Aktuelles
  • Herzlich Willkommen im Balkanforum
    Sind Sie neu hier? Dann werden Sie Mitglied in unserer Community.
    Bitte hier registrieren

[Türk Silahlı Kuvvetleri] - Turkish Armed Forces - Türkische Streitkräfte

Türk F16 Block 40 tatbikat icin Almanyada

182filo591.jpg
182filo621.jpg
1200ablon1.jpg
 
Nichts gegen dich persönlich, aber woher will ein Grieche wissen welche geheimen Atomprogramme die Türkei plant? Daher musst du mir meine skepsis verzeihen.

Ganz einfach es gibt keine geheimen atomprogramme (siehe Iran)
Dazu kommt das weder die USA noch Russland noch Israel davon begeistert wären ... Glaubst du nicht das irgendein Geheimdienst davon wüsste ? Und was sollen sie auch mit Atomwaffen ? Die Türkei wird von der NATO beschützt daher braucht sie auch keine eigenen die awaffen der USA in der Türkei reichen
 
Grieche = :pale:


:tr3:

Glaub ich wohl kaum einen Flugzeugträger zu holen ist das dümmste was die turkei machen kann ... Jedes Jahr 1 Mrd Unterhaltskosten für was mein Freund um wohin zu gehen?? Denk erstmal nach kein türkischer General ist so dumm um sowas zu holen glaub mir ... So ein Träger kostet gebraucht noch min 3-4mrd und welche Schiffe sollen es beschützen ? Soll die halbe türkische Flotte ein Träger hinterher Dackeln ??
 
Ganz einfach es gibt keine geheimen atomprogramme (siehe Iran)
Dazu kommt das weder die USA noch Russland noch Israel davon begeistert wären ... Glaubst du nicht das irgendein Geheimdienst davon wüsste ? Und was sollen sie auch mit Atomwaffen ? Die Türkei wird von der NATO beschützt daher braucht sie auch keine eigenen die awaffen der USA in der Türkei reichen

In den achtzigern hat die Türkei schon einmal versucht ein geheimes Atomprogramm zu starten, von daher ist die überlegung nicht völlig abwegig.
 
die ersten skizzen für die ( Milli ) Türkischen kampfjetz hat begonnen. es wird auch zur zeit die manövrier fähigkeiten von ingenieuren berechnet die der kampfjetz erreichen soll. nach der meldung von zamam steht einer der besten flugzeugbauer in europa SAAB bei der entwicklung zurseite.

Türk savaş uçağının çizimleri başladı



ucak-eskiz.jpg

Beispiel Foto

Savunma Sanayii İcra Komitesi'nin (SSİK) geçen yıl düzenlenen toplantısının ardından, düğmeye basılan ilk Türk savaş uçağı projesinde önemli bir ilerleme kaydedildi.
Avcı olarak tasarlanacak jetin ilk çizimleri başladı. Zaman'ın edindiği bilgiye göre, savaş uçağının hangi manevraları yapacağına dair hesaplamalar da mühendisler tarafından yürütülüyor. Uçağın tasarım çalışmalarında, dünyaca ünlü havacılık ve savunma şirketi SAAB'dan da teknik destek alınacağı belirtiliyor. SAAB, Giripen JAS 39 savaş uçağının da üreticisi. Türk Hava Kuvvetleri, şu anda F-4 ve F-16 savaş uçaklarını envanterinde bulunduruyor. Bu uçakların yerini ise önümüzdeki yıllarda yine ABD'de üretilen F-35'ler alacak. Türkiye, 16 milyar dolar karşılığında 100 F-35 almayı planlıyor. İlk 2 F-35'in siparişleri ise resmî olarak verildi. Fakat Pentagon'un açık bir dille bu uçağa ait kaynak kodlarını vermeyeceğini açıklaması, Ankara'yı kaygılandırıyor. İşte böyle bir süreçte Türkiye, kendi savaş uçağını yapmak için kolları sıvadı. İlk etapta 'kavramsal tasarım' için 20 milyon dolarlık bütçe ayrıldı. 2023'e yetiştirilmesi hedeflenen savaş uçağı için harekete geçildi. Şu anda fizibilite çalışmaları devam ediyor. İlk Türk savaş uçağının kaç liraya mal olacağı, hangi sistemlerin kullanılacağı, pazardaki fırsatlar ve tehditler gibi konular üzerinde duruluyor. Dünya çapında ABD, Rusya, İngiltere, Fransa ve Almanya, savaş uçağı üretimi konusunda başı çekiyor. Türkiye'nin de bu ülkeler arasına girecek olmasının, tüm dünyaya verilecek bir 'bağımsızlık' mesajı olması açısından da büyük önem taşıdığı kaydediliyor.


