Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

Projekte in der Serbischen Provinz Vojvodina

The Italians build factory in Zrenjanin
APPROVED

ENGLISH
Italian company "Pompeya" from Medola announced open competition for hiring of unlimited number of workers, which confirms announcements that the production unit of that company will be built in Zrenjanin. According to the ad, the company needs dressmakers, textile technicians, as well as workers of various professions with higher level of education for further additional training, mainly from the territory of Mid-Banat.
"Pompeya", which is one of the biggest manufacturers of underwear in Europe, after Slovenian company "Kolpa", will be the first company that will operate in the free business zone founded last year in Zrenjanin. The member of Council of Municipality of Zrenjanin, Ivan Devic, confirmed that the contract on access to free business zone would be signed with “certain textile industry from Italy” next week, but he did not reveal the name of that company.

SERBIAN
Italijanska firma "Pompeja" iz Medole objavila je konkurs za prijem neograničenog broja radnika, čime su potvrđene najave da će u Zrenjaninu biti izgrađen proizvodni pogon te kompanije. U oglasu je navedeno da se traže šivači, tekstilni tehničari, kao i radnici raznih struka sa višim stepenom obrazovanja za dalju dokvalifikaciju, uglavnom sa područja srednjeg Banata.
"Pompeja", koja je jedan od najvećih proizvođača donjeg rublja u Evropi, posle slovenačke kompanije "Kolpa", biće prva firma koja će poslovati u slobodnoj poslovnoj zoni osnovanoj prošle godine u Zrenjaninu. Član Veća opštine Zrenjanin Ivan Dević potvrdio je da će ugovor za pristupanje slobodnoj poslovnoj zoni sa "jednom tekstilnom industrijom iz Italije" biti potpisan sledeće nedelje, ali nije saopštio ime te kompanije.
 
Romanians build industrial unit in Zrenjanin
APPROVED

ENGLISH
The contract on construction of industrial unit in the Zrenjanin Free Zone, i.e. subzone "Bagljaš-aerodrom", was signed in Zrenjanin by Municipality of Zrenjanin and Romanian corporation "CRS Hemija" from Bucharest.
It is the first "green field" investment, according to which "SRS Hemija", as a partner company of corporation "Lysoform dr Hans Rosemann" from Switzerland, is supposed to build unit for production of chemical and disinfection means in Free Zone in Zrenjanin, as well as warehouses and retail facilities.
It is expected that the new unit will be put into operation in 6-7 months. This factory will employ about 100 workers.

SERBIAN
Zrenjaninu je potpisan ugovor između opštine Zrenjanin i rumunske korporacije "CRS Hemija" iz Bukurešta o izgradnji industriskog pogona u zrenjaninskoj Slobodnoj zoni, odnosno podzoni "Bagljaš-aerodrom".
Reč je o prvoj "green field" investiciji, kojom je predviđeno da "SRS Hemija", kao partnersko preduzeće korporacije "Lysoform dr Hans Rosemann" iz Švajcarske, izgradi u Slobodnoj zoni u Zrenjaninu pogon za proizvodnju hemijskih i dezinfekcionih sredstava za
industriju, kao i skladišta i prodajne objekte.
Očekuje se da će u novom pogonu, koji će zapošljavati oko 100 radnika, proizvodnja krenuti za šest do sedam meseci.
 
Projekat pešačke zone u Zrenjaninu pred početkom realizacije

/02/2006

U Baroknoj sali opštine Zrenjanin ispunjenoj do poslednjeg mesta danas je javnosti prezentovan program predstojećeg uređenja glavne gradske ulice i uže zone centra grada. Realizacijom ovog programa Zrenjanin bi do 2008. godine trebalo da dobije reprezentativnu pešačku zonu koja bi se bez prekida protezala od Trga slobode i zgrade opštine do Žitnog trga. Javnosti, medijima i građanima obratili su se Laslo Fuks, direktor JP "Direkcija za izgradnju i uređenje grada Zrenjanina", mr Mirjana Oberknežev Radojčić, samostalni stručni saradnik Direkcije, prof. dr Branislav Mitrović, autor idejnog rešenja i Ljubomir Stankov, diplomirani inženjer-rukovodilac u Direkciji. Moderator je bio Dalibor Bubnjević, u "Direkciji" zadužen za odnose sa javnošću. O značaju teme o kojoj se danas razgovaralo govori i činjenica da su skupu prisustvovali i brojni predstavnici lokalne samouprave na čelu sa predsednikom opštine Zrenjanin Goranom Kneževićem.

