Izgradnja prve etape - prve transverzale vrijedna 51,3 mil KM: Od Zagrebačke ulice do Vogošće za deset minuta
Izgradnja prve i dvanaeste transverzale, te južne longitudinale, projekti su koji ministar prometa i komunikacija Kantona Sarajevo Mihajlo Krmpotić planira realizirati do kraja svog mandata.
Njihov značaj je ogroman jer bi se ovim saobraćajnicama uveliko riješio saobraćajni haos u našem gradu.
Sa realizacijom projekta prve transverzale otvorila bi se mogućnost širenja grada, odnosno urbanizacije brda Žuč. Naime, izgradnjom ove saobraćajnice stvorio bi se prsten oko ovog slabo naseljenog područja, a na taj način dobila bi se odlična saobraćajna infrastruktura koja je i jedan od glavnih uslova za naseljavanje.
Prva transverzala počinje od Zagrebačke ulice. Za dionicu od te ulice do Tehničke škole davno je urađena dokumentacija.
Izradu idejnog projekta za prvu transverzalu uradila je firma TZI. Dokumentacija se odnosi na dionicu dugu 10,5 kilometara, od Tehničke škole, preko Velešića i Kobilje glave do Vogošćanske petlje gdje će se spajati s koridorom 5C.
Emir Hota, Stručni savjetnik za ekonomske poslove Direkcije za puteve KS za eKapija.ba je saopćio da se trenutno rješavaju imovinsko pravni odnosi, te da su u toku pregovori za finansiranje, odnosno odobravanje kreditnih sredstava od strane Svjetske banke i Evropske investicijske banke, nakon čega bi kaže, trebala uslijediti i gradnja saobraćajnica. O rokovima, je, kaže, nezahvalno i nepredvidivo govoriti.
PROJEKAT I TRANSVERZALA
(poddionica S.S. Kranjčevića – tunel "Kobilja glava")
Dužina
cca 3,1 km
Broj saobraćajnih traka
2x7 m(dva kolovoza)
Razdjelni pojas
Tramvajski pojas 10 m do naselja Šip
Računska brzina (Vr)
60 km/h
Faza projekta
Izrađen glavni projekat
Rang puta
Primarna gradska saobraćajnica I reda
Vrsta terena
Ravničarsko-brežuljkasti
Cijena projekta (građ.)
51.300.000,00
Bankine
2x1 m
Pješačke staze
2x3 m
Procijenjena vrijednost radova na Izgradnji saobraćajnice I tranverzala (I etapa - poddionica S.S. Krančevićeva – tunel "Kobilja glava") iznosi 51.300.000,00 KM.
Predmjer i predračun – rekapitulacija radova:
1. Pripremni radovi 2.403.335,76 KM
2. Donji stroj 7.547.005,20 KM
3. Gornji stroj 7.278.433,71 KM
4. Objekti 18.907.945,50 KM
5. Saobraćajna oprema i signalizacija 76.117,40 KM
6. Odvodnja 2.311.756,50 KM
7. Razni radovi 1.326.755,00 KM
UKUPNO RADOVI: 39.851.349,07 KM
8. Nepredviđeni radovi 3.985.134,91 KM
UKUPNO RADOVI BEZ PDV-a 43.836.483,97 KM
PDV 17% 7.452.202,28 KM
UKUPNO RADOVI SA PDV-om 51.288.686,25 KM
"Projektna dokumentacija je urađena za I etapu projekta (poddionica S.S. Krančevića – tunel "Kobilja glava"). Na osnovu predmjera i predračuna izvršena je procjena da je za I etapu potrebno u 2009. i 2010. godini obezbijediti 51.300.000,00 KM kreditnih sredstava. Procijenjena vrijednost troškova ekspropijacije za I etapu iznosi 36.000.000,00 KM. Potrebno je uraditi projektnu dokumentaciju za II etapu projekta (poddionica tunel "Kobilja glava"- Jošanica) nakon čega će se znati koliki su troškovi II etape projekta", saopćio je za eKapija.ba Emir Hota.
E kapija - Izgradnja prve etape - prve transverzale vrijedna 51,3 mil KM: Od Zagrebaèke ulice do Vogošæe za deset minuta