:tr3:
 
Anadolu Tersanesi Çıkarma Gemilerini Yarın DzKK Teslim Edecek


08 Mart 2012

Türkiye'de özel sektör tarafından imal edilen ilk çıkarma gemisi, yarın Deniz Kuvvetleri Komutanlığına teslim edilecek.
Tuzla'da faaliyet gösteren Anadolu Tersanesi Savunma Grubu Koordinatörü Metin Poyrazlar, Milli Savunma Bakanlığının açtığı ihaleyi kazanmaları ve bir yıllık dizayn sürecinin ardından inşaata başladıklarını söyledi.

Milli Savunma Bakanlığına toplam 8 adet süratli amfibi gemi yapacaklarını ve ilk gemiyi yarın teslim etmenin gururunu yaşadıklarını ifade eden Poyrazlar, şöyle konuştu:

''8 geminin 36 ayda tamamlanması gerekiyor. Gemimiz, 80 metre boyunda 11 metre genişliğindedir. 2. Dünya Savaşı'ndan bu yana yapılan en süratli çıkartma gemisini yaptık. Dolu yükle yapacağı hız 18,5 knot'tır. Boşken yapacağı hız ise 20 knot'tır. Bugün dünyada bu kadar süratli bir gemi yoktur. Tamamen yerli dizayndır. Taşıma kapasitesi diğer gemilere oranla çok yüksektir. Geminin yüzde 75'i yerli üretimdir. Sadece ana makine gibi birkaç ekipmanı yurt dışından gelmektedir. Eğer Türkiye, ilerde harp ve ticari gemi için ana makine yapımına başlarsa gemi sanayindeki yerli üretim yüzde 90'lara çıkmış olacak.''

Poyrazlar, geminin dizaynının ardından bir yılda tamamlandığını vurgulayarak, ''İlk gemimizi teslim ettikten sonra kalan 7 gemiyi 3'er aylık periyotlar şeklinde tamamlayarak teslim edeceğiz'' dedi.

Geminin yapımında tamamen Türk işçi ve mühendislerin yer aldığına dikkati çeken Poyrazlar, ''Tersanemizi artık sivil-askeri tersane olarak adlandırıyoruz. Altyapımız da buna göre düzenlendi. Savunma Sanayi Müsteşarlığına bağlı olarak 2. bir projemiz daha mevcut. O projede daha farklı bir çıkartma gemisi yapacağız. Yurt dışına da açılmak istiyoruz. Şu an çeşitli ülkelerle görüşmelerimiz devam ediyor'' diye konuştu.

Poyrazlar, gemilerin aynı zamanda doğal afetlerde sivil halka gerekli hizmetleri verebilecek özellikte olduğunu da vurgulayarak, ''Bu gemilerin taşıma kapasitesi 200 kişidir. Örneğin, Gölcük'te meydana gelen depremde trafiğin sıkışması nedeniyle bölgeye zor ulaşılmıştı. Böyle bir gemiyle 1,5 saatte gidilebilirdi. Gemilerimiz daha çok Ege, Akdeniz ve Karadeniz gibi yakın mesafeler için dizayn edilmiştir'' dedi.