Direktor "Direkcije" Laslo Fuks rekao je da je projekat pešačke zone sadržan u Strategiji razvoja opštine Zrenjanin kao jedna od kapitalnih investicija obuhvaćenih Akcionim planom realizacije do 2008. godine. Pritom se rešavanje infrastrukture i saobraćajne regulacije i sama realizacija pešačke zone posmatra kao jedinstveno rešenje i tako mu se i prilazi u postupku implementacije.

Mr Mirjana Oberknežev Radojčić govorila je o genezi ideje stvaranja pešačke zone posmatrano iz urbanističkog ugla, dok je Ljubomir Stankov govorio o saobraćajnim i infrastrukturnim rešenjima koje je neophodno usvojiti da bi se komunikacije unutar i oko pešačke zone nesmetano odvijale.

Prof. dr Branislav Mitrović Mitrović, na osnovu čijeg je usvojenog konkursnog rešenja urađen projekat realizacije pešačke zone, dao je stručno objašnjenje projekta i pojasnio budući izgled Trga slobode, Ulice kralja Aleksandra i prilaznih komunikacija.

Rešenje uređenja glavne gradske ulice i centra grada podrazumeva niz radikalnih rešenja. Naime, iz Ulice Kralja Aleksandra I Karađorđevića biće uklonjene žardinjere, čime će se formirati celovita pešačka zona od Žitnog trga do zgrade opštine. Centralna gradska ulica biće popločana prirodnim materijalom u kombinaciji sa tradicionalnom žutom klinker pločom. Zbog zatvaranja saobraćaja za motorna vozila ispred zgrade opštine, biće omogućen saobraćaj ovoj kategoriji vozila kroz ulicu Miroslava Tirša (prostor nekadašnje pijace). Predviđene su i druge značajne promene o čemu će javnost biti detaljno upoznata.

Uređenje glavne gradske ulice je veoma ozbiljan projekat koji zahteva angažovanje velikog broja ljudi i značajnih resursa. Iz "Direkcije" apeluju na strpljenje kod građana, s obzirom da će se uređenje odvijati tokom tri godine i podrazumevaće određene promene u načinu života u centru grada.

"Direkcija za izgradnju i uređenje grada Zrenjanina", kao nosilac aktivnosti na realizaciji pešačke zone sagledala je pomenute aktivnosti i utvrdila da se kao prethodni uslov parternog rešenja ulice i trga kao pešačke zone, postavlja pitanje regulacije saobraćaja i rekonstrukcije i saniranja postojeće infrastrukture i izgradnja nove, a kao rezultat toga, kao i procene vrednosti investicije i moguće dinamike realizacije, sačinila dokument koji je danas predočen javnosti.

Za potrebe formiranja pešačke zone u Ulici Kralja Aleksandra I Karađorđevića, analizirana je postojeća infrastruktura i nagomilani saobraćajni problema šire zone centra, tzv. "Plave zone" sa aspekta ciljnog, tranzitnog kao i mirujućeg saobraćaja, javnog prevoza i dr. Problem rekonstrukcije i sanacije postojeće mreže infrastrukture je uglavnom definisan, osim problematike kanalizacije otpadnih voda, koji će se rešavati u okviru predloga definisanih novim Generalnim planom, kao i projektno-tehničkim rešenjima neophodnih sanacija, a biće obrađen posebnim Programom od strane JKP "Vodovod i kanalizacija" Zrenjanin.

