Index: Vučić nach dem Treffen mit Selenskyj: „Sie finden immer jemanden. Für uns werden sie die Kroaten finden“
Der ukrainische Präsident Wolodymyr Selenskyj und der serbische Präsident Aleksandar Vučić sind heute im Palast Serbiens (
Palata Srbija) zusammengetroffen, wo auch ein Treffen der Delegationen beider Länder stattfand.
Selenskyj, für den dies der erste offizielle Besuch in Serbien ist, reiste gestern in Belgrad an. Nach dem heutigen Treffen wurde die Unterzeichnung einer Absichtserklärung (
Memorandum of Understanding) im Bereich der Landwirtschaft angekündigt, berichtet Nova.rs.
Vučić: Geringe Chancen für einen schnellen EU-Beitritt Serbiens
Aleksandar Vučić erklärte, er sehe keine Möglichkeit, dass Serbien in naher Zukunft Mitglied der Europäischen Union wird. „Als politischer Veteran sehe ich derzeit keine Möglichkeit, dass Serbien bald EU-Mitglied wird, vor allem aus zahlreichen politischen Gründen. Ich stehe voll und ganz hinter dem, was ich gemeinsam mit dem albanischen Premierminister Edi Rama geschrieben habe“, sagte Vučić.
Er glaubt, dass auch eine ukrainische Mitgliedschaft in Europa nicht von allen wohlwollend aufgenommen wird. „Sie finden immer jemanden. Für uns werden sie die Kroaten, Bulgaren oder Niederländer finden, und für die Ukrainer jemand anderen. Momentan sehe ich nicht, dass sich das realistisch realisieren lässt“, sagte er.
Dennoch betonte er, dass Serbien der Ukraine auf ihrem Weg in die EU niemals Probleme bereiten werde. „Ich habe darüber gesprochen, warum ich die Idee eines Binnenmarktes für uns alle als entscheidend erachte. Die Ukraine hat viele Bodenschätze und fleißige Menschen, die Europa viel geben können. Dasselbe denke ich auch über Serbien. Aber wenn Sie mich fragen, ob ich wirklich glaube, dass es in Europa Einstimmigkeit über die Beschleunigung der Integration geben wird – nein, das glaube ich nicht. Leider hat sich gezeigt, dass meine Skepsis gerechtfertigt war“, schloss Vučić.
Vučić nakon sastanka sa Zelenskim: Uvijek nekoga nađu. Za nas će naći Hrvate
UKRAJINSKI predsjednik Volodimir Zelenski i srpski predsjednik Aleksandar Vučić sastali su se danas u Palači Srbija, gdje je održan i sastanak izaslanstava dviju država.
Zelenski, kojemu je ovo prvi službeni posjet Srbiji, doputovao je u Beograd jučer. Nakon današnjeg susreta najavljeno je potpisivanje Memoranduma o razumijevanju u području poljoprivrede, piše Nova.rs.
Vučić: Male šanse za brzi ulazak Srbije u EU
Aleksandar Vučić izjavio je kako ne vidi mogućnost da Srbija uskoro postane članica Europske unije. "Kao politički veteran, trenutno ne vidim mogućnost da Srbija uskoro postane članica EU, ponajprije zbog brojnih političkih razloga. U potpunosti stojim iza onoga što sam napisao s albanskim premijerom Edijem Ramom", rekao je Vučić.
Smatra kako ni ukrajinsko članstvo neće svi u Europi dočekati blagonaklono. "Uvijek nekoga nađu. Za nas će naći Hrvate, Bugare ili Nizozemce, a za Ukrajince nekog drugog. Trenutno ne vidim da se to može realno ostvariti", kazao je.
Ipak, naglasio je da Srbija Ukrajini nikada neće stvarati probleme na putu prema EU. "Govorio sam zašto smatram da je ideja o jedinstvenom tržištu ključna za sve nas. Ukrajina ima mnogo prirodnih bogatstava i vrijedne ljude koji Europi mogu puno dati. Isto mislim i za Srbiju. No ako me pitate vjerujem li doista da će u Europi postojati jednoglasnost oko ubrzanja integracija, ne vjerujem. Nažalost, pokazalo se da je moj skepticizam bio opravdan", zaključio je Vučić.
PREDSJEDNICI Ukrajine i Srbije, Zelenski i Vučić, sastali su se u Beogradu. Razgovarali su o EU integracijama, gospodarskoj suradnji i potvrdili međusobnu potporu teritorijalnom integritetu.
www.index.hr