''Askeri gemi yapımı özel sektöre can verdi''

Poyrazlar, Milli Savunma Bakanlığının özel tersanelerde savaş gemisi yapılmasına olanak tanımasının önemine vurgu yaparak, şunları kaydetti:

''Bakanlık ve Deniz Kuvvetleri Komutanlığının verdiği destekle özel sektör savaş gemisi yapımında daha da ileriye gidecek, bu sinerjiyle her türlü gemiyi yapabilecek güce hızla erişecektir. Bu da yerli üretimi geliştirecek ve paralelinde yan sanayiyi de canlandıracaktır. Dünyadaki ekonomik kriz, tersaneleri de etkilemişti. Bu kriz ortamında özel tersanelerde askeri gemi yapımına geçilmesi sektöre nefes aldırdı ve bir anlamda can verdi. Zira sivil gemi siparişi şu sıralara yok denecek kadar az. 2012'de sivil gemi olarak 12 adet gemi teslim edeceğiz. Oysa Tuzla Tersanesi yılda 400 gemi teslim eder hale gelmişti. Yani global kriz bizi çok etkiledi. Ancak askeri gemilerin sivil tersanelerde yapılması hem istihdamı artırdı, hem de sektöre can verdi.''

''Hızlı bir üretim süreci gerçekleştirdik''

Anadolu Tersanesi İcra Kurulu Başkanı Ertuğ Yaşar da gemilerin yapım sürecine değinerek, ''Gemi ortalama 400 günde inşa edildi. 800 kişi projede görev aldı. Yaklaşık 200 mühendisle çalışıldı. Ömrü 40 yıl olarak tahmin edilen gemide 7 kilometrelik paslanmaz boru kullanıldı. 50 kilometreyi aşan elektrik kablosu çekildi. 6 bin 500 adet envanter malzemesi kullanıldı. 350'den fazla iş emri açıldı. Hızlı bir üretim süreci gerçekleştirdik'' şeklinde konuştu.

Yaşar, geminin 2 fonksiyonu bulunduğunu ifade ederek, şunları kaydetti:

''İlk özelliği amfibi harekat, yani bir yerden bir yere intikal. Bir çatışma halinde askeri güçlerimizin harekat yapmasını sağlamaktır. Bir de doğal afet yardım operasyonunda görev yapma özelliğine sahip. Gemimiz kapasite olarak çok büyük ve de çok hızlı. Daha da önemlisi özel sektörün yaptığı ilk amfibi çıkarma gemisi olma özelliğini taşıyor. Bu da tersanemiz için çok büyük gurur kaynağı. Bu günlerde bir yerli otomobil üretme konusu gündemde. Oysa biz gemi inşa sektörü olarak ilk ticari gemimizi 1980'lerde yapmıştık. Şimdi ise tersanemizde savaş gemilerimizi yapmaya başladık. Yani Türkiye'nin kendi otomobil ve uçağını yapamamışken, kendi askeri ve ticari gemisini yapması çok büyük bir başarıdır.''

''Gemi sektöründe birçok ülkeden ilerdeyiz''

Türkiye'nin 2023 yılında ulaşmak istediği 500 milyar dolarlık ticaret hedefinin yakalanması için gemi inşa sanayine önem verilmesi gerektiğini belirten Yaşar, ''Batı ülkelerine baktığımız zaman sektörde belki gerideyiz ama çevremizdeki coğrafyaya ve Uzak Doğu'ya baktığımızda Japonya ve Kore dışında gerçekten birçok ülkeden ilerideyiz. Ortadoğu, Güney Amerika, Yakın Asya'ya çok kısa zamanda gemiler satmaya başlayacağız. Savunma sanayi tarafından geliştirilen birçok tersane yabancı ülkelere gemi satışına başladı bile...''

Geminin yapımında çalışan mühendislerden Samet Yıldız da ilk defa yapılan bir projede yer almaktan büyük mutluluk duyduğunu belirterek, ''İlerde milli sermayenin daha çok olduğu büyük projelerde yer almak istiyorum'' dedi.

Anadolu Tersanesi savaþ gemisi yaptý - 08 Mart 2012 / 14:37 / Denizhaber

savas.jpg


savas2.20120308142752.jpg


savas3.20120308142815.jpg


savas5.jpg


savas6.jpg


savas7.jpg


savas9.jpg





:tr3:
 
Zurück
Oben