Parterno uređenje obuhvata Ulicu Kralja Aleksandra I Karađorđevića i Trg slobode i predlaže se njegova realizacija u tri faze. Prva faza obuhvatala bi deo od Ulice Svetozara Markovića (od Glavne apoteke) do Jevrejske ulice. Ova faza je prostorno najmanja i trebalo bi da objedini sve potrebne radove i da se prostorno definiše u potpunosti. Druga faza obuhvatala bi deo od Jevrejske ulice do Trga slobode i izvodila bi se pod istim uslovima kao i prva faza.

Treću fazu predstavlja sam Trg slobode, a realizacija njegovog parternog rešenja podrazumeva prethodnu realizaciju saobraćajnog rešenja koje omogućava ulazak u južni deo centra Zrenjanina, pošto se realizacijom parternog uređenja Trga slobode ukida saobraćaj ispred opštine, Rimokatoličke crkve i vodotornja. Detalji parternog uređenja podrazumevaju kombinaciju prirodnih materijala i tradicionalne žute klinker kocke, koja je karakteristična za centar Zrenjanina. Svi detalji biće definisani glavnim projektom parternog uređenja i mobilijara.

U okviru rekonstrukcije Ulice Kralja Aleksandra I Karađorđevića i Trga slobode predviđena je sanacija kompletne infrastrukture, kao i izgradnja nove hidrantske mreže i osvetljenja. Biće sanirana postojeća atmosferska kanalizacija, elektro mreža i toplovod. Rešavanje otpadnih voda je predmet posebnog Programa, a u glavnoj ulici nije predviđena kanalizacija otpadnih voda. Programom sanacije postojeće kanalizacije otpadnih voda i vodovoda na Trgu slobode predvideće se neophodni radovi koji su jedan od bitnih preduslova da se planirana rekonstrukcija pešačke zone završi kvalitetno i u celosti.

Rešavanje saobraćaja (za potrebe kvalitetnog odvijanja ciljnog i mirujućeg) je predviđeno obezbeđenjem pristupa severnom i južnom delu centra. Kao imperativ obezbeđivanja kontinuiteta pešačke zone, nameće se omogućavanje prilaza južnom delu sa "magistrale" završetkom tunela od raskrsnice kod SUP-a do Ulice Sarajlijine, ispod Trga republike, kao i prilaza iz Ulice Zmaj Jovine.

Posle analize šest varijanti prilaza sa južne strane, uvažavajući urbanističke, saobraćajne, ekološke, inženjersko tehničke, imovinsko-pravne aspekte, usvojena je, kao najoptimalnija, veza Zmaj Jovine i centra kroz Skadarsku ulicu, koja će biti ostvariva rušenjem jedne kuće u Ulici Carice Milice.

Severni deo se rešava postojećim priključcima na magistralu, s tim da se planira, u skladu sa regulacionim planom otvaranje ulice između Pupinove i Tepličke, odnosno Nemanjine ulice i izgradnja spratne garaže u toj zoni, iza kruga pošte. Time se kvalitetnije rešava saobraćaj u Pupinovoj ulici, trajno rešava problem parkiranja i otvara mogućnost aktiviranja alternativne lokacije za investiranje u poslovno-stambene objekte u užoj zoni centra.
U okviru rešavanja saobraćaja zapadnog dela prihvaćeno je da se Ulica Miroslava Tirše osposobi za optimalno rešavanje javnog kao i ostalog saobraćaja. Neophodno je aktivirati još jedan izlaz na magistralu, iz Petefijeve ulice, što se može ostvariti u zoni Obilićeve ulice.

Realizacija svih ovih kompleksnih Programa zahteva multidisciplinarni pristup, pa se dinamikom realizacije popisuju svi neophodni plansko-urbanistički, pravno-imovinski, operativno-građevinski, političko-upravni, inženjersko-tehnološki, poslovi koje je neophodno koordinirati da bi se planirani Program


PesackaZonaPredRealizacijom20061.jpg

PesackaZonaPredRealizacijom2006Glavna_2.jpg

PesackaZonaPredRealizacijom2006Trg_3.jpg

PesackaZonaPredRealizacijom2006Glavna_4.jpg
 
20 million CSD for construction of athletics stadium in Sremska Mitrovica
APPROVED

