што ќе го гради Градот е сообраќаен и тоа во Аеродром, кај салата МЗТ. Според направените анализи, потребата од неговата изградба е итна. Но, ќе се гради кога градскиот буџет ќе биде доволно силен за такво нешто.Во истата општина, но во населбата Лисиче, освен еден пешачки мост, според ГУП е зацртан и сообраќаен мост кај улицата Индустриска, кој треба да ги поврзе Лисиче и Маџари.Мост што има шанси поскоро да биде изграден е тој што е предвиден во Kарпош, како продолжение на улицата Љубљанска, која поминува покрај „Сити мол“.
Во Kарпош е планиран и друг мост преку Вардар, мошне посакуван и атрактивен, како продолжение на булеварот Илинден. Овој булевар е зацртан преку Влае, покрај брегот на реката Лепенец, до Волково, каде што треба да излезе на северната обиколница
 

Anhänge

    Sie haben keine Berechtigung Anhänge anzusehen. Anhänge sind ausgeblendet.
Construction of new highways by next spring


The announced modern highway from Miladinovci to Shtip, which is expected to begin next spring, in 2017 will permit driving with 120 kilometer per hour, rather than 60 as it is now. The Chinese “Exim Bank” provides the money for the construction of this road, and it is expected to approve the loan for the highway Kichevo to Ohrid.

According to the announcements of Prime Minister, Nikola Gruevski after “Exim Bank” approves loans in the amount of 574 million euro without VAT it will have to be ratified in the Macedonian Parliament. Construction is expected to start three or four months after ratification, i.e. in March or April, and the two highways should be completed in three years.
The highway connecting the metropolis with Shtip is necessary given the fact that several thousand citizens of East Macedonia are commuting towards Skopje. According to the Ministry for Environment analysis, 1,500 to 2,500 vehicles use the existing regional road from Miladinovci to Shtip on daily basis, while the heaviest traffic is during working hours. With the new highway the distance between the two places will be shorter for 30 kilometers, and the journey with car will last half an hour.
Construction of highway with 47.1 kilometers is part of the current project. The route begins with the adjustment of the existing junction at Miladinovci village and connection with the existing highway Katlanovo – Veles and Petrovac – Blace. The route will continue to climb up to the hill Odhevica on 430 meters above sea level, then goes down to the river Pchinja, near the village Sredno Konjare where a bridge will be built. Hence, the route climbs to the mountain pass Derven on the south side and passes through abandoned farmland going around the existing archaeological field, then descends towards Ovche Pole field near River Perish. Once Ovce Pole is passed, the route connects with the existing road to Sveti Nikole, where junction and ring road will be built. Furthermore, the highway continues along the existing road Kadrifakovo-Shtip, where it ends.
The Ministry of Transport and Communication informed that planned highway to have 2 lanes plus one for stop.
No less significant for the western part of the country is the highway from Kichevo to Ohrid, which according to the announcements should begin at about the same time with the highway Miladinovci-Shtip . It is a motorway section of 56.7 km, starting from Kichevo, passes through places Podvis, Preseka, and Pesocani and reaches Trebenishta. Hence, the route through Podmolje is linked with Ohrid. At about two miles from Kichevo is the junction at Knezhino, which will provide entry to and exit from the city from the direction of Gostivar and Ohrid. Within the junction is determined and the road in direction to Demir Hisar and Bitola.
According to the project, this highway will have two lanes with a total width of 25.2 meters, and the route will have 6 overpassings and 13 underpassings and tunnel “Preseka”.



- - - Aktualisiert - - -

PHOTO: Reconstruction of the regional road R-103


Municipality of Petrovac has started with the reconstruction of the regional road R-103 in the village Rzhanichino.

The road is with length of 800 meters and it is the investment of the State Agency for Roads




 
bin gestern von Griechenland gekommen, zum ersten mal durch Mzd gefahren richtung Leskovac nach Serbien.
also um ehrlich zu sein ihr habt echt noch vieles vor euch, mich wundert es grad das es so ein Thread von eure seite gibt.
eure wichtigste verbindungsstr. ''Great Alexander of Macedon Road'' ist total katastrophal...

wo werden bei euch gebaut? ich habe die ganze strecke keine einizge baustelle gesehen?
darum finde ich es verwirrend wenn ich hier bilder von gute strassen sehe.

nicht das es bei uns besser ist, aber die wichtigen verbindungsstr. sind bei uns in 1A zustand.
 
Zurück
Oben