Aber alo: Vučić über das neue Gesetz: Dafür werde ich Brüssel nicht einmal fragen – sollen sie uns dafür angreifen
Der Präsident Serbiens, Aleksandar Vučić, wandte sich aus dem Palast Serbien an die Öffentlichkeit und sprach über alle aktuellen Themen.
‚In den kommenden Tagen und Wochen werden wir eine intensive außenpolitische Aktivität haben. Morgen früh reise ich nach Aserbaidschan. In der Nacht von Montag auf Dienstag komme ich zurück. Dann warten wir auf die endgültige Bestätigung – ich sehe, dass Präsident Putin am 19. und 20. nach China reist, und danach fahren wir. Wir werden die Ehre haben, der Volksrepublik China einen offiziellen Besuch abzustatten. Wir haben unseren Export nach China um das 330‑Fache gesteigert. Wir erwarten viel, die ernsthaftesten Vorbereitungen laufen‘, sagte Vučić.
Der Präsident erklärte, dies sei für ihn die Krönung seiner Karriere und wahrscheinlich der bedeutendste Besuch.
‚Nicht wegen mir persönlich, sondern wegen der Bürger Serbiens, damit wir wichtige Dinge für die Menschen erreichen. Serbien muss volle Stabilität bewahren – politische, wirtschaftliche und sicherheitspolitische –, deshalb ist neben mir der Polizeidirektor Dragan Vasiljević. Mit Stolz betone ich, dass wir gestern einen großen Tag auf der Expo hatten, einen unglaublichen Erfolg für Serbien, die mit Abstand größte Baustelle in Südosteuropa‘, sagte er.
Angriffe auf die Sicherheitsstrukturen
Vučić sagte, Serbien sei eines der sichersten Länder, in dem man nachts in jeden Park oder Stadtteil gehen könne, und dass sich das Sicherheitsniveau von Jahr zu Jahr verbessere.
‚Natürlich ist es nicht immer leicht, angesichts sozialer Netzwerke und der Interessen von Politikern und Tycoons und all jener, die Medien und soziale Netzwerke in allen Bereichen des gesellschaftlichen Lebens für ihren Einfluss nutzen. In jedem Fall werde ich einige wichtige Daten nennen. Für die ersten vier Monate dieses Jahres ziehen wir auf Grundlage der wichtigsten Indikatoren folgende Schlussfolgerungen: Die Gesamtkriminalität ist um 5,7 Prozent gesunken, die allgemeine Kriminalität um 4,3 Prozent. Alle Morde wurden zum ersten Mal aufgeklärt. Die Zahl der Eigentumsdelikte ist geringer, die öffentliche Ordnung wurde stabil gehalten, an den Grenzen herrscht ein stabiles Lagebild‘, teilte er mit.
Vučić o novom zakonu: Za ovo neću ni da pitam Brisel, neka nas napadnu za to
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obratio se javnosti iz Palate Srbija, gde je govorio o svim aktuelnim temama
"U narednim danima i nedeljama imaćemo intenzivnu spoljnopolitičku aktivnost, sutra ujutru idem u Azerbejdžan. Ponedeljak noćna utorak se vraćam. Onda čekamo konačnu potvrdu, vidim da predsednik Putin putuje u Kinu 19. i 20., nakon toga mi idemo. Imaćemo čast da idemo u zvaničnu posetu NR Kini. Mi smo za 330 puta uvećali naš izvoz u Kinu. Mnogo toga očekujemo, u toku su najozbiljnije pripreme", rekao je Vučić.
Predsednik kaže da je ovo za njega kruna karijere i verovatno najznačajnija poseta.
"Ne zbog mene lično, već zbog građana Srbije, da uradimo važne stvari za ljude. Srbija mora da sačuva punu stabilnost, političku, ekonomsku i bezbednosnu, zato je pored mene direktor policije Dragan Vasiljević. Sa ponosom ističem da smo juče imali veliki dan na Ekspu, neverovatan uspeh za Srbiju, uedljivo najveće gradilište u jugoistočnoj Evropi", kaže on.
Napadi na bezbednosne strukture
Vučić je rekao da je Srbija jedna od najbezbednijih zemalja, gde možete u bilo koji park ili deo grada možete da odete noću, te da se nivo bezbednosti iz godine u godinu popravlja.
"Naravno, nije uvek lako, imajući u vidu socijalne mreže i interese političara i tajkuna, i svih koji koriste medije i društvene mreže u svim sferama društvenog života za svoje uticaje. U svakom slučaju, izneću nekoliko važnih podataka. Za prva četiri meseca ove godine na osnovu klučnih pokazatelja donosimo sledeće zaključke: ukupan kriminal manji za 5,7 odsto, opšti kriminal manji za 4,3 posto. Rasvetljena su sva ubistva po prvi put. Broj krivičnih dela protiv imovine je manji, očuvan je stabilan javni red, na granicama je stabilno stanje", saopštio je on.
Predsednik dodaje da je procenat poginulih u nesrećama manji za 12 odsto.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obratio se javnosti iz Palate Srbija, gde je govorio o svim aktuelnim temama
www.alo.rs