ENGLISH
Republic Ministry of Education and Sport will invest 20 million CSD in construction of athletics stadium in Sremska Mitrovica in 2006.
Last year, the Ministry invested 10 million CSD in construction of that stadium, which is built on the location of former playground "Trgovačko".
According to the words of assistant to the director of the Directorate for Construction of City, Aleksandar Spajić, construction of the stands is planned to take place next year. Underneath the stands will be the tunnel with tartan path for preparations of sportsmen in winter period.
When it is finished, the stadium in Sremska Mitrovica will meet high international standards for organization of all athletic contests, except for the biggest world sports events.

SRPSKI
Republičko ministarstvo prosvete i sporta uložiće ove godine 20 miliona dinara u izgradnju atletskog stadiona u Sremskoj Mitrovici.
Ministarstvo je prošle godine uložilo 10 miliona dinara u izgradnju tog stadiona, koji se gradi na lokaciji nekadašnjeg igrališta "Trgovačkog".
Prema rečima pomoćnika direktora Direkcije za izgradnju grada Aleksandar Spajić, za narednu godinu je predviđena izgradnja tribina, ispod kojih će se nalaziti tunel sa tartan stazom za pripremu sportista u zimskom periodu.
Kada bude završen, stadion u Sremskoj Mitrovici će ispunjavati visoke međunarodne standarde i na njemu će moći da se održavaju sva atletska takmičenja, osim najvećih svetskih sportskih događanja.
 
Continuance of organization of "Business park" in Beocin in plan
APPROVED PROJECT

ENGLISH
In county of Beocin, this year should be organized a land of 27 ha for construction of business objects within the future "Business park". In the next phase should be organized 20 ha more. Beocin cement factory "Lafarge" has already set 15 ha of land in its port for the needs of Business park, which will be duty free zone and will be placed on 62 ha in total.
The prepairations for the election of location for the Business park took years and were done in cooperation with experts from National park Fruska gora so there wouldn't be any damaging of eko-system. Manager of county Service for commerce, development and informing and agriculture Boriz Kuzman announced that at the moment they are in negotiations with several businessmen who are ready to invest in building of commercial objects in Business park.

SRPSKI
U opštini Beočin ove godine bi trebalo da bude uređeno zemljište površine 27 hektara za izgradnju poslovnih objekata u okviru budućeg "Biznis parka". U narednoj fazi trebalo bi da bude uređeno još 20 hektara. Beočinska cementara "Lafarž" već je uredila 15 hektara zemljišta u svojoj luci za potrebe "Biznis parka", koji će biti slobodna carinska zona i prostiraće se na ukupno 62 hektara.
Pripreme za izbor lokacije "Biznis parka" trajale su godinu dana i obavljene su u saradnji sa stručnjacima Nacionalnog parka "Fruška gora", kako ne bi došlo do narušavanja eko-sistema. Rukovodilac opštinske Službe za privredu, razvoj i informisanje i poljoprivredu Boris Kuzman izjavio je da su u toku pregovori sa nekolikio poslovnih ljudi koji su spremni da investiraju u podizanje privrednih objekata u "Biznis parku".
 
Željko Mitrović gradi novi „Holivud“
Vlasnik televizije „Pink“ Željko Mitrović kupio je sedamnaest hektara u Šimanovcima, nedaleko od autoputa Beograd - Zagreb, gde će do kraja godine sazidati najveći filmski grad na Balkanu. Kompletan projekat budućeg filmskog grada pod imenom „PFI Studio“ biće predstavljen na predstojećem Filmskom festivalu u Kanu.

Kompanija „Pink Films Internacional“ planira da bude uslužni servis za sve zainteresovane filmadžije iz celog sveta i da Šimanovci postanu slavni kao češki „Barandov studiji“, italijanska „Ćinećita“, odnosno, postanu pravi balkanski Holivud.

- Mislim da bi u regionu Balkana i istočne Evrope mogli da ponudimo najpovoljnije uslove stranim producentskim kućama - kaže za „Blic“ Željko Mitrović, vlasnik televizije „Pink“

Osnovna delatnost ovih studija biće rad na novim domaćim i stranim filmovima. Na jesen bi trebalo da se u filmskom gradu započne snimanje novih projekata (kako saznajemo, jedan od prvih filmova koji će se raditi biće novi film Srđana Dragojevića). U studijima bi se, najverovatnije, za početak snimao veći broj stranih filmova, takozvane B produkcije. Mitrović planira da nove filmske studije koristi i za unapređenje programa matične televizije „Pink“, jer bi se u njima mogli snimati novi veliki šou programi, kvizovi, serije...

Novi „PFI studiji“ biće veoma blizu aerodroma „Nikola Tesla“ u Surčinu i svega 28 kilometara udaljeni od Beograda.
 
Reconstruction of Bor Airport
APPROVED PROJECT

ENGLISH
Another airport will be added in the network of airports in Serbia announced director of Belgrade Airport, Nebojša Nedeljković. Bor Airport will be reconstructed.
Bor Airport has a good runway, modern control tower and aircraft hangers. Some of the equipment from Belgrade Airport terminal 1 will be transferred to Bor, the runway will be reconstructed and the airport can start functioning.

SRPSKI
U okviru formiranje nacionalne mreže aerodroma, uskoro će biti rekonstruisan i pušten u rad aerodrom u Boru, najavio je direktor Aerodroma Beograd, Nebojše Nedeljkovića.
Precizirano je da borski aerodrom ima dobru pistu, savremeni toranj za kontrolu leta, hangare ... tako da je odlučeno da se deo opreme sa Terminala 1 Aerodroma Beograd prebaci u Bor, da se rekonstruiše i proširi pista i stvore uslovi za oživljavanje aerodroma, jako važnog za ovaj region.
__________________
 
Investment of about 7.5m EUR in Sombor
APPROVED PROJECT

ENGLISH
For two years, Gaetano Ferrari, the industry owner from Vicenza, owns the unit in Sombor with 44 employees. The Italian businessman intends to invest about 7.5m EUR in Sombor and citizens of Sombor think of him as their ambassador in Vicenza, because, thanks to his investments and experience, they established good cooperation with the Chamber of Commerce of Vicenza.
The new arrival of Italian businessmen to Sombor has been announced. Businessman Ferrari says that at least two more of his fellow citizens will start the business in Sombor by the end of the year.
Company "Ferariplast" will double the number of employees prior to the end of the year 2006, whereas, prior to the year 2008, it will have about 250 employees. Ferari rented 4 ha of land in the industrial zone and, by winter, he will have the factory hall of 4,000 square meters built on that land.
During 2007, in the second phase of construction, building of hall of about 10,000 square meters is planned.

SRPSKI
Gaetano Ferari, industrijalac iz Vićence, već dve godine ima pogon u Somboru koji zapošljavanja 44 radnika.
Italijanski biznismen namerava da uskoro investira oko 7,5 mil EUR, a Somborci ga smatraju svojim ambasadorom u Vićenci, jer su zahvaljujući njegovom ulaganju i iskustvu uspostavili dobru saradnju s Privrednom komorom Vićence.
Najavljen je novi dolazak italijanskih privrednika u Sombor, a biznismen Ferari kaže da će do kraja godine bar još dvojica njegovih sunarodnika započeti biznis u Somboru.
Preduzeće "Ferariplast" će do kraja 2006. godine udvostručiti broj zaposlenih, a do 2008. godine zapošljavaće oko 250 radnika. Ferari je u industrijskoj zoni zakupio površinu od 4 ha, a do zime će podići fabričku halu od 4.000 m2.
Tokom 2007. godine, u drugoj fazi izgradnje, planirana je izgradnja hale od oko 10.000 kvadrata.
 
Rehabilitation of old and construction of new bridge near Beška
APPROVED PROJECT

ENGLISH
Minister of Capital Investments of Serbia, Velimir Ilić, stated that the European Bank for Rehabilitation and Development (EBRD) had put veto on the possibility that Belgrade-based company "Mostogradnja" get the job of rehabilitating the old and building the new bridge across the Danube near Beška due to the fact that that company represented false data.
He announced that the contract would be signed within seven days. That means that it is only the question of the day when the public will be informed on who will build the new bridge across the Danube and rehabilitate the existing one.
Long time ago, the tender commission announced that Serbian consortium led by "Mostogradnja" had been the best bidder. However, as the bids of pre-qualified companies expired on June 5, 2006, the project investor informed all interested companies that they could prolong the validity of their bidders for the third time, if they wanted to stay in the game.
That is how the tender for Beška breached all deadlines and entered the third year, because the newly set deadline for selection of contractor is July 6, i.e. August 3, 2006 (28 days from the expiration of the deadline).

SRPSKI
Ministar za kapitalne investicije Srbije Velimir Ilić izjavio je da je Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) stavila veto na mogućnost da beogradska firma "Mostogradnja" dobije posao sanira starog i izgradnje novog most preko Dunava kod Beške, zbog lažnih podataka koje su čelnici te firme predstavili.
On je izjavio da će se u roku od sedam dana potpisati ugovor za Bešku. To znači da je samo pitanje dana kada će se javno obznaniti ko će graditi novi most preko Dunava i sanirati postojeći.
Tenderska komisija davno je kao najboljeg ponuđača predložila srpski konzorcijum na čelu sa "Mostogradnjom". Međutim, kako je 5. juna 2006. godine istekao rok do kada su važile ponude pretkvalifikovanih firmi, investitor projekta je obavestio sve zainteresovane kompanije da moraju ponovo i to po treći put da produže važnost svojih ponuda, ukoliko žele da ostanu u igri.
Tako je tender za Bešku probio sve rokove i ušao u treću godinu, jer je novoutvrđeni rok do kog bi morao da se izabere izvođač radova 6. jul, odnosno 3. avgust 2006. godine (28 dana od isteka roka).
 
"Volvo" to have modern truck service center built in Novi Banovci - 3.5m EUR
APPROVED PROJECT


ENGLISH
- By the end of the year 2007, Swedish "Volvo Truck Corporation" will have the truck center worth 3.5m EUR built in Novi Banovci, near Stara Pazova - vice president of the Corporation, Roger Alm, announced.
The centre would be built on a surface of 3 ha, while the building in which the sales department, the service for maintenance and repair of trucks and buses and warehouse for parts would be settled would have 3,300 square meters, said the manager of company "Volvo d.o.o" Per Gutman.
According to his words, the Centre will be equipped with full respect of the highest "Volvo" standards that are applied in Europe for the facilities of such purpose. These are quality, safety and environment protection.
Roger Alm reminded that "Volvo" had been present in Serbia for more than three decades. The company opened its branch in Serbia in 1997 and, already next year, the daughter company - "Volvo d.o.o." - was founded, through which over 2,000 trucks have been sold to Serbia during the last 10 years.

SRPSKI
Švedska "Volvo Truck corporation" izgradiće do kraja 2007. godine u Novim Banovcima, kod Stare Pazove, kamionski centar vredan 3,5 mil EUR, najavio je potredsednik Korporacije Roger Alm.
Centar će se prostirati na 3 ha, a sama zgrada u kojoj će se nalaziti kancelarije prodaje, servis za održavanje i popravke kamiona i autobusa i magacin za delove imache 3.300 m2, rekao je menadžer posleprodaje kompanije "Volvo d.o.o" Per Gutman.
Prema njegovim rečima, Centar će biti opremljen uz potpuno poštovanje najviših "Volvo" standarda koji se primenju u Evropi za objekte takve namene, a to su kvalitet, sigurnost i briga o zaštiti životne sredine.
Roger Alm je podsetio da je "Volvo " prisutan u Srbiji više od tri decenije. Sopstveno predstavništvo je otvoreno 1997. godine, a već naredne godine je osnovana "kćerka firma" - "Volvo d.o.o.", posredstvom koje je u Srbiji u poslednjih 10 godina prodato više od 2.000 kamiona.
 
Zurück
Oben